Професия учител - 21

  • 37 958
  • 739
  •   2
Отговори
# 90
  • Мнения: 11 072
Както всяко нещо, и това си има плюсове и минуси. Явно, ако можеха да се вземат който както поиска, тогава пък нямаше да са толкова големи. И - обратното.

# 91
  • Мнения: 82
Здравейте, мили хора! Бих искала да ви помоля за малко подкрепа и насоки. Защото в понеделник започвам работа като учител, ЦОУД в I-ви клас по заместване. До сега съм работила само в детска градина и не съм особено запозната с дейностите в следобедните часове. Много съм притеснена, не мога да спя и да се храня.Може ли да ми дадете някакви съвети и препоръки за работата в училище? Бъдете здрави!🌷

# 92
  • Мнения: 1
Здравейте, дами! Честит празник! 🌹 Бих искала да задам няколко въпроса. Може и да са тъпи, но за пръв път ще кандидатствам, извинете ме. Така, изискванията за документи са това:
• Заявление до директора на…
• Копие от диплом за завършено образование;
• Трудова автобиография - европейски формат;
• Справка-декларация за трудов стаж и трудова книжка;
Въпросите ми са:
1. Заявлението самостоятелно ли следва да го подготвя или ще ми бъде предоставен образец, който да попълня на място?
2. Бих искала да уточня какво представлява справката-декларация за трудов стаж и дали е задължително да я представя, или трудовата книжка е достатъчна? Благодаря предварително! 😊

# 93
  • Добрич
  • Мнения: 6 233
viki0150,

Заявлението за работа се пише самостоятелно. Потърсете си шаблон, ако се притеснявате  да го съставите.

Справката от трудовата книжка  е кратка систематизирана информация. Човек може да има няколко трудови книжки с много страници и едва ли ще ги гледат лист по лист...

В биографията по европейски формат също би трябвало да се съдържа справката от трудовата книжка.

При кандидатстване се носи копие от трудовите книжки. Оригиналите се дават при назначение. Може да се носят за сверка по време на събеседването, ако в конкретното училище държат на това.

# 94
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 443
Здравейте, мили хора! Бих искала да ви помоля за малко подкрепа и насоки. Защото в понеделник започвам работа като учител, ЦОУД в I-ви клас по заместване. До сега съм работила само в детска градина и не съм особено запозната с дейностите в следобедните часове. Много съм притеснена, не мога да спя и да се храня.Може ли да ми дадете някакви съвети и препоръки за работата в училище? Бъдете здрави!🌷
Не се притеснявай, децата усещат несигурността. Ако познаваш титуляра, го питай как преминава денят при него. По принцип има 6 режимни момента през деня. След последния сутрешен час има два учебни часа отдих. През това време децата обядват и играят навън или вътре според времето. Следват два часа самоподготовка и два часа занимания по интереси (деца рисуват, майсторят нещо, играят). За точния график на тези часове питай в училището. Относно самоподготовката класният трябва да каже какво са взели сутринта и какво да упражнявате. Може да имат някакви сборници за работа след обяд, но може и да нямат. Приготви си за всеки случай задачи по математика и упражнения/текст за съответната буква, до която да стигнали, за да можеш да реагираш на момента. Принтирай някакви тематични пролетни картинки за оцветяване, за да ангажираш готовите да не пречат на другите или си вземи книга с кратки приказки. Ако има време, може да им прочетеш приказка и да коментирате героите, да ги нарисуват и.т.н.
Успех!

# 95
  • Мнения: 82
Здравейте, мили хора! Бих искала да ви помоля за малко подкрепа и насоки. Защото в понеделник започвам работа като учител, ЦОУД в I-ви клас по заместване. До сега съм работила само в детска градина и не съм особено запозната с дейностите в следобедните часове. Много съм притеснена, не мога да спя и да се храня.Може ли да ми дадете някакви съвети и препоръки за работата в училище? Бъдете здрави!🌷
Не се притеснявай, децата усещат несигурността. Ако познаваш титуляра, го питай как преминава денят при него. По принцип има 6 режимни момента през деня. След последния сутрешен час има два учебни часа отдих. През това време децата обядват и играят навън или вътре според времето. Следват два часа самоподготовка и два часа занимания по интереси (деца рисуват, майсторят нещо, играят). За точния график на тези часове питай в училището. Относно самоподготовката класният трябва да каже какво са взели сутринта и какво да упражнявате. Може да имат някакви сборници за работа след обяд, но може и да нямат. Приготви си за всеки случай задачи по математика и упражнения/текст за съответната буква, до която да стигнали, за да можеш да реагираш на момента. Принтирай някакви тематични пролетни картинки за оцветяване, за да ангажираш готовите да не пречат на другите или си вземи книга с кратки приказки. Ако има време, може да им прочетеш приказка и да коментирате героите, да ги нарисуват и.т.н.
Успех!
Благодаря Ви от сърце! Бъдете здрава и все така отзивчива! ❤

# 96
  • Мнения: 5 729
Имам ли право да откажа да карам индивидуални часове с дете на комбинирана форма? По принцип не бих отказала, но часовете са цялата седмица първи час, което означава да съм в училище от осем до пет.Разбирам, че спрягат мен и знам, че ще спекулират с това, че двата часа за самоподготовка могат да ме карат да ги карам в училище, но дори и така да е не е от осем сутринта.

# 97
  • Мнения: 498
Имам двама познати учители, единия имаше диплома за начална педагогика, завършена задочно и не я ползваше. ПО време на Ковид започна в занималня и общо взето нищо не прави, работи друга работа в заведения вечер. Далеч от интелигентен е.
Другия е учител по музика и часовете са направени да бъдат в 2-3 дни в седмицата. И двамата са много доволни и почти нямат работа. За съжаление  качеството в тази професия стана много ниско и всички завършили със среден 3 някаква задочна педагогика, изведнъж се сетиха че искат да стават учители. Ако държавата не обвърже увеличението на заплатите им с някакви реформи и изисквания ще става все по-страшна. Изключително много лоши кадри влязоха в образователната система.

# 98
  • Мнения: 102
Здравейте!
Реших да се включа в темата, защото виждам, че тук има действащи учители.
Аз съм студентка в 4 курс, последна година - Начална педагогика.
Започнах да кандидатствам по обяви още миналата година с уверение от университета и с ясното съзнание, че ако започна ще бъда със заплата 80% от заплатата на учителя, защото уча все още.
Живея в малък град и връзките нужни за позициите, по които кандидатствам (Начален учител и ЦОУД) явно са много важни…
Аз нямам такива, заставам със собствените си знания и компетентности. На няколко места ме извикаха на интервю - на някои решавах тестове, на други казуси, според политиката на училището, но навсякъде “удрям на камък”, защото “все още учите и нямате диплома”. Наясно съм с условието, че ако има преди мен кандидат с диплома, аз отпадам. Но знам и че обявите в РУО трябва да бъдат с продължителност 3 дни, а на някои места срещам от днес до утре или два дни, което ме навява на мисълта, че някой вече предварително е избран за позицията.
Въпросът ми е толкова трудно ли се започва работа като учител, ако кандидатствал със знания и умения, без “шуробаджанащина” или е наистина защото все още не съм завършила или изобщо проблемът е в мен?
Благодаря!

# 99
  • Мнения: 498
Здравейте!
Реших да се включа в темата, защото виждам, че тук има действащи учители.
Аз съм студентка в 4 курс, последна година - Начална педагогика.
Започнах да кандидатствам по обяви още миналата година с уверение от университета и с ясното съзнание, че ако започна ще бъда със заплата 80% от заплатата на учителя, защото уча все още.
Живея в малък град и връзките нужни за позициите, по които кандидатствам (Начален учител и ЦОУД) явно са много важни…
Аз нямам такива, заставам със собствените си знания и компетентности. На няколко места ме извикаха на интервю - на някои решавах тестове, на други казуси, според политиката на училището, но навсякъде “удрям на камък”, защото “все още учите и нямате диплома”. Наясно съм с условието, че ако има преди мен кандидат с диплома, аз отпадам. Но знам и че обявите в РУО трябва да бъдат с продължителност 3 дни, а на някои места срещам от днес до утре или два дни, което ме навява на мисълта, че някой вече предварително е избран за позицията.
Въпросът ми е толкова трудно ли се започва работа като учител, ако кандидатствал със знания и умения, без “шуробаджанащина” или е наистина защото все още не съм завършила или изобщо проблемът е в мен?
Благодаря!
Проформа са. Моя близка търсеше работа като учител по физическо...Имаше над 40 кандидати и разбра, че се преназначава друг учител.
Абсолютен мит е, че има недостиг на учители, това се прави с цел ПР и поредното увеличение на заплатите. По график пускат новините за това. За мен, за това качество в момента, заплатите са дори високи.

# 100
  • Мнения: 326
Заради такива "пишман учители", които влизат в училище,  не защото обичат професията, а заради облагите, точно заради тях родителската гилдия се настройва негативно срещу нас и ни слага под общ знаменател.

 За съжаление наистина станаха много учители хора, които не блестят с умствен капацитет, дори не обичат децата. "На сила хубост не става" са казали хората, но уви...
 
Тази шуробаджанащина в по-малките градове е огромен проблем за кадърни кадри, а в София наистина има недостиг за млади учители и е много трудно да се намерят добри такива, поради простата причина, че парите за столицата са много ниски и едни умни хора предпочитат да се насочат в друга сфера (IT често) и следователно застъпват некомпетентни хора или пенсионери, които са съгласни на тези пари, но в същото време прилагат методи на обучение от преди половин век. Това е истината!

# 101
  • Мнения: 12 720
Всичко е връзки. Аз стигнах до това заключение. На моменти даже се чудя как ме наеха мен, с моята цветна автобиография, без правоспособност, без връзки... Rolling Eyes Цял късмет съм изкарала. Естествено, в най-удобния момент ме преназначиха и наеха "човек на еди кой си" на мястото ми.

Последна редакция: вт, 11 мар 2025, 01:17 от amy_nka

# 102
  • Мнения: 498
Заради такива "пишман учители", които влизат в училище,  не защото обичат професията, а заради облагите, точно заради тях родителската гилдия се настройва негативно срещу нас и ни слага под общ знаменател.

 За съжаление наистина станаха много учители хора, които не блестят с умствен капацитет, дори не обичат децата. "На сила хубост не става" са казали хората, но уви...
 
Тази шуробаджанащина в по-малките градове е огромен проблем за кадърни кадри, а в София наистина има недостиг за млади учители и е много трудно да се намерят добри такива, поради простата причина, че парите за столицата са много ниски и едни умни хора предпочитат да се насочат в друга сфера (IT често) и следователно застъпват некомпетентни хора или пенсионери, които са съгласни на тези пари, но в същото време прилагат методи на обучение от преди половин век. Това е истината!

Да...Той е завършил във филиал на Враца или нещо подобно, задочно. Изведнъж реши да кандидатства и го взеха защото е младо момче, а нямали мъже. Каза, че си цъка на лаптопа и "не се правело почти нищо". Никой не говори за тази тема.. Години наред педагогика беше нежелана и с нисък бал, сега всички извадиха старите си дипломи....

# 103
  • Мнения: 24 621
Много дълги години беше много ниско платена професия, съвсем разбираемо и не толкова желана специалност. Майка ми е учителка цял живот, ей сега тепърва ще се пенсионира, та не е като да нямам наблюдения.
В последните години като почна да се бие тъпанът за всяко вдигане на заплатите им по няколко пъти, че чак хората си мислеха че всеки път като се спомене и всеки път са вдигнали, се повиши интересът. Нали всеки гледа на другия какво са дали, а при тия увеличения удобно не се споменава защо се налагат и от какви унизително ниски заплати тръгнаха да ги оправят преди няколко години... Всеки който си няма понятие каква е реално ситуацията, вижда най-вече големите отпуски и честите споменавания че ще вдигат заплатите, както и си мислят че ако днес имаш 5 учебни часа, значи работният ти ден е 5 часа и извън тях айляк. А пък който го работи и то да работи както трябва, той си знае какво е и дали наистина е шапка на тояга е пари с шепите.

# 104
  • Мнения: 326
Заради такива "пишман учители", които влизат в училище,  не защото обичат професията, а заради облагите, точно заради тях родителската гилдия се настройва негативно срещу нас и ни слага под общ знаменател.

 За съжаление наистина станаха много учители хора, които не блестят с умствен капацитет, дори не обичат децата. "На сила хубост не става" са казали хората, но уви...
 
Тази шуробаджанащина в по-малките градове е огромен проблем за кадърни кадри, а в София наистина има недостиг за млади учители и е много трудно да се намерят добри такива, поради простата причина, че парите за столицата са много ниски и едни умни хора предпочитат да се насочат в друга сфера (IT често) и следователно застъпват некомпетентни хора или пенсионери, които са съгласни на тези пари, но в същото време прилагат методи на обучение от преди половин век. Това е истината!

Да...Той е завършил във филиал на Враца или нещо подобно, задочно. Изведнъж реши да кандидатства и го взеха защото е младо момче, а нямали мъже. Каза, че си цъка на лаптопа и "не се правело почти нищо". Никой не говори за тази тема.. Години наред педагогика беше нежелана и с нисък бал, сега всички извадиха старите си дипломи....

Чувала съм( и то от директори (!), че е едва ли не мъжете са с предимство при конкурси и събеседване за учителско място, защото много трудно се намирали учители мъже, което е абсурдно, не трябва да се делят мъже - жени.  Де да бяха жените с предимство в някоя сфера, например в МВР Thinking .

Общи условия

Активация на акаунт