За какво си мислите постоянно напоследък? - Тема №2

  • 46 983
  • 738
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 1 536
Като разискваме доколко е необходимо  ученето на стихове наизуст, та аз пък се чудя функциите синус/ косинус или корен квадратен от какъв зор им са на учениците.

# 676
  • Мнения: 7 173
За обща култура на тези, които няма да изучават по-задълбочено математика.

# 677
  • Мнения: 50 954
Като разискваме доколко е необходимо  ученето на стихове наизуст, та аз пък се чудя функциите синус/ косинус или корен квадратен от какъв зор им са на учениците.

Ами някои ще станат инженери, физици, капитани на кораби, учени... Ще им трябва, а ако не научат синуси и косинуси в 7 клас трябва да спрат с математиката. И после какво ще правят?

# 678
  • Мнения: 4 433
Като разискваме доколко е необходимо  ученето на стихове наизуст, та аз пък се чудя функциите синус/ косинус или корен квадратен от какъв зор им са на учениците.

То като сме тръгнали, защо изобщо им е на учениците да ходят на училище, че и да учат.

# 679
  • Мнения: 7 712
Oбразованието, във вида в който е в момента, е извън времето си.
Ако се обърнем само 3-4 века назад- все същото е било, но времето колко се е променило?!
Има някакви идеи в пространството за персонализирано обучение, за менторство, проекти , STEAM подход...всички те имат за цел, да направят образованието по-гъвкаво, по-практично и по-близко до реалността .
Образованието вече не трябва да е състезание "кой знае повече".
Това вече AI  прави по-добре.
Вече не е важно да знаем всичко, а да умеем да използваме инструментите, за да стигнем до смислени решения.

Аз лично, съм доволна, че няма да трябва да се сблъсквам с преходният момент, а той ще бъде скоро.

# 680
  • Мнения: 4 364
Не стоят така нещата. Нужно е на мозъка ни да проследява развитие и логика, да работи с концепции, буквално да се натоварва отвъд първично необходимото. Защо да спира на умножение и деление, когато може да отиде в космоса, а за там трябва и синус и косинус и вълни и прочее. Дори AI няма да имаме, ако мозъка на някой не е излязъл извън рамките на ежедневието.

Интелигентност не е да боравиш добре с инструментариум, а да умееш да мислиш асоциативно, да правиш връзки, да работиш с данни от всякаква среда, да придобиеш скоростта да вършиш тия неща. Това се развива с наука, но най-вече с точните науки.

btw някъде гледах май Humans of NY за човек, който решил да търси допълнителни приложения на вече съществуващи и утвърдени лекарства и така дори спасил собствения си живот. Биг фарма не го прави, но един малък човек с добре развит мозък - успял.

# 681
  • Мнения: 7 712
Защо да спира на умножение и деление, когато може да отиде в космоса, а за там трябва и синус и косинус и вълни и прочее.
Това отдавна е факт, в много от световните системи за образование.
Математика развива абстрактното мислене -може да се постигне достатъчно с базова и средна математика и логическа практика.
 Доста повече елементи, обаче са пропуснати в масовото образование- критично мислене и логика, философия и етика, история и културна грамотност,  комуникация и език, самопознание и емоционална интелигентност, изкуство/ креативност..

# 682
  • Мнения: 3 050
Дразнело ме е винаги как се препуска през материала, а децата нямат време да го усвоят. Демотивират се , някой се отказват. Това не ни помага , а пречи. И после неграмотни, незнаещи и пр.
Все съм се питала кому е нужно това Confused

# 683
  • Мнения: 29 216
Прост народ лесно се управлява

# 684
  • Мнения: 1 536
Като разискваме доколко е необходимо  ученето на стихове наизуст, та аз пък се чудя функциите синус/ косинус или корен квадратен от какъв зор им са на учениците.

То като сме тръгнали, защо изобщо им е на учениците да ходят на училище, че и да учат.
Ето, това имах на идея. Исках да противопоставя ученето наизуст ня Христо Ботев и математическите функции.
За някои първото е ненужно, за други второто. А те са ужасно и безкрайно свързани, макар и да става дума за две толкова на пръв поглед далечни науки, като литература и математика. Та мисълта ми е, че всичко е нужно, всякакви знания и умения, а пък не знам как може човек да не изпита удоволствие от "Хайдути"или "Хаджи Димитър".

# 685
  • Мнения: 223
Понякога ми идва да изчезна.

# 686
  • Мнения: 10 663
Понякога ми идва да изчезна.
Всеки има такъв момент. Аз му казвам "да хвана къра" т.е. да тръгна на където ми гледат очите и да не се върна....

# 687
  • Мнения: 29 216
Аз като отивам на работа казвам, че съм на къра или на бостан Joy

# 688
  • here and now
  • Мнения: 5 525
Аааа на работа е  "на тръстиката"...
Инак съм малко претенциона. Не искам да изчезна къде да е, а на хубаво място...

# 689
  • Мнения: 1 399
Мисля си за това колко е страшно да живееш и да попаднеш в болница. В Русе вече втора родилка умира за две години, при почти същата ситуация, в една и съща болница. Никога не знаеш къде и какво може да ти се случи, дори да си 200 пъти здрав.

Общи условия

Активация на акаунт