Учи, мама, да не работиш!

  • 7 580
  • 242
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 62 274
Говоря за тези, които бяха държавни. Каменица, Месокомбината, ОМК, Захарни заводи.
Разни частни има, малки. Филикон и той не знам с какъв капацитет работи.

# 61
  • Мнения: 3 391

Относно  обучение по философия в средното , какво мислите?

Изобщо не трябва да я има в училище! Излишно натоварване на децата с глупости и празнословие! Който я харесва, има университет.

Редно е да си припомним, че всички науки или почти всички са произлезли от нея. Но сега те са достатъчно развити именно без нея. Тя с нищо не им помага.
Преди години моят учител по химия се беше оплакал на майка, че синът му си избрал точно философия.

# 62
  • Мнения: 1 328

Относно  обучение по философия в средното , какво мислите?

Изобщо не трябва да я има в училище! Излишно натоварване на децата с глупости и празнословие! Който я харесва, има университет.

Редно е да си припомним, че всички науки или почти всички са произлезли от нея. Но сега те са достатъчно развити именно без нея. Тя с нищо не им помага.
Не съм съгласна. Философия реално се учи един срок, доколкото помня. Учи се също и етика. Май 9 клас беше логика и психология. Имаше и "свят и личност", ако не се лъжа. Аз така се запалих по психологията. Съгласна съм, че това трябва да са по-свободни предмети. Без излишно пришпорване. Часовете могат да се направят много интересни и по-разчупени. Естествено, това е утопия.
Аз например съм музикален инвалид, но смятам, че и музиката има място в училище, но без оценки, както и рисуването.

# 63
  • Мнения: 13 312


 По темата- дори да е ценна и интересна специалност, превръща се в абсурдна  в момента, в който има твърде голям брой завършили я, и никакво търсене на пазара на труда.
На мен лично , ми е интересно как се развива висшето образование като цяло.

Колкото и да е странно, това се случва в момента със специалността право, която винаги е изглеждала като вечна. Безкрайни конкурси, трудно ксриерно развитие заемане на длъжности, за които преди години не се исксше дори висше образование. От моя (динозавърски) курс няма нито един не реализиран. Сега нещата са много различни.
Иначе, за учене, а и за работа е много увлекателно.
Същевременно, някоя странна на пръв поглед специалност, може да се окаже след време много ценна.

# 64
  • Пловдив
  • Мнения: 19 963
Така е за правото, същото важи за моя динозавърски курс, макар че и нас не ни лапаха като топъл хляб първоначално (1999-2000), но това не прави ама по никакъв начин самата специалност измислена и абсурдна. Ако преситиш пазара с автомобили или чадъри, това не прави автомобила и чадъра като явление ненужни, прави ги, да речем, евтини до някаква долна граница на себестойност.
Важи и онова, което казах за намирането на реализация в сходна област с допълнителен опит или квалификация.

# 65
  • Мнения: 1 095
Изобщо не трябва да я има в училище! Излишно натоварване на децата с глупости и празнословие! Който я харесва, има университет.

Интересно как някой ще знае, че някоя дисциплина му е интересна, ако никога не е чувал за нея и не се е запознал с нейното естество и основни понятия... Смисълът на общообразователното училище е точно в това - да даде базисна представа за различните посоки, в които човек може да се развива, за да прецени накъде да поеме.

Това за хората, които искат развитие. За останалите има професионални училища, където могат да придобият професия и да си живеят прекрасно и без напрежение.

Излишно знание няма. Нито базисно, нито надграждащо. Човек, който спре да учи нови неща, спре да е любознателен и отворен към новото (било в изкуство, наука или технологии),  спре да чете и да е в час с промените в професията си - за мен това е изгубен човек, който много лесно може да изпадне от въртележката на живота не само професионално, но и лично.

# 66
  • Мнения: 1 537
О, има тонове излишно знание. Затова образователната ни система е толкова зле - тонове суха теория която трябва да се заучава без да се разбира. Информация от която учениците нямат нужда. Отдавна трябваше нещата да се променят към по-практически курсове и повече свобода на избиране. Ще видим де, може да стане нещо хубаво

# 67
  • Мнения: 18 072
Излишно, излишно, ама после цъкаме възмутено на разни риалитита и желаещи да са милионери как не били чували за Белчо и Сивушка.

# 68
  • Мнения: 1 537
По-скоро за това е виновна културата, не образованието. Имаме си идеали към които се стремим. Знаещият Човек определено е на заден план когато се сравнява със Заможния Човек и Яката Мацка

# 69
  • Мнения: 18 072
Това пък какво общо има? Да си в предаване не значи изначално, че си тъп и прост.
Иначе много забавно, хем излишни знания, хем знаещ човек.

Последна редакция: чт, 13 мар 2025, 11:06 от Нарцùса

# 70
  • Мнения: 1 537
Страуман. Никъде няма написано кои знания са излишни и кои не. Това ви влезе във вашата глава незнайно как

# 71
  • Мнения: X
Аз бих записала такава специалност. То не е само до правенето на кафе, а до познаване на цялата технология предполагам от самите сортове, през бране, изпичане, извличане и тн. Поне след това реално може да се работи по специалността.
Иначе имам познати, завършили културология. Много хубави, стойностни хора, но не могат да си намерят работа.

# 72
  • Мнения: 18 072
Значи, нищо лично, но някак като ползваш еднозначна дума, не върви да казваш два реда по-долу, че не си имал нея предвид.

# 73
  • Мнения: 55
За България може да е излишна но в други държави диплома от УХТ се цени. Аз имам само магистратура там но вече 20г я ползвам в западна Европа и то много успешно( не че научих много за 1г там но самата диплома е ценна за да си намериш работа а пък после се учат нещата в хода на работата)

# 74
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 23 794
Като магистратура мога да си представя тая специалност, като надграждане и специализация на съществуващ бакалавър в хранителни технологии. Тоест сравнително кратко и нишово, вместо дълго. Но може би по тертипа магистратури в чужбина - цедка и шепа хора влизат да учат.

Общи условия

Активация на акаунт