Избор на училище след 4-ти клас в Пловдив - 3

  • 11 128
  • 201
  •   1
Отговори
# 195
  • Пловдив
  • Мнения: 3 948
Какъв период за адаптация!? Целия пети клас е като експресен влак, при който ако си изпуснеш гарата, да се чете отсъствия по една или друга причина, тежко ти.  Наваксването е убийствено и за деца и за родители.
В случая не са виновни учителите. Едни тикви там някъде, където работа не се хваща и е срамна дума, са скалъпили набързо едни материали, които са на академично ниво, а не за петокласници.

# 196
  • Пловдив
  • Мнения: 19 701
Цитат
Едни тикви там някъде, където работа не се хваща и е срамна дума...
Извинявам се за офтопика, ама нали само вие работите и само вие ставате за нещо - администрацията не работи, съдът не работи, за политиците да не говорим, и всичките тея освен че не работят, са дебили и за нищо не стават; и само плюещите сте хем свестни, хем си разбирате и от собствената работа, и от тяхната.

# 197
  • Мнения: 2 208
Давам пример- началото на втората учебна седмица. Закупени са помагалата, още дори не са получени от всички деца , поради отсъствие заради болест. Децата питат какво да носят за следващия час. Получават отговор, че ще напише в Школо. Нищо не пише! Следва забележки на почти всички, че не носят едното помагало!

# 198
  • Пловдив
  • Мнения: 3 948
Цитат
Едни тикви там някъде, където работа не се хваща и е срамна дума...
Извинявам се за офтопика, ама нали само вие работите и само вие ставате за нещо - администрацията не работи, съдът не работи, за политиците да не говорим, и всичките тея освен че не работят, са дебили и за нищо не стават; и само плюещите сте хем свестни, хем си разбирате и от собствената работа, и от тяхната.
И аз се извинявам за отклонението, но не си спомням да съм споменавала в коя институция работя и с коя съм в преки или косвени отношения. Избивайте си истерията на друго място.


От позицията на родител съм в пълното си право да не одобрявам учебния материал, предлаган в прогимназиалния етап. В същото време съм наясно, а и не само аз, че липсват достатъчно компетентни и заинтересовани специалисти, които да създават качествено учебно съдържание, върху което децата ни да могат да учат, мислят и да се развиват пълноценно, без да се налага да се спонсорира паралелна частна образователна система.
Вие може да  подскачате колкото искате на тази тема, важното е тази енергия да бъде канализирана  в събуждане на творците на учебно съдържание. 

mama irina, повечето от децата още са в шок от промяната. Постепенно ще се научат да се организират по-усърдно.

# 199
  • Пловдив
  • Мнения: 27 174
Мен не ме касаят квотите в МГ Пловдив, но съм имала деца в МГ и  мога да кажа, че момчетата в 5-7 клас са състезатели до мозъка на костите си, факт. Момичетата никога няма да се състезават по същия начин или в много малка степен, не им е вродено, но в никакъв случай не бяха по-зле по математика, както се опитвате да внушите с това, че в Лиляната са били на едно ниво с момчетата, а в МГ явно не са. Много състезатели в един клас (а в А ги събират) водеше до такава конкуренция в класа и разваляне на дисциплината особено в 5. клас, че по едно време се чудехме дали да не местим. 
Не е вярно, че момичетата не са състезателни. Гледам тук си говорите за прием след 4-ти клас, обаче почакайте - в 12 клас момичетата отвяват момчетата по всичко. И го казвам с три момчета. Момчетата ряпа да ядат по състезателност и амбиции.
И квотите - охоо, как ще се плаче за приема в медицинските университети, следя го от три години, и момчетата влизат с МНОГО, ама МНОГО по-нисък бал от момичетата в съответните специалности. Обаче ако махнат квотите няма да останат лекари мъже в Бг. Или нещо от типа 1 на 10 жени.

# 200
  • Мнения: 1 278
Мен не ме касаят квотите в МГ Пловдив, но съм имала деца в МГ и  мога да кажа, че момчетата в 5-7 клас са състезатели до мозъка на костите си, факт. Момичетата никога няма да се състезават по същия начин или в много малка степен, не им е вродено, но в никакъв случай не бяха по-зле по математика, както се опитвате да внушите с това, че в Лиляната са били на едно ниво с момчетата, а в МГ явно не са. Много състезатели в един клас (а в А ги събират) водеше до такава конкуренция в класа и разваляне на дисциплината особено в 5. клас, че по едно време се чудехме дали да не местим. 
Не е вярно, че момичетата не са състезателни. Гледам тук си говорите за прием след 4-ти клас, обаче почакайте - в 12 клас момичетата отвяват момчетата по всичко. И го казвам с три момчета. Момчетата ряпа да ядат по състезателност и амбиции.
И квотите - охоо, как ще се плаче за приема в медицинските университети, следя го от три години, и момчетата влизат с МНОГО, ама МНОГО по-нисък бал от момичетата в съответните специалности. Обаче ако махнат квотите няма да останат лекари мъже в Бг. Или нещо от типа 1 на 10 жени.
Е то още в 7. клас тенденцията се обръща.
Въпросът беше, че в 4. клас момчетата са много по-силно ориентирани към състезания и математически изяви и резултатите им са по-високи от тези на момичетата.
В 7. клас е точно обратното, момичетата, даже и в МГ, показват по-добри резултати от момчетата.
А до 12. клас това е още по-видно за някои предмети, но все още има момичешки отбор по математика за олимпиадите иначе на състезания ще участват 90% момчета, а България ще е представена от 100% момчета. Просто момичетата не покриват изискванията или нямат интерес точно в тази сфера и се насочват повече в изследователските проекти.
Аз така или иначе смятам, че квотите са един добър вариант, за да се стимулира и другия пол за определено развитие иначе определени места стават чисто дамски, а опитът ми показва, че това не е добър вариант за нито една от двете страни.

# 201
  • Пловдив
  • Мнения: 27 174
Нямат интереси в СТЕМ дисциплините заради дълбоко заложения сексизъм. Една жена инженер за да успее изобщо да се класира трябва да е по-добра от мъжете. И доста жени избират да не си го причиняват.

Общи условия

Активация на акаунт