СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 -Тема 7 - Неусетно времето лети, седмокласникът над пробни изпити се поти!

  • 30 641
  • 756
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 2 850
Аз имам въпрос. Ако се върне старата система, вашите деца в кварталното ли предпочитате да останат? Да не говорим, че не всички квартални са гимназии. Ако не го приемат примерно в Немската, кварталното по-добра перспектива ли се вижда пред Английската? Тогава така беше - отделен прием за всяка елитна гимназия.
За съжаление кварталното е основно училище и няма как да остане, но ако беше средно хич нямаше да се занимавам с тази простотия. Учителите са ѝ чудесни, преподават си качествено хората, стига да има кой да ги слуша. Е, средата е калпава, ама то пък къде ли не е?!
Иначе детето има потенциал, но не гори от желание да го развива. И не, Английската или Немската не ми се виждат по-добра перспектива.

# 301
  • Мнения: 525
Мисля, че няма особен смисъл в продължаването на тази тема за "преди и сега". Няма нужда и от спорове, особено пишейки. Така или иначе това е ситуацията и ние се съобразяваме с нея.
Да имат късмет децата.

П.П. Ние специално не се целим изобщо в топ 10, защото си познявам детето. Сега учи в основно училище, но на съседната улица има гимназия, която ни устрайва напълно. Не е от "елита". Познавам и деца и училети от там и съм ок. Дано му се получи. Въпреки, че не е в топ-а и за там ще трябва да се потруди и училищните му знания няма да стигнат. Ходи и по уроци. И трябва да ви кажа, че има доста такива родители и деца, които не целят елитните гимназии, но пак са в джаза с уроци, разходи и стрес.

Априлски душ, много точно казано. Така мисля и аз.

# 302
  • Мнения: 2 712
Така е, няма смисъл да се жали по загубени каузи, но все пак три опита е по-добре от един даже и чисто математически

# 303
  • Мнения: 9 144
По мое време СМГ беше резервният вариант за езиковата, само че можеше САМО една езикова. Това не е повече математически, а по-малко. За техникумите и мен ме е яд, че ги затриха като елитни. Е, някои успяха да се задържат на границата на "елитни".

# 304
  • Мнения: 2 712
Ами избираш си немска, френска или английска,  и трите езика са добри, децата си пресмятаха шансовете, най-лесно се влизаше във френската. Преценяваш си. После даваха шанс за приравнителен, имаше деца влезли в езикова в осми клас. Абе нашите, като ги помня, не бяха притеснени, че ако не ме приемат, ще си остана в квартала. И сега много родители са безгрижни, но като процент много по-малко от преди и много по-склонни да плащат курсове от преди. Има го психологическият ефект

# 305
  • Мнения: 9 144
Да, но е по-честно да имаш право и на трите, пък колкото си изкараш и за където ти стигне.

# 306
  • София
  • Мнения: 13 724
Много са и примерите, как след пресата в седми клас и постигнатите желани резултати, децата са склонни да се отдадат на "заслужена почивка" в 8-ми. А тази година, за мен даже е по- важна, от гледна точка на новото училище, новият език /в повечето случаи/ и новата среда!
Че то си е почивка 8-ми клас! Честно!
Относно кварталното училище. В моя квартал училището е 100% циганско (без преувеличение). Другото е НГДЕК, където учи детето и ни е една от възможностите.

# 307
  • Мнения: 1 109
Сега какво е различното? Отиваш на НВО (или дори не отиваш) и за където ти стигне балът. Обикновено кварталните гимназии не приемат с бал 450.
Съпругът ми е кандидатствал в 2 последователни години в 7 и в 8 клас единствено и само за икономическия техникум в неговия град. В 7 клас не му стигнало мястото на листа и сглупил да пише с някакви стрелки къде е продължил с решението на задачата, заради което са му анулирали работата. Останал в същото училище още една година, кандидатствал пак в 8 клас и го приели в икономически техникум като нито 7, нито 8 клас е ходил на уроци. После е влязъл висше отново без уроци, намери си хубава работа след университета и всичко си е наред въпреки стрелките от изпита от 7 клас.
 Ако беше при сегашната система с 0 точки на НВО заради анулирана работа нямаше да го приемат дори в кварталното училище - поне нашето си запълва паралелките още на 1-во класиране с всички деца от квартала, които нямат амбиции да вървят по центъра и балът не е висок, но със сигурност е доста над 100. Нямам идея къде отиват децата с бал 100, но едва ли е училище, в което стимулират един тинейджър да учи, да кандидатства за висше и да има кариера.
В 7 клас все пак са деца, при тях не всичко е въпрос на знания и старата система отчиташе това и даваше възможност за втори шанс. Глупаво е бъдещето ти да се определя от един единствен изпит, на една единствена дата.

# 308
  • София
  • Мнения: 16 337
E, чак пък да ти се определя бъдещето... Да, по-добре е добро училище с амбициозна среда, всички го искаме за децата си, но ако от теб ще става човек и от селското училище ще стане. По-лесно е, когато средата те дърпа, но жизнеопределящ изпит НВО 7-ми клас със сигурност не е.

# 309
  • Мнения: 525
E, чак пък да ти се определя бъдещето...

Ами, да, близкото бъдеще НВО ти го определя отвсякъде.
Иначе защо се правят всички тези гимнастики, таблици, подредби и статистики, ако НВО не влияеше особено на развитието на ученика.
Аз не съм против него, но да е единствено със статистическа цел, да се види ниво на грамотност, знания и оценка на образователната система, а не да е вход за всички училища.
Даже сега това НВО проследява нивото на школите, а не на училищата и образователната система и е опорочен този резултат в същността си, защото всички почти са по уроци.
Всъщност най-добре би била такава оценка да се прави всяка година, но без да е вход за каквото и да е. Просто статистика. Тъкмо ще се види къде може да се пипне програма, материал, подход, учебно съдържимо.
Все едно изходящите нива да са еднакви за всички, спуснати от МОН. Ето ти оценка и статистика, подробна.
Но от желание за оценка и статистика това да се превърне в това, което се случва - ами, не съм съгласна.
Не, че някой ме пита де. Играем го това хоро, пък до където го докараме😀.

# 310
  • Мнения: 2 712
E, чак пък да ти се определя бъдещето... Да, по-добре е добро училище с амбициозна среда, всички го искаме за децата си, но ако от теб ще става човек и от селското училище ще стане. По-лесно е, когато средата те дърпа, но жизнеопределящ изпит НВО 7-ми клас със сигурност не е.
Доста определя. Пет години е една стабилна присъда, погледнато на полу- майтап. И това за развитието на едно дете са може би едни от най-важните пет години. Не е добре да е единствен изстрел.

# 311
  • София
  • Мнения: 16 337
Е, какво точно ти определя? Ако завършиш квартално училище нямаш право на висше образование, спира ти развитието, какво? Щеше да определя донякъде, ако при нас училищната система беше като в някои други държави - различни видове училища, като само при завършване на някои от тях имаш право на висше образование, при завършване на други - нямаш. При нас няма такова нещо.

# 312
  • Мнения: 76 499
Не е висше това все пак. Аз също смятам, че не е чаааак толкова определящо.

# 313
  • Мнения: 2 712
Не, в другите държави, които визираш, не ти го спират. Имаш право от училище за чистачи, образно казано, да държиш абитур на училището за ракетни инженери. Там също може да държиш матура в десети клас и пак да се преместиш. Тоест присъдата там е три години, горе долу, така са го разделили, а тук е три години за прогимназия и после пет

# 314
  • Мнения: 430
Sanaka, определя в голяма степен! 5 години и то гимназиален етап - осъзнато формиране на личността, среда, приятелства, ниво на учители...морал, ценостна система и академични знания! А читави училища, както се изрази Априлски душ, малко...

Сегашната система разделя много рязко. Несправедливо и неравно...

Допълвам се:
Няма смисъл да чепкаме пак едно и също.
Всеки си има позиция:)
Уважавам различното мнение!

Общи условия

Активация на акаунт