СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 603
  • 733
  •   1
Отговори
# 450
  • София
  • Мнения: 16 334
Ами, знам ли:
Да, и накрая редовните потребители, които пишем в тази тема повече от 7 г. спираме да го правим, за да се наприказват хората, които всяка година пишат в седмокласната не толкова с цел да помагат, колкото да си чешат езиците. Догодина всичко ще си дойде на мястото. Нищо по-различно от преди 8 г. не виждам Simple Smile
Да беше подчертала цялото изречение, защото извадено от контекста има съвсем друг смисъл. Именно затова, неочаквано за мен, ти се припозна, при условие, че помагаш. Само че колкото ти го правиш, толкова има потребители, които влизат в тази тема, за да се забавляват с провокации, които покачват напрежението. Не забравяй, че пиша и чета в тези теми първо като дългогодишен модератор и след това като потребител още в седмокласната тема на набор 2003 и имам достатъчно задълбочен поглед върху това кой и какво пише. Не мисля, че си само ти към момента.
Смятам, че с това изяснявам окончателно позицията си по въпроса.
Добре, приемам, че е станало недоразумение. Случват се такива неща при писмената комуникация. Иначе в тази тема малко се обърквам дали помагам. Че някои питат, а после се сърдят на отговора. Joy

gato, в темите по училища обикновено се пише или когато някой влезе с въпрос, или при прблем/недоволство от нещо. Ако ги поразгледаш, ще видиш, че е така. То няма какво дурго да се пише в тях. Е, понякога пишем и за да си организираме някоя следродителска среща, но общо взето е това.

# 451
  • София
  • Мнения: 2 730
Не мога да си представя първо да чета въпроси като не съм прочела текста. Първо чета текста, после въпрос и се връщам в текста за отговор.

# 452
  • София
  • Мнения: 3 378
Материали от МОН за род. среща по БДП

Не можем да върнем времето назад
https://oer.mon.bg/s/oer/item/28628

Наръчник за родители по безопасност на децата при движение по пътищата
https://oer.mon.bg/s/oer/item/28620

# 453
  • Мнения: 1 109
Съфорумниците с опит в повече от една година в темата може ли да споделите какво му е на 51-во училище? Зачетох се в миналогодишната седмокласна, имало е някаква дискусия, че училището не ставало, но администраторите са трили всичко. Гледам ФБ на една позната, чието дете миналата година влезе там и тя само суперлативи казва и постоянно го хвали.

# 454
  • Мнения: 13 053
Имаше постове, че директорът прави ПР. 
Бих се доверила на познатите.

# 455
  • София
  • Мнения: 13 724
Аз така учих немски едно време, четях края на изречението, за да видя глагола или делимата представка и после се връщах в началото.
Това е особеност на немския език ли?
Ами да, глаголът е накрая, а изречението може да е три страници. Не знам как се оправят германците при четене с разбиране, затова изглеждат напрегнати. понякога и отрицанието е накрая и не знаеш да ли ти казват или не, докато не чуеш всичко
Явно така задържат вниманието докрая Smile ако не искаш да се излагаш, ще трябва да ги изслушваш. Ние хващаме една дума и може да не слушаме, само да "да-да-каме" и да изглеждаме заинтересувани Wink

Добре, приемам, че е станало недоразумение. Случват се такива неща при писмената комуникация. Иначе в тази тема малко се обърквам дали помагам. Че някои питат, а после се сърдят на отговора. Joy
Всяка  подробна информация, която даваш е от полза, особено за профилите Relaxed Ние сме минали вече по тоя път и си знаем урока, но за останалите е доста объркващо. Така че сърдят се, не сърдят се, това не променя нещата. Smile

# 456
  • Бургас
  • Мнения: 698
Моите девойки бяха тази седмина ПИ в ОТ Бургас. Незнам, как го направиха, но двете имат абсолютно еднакви точки и по двата предмета Smiley Интересното е, че грешките им са различни, но точките ги заковават еднакви!

С тези коментари за немския, направо ме отчайвате! Навивам едната девойка за Немската, а сега започвам да се притеснявам, да не ме намрази, ако отиде да учи там Smile

# 457
  • Мнения: 2 712
В 51 во има специалности като в ПГ Вазова, за Вазова слушам само положителни мнения, за 51 во нищо, а балът в 51 во е по-висок.

# 458
  • Мнения: 7 683
Абе много е труден езикът още на съвсем елементарно ниво.
Скрит текст:
например на български е - аз сядам на стола. Аз седя на стола. На немски двата глагола са различни - setzen и sitzen, първият е свързан с движение и затова е акузатив като падеж, а вторият е в покой и затова е датив, съответно се променя и членът на думата стол. Ich setze auf deN Stuhl. Ich sitze auf deM Stuhl.  И това е на съвсем начално ниво, виждаш какви прости изречения.
Еr gibt der Frau das Buch des Vaters - той дава на жената книгата на баща й - датив, акузатив, генетив в едно изречение. Съответно в датив членът на Frau се променя от die на der. На английски такива чудеса няма. И множественото число на всяка дума е различно, няма правило и тя се учи с члена си и с множественото си число...и милион простотии още...
Скрит текст:

# 459
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 193
Всички споменати особености на немския в горния пост няма да се опрат на никого, който владее достатъчно добре българската граматика. Немският е логичен език и който избере да го учи по свое желание, а не под натиск, и положи малко усилия, ще се справи.

# 460
  • София
  • Мнения: 3 943
Не навивам за език, щото няма да го уча аз.

А за Елисавета Вазова какви точно са отзивите? От познати много лежерно я карат по езиците и раказвателните. С презентации им пишат шестици, които да оправят двойките от изпитванията.

# 461
  • Мнения: 35 943
Много е хубаво да знаят освен английски, който е едва ли не задължителен, поне още немски или френски. Обаче и двата са трудни за научаване и лесни за забравяне, ако не се ползват.

Не навивам за език, щото няма да го уча аз.

Точно.

# 462
  • Мнения: 9 050
Абе много е труден езикът още на съвсем елементарно ниво.


Нямам идея защо сред българтие се носи този приказка.
Точно толкова тръден е като всеки друг нов език.
Факта, че английският е навсякъде около нас, че децата започват изучаването му още в яслата, че го практикуват гледайки телевизия или ползвайки английски книжки го прави просто по достъпен.

Много рядко се среща някой човек с наистина добър английски. Голяма част от децата постигат ниво B1-B2 без да имат достатъчно голям речнков запас, езика никога да не е стигнал до сърцето им, но да се справят чудесно с тестовете.

Немският за разлика от английският е много по-логичен език с много по-ясни правила.
За децата се оказва също толкова труден колкото френският или испанският с които се сблъскват в 8 клас.

Та да не плашим деца и родители.

# 463
  • София
  • Мнения: 594
Аз се сблъсках с немския, след като вече знаех руски. Съвсем логичен и разбираем ми се стори. Има си особеностите, разбира се Simple Smile
Моят набор не ще да чуе за основен език, различен от английски. Не съм очарована от това, но ще го мислим като му дойде времето.

# 464
  • Мнения: 2 712
Не навивам за език, щото няма да го уча аз.

А за Елисавета Вазова какви точно са отзивите? От познати много лежерно я карат по езиците и раказвателните. С презентации им пишат шестици, които да оправят двойките от изпитванията.
Това ако го чуе моята ще се затича с всички сили натам. През глава. Ами училище по дизайн, не им търсят география и история и естествено е лежерно. Аз съм на двата полюса в момента, дали трябва да я стягам с училище, в което се учи и работи като СГСАГ или да я оставя да си кара лежерно, с риск да ми се качи на главата. Това в случай, че се издъни за езиковите. Може и двата варианта да са грешни, в крайна сметка

Общи условия

Активация на акаунт