СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 608
  • 733
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 240
На мен ми се иска да вярвам, че резултагите от пробните не са огледало, или поне тези по мат хаха Grinning
На изпитите на Регалия по мат изкарва около 60 и нещо, като даже на първия не му беше стигнало времето за 3 задачи, от тогава мн го тормозя да решава за време вкъщи. На пробния в училище изкара 83т, надявам се по-близо до този да е резултатът на НВО Sunglasses
Бел няма чак такива разлики, между 80 и 90, но там пък в училище изкара по-малко, отколкото на Регалия и в Междучасие.
За неговите желания тези точки не стигат, но постоянно ми повтаря, че ей тия дребни грешки (много на брой) нямало да ги направи на изпита, споко.

# 406
  • Мнения: 525
Е точките какво да си ги сравнявам аз с вас..като не съм в София.
Тя не е софийска темата все пак...
Обща е..информативна за мен.

Ама какви са тия сега въпроси? Ще сравняваш без значение откъде си.
То София е България и навсякъде е еднакво.
Пиши точки и текущи оценки и без много, много расъждения, че се отклоняваш от "нашата" тема.

П.П. И моето ги кара подред. Ако се запъне, продължава и после се връща на въпроса, който го е затруднил.

# 407
  • Мнения: 657
И аз предимно чета...Нещо с наближаването на изпитите взех да се притесняам (само аз, дъщеря ми не я натоварвам).

Санака, не си тръгвай от темата. Чакай поне края на Юли Simple Smile

За решаването - решава в реда, в който са.

# 408
  • София
  • Мнения: 16 334
Аз приключвам и отивам да си чеша езика някъде другаде.
Без изобщо да се оправдавам, не визирах теб изобщо. Така и не разбрах защо се припозна.

Ами, знам ли:
Да, и накрая редовните потребители, които пишем в тази тема повече от 7 г. спираме да го правим, за да се наприказват хората, които всяка година пишат в седмокласната не толкова с цел да помагат, колкото да си чешат езиците. Догодина всичко ще си дойде на мястото. Нищо по-различно от преди 8 г. не виждам Simple Smile
Кой пише всяка година в седмокласната? Аз и Дидева. Дидева вече я няма, та кой остана? Joy
Нормално е и родители на шестокласници да пишат в темата - да се интересуват, да задават въпроси. Не помня досега да са ги гонили.
Но не беше само твоят пост, той просто ми дойде като черешката на тортата. Simple Smile Имаше и доста други, не само днес, но и назад, които правят участието в темата доста неприятно. Не мисля примерно, че темата с планираните промени от МОН няма място тук. Със сигурност има родители тук и с по-малки деца и може пък да ги интересуват "някакви си езици". А и образованието в държавата, в която живееш, съответно и промените в него, би трябвало да интересуват всички по принцип. Нормално е да се обсъждат тук и частни гимназии. Все пак има седмокласници, които се насочват към тях. Тях да ги изгоним ли? Не може всеки пост и всяка обсъждана тема да представлява интерес за абсолютно всички. Който не го интересува нещо конкретно, просто не го чете. Оставам с чувството, че някой си е направил списък какво трябва и не трябва да се пише в една тема във форум и държи списъкът му да се спазва от всички. Малко повече толерантност не е излишна. Винаги има някакви отклонения от тясната тема, все пак това е форумна тема, а не информационна фронтова сводка. Между другото /с риск пак да ме изправят в ъгъла, че се отклонявам/ точно разните "отклонения" в седмокласната тема на набор 2004, я направиха уникална и едно страхотно приятно място, пълно с хумор и прекрасна атмосфера, което много помогна за сваляне на напрежението и дори двете първи класирания не успяха да ни бутнат. Joy

Спирам с фермана и отново пожелавам успех на децата. Simple Smile

# 409
  • София
  • Мнения: 35 560
А, и други са вечни "седмокласници".

# 410
  • Мнения: 35 943
sanaka, не тЪ пускаме да си ходиш! СедЪй на масата!!!



(виж, ква е модерна даже....)

# 411
  • София
  • Мнения: 504
Е точките какво да си ги сравнявам аз с вас..като не съм в София.
Тя не е софийска темата все пак...
Обща е..информативна за мен.
Доколкото НВО е тест, разпределяш децата при кандидатстване в средните училища, от там и щуреенето в София  - повече деца, повече училища, повече пропиляно време на деца и родители в пътуване до работа/училище, изобщо доста негативи в повече. 

За подготовката  - учебният материал   и проблемите - едни и същи.  А един сърцат провинциален учител може да сложи в джоба си всяка частна школа - примери много.
И ситуацията в страната е такава, че в много градове средни училища има, но младите семейства са малко.


Последна редакция: пн, 28 апр 2025, 15:00 от xxxxxx

# 412
  • Мнения: 2 179
Да задам един въпрос за разнообразие. Имат ли децата ви алгоритъм по който решават тестовете. По БЕЛ дъщеря ми започва отзад напред. Първо задачата за редактиране, после литературните въпроси и накрая четенето и въпросите по БЕ. Така и било по-лесно, а аз се притеснявам да не се разпилява и да изпусне някой въпрос.
И моят преди подхващаше задачите супер хаотично (даже и по математика си позволяваше), но мисля сам разбра, че това не е най-удачният вариант. Първо - може да пропусне някоя задача, второ - текстът с разбиране е хубаво да се почне в началото (и не случайно е построен точно по този начин тестът) на възможно най-свежа глава, защото има доста неща за обмисляне, съобразяване, препрочитане... А и е загрявка на ума за останалите задачи.
Но пък в крайна сметка, ако за дъщеря ти работи другият начин, няма лошо да върви по него. Искай й "доказателства", че тя е права Wink Аз така процедирам с моя за всичко, свързано с ученето - ако неговият метод дава резултат - кара по него, ако не - налагам моя Wink

# 413
  • Мнения: 1 109
Разглеждах справочника онзи ден и попаднах на таблицата за училищата за цялата страна съгласно ДЗИ в 12 клас по БЕЛ. Езиковата гимназия, която съм завършила аз в родния ми град (областен град), и в топ 45 на училищата в България - показва по-добри резултати от доста училища в София, в които детето ми има шанс да влезе и са горе долу прилични и както и за някои много добри, за които няма да му стигне бала. В същото време балът на детето ми от пробните изпити е с 21 точки НАД минималният БАЛ на ПЪРВО класиране в най-желаната паралелка за това училище и със 132 точки от най-нежеланата - т.е той от раз влиза на първо класиране в най-желаната паралелка в едно все още добро училище ако се съди по ДЗИ в 12 клас. Със същият този бал в София не знам точно къде ще го приемат - на кантар е за приличните училища. Аз се ядосвам на всеки пробен изпит, че изкарва 'малко' точки, но реално точките му се приравняват на оценка е около 5 - 5.10 - т.е не е лоша оценка по-принцип.
Преди не разбирах защо казваха, че седмокласната истерия е само в София, но май наистина е така.  

П.С. По БЕЛ инструкциите от школата бяха да решава първо задачата за редактиране (защото носи най-много точки и трябвало да я решат на свежа глава), после тезата и после останалите подред. Онзи ден ми каза, че решил да обърне начина и първо решил задачите, после редакцията и накрая тезата. Задачите според него му отнели 15-20 минути и така дори му оставало повече време и по-малко стрес. Казах му щом така е преценил - да пробва следващите тестове по неговия си начин - може и да подобри резултата. Така че явно както на детето му е най-добре, така да го прави.

# 414
  • София
  • Мнения: 13 724
Ами, знам ли:
Да, и накрая редовните потребители, които пишем в тази тема повече от 7 г. спираме да го правим, за да се наприказват хората, които всяка година пишат в седмокласната не толкова с цел да помагат, колкото да си чешат езиците. Догодина всичко ще си дойде на мястото. Нищо по-различно от преди 8 г. не виждам Simple Smile
Да беше подчертала цялото изречение, защото извадено от контекста има съвсем друг смисъл. Именно затова, неочаквано за мен, ти се припозна, при условие, че помагаш. Само че колкото ти го правиш, толкова има потребители, които влизат в тази тема, за да се забавляват с провокации, които покачват напрежението. Не забравяй, че пиша и чета в тези теми първо като дългогодишен модератор и след това като потребител още в седмокласната тема на набор 2003 и имам достатъчно задълбочен поглед върху това кой и какво пише. Не мисля, че си само ти към момента.
Смятам, че с това изяснявам окончателно позицията си по въпроса.

А сега по темата с пробните. Наборката беше на пробен по МАТ в НИЯ. Върна се недоволна. Много били трудни задачите от втория модул. Сяда да ми покаже тази дето най-много я затруднила, въртяла сукала половин час и не се получвало, все някакви числа, дето не изглеждали реални. С две думи е трябвало да превърне m/s в km/h. Решила първо секундите в часове. Вика "Умножавам 60.60=360"... Моля!!! Я пак смятай.... гледа тя и се плясва по  челото. Добре бе, моме... колко беше да напишеш на листа тази проста сметка? 2 секунди време срещу половин час мотаене после. Просто нямам думи. Реално всички задачи е можела да реши. Та така, тя рев, аз врещях... пълна лудница. Задачите, от това, което тя показа са съотносими с трудност НВО и 100% решими от моето дете, просто на който не внимава са му се видели трудни.

Последна редакция: пн, 28 апр 2025, 16:06 от Vache

# 415
  • Мнения: 35 943
Ваче, при нас е подобно. Не сте само вие, ако това те успокоява. Trollface Плюс или минус, кво значение има....нали има написано нещо там..... Grin

# 416
  • София
  • Мнения: 13 724
Ваче, при нас е подобно. Не сте само вие, ако това те успокоява. Trollface Плюс или минус, кво значение има....нали има написано нещо там..... Grin
Не ме успокоява, ами ми иде да развъртя шамарите... Satisfied
Ако трябва да говоря сериозно, трябва малко и аз да се стегна. Както викам на детето, че има само още 2 месеца и да се опита да издържи, така и аз трябва да се опитам да не крещя поне и да започна да я мотивирам малко повече.

# 417
  • Мнения: 2 179
П.С. По БЕЛ инструкциите от школата бяха да решава първо задачата за редактиране (защото носи най-много точки и трябвало да я решат на свежа глава), после тезата и после останалите подред. Онзи ден ми каза, че решил да обърне начина и първо решил задачите, после редакцията и накрая тезата. Задачите според него му отнели 15-20 минути и така дори му оставало повече време и по-малко стрес. Казах му щом така е преценил - да пробва следващите тестове по неговия си начин - може и да подобри резултата. Така че явно както на детето му е най-добре, така да го прави.
Може, може, наистина всеки си има различна стратегия. Аз самата, като съм решавала тестовете, съм открила за себе си, че най-добре се концентрирам върху непознат текст, докато не съм уморена. Там има и уловчици и тънки смислови нюанси, за които важи същото - виждат се по-лесно на свежа кратуна. При тезата общо взето знам какво знам, там до голяма степен има и рутина, и заучени неща... Вече задачата за редакция наистина е все тая кога ще се направи.

Последна редакция: пн, 28 апр 2025, 15:55 от Мила Атова

# 418
  • Мнения: 59
Не пиша много в темата, повече ви чета. В почти всичко, което споделяте, се припознавам. Моето дете може много, но вече явно му идва нанагорно. На един от последните пробни от школата изкара 68 точки. Учителката дори каза, че проверила два пъти и се върнала да види на кое дете е работата: "Все едно не е твоят тест."
Отначало се впрегнах, признавам си, но сега вече съм подготвена (или поне така си мисля) и знам, че мога да очаквам и 90 точки, и 60 точки.
Детето започна да осъзнава, че всичко ще е ново – ново училище, ново място, нови деца. Затъжила се е още отсега – не иска да се мести, иска старото училище, старите учители и приятели.
А в училище – всеки ден контролни, изпитвания, много домашни. И изходни тестове в началото на юни, точно преди изпитите. Чудя се вече – за какво ще учи първо: за изпитите или за изходното по биология и физика?
Санака, специално към теб – моля те, остани с нас!
Още от миналата година надничах в седмокласната тема. Видях колко точни са прогнозите ти и колко полезна информация даваш, наготово. Много неща научавам от теб.
Признавам си, че като излязат резултатите, ще разчитам на твоите статистики. Аз си признавам, това ми е чуждо. Сега още не съм прегледала всичко за тази година, но съм сигурна, че ще имам въпроси – на които ти вероятно вече си отговаряла стотици пъти. Simple Smile
Имаш страхотно чувство за хумор, което неведнъж ме е карало да се усмихна. А мисля, че в следващите теми още повече ще се нуждаем от това – да има кой да ни усмихва, за да спадне напрежението и да не забравяме, че и това ще мине...
Затова – остани! Simple Smile

# 419
  • Мнения: 13 053
Аз още две години ще чета седмокласни теми. И приключвам с тая дейност.

Общи условия

Активация на акаунт