СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 781
  • 733
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 7
Здравейте ,

Дали има деца посещавали школа БЕЛ при Йонова 7 клас с учител Кристиана Тодорова ?
Места при г-жа Елмира Йонова няма , детето не е посещавало курсове през настоящия 6 клас при нея .
Какви са ви впечатленията от Тодорова като учител , заслужава ли си курс в школата на Йонова , но при друг учител?
Системата е толкова важна , колкото и самия учител . Може и на лично да ми пишете , всяко мнение за школата и учителя ще ми е полезно.
Благодаря ви .
Ако очаквате някакви мнения, че е страхотен учител, няма да намерите. Моят син беше 6 клас при нея, 7 при Йонова. Нито той, нито аз успяхме да съставим конкретно мнение за нея - нито добро, нито лошо. С две думи - млада е, следва системата на Йонова, а системата е желязна - всичко всеки път е старателно проверено и рецензирано. Материалите, упражненията, домашните и изпитите са едни и същи. Дали обяснява хубаво не знам - аз и за самата Йонова не успявам да си направя мнение дали наистина все още преподава толкова добре, че да успее да вдигне нивото на децата наистина. Срещала съм стари мнения, че била вдъхновяващ преподавател - това вече не мисля че е точно така. Държи децата изключително изкъсо в часовете, не дава муха да бръмне и съответно не мисля, че те я харесват особено, за да бъдат вдъхновени (в това отношение при Тодорова е по-добре - няма го този стрес да не вземеш случайно да мръднеш и да ти се скара). Освен това тя от първата родителска среща обяснява, че колкото точки са изкарали на първия пробен, горе долу с толкова ще се представят и на НВО-то - нямало да има значителни отклонения. Това винаги ме е озадачавало - не трябва ли уроците да водят до надграждане на нивото, а не до задържането му. Крайният резултат скоро ще го видим.

Здравейте , благодаря за отговора. Обективен и полезен коментар. Пожелавам ви отлично представяне на матурата ! Такава е информацията в публично пространство, че системата е желязна, проверени домашни , конкретни родителски срещи , а явно това работи.  Разбирам, че Тодорова следва създадени инструкции, разработена програма , но дали преподава на децата , не просто да минава през материал, наизустяване и проверка на домашни ?

# 76
  • Мнения: 2 725
Аз днес получих резултата от ПИ по БЕЛ от НИЯ. Това е първият, който прави извън училище или вкъщи. 65т. Triumph Такива глупости е писал, че чак ме хвана срам докато чета. Има и забележка да пише по-четливо, защото на места на преразказа не са му разчели. Имате ли съвети за подобряване на почерк? Мисля да оставя разговора с него за довечера, че сега ако му звънна....
Моята беше с ужасен почерк, който като бърза ставаше нечетлив. Трябва да се научи да не бърза, но при положение, че времето пресира е много трудно. Пишете повече преразкази, за да свикне да ги обмисля по-бързо, да не се чуди и мае и да му стига времето. Така и грозен почерк да има поне да го направи четлив и да не задрасква.
Кажете му да пише прости изречения, може да има и сложни, но с не повече от един съюз. Да ги обмисля в главата и после да ги записва, да не ги мисли докато пише.

Моята много мажеше, задраскваше, буквите танцуваха по листа. Карах я първо да пише леко с молив, после да трие и омастилява и това даде резултат, защото не можа да свикне с чернова и белова. После лека полека разкарахме молива и имаше голям напредък, от 25 точки стигна до 33 на пробен.

Последна редакция: чт, 24 апр 2025, 11:08 от Априлски душ

# 77
  • Мнения: 525
Извинявайге, но не издържах -  какво значи "жязна система"? Ако гова е да се раздават подготвени материали, да се дава домашно, което се проверява с червен химикал и с рецензия и изобщо да има някаква концепция и план на материала, то това е практиката по школите до колкото ми е известно. Понеже и аз проучвах преди две години въпросната госпожа, "желязното" идва не от системата й, а от нея като отношение и поведение.
И ако такъв типаж би бил подходящ за дадено дете с 85+ точки на вход, защото пак ще се повторя, не при всяко върви този вид отношение, то тогава няма какво да се замисляте, ами записвайте се смело!
Пък ако нещо не ви допадне, най-лесно е да се отпишете.

Допълвам се.... И доколкото ми е известно при нея и най-вероятно и при другата госпажа, която очевидно ползва същата система на готово, групите са огромни, не виждам как няма да има препускане по материала и едва ли ако някой нещо не е разбрал, ще се връщат всички заради него. Големите групи също беше едно от нещата, които ме отказаха си спомням.

Последна редакция: чт, 24 апр 2025, 11:27 от loliy

# 78
  • Мнения: 2 725
То ако някой при Йонова не е разбрал не смее да се обади, така че не се връщат.Там винаги са разбрали.

Собствена система и материали имат много учители, не само Литера

# 79
  • Мнения: 35 979
ДЪРЖАВЕН ПЛАН-ПРИЕМ В VІІІ КЛАС ЗА УЧЕБНАТА 2025/ 2026 Г. ПО УЧИЛИЩА И ПАРАЛЕЛКИ

https://ruo-sofia-grad.com/priem-viii-klas-2024-2025/?fbclid=IwY … eCiqx5uA1CII62MfQ

# 80
  • Мнения: 430
Благодаря за новата тема!
При нас мина втори пробен по БЕЛ в училище. Очаквам втория по математика и дали ще нанасят оценките след моята реакция.
В частната школа където ходи на пробни изпити, без да е записана правиха обсъждане на работите и се оказа, че сме назад с материала и по двата предмета. При дъщеря ми са до "Бай Ганьо" и не са започнали неравенства. Има ли и друг толкова назад?




Има, има...и по-назад. По БЕЛ до Опълченците на Шипка:( И реални резултати аз от ПИ не мога да видя, защото има и въпроси и тези от невзет материал!

По МАТ са до неравенстна!

Говорим за училище...При частните уроци, с новите учители, наваксва:(

# 81
  • Мнения: 2 126
Compass, то и за не мога да видя такива. На втория пробен в школата/само за пробните е там, досега не е била на школа или на уроци/ имаше задачи от неравенства , няма как да очаквам че ги е решила, не е реален и резултата така.

# 82
  • у дома
  • Мнения: 8 033
В 18то мат паралелка ще е мат +инф,а в 73то мат +фа.Интересен избор на 18то при положение,че досега пп ИТ или Информатика не са предлагани.

# 83
  • София
  • Мнения: 16 354
И аз предполагах, че ще е с физика, защото за информатика трябва да назначават специално учител. Ама не познах. Joy

# 84
  • София
  • Мнения: 599
Според мен за информатика ще имат повече желаещи. Дали ще намерят учител е друг въпрос.

# 85
  • София
  • Мнения: 3 380
Въпрос относно профилите и ученето в гимназията на така наречените компютри. Сега виждам какво учат в 7 кл. по КМИТ, което после се надгражда и в гимназията става информатика и ИТ. Ако може някой да обясни каква е разликата между тези две неща/ профили

# 86
  • Мнения: 1 109
[

Здравейте , благодаря за отговора. Обективен и полезен коментар. Пожелавам ви отлично представяне на матурата ! Такава е информацията в публично пространство, че системата е желязна, проверени домашни , конкретни родителски срещи , а явно това работи.  Разбирам, че Тодорова следва създадени инструкции, разработена програма , но дали преподава на децата , не просто да минава през материал, наизустяване и проверка на домашни ?
Не разбирам какво имате предвид под 'проподаване'. Има 2 учебника, разработени от Йонова - един по литератира и един по български. В час се работи по тях. В учебника по литература има секция за всяко произведение с кратка биография и анализ на произведението, изучаваният текст и секция с текстове за преразказ. В час учителят минава по текстът на произведението като лекция и децата записват отстрани на самото произведение важни записки, които учителят говори. За домашно имат да препишат анализа, които в голяма степен се припокрива с говореното в час, да го 'осмислят' и да напишат 1-2 тези върху избрани цитати. Когато няма теза има преразказ върху текст от учебника. Тезите и преразказите всеки път се предават на учителя и на другият път се връщат проверени доста подробно и с коментар върху какво да се наблегне. Прераказите на моя син са си яко почервенени всеки път - проверката не е отбиване на номера, но от детето зависи после да си прочете внимателно рецензията и да си вземе бележките. Повечето преразкази са проверени точно от Кристина Тодорова (има подпис, кои е правил проверката) По БЕЛ няма теория в учебника, а тя се преподава от учителката и се записва подробно в тетрадките им от всяко дете с различни цветове. Самата тетрадка се превръща в лична граматика, по която после децата да учат и преговарят. Оформлението на тетрадката е много добро - следи се за това. В учебника има тестове върху взетия материал, върху който имат домашно. В клас учителя прочита в началото на урока верните отговори и всяко дете само отбелязва какво е вярно и какво грешно и си изчислява оценката. Учителят обяснява масово сгрешените задачи. Оценките от всяко домашно се записват в бележник, които се представя всяка седмица на родителя и трябва на другия път да се представи с подпис от него.
Индивидуална работа няма - групата е от 28 деца. Дали могат да питат не съм съвсем сигурна. Моето дете в началото много го беше страх да един коментар на преразказа, които всеки път се повтаряше, защото "тя ще ми каже как може от 6 клас да съм в школата и да не съм го разбрал и ще ми се кара". Обаче преди седмица - две ми каза, че редовно си я питал разни неща в часа. Така че информацията е противоречива.
Няма губене на време в часа определено - всичко е разграфено. За справка в курса по математика в 6 клас в Междучасие при друг препоръчан преподавател, от която отписах детето, имаше коментари от рода на 'ние нищо не решавахме днес, защото Пенчо разказваше за екскурзията му в САЩ" и 'някакви деца отиват до тоалетната и повече не се връщат". Така че тук дисциплината е желязна - всички искат, не искат слушат и учат. При Йонова е много строго - прави забележка за пиене на вода (шумят с шишетата) или ако счете, че детето не внимава в час и изглежда сънливо. При Тодорова също има дисциплина, може би не чак толкова строга. Преценете дали това ви устройва - аз съм виждала и обратното - в училище класът е толкова разхайтен, че не успяват да решат дори 1 задача в час по математика и учителят им се извинява, че им пречи да си говорят. Това също не е добре, но не винаги може да се попадне в златната среда, особено в група от 28 деца. Ако този подход не ви устройва - търсете по-малка група или частен учител.

# 87
  • Мнения: 2 283
Има ли някакви изненади и съществени разлики спрямо миналата година в план приема?

# 88
  • Мнения: 2 725
Има да, вкарани са разнообразни профили по химия, биология, история, география, философия, извадени са чуждоезикови профили и има голямо разнообразие в балообразуващите предмети.
Например училища като първо и седмо или 22ро вече не се водят чуждоезикови, а някакви хуманитарни, обществени или природни и балообразуващите варират
Нали министърът обясни как децата трябва да спрат да учат чужди езици, за да не бягали в чужбина. Хората махат граници, наш Ганю тепърва ще ги слага

# 89
  • Мнения: 845
Да, явно тази тенденция продължава...за жалост...
Аз разгледах някои училища, извадих разни паралелки, поне да имаме някаква ориентация. Преди години разпечатах листчета със специалностите и нагледно ги сложихме за да ги виждаме като мемори карти Simple Smile Много лесно ги подредихме по този начин. Споделям го, ако и на някой друг ще е полезно...

Общи условия

Активация на акаунт