СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 781
  • 733
  •   1
Отговори
# 105
  • София
  • Мнения: 16 354
Т.е. ако първоначалния профил е математически, да разбирам ли, че това ще се усети евентуално в 11. клас? И ако последващите два профила са езици, реално положението се изравнява с това да избереш сега паралелка с езиков профил, а в 11.клас математика?
Принципно е така. При четири профила, всеки от тях се изучава с по 5 учебни часа и дали се води първи или четвърти, няма никакво значение. Първоначалният профил може да се "усети" и в първи гимназиален етап, ако училището използва пълноценно часовете ИУЧ и ФУЧ основно за математика, както го прави СМГ напр. По-големият хорариум часове по математика в СМГ идва точно от тези часове. ООП учат еднакво с всички други. В тези часове не се осъществява профилирана подготовка - в смисъл изучаване на учебната програма ПП, но са часове вповече математика. Могат да се използват за допълнителни упражнения, за по-усложнени задачи, за състезателни такива - по преценка на училището.
Изборът сега обаче ти гарантира първите два профилиращи предмети - те са определени с ДПП, не могат да се променят и със сигурност ще се изучават профилирано във втори гимназиален етап. Докато трети/четвърти профил зависят от това какво ще ти предложи училището в 10-ти клас и дали ще се сформира група от желаещи по съответния предмет.

Последна редакция: чт, 24 апр 2025, 15:27 от sanaka

# 106
  • София
  • Мнения: 2 467
Т.е. пак стигаме до момента, че в 7 клас детето трябва да си избере матурите за 12-ти. И като влезе в Природна паралелка, ще трябва да се яви на матура по биология или химия, нищо, че е решило да следва история, да речем!

# 107
  • София
  • Мнения: 16 354
Т.е. пак стигаме до момента, че в 7 клас детето трябва да си избере матурите за 12-ти. И като влезе в Природна паралелка, ще трябва да се яви на матура по биология или химия, нищо, че е решило да следва история, да речем!
Може да се яви на матура и по някой от другите 1/2 профила, които си е избрало в 10-ти клас. Не е задължително да е по първите два.

# 108
  • Мнения: 7
[

Здравейте , благодаря за отговора. Обективен и полезен коментар. Пожелавам ви отлично представяне на матурата ! Такава е информацията в публично пространство, че системата е желязна, проверени домашни , конкретни родителски срещи , а явно това работи.  Разбирам, че Тодорова следва създадени инструкции, разработена програма , но дали преподава на децата , не просто да минава през материал, наизустяване и проверка на домашни ?
Не разбирам какво имате предвид под 'проподаване'. Има 2 учебника, разработени от Йонова - един по литератира и един по български. В час се работи по тях. В учебника по литература има секция за всяко произведение с кратка биография и анализ на произведението, изучаваният текст и секция с текстове за преразказ. В час учителят минава по текстът на произведението като лекция и децата записват отстрани на самото произведение важни записки, които учителят говори. За домашно имат да препишат анализа, които в голяма степен се припокрива с говореното в час, да го 'осмислят' и да напишат 1-2 тези върху избрани цитати. Когато няма теза има преразказ върху текст от учебника. Тезите и преразказите всеки път се предават на учителя и на другият път се връщат проверени доста подробно и с коментар върху какво да се наблегне. Прераказите на моя син са си яко почервенени всеки път - проверката не е отбиване на номера, но от детето зависи после да си прочете внимателно рецензията и да си вземе бележките. Повечето преразкази са проверени точно от Кристина Тодорова (има подпис, кои е правил проверката) По БЕЛ няма теория в учебника, а тя се преподава от учителката и се записва подробно в тетрадките им от всяко дете с различни цветове. Самата тетрадка се превръща в лична граматика, по която после децата да учат и преговарят. Оформлението на тетрадката е много добро - следи се за това. В учебника има тестове върху взетия материал, върху който имат домашно. В клас учителя прочита в началото на урока верните отговори и всяко дете само отбелязва какво е вярно и какво грешно и си изчислява оценката. Учителят обяснява масово сгрешените задачи. Оценките от всяко домашно се записват в бележник, които се представя всяка седмица на родителя и трябва на другия път да се представи с подпис от него.
Индивидуална работа няма - групата е от 28 деца. Дали могат да питат не съм съвсем сигурна. Моето дете в началото много го беше страх да един коментар на преразказа, които всеки път се повтаряше, защото "тя ще ми каже как може от 6 клас да съм в школата и да не съм го разбрал и ще ми се кара". Обаче преди седмица - две ми каза, че редовно си я питал разни неща в часа. Така че информацията е противоречива.
Няма губене на време в часа определено - всичко е разграфено. За справка в курса по математика в 6 клас в Междучасие при друг препоръчан преподавател, от която отписах детето, имаше коментари от рода на 'ние нищо не решавахме днес, защото Пенчо разказваше за екскурзията му в САЩ" и 'някакви деца отиват до тоалетната и повече не се връщат". Така че тук дисциплината е желязна - всички искат, не искат слушат и учат. При Йонова е много строго - прави забележка за пиене на вода (шумят с шишетата) или ако счете, че детето не внимава в час и изглежда сънливо. При Тодорова също има дисциплина, може би не чак толкова строга. Преценете дали това ви устройва - аз съм виждала и обратното - в училище класът е толкова разхайтен, че не успяват да решат дори 1 задача в час по математика и учителят им се извинява, че им пречи да си говорят. Това също не е добре, но не винаги може да се попадне в златната среда, особено в група от 28 деца. Ако този подход не ви устройва - търсете по-малка група или частен учител.


Малко са хората, които дават обективна изчерпателна информация , особено ако не е само положителна , оценявам го и благодаря. Има още малко време да премислим за Тодорова 7 клас БЕЛ.

# 109
  • Мнения: 2 850
Според мен основно си зависи от детето как ще приеме даден учител. Знаейки, че г-жа Йонова е строга и изискваща, предупредих дъщеря ми - да знае, че не отива на забавление, а на място, където се спазват строго зададени правила. Имайки това предвид, очаквах, че ще ѝ е трудно да се адаптира в средата и ще е догонваща по отношение на знанията. Нищо подобно. От първия урок излезна с широка усмивка и каза: "Мамо, това е първият учител, който обяснява така по литература, че разбирам за какво става въпрос!" Дъщеря ми не просто харесва г-жа Йонова, обожава я. Никога не се е притеснявала да я попита каквото и да било, та дори я пита за препоръки как да си оправи почерка, защото често в рецензиите ѝ присъства това като бележка. И да, сподели ми, че методът ѝ на преподаване е превъзходен, защото така запомняла всичко каквото трябвало.
Няма как да отрека ползите от системата на обучение на г-жа Йонова, те са факт. За моята дъщеря се оказа изключително полезна. Но е важно детето да харесва учителя, поне от моя опит е така. За това е важно всяко дете да намери точното си място. То така е и с училищата - за едни едно училище е супер, за други същото училище за нищо не става.

# 110
  • Мнения: 35 979
Сега ще дойдат да ти обяснят в каква грешка си....

# 111
  • Мнения: 2 725
Айде стига вече с тая Йонова. Има отделна тема за светилата в школите

# 112
  • Мнения: 2 850
Айде стига вече с тая Йонова. Има отделна тема за светилата в школите
Ами след като се пита за отзиви, смятам, че е редно и да се отговори. В тази тема е попитано, в тази тема се отговаря.

# 113
  • Мнения: 35 979
Айде, малко по-спокойно. Ти като обясняваше колко е зле при нея през пост-два, никой нищо ти каза, нали?

ПС: И все пак всичко си зависи от детето. В която и школа да е, ако не учи, няма да има резултат, както и обратното. За много деца Йонова е подходяща, както и за много не е. Ако детето е по-свито и срамежливо, ако се притеснява от строго отношение, има други места, където ще се чувства добре.

# 114
  • Мнения: 2 725
Е как да не ми се каза, направо щеше да ме изядеш. И Шмърциплянку, коментирах този пост:
Сега ще дойдат да ти обяснят в каква грешка си....
Никой не дойде, помолих стига толкова, мисля че всичко вече се каза, хората даже ви благодариха

# 115
  • Мнения: 2 850
Е как да не ми се каза, направо щеше да ме изядеш. И Шмърциплянку, коментирах този пост:
Сега ще дойдат да ти обяснят в каква грешка си....
Никой не дойде, помолих стига толкова, мисля че всичко вече се каза, хората даже ви благодариха
Да беше цитиран този пост, за да стане ясно....

# 116
  • Мнения: 35 979
Е как да не ми се каза, направо щеше да ме изядеш. И Шмърциплянку, коментирах този пост:
Сега ще дойдат да ти обяснят в каква грешка си....

Е, щом се разпознаваш..... Чак пък да те ям.....айде, малко по-спокойно. Ходи си сипи едно вино, успокой се, пък тя Йонова хич не й дреме за твоето мнение.

# 117
  • Мнения: 525
Да поуспокоя малко напрежението и да ви хвърля в друга тема, която срещнах в няколко сайта. Министъра вече доста надъхано обяснява за новия задължителен предмет "Добродетели и религия". Щяло да има три програми, от които родителите да избират.
Тук преди време мина една анкета За/Против най-общо казано. Мислех, че по-скоро ще се разминем с тази идея, но като че ли все повече се коментира от Вълчев като нещо вече решено.
Какво мислите?

# 118
  • Мнения: 2 725
На нея не, на тебе гледам че ти дреме. Споко, още месец, два и ще забравиш за нея

# 119
  • Мнения: 89
Да поуспокоя малко напрежението и да ви хвърля в друга тема, която срещнах в няколко сайта. Министъра вече доста надъхано обяснява за новия задължителен предмет "Добродетели и религия". Щяло да има три програми, от които родителите да избират.
Тук преди време мина една анкета За/Против най-общо казано. Мислех, че по-скоро ще се разминем с тази идея, но като че ли все повече се коментира от Вълчев като нещо вече решено.
Какво мислите?
И аз, честно казано, се надявах да отшуми това, но явно са решили да го наложат. Интересно какви ще са тези три програми, и защо, щом смятат, че децата имат достатъчно свободно време за нов предмет, не вземат да попълнят вече отчетените нужди от допълнителни часове по математика и БЕЛ вместо това.

Общи условия

Активация на акаунт