СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 645
  • 733
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 13 724
Значи проблемът е в естествената глупост, не в ИИ, т.е. ниските критерии ги има и без ИИ.
Иначе за визуалните изкуства съм съгласна, че са най-застрашени, синът ми също се занимава с рисуване, макар и да няма намерение да прави това своя професия. Точно това имах предвид, като писах, че човек ще трябва много да се конкурира, много да мисли как да се развива, как да надгражда, какво различно да влага, което ИИ към дадения момент все още не може, с какво може да върви крачка пред него. Затова казах, че може и ние да се развием много, бивайки подбутвани от това съревнование. А може и да съм твърде наивна Laughing
Ама разбира се, че проблемът е в хората, а не в машините Simple Smile Звучи парадоксално да се конкурираме с нещо, което сме създали самите ние. Даже плашещо звучи.

Аз не разбирам защо се намесва миналото и техническото и индустриално развитие на човечеството. Тука става дума за съвсем различни неща. ИИ е полезен и създаването му за някои е по чисто алтруистични подбуди. Само че не за всички Simple Smile Всъщност проблемът е точно в това. С тъкачния стан и калкулатора не можеш да предизвикаш ядрена война, но с ИИ, който поначало е създаден да се самообучава можеш да го направиш. В настоящия свят се видя колко се е видоизменила войната от тази преди 200 г. Техническият прогрес, който нормално е стремежът на човечеството, има толкова огормен скок за  кратко време, че прилича на раковите клетки. Явно на някакъв период човечеството се рестартира. И не, това не е апокалипсис. Може би си е нормална периодичност. На нас ни изгледжа апокалиптична, защото сме попаднали баш в тоя момент. От гледна точка на историята на човечеството е просто част от секундата, но за нас е целият ни живот и ни вълнува.

# 526
  • Мнения: 2 179
Одеве проверих какво ще каже Мрежата (Skynet Stuck Out Tongue) за афоризма "English teacher is a proper noun". Започна да ми обяснява как не било proper noun, а common noun, което теоретично е така, разбира се, но той не може да схване играта на думи и "другия" смисъл, който е вложил автора на този израз. Може в бъдеще да се развие и да започне и това да улавя, кой знае... Та тук ми идва колебанието дали ние ще напреднем много в точно този аспект или обратното - осланяйки се на ИИ за всичко, тотално ще изгубим способността си за образно мислене, ирония, сарказъм, извършване на връзки с други явления и препратки към други теми, когато създаваме произведение на изкуството или надписваме картичка или просто разговаряме помежду си. Надявам се на първото, но за целта обществото много целенасочено трябва да започне да работи в тази посока.
Това по отношение на изкуството и професиите. За войни и апокалипсиси не ми се мисли засега.

# 527
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 208
Споко, в Терминатор човечеството побеждава.

# 528
  • Мнения: 657
Да допълня само, че ако се кандидатства в училище извън системата на МОН тогава се взима предвид общият успех от дипломата, пример НГДЕК

Това не е вярно. В НГДЕК балообразуващи в 7 клас от дипломата са бел и история, а от изпитите бел и техния изпит по история и двете по 2.

Ето Ви условията за кандидастване!

В НГДЕК могат да кандидатстват ученици, завършили същата година VII клас на средните училища със среден успех най-малко 4.00 и годишен успех по български език и литература и история и цивилизации не по-нисък от мн. добър 5.00.
Кандидатите за приемния изпит след VII клас подават следните документи в срок от 22.05.-05.06.2025 г. на ngdek.priem@gmail.com:
Заявление-образец за кандидатстване съгласно Приложение №2.
служебна бележка за редовен ученик през учебната 2024/2025 г. (издава се от настоящото училище)
Допълнително се прилагат в срок от 08.07-10.07.2025 г.:
копие на свидетелство за основно образование – онлайн

# 529
  • София
  • Мнения: 13 724
КЪДИ, това не е взимане на общия успех. Това е ограничение, а не участие на общия успех в балообразуването. И искам да ти кажа, че деца със среден успех под 4 няма да могат да изкарат нито една година в НГДЕК.

# 530
  • София
  • Мнения: 16 335
Има предварително уловие за минимален успех 4:00, но той не участва в балообразуването и в критериите за класиране.

# 531
  • Мнения: 657
КЪДИ, това не е взимане на общия успех. Това е ограничение, а не участие на общия успех в балообразуването. И искам да ти кажа, че деца със среден успех под 4 няма да могат да изкарат нито една година в НГДЕК.

Да, така е права си, просто уточнявам че общата оценка от дипломата за 7-ми клас на места играе роля, не е балообразуваща, но създава ограничения. В началото на учебната година чух много мнения, че "гледаш само математиката и БЕЛ, за другото да не ти пука", но не е баш така.

# 532
  • София
  • Мнения: 16 335
Не е баш така, ама е почти така. Joy Двата предмета са с приоритет, няма начин. Другото - колкото повече, толкова повече, ако може - повече.

# 533
  • Мнения: 1 966
Аз също бях пропуснала факта ,че в някой училища взимат оценката по физика при балообразуването...и като се спекох,че моят има 4 за първия срок ...ама имал 6 , 4 имал на последното контролно ..сега ще учи яко да я оправи ..че за СМГ май нямаме много надежди , с резултатите,които показва на пробните .
Записала съм още 2 за май месец и си мисля , да приключвам ..каквото -такова ...да учи там и каквото сабя покаже ..
Иначе , освен вкарването на математически профил в някой езикови училища( май 32. и още някое беше) , има и специалност Програмиране с ИИ вече в ТУЕС , ако не се лъжа ...та това е вече новото приложно програмиране ..тепърва ще се въвежда навсякъде.
СМГ пък са ги надиплили 4 различни профила , като май разликите са в интензивността на основния език ( ИИЧУ/РИЧУ) ..но някой , който е по-запознат може да каже ,дали правилно се ориентирам .
Иначе , синчето много хареса Графичния Дизайн с японски в 51-во Wink ..вика , кво му е ..един японски Stuck Out Tongue Winking Eye
Както и анимацията - гледам че баловете са прилични и според мен няма да са никак зле тези две паралелки ( той рисува, но не е талант) ...просто обича да си драска дракони и динозаври и някакви герои ...
Ето ,някой ако иска да се посмее малко с още едно, по-старо клипче на Здрава Каменова ...

https://www.facebook.com/share/p/16SuArGxyq/

# 534
  • Мнения: 2 283
... И искам да ти кажа, че деца със среден успех под 4 няма да могат да изкарат нито една година в НГДЕК.

Докато четях по-горния пост на Къди си помислих точно това. Ще издъхнат още на входните ...Дори не съм обърнала внимание на това изискване, бих казала, че е доста занижено като критерий. Трябва да е поне 5.

Иначе за балообразуващите - заради някои проспериращи техникуми и оценката по Кмит е станала важна.
Така че съм съгласна с Къди, не само мат и бел имат значение.

По темата с езиците, математиката, ученето и ИИ... най-сигурният път към това да ни "замени" ИИ е да спрем да учим, защото той може да покрие дадена задача по-добре от нас. Аз не очаквам детето ми да учи, заради самото знание като чиста фактлогия. Убедена съм, че никога няма да му трябва в живота да знае в детайли къде какви полезни изкопаеми има /те може да се изчерпят междувременно/ или пък в коя строфа има синекдоха или анафора. Процесът на учене е важен и когнитивните умения, които развива този процес.  Ученето на различни езици доказано развиват мозъчните гънки, пък било то и езици, които може да не ни изкарват парите.

# 535
  • София
  • Мнения: 13 724
... И искам да ти кажа, че деца със среден успех под 4 няма да могат да изкарат нито една година в НГДЕК.

Докато четях по-горния пост на Къди си помислих точно това. Ще издъхнат още на входните ...Дори не съм обърнала внимание на това изискване, бих казала, че е доста занижено като критерий. Трябва да е поне 5.
....
 Процесът на учене е важен и когнитивните умения, които развива този процес.  Ученето на различни езици доказано развиват мозъчните гънки, пък било то и езици, които може да не ни изкарват парите.
И според мен 4 е малко за това училище.

Това, че всяко знание развива най-различни умения, не знам защо не го разбират хората, може би за да отоврят пътя на ИИ Wink

# 536
  • Мнения: 2 712
Всяко знание развива, така е, не се спори по това. Но човек не разполага с девет живота, а с един и затова е длъжен да приоритизира едно знание пред друго.

# 537
  • Мнения: 35 946
Но това, че някой приоритизира в една сфера, не ознава, че друга за някой друг е ненужна, понеже "не се изкарват пари с това".

# 538
  • Мнения: 1 198
.....В началото на учебната година чух много мнения, че "гледаш само математиката и БЕЛ, за другото да не ти пука", но не е баш така.
Taзи мантра, която е много популярна, всъщност е доста подвеждаща.
Има немалко училища, за които предмети различни от БЕЛ и мат, са балообразуващи.


...Иначе за балообразуващите - заради някои проспериращи техникуми и оценката по Кмит е станала важна.
Така че съм съгласна с Къди, не само мат и бел имат значение....

И не само. Има и други предмети в архитектурния, 7-мо, 18-то, 22-ро, 33-то...

# 539
  • София
  • Мнения: 3 943
Оф, ся и за КМИТ да се тревожа.
Моето снощи ме осведоми, че господинът му се ядосал, че би вчупил два компютъра, а той просто се опитал да отвори някаква презантация с урока. Сега го мразел и нямало да има 6 за годината.

Общи условия

Активация на акаунт