СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 10 - На децата им дойде до гуша, никой вече нищичко не ще да слуша!

  • 23 767
  • 736
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 2 438
Ако го гласува парламентът, влиза в сила незабавно, което значи, че ще важи за сегашните шестокласници и още от учебната 2025/26 г.
А нас като родители на седмокласници бърка ли ни?
В закона не пише, че не ни бърка. Но за нашия набор не може да се случи

# 61
  • София
  • Мнения: 13 690
Ако го гласува парламентът, влиза в сила незабавно, което значи, че ще важи за сегашните шестокласници и още от учебната 2025/26 г.
А нас като родители на седмокласници бърка ли ни?
В закона не пише, че не ни бърка. Но за нашия набор не може да се случи
Да бе и аз така знам. Питам, защото се замислих дали не пропускам нещо, понеже и предната тема и в тази прескачам цели постове, които не касаят седмокласници, а по-малките набори. Викам, да не съм объркала темите нещо...

# 62
  • Мнения: 7 665
Най-компетентно може да отговори Санака, според мен вас не ви бърка, тъй като има утвърден ДПП за вас и следователно не могат за вас да закрият езиковите паралелки извън ЕГ, а за СМГ, също има утвърден ДПП, тоест всички места за 8 клас за СМГ в момента са свободни и са обявени в него. При това положение не виждам как сегашните седмокласници от СМГ могат да продължат без НВО. Но за сегашните шестокласници - като нищо.
Колкото до другото - отговарях на Соул Фрий, която каза, че ще минат 3-4 години, докато влезе в сила, затова споменах шестокласниците.

# 63
  • Мнения: 8 446
Според мен тази реформа трябва да "хване" следващия прием 4ти клас.

# 64
  • Мнения: 2 438
По моят скромен опит с голямата и после с малката, в осми клас СМГ  горе долу една четвърт до една трета от децата бяха външни, което прави около две паралелки. Тоест без една трета до една четвърт деца от СМГ можеха да си запазят местата.  И не, не е само българският причината да отпаднат. В класа на голямата всички добри математици изкараха близо до сто точки, а по бел 82 до 85 им стигнаха. Имаше, обаче, и фрапантно издънени по мат.
За мен е добре да си остане пропорцията шест пети клас, осем осми клас, за да обхванат добрите деца от частните училища и тези, които не са ги ръчкали родителите им да решават състезателни задачи от първи клас. Нека им направят трудния изпит и ще се види, че има добри и извън СМГ, по изпита и как се справят децата могат да увеличат или намалят бройката

Последна редакция: пн, 26 май 2025, 12:59 от Априлски душ

# 65
  • София
  • Мнения: 2 560
Здравейте, с детето имаме спор. При преразказ от името на неутрален разказвач се преразказва всичко. А от името на герой всичко ли се преразказва или само на каквото е свидетел?

# 66
  • София
  • Мнения: 16 177
Само на каквото е свидетел.

# 67
  • Мнения: 2 438
Само на каквото е свидетел, когато е от името на герой. От неутрален вдичко

# 68
  • Мнения: 491
В този ред на мисли има ли някой поглед кога за последно на НВО си и падал преразказ от името на нуетрален разказвач?
Имам чувството, че и в клас и в школата наблягат на преразказ от името на героя.
И понеже в момента съм го хванала моя да прави преразказ и се пазареше за това да е от името на героя - по-лесно му било!
Иначе бах подготвила неутралния разказвач.

# 69
  • Мнения: 8 446
Аз сега виждайки какво се случва по пробни изпити, не мога да кажа, че щом са от МГ резултатите им са гарантирано дори високи..

# 70
  • Мнения: 12 660
Няма гаранция, но класовете като цяло са по-работоспособни, имат и повече часове поне по мат, затова могат да правят повече. А са и деца ходили на изпити и състезания от малки.

# 71
  • Мнения: 401
В този ред на мисли има ли някой поглед кога за последно на НВО си и падал преразказ от името на нуетрален разказвач?
Имам чувството, че и в клас и в школата наблягат на преразказ от името на героя.
И понеже в момента съм го хванала моя да прави преразказ и се пазареше за това да е от името на героя - по-лесно му било!
Иначе бах подготвила неутралния разказвач.


Преразказът от 2024 е от неутрален. Да обърна внимание и на времето, което се използва при неутрален разказвач - сегашно историческо време!

Отивам да погледна по-назад в годините какво се е падало...като дидактически задачи...

Sullight Eliне е лошо и твоето дете да погледе и да пророкува:BlushInnocent

# 72
  • Мнения: 491
Добре, това с приема в МГ не може ли да се реши просто с един допълнителен изпит на самите МГ? Който упее си остава и съответво влиза в такава гимназия. Защо трябва да са привилегировани, че и автоматично да продължат. Ами от 4 кл. до 7 кл. нещата се променят и някои деца могат да "поразлюбят" математиката, ама защото видиш ли е МГ и трудно се влиза да продължат. А и тук натиска на родителите също е от голямо значение за това продължаване. А като си има отделен изпит, ще се отсеят талантите и ще се даде шанс на всички деца.

Доп. Компас, значи следващия път направо му давам текста от 2024🤪.

# 73
  • Мнения: 2 438
На състезания от пети до седми клас ходят малък процент от наборите в СМГ, а задачите се усложняват. Да не говоря, че една част от децата влезли в пети са дресирани да решават типове състезателни задачи, на които много от тях начинът на решаване се зазубря. Има доста деца, които като влязат в пети клас ще спрат да се занимават сериозно с мат и ще си бутат спокойно, защото в момента материала, който изучават не е по-сложен от в другите училища, а имат повече часове за упражнение. Не е редно да се запушва нацяло приемът след седми. Нека не ги гонят децата, но да приемат просто по-малко в пети, не осем, а шест класа, така ще влязат само най-добрите в пети клас

Последна редакция: пн, 26 май 2025, 14:16 от Априлски душ

# 74
  • Мнения: 205
По моят скромен опит с голямата и после с малката, в осми клас СМГ  горе долу една четвърт до една трета от децата бяха външни, което прави около две паралелки. Тоест без една трета до една четвърт деца от СМГ можеха да си запазят местата.  И не, не е само българският причината да отпаднат. В класа на голямата всички добри математици изкараха близо до сто точки, а по бел 82 до 85 им стигнаха. Имаше, обаче, и фрапантно издънени по мат.
За мен е добре да си остане пропорцията шест пети клас, осем осми клас, за да обхванат добрите деца от частните училища и тези, които не са ги ръчкали родителите им да решават състезателни задачи от първи клас. Нека им направят трудния изпит и ще се види, че има добри и извън СМГ, по изпита и как се справят децата могат да увеличат или намалят бройката

Не разбирам защо 8 осми класа, в справочника пише, че за тази година СМГ ще приеме 6 осми класа, точно толкова колкото приема в 5-ти клас. С други думи казано, ако това се запази, а предложените промени влязат в сила, СМГ ще има почти нулев прием за 8-ми клас и никой няма да обхване, освен своите деца.

Общи условия

Активация на акаунт