Отдаване и наемане на имоти - какво се случва реално? - ТЕМА 42

  • 31 608
  • 757
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 11 213
Здравейте, моят наемател сподели, че пералнята е протекла ( 5 годишна пералня комбинирана със сушилня ). Оказа се, че маншетът е скъсан, липсва цяло парче, но наемателят казва, че не знае каква е причината. Ще потърсим майстор и ремонтираме. Как бихте реагирали при такъв казус ?

Отиди на място в жилището, когато дойде майсторът. Поискай да ти напише протокол с причината за повредата, не само цената. Майсторите са виждали всичко, обикновено могат да кажат защо и как се е получило. Може да е слабо място на конкретния уред (чести повреди), или нещо вътре му е дошло времето (примерно онова там на хладилника, което охлажда), или да е небрежност на наемателя - примерно при нас, спряла да работи пералня, се оказа, че е затлачена/не е чистена долу там, където има вратичка за периодично почистване. Ако е по вина на наемателя - да си плаща, ако не е негова вината - хазяинът да плаща. Така мисля аз.

# 571
  • Бургас
  • Мнения: 9 191
И аз така мисля.

# 572
  • Мнения: 1 527
Принципно, да, но ако има лека повреда, дори и по вина на наемателя, по-добре да извикаме майстора, и да я направи, вместо да крие и после да стане наводнение.
Да, нож с 2 остриета е, щото може и да викаме майстор за щяло и не щяло.
Ако наемателите са изрядни и наемът е добър, сърце не ми дава да им поискам пари, дори да е тяхна вината.
Имал съм 2-3 пъти затлачване на филтъра със стотинки, един път с презрамка от сутиен, един друг случай хлебарки повредиха платката.

Един друг случай, дето ме съмняват хората, щото имаше въпросителни около тях, се счупи кръстачката отзад, дето държи барабана. 300лв ми излезе. Но майсторът каза, че е от "остаряване на метала" и "течни препарати".
Сега, дали нещо са я натоварили, няма как да се разбере, а и принципно наемателите винаги отричат всичко.
(300лв беше цената на сходен уред в ОЛХ, но си платих като пич и получих работеща хубава пералня без да си мръдна пръста (старата, ремонтирана)) В противен случай трябваше да платя към 60-70лв за посещение и диагностика и да си я изхвърлям, нося новата и свързвам сам.
Първата работа на наемателя беше да каже, "абе, по-изгодно ще ти е да купиш нова и да я хвърлиш тая" (говорим за висок клас уред, над 1000лв. Викам си, тоя пък колко нагъл, ще ми дава наклон за нови уреди. Казах му само "аз преценявам".

# 573
  • Мнения: 11 213
Те и нашите наемателки със затлачената пералня тръгнаха така с рогИте напред - пералнята се повреди. Тя не беше нова, личеше си й, но си работеше. А като е дошъл майсторът и е отворил отпред да извади вълмата пухове, са си подвили опашката. И са си платили посещението.
А пералнята аз я ползвах още 3-4 години след тях, без да спира и без да я чистя, докато не сдаде багажа (просто спираше цикъла в началото и не продължаваше). Не знам какво са прали вътре, че да се затлачи. За протокола - двойка млади жени. SmirkSmirk Бяха на подпазарен наем, защото жилището не беше обзаведено със съвременни мебели и със съвременен ремонт, но не беше и соц.апартамент последно ремонтиран през 70-те години на миналия век.

# 574
  • Варна
  • Мнения: 6 807
Не разбирам каква е идеята на питането и спора?
Разхлабена седалка на т.чиния, разхлабена батерия на мивка в кухня, разхлабена батерия на мивка в баня, разхлабена панта на шкаф, паднал рафт на гардероб, изгорели крушки, които са по над 4 лв броя, филтри на прахосмукачка, батерии на дистанционни, смазване на врата, която скърца и подобни са нещата, за които са ме търсили в различните имоти.
Тази клауза я има, за да не трябва да се разправям кой какво е правил, че седалката или батерията се е разхлабила например.
И да, имам наемател, на който за 3 месеца сме сменили 5  или 6 крушки, дистанционното спряло да работи и вратата се разсърцала...
След като ги устройства да платят сума до 100 лв, за да им направим дребните поправки защо спорим? Никой от наемателите ми в момента не иска да се майстори, дори и крушки да сменя.

Кое питане и какъв спор?? Аз нищо не съм питала. Написах, че според мен 100 лева е много и толкоз. Ти тръгна да питаш ама как така са много, и да спориш. Не пречи понякога да имаме различно мнение от останалите, нали?
Никога не са ме занимавали за нищо от гореизброените дреболии. Не ми го побира умът как на някой наемател ще му хрумне да ме търси за батериите на дистанционното. За щастие не съм попадала на такива наематели.

# 575
  • в пералнята
  • Мнения: 1 589
Мен са ме търсили за батерии за дистанционно точно...
И за задръстена мрежичка на батерия 🙄

# 576
  • Мнения: 7 869
Крушки и панти са по 5 лева. 100 лева много ми се вижда. Поне според мен.

Ако се развали 5 - 10 годишна микровълнова, бих сменила с нова за моя сметка. Те са по стотина лева.
Как са много 100 лв за цяла година дребни поправки?! При това аз не му ги вземам, а наемателят си ги поема до този размер.

Може ли да дадеш пример какви дребни ремонти се налагат годишно за сумарно над 100 лева? Ако е за изгорели крушки, то я изгори една веднъж на 2 години, я не. Не изгарят всички през 4 месеца.  И аз съм казала на моите наематели за дреболии тип смяна на крушка да не ме търсят.
То това цялото мнение явно грешно го чета с разбиране...

Радвам се, че никой не ви занимава за нищо, но при чужденци и високи наеми при мен е редовно. Не ми пречи, но всичко си има цена Wink . За мен е по-добре да отстраним тези неща, отколкото да ми залепят батерията на гранитната мивка  с каноколит...

# 577
  • Бургас
  • Мнения: 9 191
Едното не изключва другото, както стана ясно Simple Smile

# 578
  • Мнения: 9
И преди съм писал.
Като се развали пералня, дори и по вина на наемателя, плащам си ремонта и продължавам.

Ако ви събарят 70лв на 5 години веднъж, просто не давайте под наем за 300лв на месец.

Ремонтът ще излезе поне 200 лева, не мисля, че сумата е малка, за да се плати от наемодателя. Може би тук трябва да се постави някаква граница на сума, над която по вина на наемателя да се покрива от самия него. Плюс това никой не уважава времето на наемодателя, което ще отдели, за да подсигури майстора.
Иначе в обичайните ФБ групички е пълно с хора, които се държат арогантно, едва ли не трябва да отдадеш новия си апартамент с чисто новото си оборудване за почти без пари. И в момента имам един, който не желая да го пускам да се амортизира, защото всичко е ново и по поръчка, виждам, че хората не пазят, а и не им се плаща.

# 579
  • Мнения: 9 891
След 10 години ще е амортизиран. Морално. Просто стоенето празно да се “пази” с нищо не помага, освен ако парите, с които сте го направили,  не са ви поникнали в градината

# 580
  • Мнения: 75 465
Както се разберете вие с наемателя.
Щом успеете да докажете неговата вина, и щом той се съгласи да плати - плаща.
Може да му предложите по равно да си разделите ремонта...както се разберете.

# 581
  • Мнения: 612
Подкрепям изцяло горното - и аз имам един такъв и го държа колкото и нерационално да звучи, но при последния който ми излезе с акт 16 и ремонтирам в момента подобни грешки няма да допускам - конфекция от... до... ще бъде и без излишни разходи. Единствено уреди, смесители и настилки среден клас - другото евтинджоси ще слагам.
Допълвам - узрях за белия латекс най-сетне - стени и тавани чисто бели, гоним оптимизация и лесна поддръжка + възможност да мебелирам свежо с каквото намеря на промоция.

# 582
  • Бургас
  • Мнения: 9 191
Декорирай смело. В Тему-то и подобни има евтини и ефектни декорации. Джъмбо, Пепко и други подобни магазини ще ти помогнат да вкараш цвят. И лесно да го подменяш впоследствие.

# 583
  • Варна
  • Мнения: 6 807
Може ли някой, който има опит с отдаването на търговско помещение на юридическо лице, да ми пише на лс? Знам, че много пъти е коментирано, но съм чела между редовете, тъй като не ми е било важно. Но сега го обмислям и искам да питам няколко неща.

# 584
  • Мнения: 1 527
И преди съм писал.
Като се развали пералня, дори и по вина на наемателя, плащам си ремонта и продължавам.

Ако ви събарят 70лв на 5 години веднъж, просто не давайте под наем за 300лв на месец.

Ремонтът ще излезе поне 200 лева, не мисля, че сумата е малка, за да се плати от наемодателя. Може би тук трябва да се постави някаква граница на сума, над която по вина на наемателя да се покрива от самия него. Плюс това никой не уважава времето на наемодателя, което ще отдели, за да подсигури майстора.
Иначе в обичайните ФБ групички е пълно с хора, които се държат арогантно, едва ли не трябва да отдадеш новия си апартамент с чисто новото си оборудване за почти без пари. И в момента имам един, който не желая да го пускам да се амортизира, защото всичко е ново и по поръчка, виждам, че хората не пазят, а и не им се плаща.
Разбира се, според случая.
200лв не е малко и трябва да се удържат, ако е лесно доказването на вината.
Колегите предложиха, с протокол от техника е най-чисто.
В моите случаи е било или изрядни многогодишни наематели на средно висок наем, или недоказуемо и съмнително.
Имали сме разправии и с протекло казанче и сметки по 500лв за вода. Един път наемателят си плати, но аз платих смяна на бойлер, който се повреди, заради развален винтил, който не е забелязан. Пак трудно да се обвини наемателя, че не е видял повредата.
Втория случай, пак сметки 500лв за вода заради повредено казанче. Наемаелят "аз няма да ИМ плащам" (тя партидата на водата се води на наше име". Викам ако аз платя, напускаш заради неспазване на задълженията по договор. Няма да ти ги търся, но си ги дължиш тия пари. Ако щеш. Хъката мъката, съгласи се да плати и си остана на оня смешен наем от 250лв, дето го споменах преди.

Общи условия

Активация на акаунт