МОН - промените продължават (7)

  • 41 498
  • 736
  •   1
Отговори
# 420
  • Мнения: 164
Колко сложно стана.....Simple Smile, затова с любимият пример за тичането.
Представете си тези 100т като състезание по бягане за 1 минута.
Някои могат да минат 400 метра за една минута , други само 100 , а трети не повече от 50.
Накрая на състезанието за победители се обявяват всички, които са успели да изминат 100 метра. Всички са еднакви победители и този който е минал само 100 метра и не може повече и другият минал 200 метра , дори и световният рекордьор изминал 600 метра.
По правилата на състезанието те са равни и победители.
И въз основа на тези резултати на случаен принцип от тези 1000  равни победители трябва да се изберат 200. Всъщност не е съвсем случаен , критерият за подбор е субективното оценяване на това, кой има по-красива фланелка.

Последна редакция: чт, 31 юли 2025, 18:18 от Galub

# 421
  • Мнения: 4 487
Защо трябва да хейтим и бойкотираме всяка промяна? Сега не ни харесва, ама и новото няма да ни хареса. И всички сме експерти и знаем точно какво ще се случи.
Проблемът на София е както на всеки голям европейски град. Много хора, голяма конкуренция.
Моят отговор на Вашите въпроси:
1. Защото от последния закон не са минали и 10 години. И тая система се управлява на принципа: проба-грешка.
2. Един проектозакон за образованието не е въпрос на харесване и нехаресване, а въпрос на концепция въз основа на научен анализ на сегашната система, на премислено адаптиране към актуалните проблеми и световни стандарти в образованието, на прогнозиране на евентуалните резултати от нови предложения. "Обсъждането" на проектозакона в комисията в НС показва, директно казано, неграмотност на участниците от НС и и МОН; незачитане на ученика като основна цел на образованието и връщане към отдавна отминали етапи в  образованието. Няма ново! Има връщане назад.
3. Родителите в Германия и Шотландия се доверяват на експертите в образованието. И сигурно има защо. Тук няма такова доверие и пак сигурно има защо.
Ей този бисер е изръсен от шеф на комисията от експерти в образованието, които коват закони:
"Постоянно в ежедневието си проявяваме дискриминация. Като си купуваме яйца от даден производител, дискриминираме останалите. Като си изберем един партньор в живота, дискриминираме останалите.."

Последна редакция: чт, 31 юли 2025, 13:04 от Katya_I

# 422
  • Мнения: 12 762
Четох предложението някакви бля-блята, как изпитът щял да ги научи дс правят връзки между предметите (вероятно има предвид подготовката на частни ще ги научи).
Не видях нито каква е целта, нито какви ще са ползите, нито какви са основанията, нито как ще се измери, а промяната ще засегне над 50 хил деца още догодина.

# 423
  • София
  • Мнения: 637
.... Като си изберем един партньор в живота, дискриминираме останалите.."
Ей това ми оправи деня Satisfied смятай какво дъно копаят ...

# 424
  • Мнения: 28
.

Последна редакция: чт, 31 юли 2025, 13:51 от Inil

# 425
  • Мнения: 4 487
.... Като си изберем един партньор в живота, дискриминираме останалите.."
Ей това ми оправи деня Satisfied смятай какво дъно копаят ...
[/quote]
Ъхъ... И има професия "Учен". Smiley
https://www.parliament.bg/bg/MP/4195
Скрит текст:
От сайта на НС
Народни представители
АНДРЕЙ ИВАНОВ ЧОРБАНОВ
Дата на раждане : 1/06/1967 , София , България
Професия: учен;
Езици: английски; руски;

Последна редакция: чт, 31 юли 2025, 13:47 от Katya_I

# 426
  • София
  • Мнения: 19 538
И каква е тази разлика? 100т са си 100т. Не разбирам.

Не би имало никаква разлика, ако НВОто си беше някакъв изпит-измерител на нивото, без да се използва за кандидатстване в гимназиите.
Това е най-голямата драма. Каквото ще да правят с НВО, ако ще да вкарат и материала по труд и творчество от втори клас. Ама да не го използват за конкурсен изпит за влизане в училище.
Когато имаш изпит, който служи за конкурс, не можеш да си ползволиш да го направиш така, че всички да имат 100  точки и също така не е редно да си позволяваш да правиш промени на коляно в 12 без 5.
Да си направят някакво НВО като в 4ти и в 10ти клас, дето (почти) за нищо не важи, пък да си играят с формата колкото им душа иска. Ако искат и на 600 метра гладко бягане да ги изпитват.

# 427
  • Мнения: 71
Ето един пример за новите “интегрални” задачи в НВО-то по математика.Smile

# 428
  • Мнения: 1 869
Е, ако бяха дали и точната дата на тръгване, задачата щеше да е решима.
И изгревът щеше да се засече, и сезонът да се определи Joy

# 429
  • Пловдив
  • Мнения: 1 144
А защо смятате, че нво не е мерител? Точно си е измерител на заучените знания по програмата. И е логично на база заученото да те приемат в гимназия, в която ще те карат да продължиш да заучаваш по същите методи и програми.

От една страна ви разбирам тези, които сте в София. Но съгласете се, изобщо не са много децата със 100те точки. Даже и 90+ не са много. От 55000 седмокласници.

Концентрираме се в София откакто се помня. Да, от там тръгват промените, посоката, новостите...Борба за 0.5т. почти не се среща в другите населени места.
И заради 1000 софиянчета давайте да усложним безкрайно нво-то, та да изпъкнат "по-равните от равните".

# 430
  • София
  • Мнения: 16 210
Не да го усложним безкрайно, а да го направим нормален изпит, отговарящ на международните стандарти за такъв /преди 2019-та годе-долу отговаряше/. Има си стандарти при тестовете, има крива на Гаус. Нашите криви са безумни и в противоречие с всякакви стандарти в "науката за тестовете", както се изрази минстърът.

# 431
  • София
  • Мнения: 19 538
А защо смятате, че нво не е мерител? Точно си е измерител на заучените знания по програмата. И е логично на база заученото да те приемат в гимназия, в която ще те карат да продължиш да заучаваш по същите методи и програми.

Е, както каза и някой преди мен, щом го намирате за нормално, няма какво да се мъчим и двете с този разговор.

# 432
  • София
  • Мнения: 2 925
Ето един пример за новите “интегрални” задачи в НВО-то по математика.Smile

Съвсем нормална си е. Верният отговор е А. Кокичета,  защото другите неща се берат, а не се късат Joy Направо става за интегрален изпит по мат и бел едновременно Joy

# 433
  • Мнения: 2 461
По изгрев слънце се бере само свежа коприва
 Банани и диви ягоди е нямало през 1904г в софийското поле, и сега няма,  а кокичета всяка баба си има в двора. Верният отговор е Б.
Мушмулите не са били извън дворовете, а бабките едва ли  са прескачали огради.
Макар че, има вероятност да са растяли диви ягоди тогава и в равното, така че въпросът е леко подвеждащ. Но все пак залагам на копривата

Последна редакция: чт, 31 юли 2025, 15:39 от Априлски душ

# 434
  • Варна
  • Мнения: 111
Било е лятно време - ягоди

Общи условия

Активация на акаунт