МОН - промените продължават (7)

  • 41 217
  • 736
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 1 110
Цитат
Така че добрите училища ги правят добрите деца - умни, дисциплинирани, мотивирани, учещи, активни.
Тцъ! Добрите училища ги правят умните учители, разбиращи и отдадени на мисията си. Добрите деца са бонус.  Simple Smile

Глупости. Линковете, които си пуснала самата ти те опровергават. Най-високи резултати на изхода има там, където има най-сериозна селекция на входа: МГ и частни училища на НВО 7 и АК и елит и държавни на ДЗИ.

# 571
  • Мнения: 2 461
Дали добрите деца или добрите учители са първото е малко като спора с яйцето и кокошката.
Аз съм виждала на живо и двата варианта. Как добрите деца и родителите им не търпят слаби учители и постепенно се задържат повече свестни учители.  Виждала съм как лоши учители и директори  гонят постепенно добрите деца. Варианти има много.
Но като общ принцип важен е директорът, после добрият  колектив, който той подбира и постепенно качеството се вдига така, че да се задържат добри и амбициозни деца, които са също коректив.
Доброто училище е един организъм от учители и ученици, не можеш да кажеш, кое е по-важно

# 572
  • София
  • Мнения: 16 201
И как тогава НЕГ, при най-трагичния директор на света години наред, държеше челни места на ДЗИ? И ти говориш небивалици.

# 573
  • София
  • Мнения: 1 110
Априлски душ, като избираш училище за детето си след седми клас директорът ли ти е водещ?
Антоан Тонев доскоро беше директор на СМГ и училището беше номер едно по бал. Премести се и вече е директор на едно училище в Дианабад, не съм чула да е оглавило класациите.

# 574
  • Мнения: 2 461
И как тогава НЕГ, при най-трагичния директор на света години наред, държеше челни места на ДЗИ? И ти говориш небивалици.
Изобщо не беше чак пък толкова трагична, малко се преиграва в случая. Имах възможност да видя в пъти по-лош директор с малката.
Антоан ще изправи на крака 105 то, сигурна съм.
И вече го прави. Имат математическа паралелка до седми клас, с деца с по сто точки. Балът му за след седми клас се вдигна. Сега, чудеса изведнъж не стават и няма как, години трябват за да се оправи едно училище.

# 575
  • София
  • Мнения: 16 201
И как тогава НЕГ, при най-трагичния директор на света години наред, държеше челни места на ДЗИ? И ти говориш небивалици.
Изобщо не беше чак пък толкова трагична, малко се преиграва в случая. Имах възможност да видя в пъти по-лош директор с малката.
Антоан ще изправи на крака 105 то, сигурна съм
Моля?! Точно пък за нея две мнения няма. Във всичките издания на темата за гимназията. Както и за една откровена къса клечка по немски пак там. Най-важният фактор са именно децата.

# 576
  • Мнения: 2 461
Две мнения в темата няма, защото всички искат по-добро, както писах в моя пост. Колелото се върти. Добро ръководство, добри учители, изпит на входа, добри деца. Добри деца, които не търпят лоши учители и т. н.
 Как така, Санака, изведнъж всички добри деца се наговориха да идат в НЕГ, преди 50 години примерно, а не се наговориха да идат в 137 мо в Люлин? Може би самата организация на училището има пръст в тази работа, за да си ги подбере и обучава?

# 577
  • София
  • Мнения: 16 201
Не са всички добри деца. Някои от тях отиват в СМГ, други в Испанската, АЕГ и подобни. Все училища, които са с подбор още от времето на соца и с името си привличат децата. Но най-ценното на т.нар. елитни училища са именно децата - приемат отличници и те такива си излизат.

# 578
  • София
  • Мнения: 1 110
Точно преди 50 години е съвсем ясно - имало е малко училища с допълнителен изпит и който е имал амбиция, способности, знания и желание, е отивал там. Който е предпочитал да го кара енергоспестяващо, си е оставал в кварталното училище.

# 579
  • Мнения: 2 461
Когато са създадени тези училища, те са създадени именно с такава цел, да могат да си подберат децата.  Да ги подберат, с изпит!
Такъв е профилът на тези училища от самото им създаване, концепцията им е такава, а тази концепция е даже не на директорско, а на правителствено ниво.
 Така че, главата е тази, която решава.

След изпит е много ясно, че децата ще са подбрани, не е трудно да се сетиш

# 580
  • София
  • Мнения: 16 201
Ох, коя глава? Т.нар. елитни са тези, които бяха с подбор при соца и още от тогава са утвърдили име именно поради тази причина. Съответно привличат отличници и поради това са с най-високи резултати накрая.  А иначе и там, както навсякъде другаде, има слаби учители, няколко наистина добри и масата - средностатистически нищо особено. Директорът пък най-малко принос има.

# 581
  • Мнения: 2 461
Нали това ти обясних. Училищата отначало са създадени да са елитни. Добре, нека не е директорът само, а министерският съвет или както там се е казвал по онова време ръководният орган в правителството е дал право на тези училища да подбират с изпит. Там учеха партийните синчета, без никакъв спор те бяха най-умните по онова време, промъкваха се и умни деца с по-скромен произход. Директорите бяха едни от най-добрите, като за наши хора не можеше да е всеки. Това си остана и сега, защото колелото е завъртяно отдавна.
 Но се вижда в обикновените училища, как като се появи директор с визия, балът постепенно се вдига. Вазова е жив пример.

# 582
  • София
  • Мнения: 16 201
И какво значение има това? Те и сега са най-добрите, въпреки че всички вече са с изпит/подбор и без някой да "подбира най-добрите за нашите". И са такива предимно заради децата, които ги избират.

# 583
  • Мнения: 4 476
Цитат
Така че добрите училища ги правят добрите деца - умни, дисциплинирани, мотивирани, учещи, активни.
Тцъ! Добрите училища ги правят умните учители, разбиращи и отдадени на мисията си. Добрите деца са бонус.  Simple Smile

Глупости. Линковете, които си пуснала самата ти те опровергават. Най-високи резултати на изхода има там, където има най-сериозна селекция на входа: МГ и частни училища на НВО 7 и АК и елит и държавни на ДЗИ.
Би било "глупости", ако се излезе извън контекста на изречението, в което става дума от какво зависи търсенето на добро училище. А линковете са дадени за ролята на държавни и частни училища и съответните резултати на учениците им. И в нея ясно се вижда колко държавни и колко частни училища са в 10-та например, а и в цялата класификация. Което означава, че и в държавно, и в частно училище "селекцията" (не знам колко е подходяща тая дума за личности) на учителите формира нагласите и  избора  на кандидатите за едно училище.

# 584
  • София
  • Мнения: 16 201
Когато деца и родители избират училище, нямат никаква идея за учителите, изобщо не знаят кои са. Но много добре знаят, че в определени училища средата ще е добра и това е водещото в избора. Това формира нагласите.

Общи условия

Активация на акаунт