Това е много разпространена теза, но не е вярна. Някога, преди 20 и повече години, пак имаше курсове, но на тях ходеха малко деца, които наистина искаха да се развиват и им е интересно да решават трудни и засукани задачи. Ние случайно разбрахме за тези курсове в 3 клас и, представи си, успяхме да запишем детето при топ преподавател в средата на годината (между два модула). Това показва, че не е им ало наплив. Да не говоря, че идеята за СМГ се появи много по-късен, в следствие на курсовете, а не тръгнахме на курсове заради СМГ. И последно, по онова време голяма част от таксата за тези курсове отиваше не в джобовете на учителите, а в настоятелството и то финансираше участието на децата от СМГ на всякакви състезания - ходеха съвсем безплатно.
После чак се появи манията по СМГ и реално се оказа, че курсовете са нужни на родителите, за да си подготвят децата. После тези амбициозни родители на напомпани деца, понеже им трябваше виновник, че децата им не са топ, подеха кампания срещу "корупцията в СМГ" и настоятелството спря да съществува. Тоест от чиста злоба разбиха една добре работещата машина, в следствие на което децата им пак не станаха състезатели, но СМГ загуби доходи и вече състезателите си плащат за да пътуват. Даже и дело заведоха, което (естествено) до никъде не стигна, защото корупция нямаше.
П.П. Иначе дете с математическо мислене е нормално да е близо до чертата и без уроци, когато се приемат 6 паралелки. При 4 щеше да е много надолу. Нищо лично, просто децата за допълнителните паралелки вече не са на топ ниво.
))) , че 5 години са си много, тогава и хормони бушуват децата се променят