СМГ "Паисий Хилендарски" - 16 тема

  • 38 711
  • 780
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 13 026
4 паралелки на 12000 деца?

# 436
  • София
  • Мнения: 2 302
4 паралелки на 12000 деца?
Какви 12000 деца? На МзВ се явяват около 1000 деца и далеч не всички имат реално желание и възможности да учат в МГ след 4-ти клас. Ако се приеме това безумие децата да продължават автоматично след 7-ми клас, единственото смислено решение е да се намали приемът след 4-ти, за да може след 7-ми да има изцяло новооткрити паралелки за нови деца. Та вариантът 4 паралелки за 5-7 клас и 6 за 8-12 изглежда логичен. Макар че аз лично се надявам да се вразумят и да се откажат от автоматичното продължаване.

# 437
  • Мнения: 35 919
Не вярвам да се приеме автоматичното продължаване. Би било с негативно влияние за децата и за училището. По-скоро да се въведе специален изпит по математика по подобие на състезанията Чакалов за прием в природни науки.
Но е факт, че в момента приемът е недобър. Бал 500-490 не е никакво класиране.

# 438
  • Мнения: 52 340
4 паралелки на 12000 деца?

За толкова има учители и деца на ниво, с нужната мотивация. Някога си бяха само четири и всичко беше супер.

# 439
  • София
  • Мнения: 3 941
За кого е било супер?
За приетите и техните родители със сигурност. Но за 50те веднага след чертата, при положение, че са на нивото на последните 50 приети, дали е било ок?

Много деца имат потенциал да напреднат в математиката, ако им се даде шанс.

# 440
  • Мнения: 52 340
За кого е било супер?
За приетите и техните родители със сигурност. Но за 50те веднага след чертата, при положение, че са на нивото на последните 50 приети, дали е било ок?

Много деца имат потенциал да напреднат в математиката, ако им се даде шанс.

Супер беше за нивото на преподаване и усвояване. Иначе наистина десетина деца под чертата ще са нещастни, но по твоята логика и десет паралелки да има, пак останалите с малко под чертата ще са нещастни. Но нивото ще спадне и ще има къси клечки, лоша мотивация, недоволни родители...

# 441
  • Мнения: 13 026
Не е ли по-разумно да работим над това да имаме учители на високо ниво? Вместо ограничения, да има възможности..?
Над 12000 са децата в София от един випуск.

# 442
  • Мнения: 52 340
Много неща са разумни, но не стават на практика. Нямам нищо против да има учители за 6000 топ подготвени и мотивирани деца. Но нали си говорим реалистично?

# 443
  • Мнения: 7 683
За кого е било супер?
За приетите и техните родители със сигурност. Но за 50те веднага след чертата, при положение, че са на нивото на последните 50 приети, дали е било ок?

Много деца имат потенциал да напреднат в математиката, ако им се даде шанс.
Абсолютно. Действително, на МзВ се явяват 1000 деца. 500 от тях заслужават да влязат в СМГ. Защото на тези 500 балът им стига за други добри МГ като Варна, Бургас, Русе и Пловдив. Но те не живеят в тези градове. А приемат 156 деца. А 4 паралелки значи 104 деца, тоест цели 400 от тези, които реално заслужават, да останат навън.

# 444
  • София
  • Мнения: 3 941
Моята логика, Черна станция, е че умни деца има повече от приетите в МГ и те също заслужават да имат по 10 часа математика, ако желаят. Изобщо не става въпрос кой е нещастен.

# 445
  • Мнения: 52 340
Моята логика, Черна станция, е че умни деца има повече от приетите в МГ и те също заслужават да имат по 10 часа математика, ако желаят. Изобщо не става въпрос кой е нещастен.

А моята е, че много хора заслужават какво ли не, ама животът не е справедлив. Един директор увеличи паралелките от 4 на 6 и всеобщата оценка е, че това се е отразило негативно на нивото на училището. Това е реалността. Да не говорим, че вече прием след 4 клас имат и ПЧМГ, и НПМГ... Има и разни математически паралелки. Според мен като цяло нещата са се настроили естествено до някакво равновесие.

# 446
  • Мнения: 91
Аз също съм на мнение, че паралелките с прием от 5ти клас трябва да са максимум 4, по няколко причини. Първо, първите десетина приети деца имат около 90% от максималния резултат на всички състезания, включени в приема. Следващите 30на имат над 75%. Следващите 50-60 имат над 60%. И след това децата с около 50% от МЗВ стават изключително много и с едни и същи резултати около средните 22,5 точки има по 20-30 деца. Разликите в бала на последния приет и първият неприет стават стотни, което на практика означава, че част от тези деца са спечелили от лотария, а останалите за малко под чертата се чувстват като изтеглили късата клечка. И после в 5ти клас разликата в нивото между деца влезли в последните и в първите 30-40 места се усеща много осезаемо. Така че ако се намалят паралелките ще е по-справедливо и за самите четвъртокласници (бъдещи петокласници), колкото и мами да възроптаят срещу това.
Второ, ако в 4-7 клас са по 4 паралелки, то може да се отвори една допълнителна за след 7ми и в гимназията да има гарантирани 3 паралелки за външни деца след 7ми клас. Какъвто между другото е случаят с повечето МГ-та извън София, доколкото съм гледала само при нас приемът за 5 и 8 клас е за равен брой ученици.

Относно автоматичното продължаване след 7 клас, съгласна съм че не е най-доброто решение. По мое време обаче, при все че такова автоматично продължаване нямаше, всички приети в 5ти клас, които желаехме да останем в МГ, спяхме спокойно че ще останем. И наистина останахме, само 2ма съученици предпочетоха да се прехвърлят в немската и 1 в английска. Това бе така защото първо бяхме по-малко отколкото паралелките за 8ми клас, второ манията по частните уроци не бе достигнала такива висоти и не на последно място, защото изпитите по математика бяха различни от НВО и нивото на трудност бе такова, че знаехме че няма как 250 деца да изкарат максимален резултат.

Сега се надявам да приемат този закон, не защото е добро решение това с автоматичното продължаване (има деца, които още в 5 клас много се отпуснаха и ако така продължават, най-вероятно след 7ми ще останат не защото мястото им е в МГ, а защото балът няма да им стигне за топ езиковите, ако решат да се местят). Това не е особено справедливо, но още по-несправедливо ми се струва сегашното положение с минимални балове 487,5-493,25. Защото децата, които ще останат без да го заслужават или дори искат толкова много са по 1-2 на паралелка, а сегашното положение ощетява около половината от настоящите ученици в СМГ, които имат желание да продължат в училището и математическите заложби за това.

Лично за моето дете не съм сигурна, кое е по-добре, защото тя може и да не реши да остане в училището и не искам автоматичното продължаване да наклони везните в тази посока, ако това не е правилното училище за нея. Но все пак съм на мнение, че всичко е по-добре от сегашния вариант за прием. Не знам как ще се размине без вътрешен изпит обаче, при положение че напливът за определени паралелки, видно и от мин резултати за прием е доста по-голям. И тогава, като ще оставят МГ-тата да провеждат вътрешен изпит, защо толкова години се опъваха и не промениха закона така, че математическите гимназии да си провеждат техен изпит по мат, както си беше и допреди НВО и която система си работеше без никой да реве от нея, не знам.

# 447
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Как се приема в СМГ след 4-и клас - с курсове. От кога започват курсовете - от 2-ри клас. Кому е нужно това - на учителите с частните уроци. Децата нямат полза от насилствено заучаване на типове задачи и решаване до припадък точно в периода 2-4 клас.
Или след 4-и клас се приема с рейтинг от всички състезания и тогава в 4-и клас се приемат 3-4 паралелки състезатели (да видим как се готви дете без желание и способности за всички състезания), или се отпуска по-широка ножица и в 4-и клас се приема като сега, 8 паралелки, даже само с МЗВ бих казала.

Имам дете, което не е състезател, не решаваме задачи вкъщи, не ходи на курсове. Отиде на изпита, 16-о под чертата е след 2-ро класиране, като няма едно от балообразуващите състезания, защото както казах не е състезател. Щеше ми се да влезе без курсове и без задачи, не успя. Дали пък няма да се чувства на място, след като е успяло да изкара резултат съпоставим с тези, които са се готвили специално? Ами ще се чувства, нямам съмнение.

# 448
  • Мнения: 2 698
Системата за прием след 4 клас е много добра, включително онази формула. Изобщо не мога да намеря кусур. Ако наистина приемат 4 паралелки след 5 клас и 4 след седми по подобен начин, ще е много добре, според мен. Даже и 5 на 3 става.
Наистина последните години приемат деца с под 50 процента от Мзв, по времето на малката последният беше с 15 точки от 45.
Това не е нормално. За да имат самочувствие, че са приели качествени деца, които искат да си къткат до 12 клас, няма как последният да е с 30 процента от Мзв, което им е състезанието с максимална тежест в балообразуването.

# 449
  • Мнения: 164
С такива резултати от 2 състезания / МзВ особено/ ще ви приемат в НПМГ .... там 2 се гледат .
Има и 3 места за трето класиране в СМГ. Може би не всички знаят за тях или ще кандистстват , така че не успя все още не е факт.
При нас имаше и 1 място заминало за чужбина дете Септември месец....
Иначе няма спор за дете с желание и някакви заложби и родител който малко да помага като закъса курсове и уроци не са нужни за прием след 4 клас....
Друг е въпроса, че дете никога не виждало състезателни задачи  няма никакъв начин да е 16 под чертата....По-скоро ще е 16то над дъното.... Училищната математика до 4 клас няма нищо общо с НОМ обл., ПМС и МзВ

Последна редакция: пн, 21 юли 2025, 15:50 от Galub

Общи условия

Активация на акаунт