Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 108 160
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 975
  • Мнения: 2 412
Честно казано аз не виждам какво могат да променят тези 2 т. на 16 въпрос, ако ги напишат на всички. Сина ми го е сбъркал. Търсил е документи 10 минути (защото според него, сега разбирам, закнът не е документ). И накрая след суматохата и квесторите - един казва едно, другия друго е решил да търси аргументи. НО е 0т. Объркал е още някои глупави неща и това е ситуацията.
Преразказ няма как да точкувам, защото той и не може да ми го пренапише по същия начин. Колкото -толкова. За мен се е справил чудесно. Това му е по-силния предмет, така че не очаквам чудеса в петък.
Все ще има място и за него в някой готин, свеж и хубав клас:)))))))
Като те слушам, направо ми се иска да попаднат в един клас Simple Smile Егаааси колко мъка, колко травми и страхове. Важното е детето да ходи с желание, да има амбиции, да не се отказва.. ако ще и в "изгорЕлото" да попадне.. мноо важно. Ако иска да учи, ще продължи и ще се бори. Няма един седми клас да го бутне.

# 976
  • София
  • Мнения: 3 806
Ох, милите деца...
В класа на сина ми има прекрасни деца. Деца на университетски преподавател в СУ, на лекари, на рекламисти в една от трите големи телевизии и т.н. Ами всички имат грешки, и то не една. Дали тези деца, възпитавани и израснали в такива интелигентни семейства, няма да се реализират в живота? Не, разбира се, животът е пред тях, пълен с безброй възможности. Ако нещо не се е получило точно както сме си го представяли, то е имало причина за това. Може би да срещне най-добрите си приятели в живота или най-вдъхновяващия учител... Горе главата.

# 977
  • Мнения: 2 590
Вие като врачки вече ги орисахте. Не се знае нищо още, няма резултати, много други деца също са го сбъркали, а е важно не колко са точките, а как са спрямо другите. Децата ще си намерят мястото

# 978
  • Мнения: 2 412
Вие като врачки вече ги орисахте. Не се знае нищо още, няма резултати, много други деца също са го сбъркали, а е важно не колко са точките, а как са спрямо другите
Ский, че се надъхваме... не сме в обувките на децата, но имаме идея какъв кахър ги гони Simple Smile Няма орисия, аз тук наеш ли кви таблици съм направила - маматаситраканеколкопъти... само у ректората не е влезнал JoyJoyJoy

# 979
  • у дома
  • Мнения: 8 008
Момичета, моля ви за помощ.Със сина ми вече няколко часа се мъчим над следното.
Две еднакви задачи , но се решават по различен начин.
едната задача е решена в сборника, а другата имаме решението от учител и е коректно. Няма как да питаме учителя,затова се обръщам за помощ към вас.
Младежът не знае защо при задача едно се събира времето /+ 1 и 3/4 - разликата на тръгване на двете превозни средства/, а при задача 2 / еднаква с първата/ се изважда времето.








Помощ:(
Ето я решена по два начина с плюс и минус


Аз съм обяснявала на децата ми така-този,който тръгва по-рано пътува повече време до срещата/настигането/.Този,който тръгва по-късно пътува по-малко.Дали е плюс или минус зависи кое време ще избереш за х.Ако избереш да е х времето на този,който тръгва по-рано,то времето на този,който тръгва по-късно ще е по-малко и трябва да се изважда.Ако се означи с х времето на този,който тръгва по-късно,то този,който е тръгнал по-рано пътува повече и към неговото време трябва да се прибавя.
Ето и др решена и с плюс и с минус

По-удобно е да се означава с х това което питат-тук питат в колко паса леката кола настига камиона,значи х е времето на леката кола.

Последна редакция: чт, 19 юни 2025, 00:54 от svetlaem

# 980
  • Мнения: 520
Честно казано аз не виждам какво могат да променят тези 2 т. на 16 въпрос, ако ги напишат на всички. Сина ми го е сбъркал. Търсил е документи 10 минути (защото според него, сега разбирам, закнът не е документ). И накрая след суматохата и квесторите - един казва едно, другия друго е решил да търси аргументи. НО е 0т. Объркал е още някои глупави неща и това е ситуацията.
Преразказ няма как да точкувам, защото той и не може да ми го пренапише по същия начин. Колкото -толкова. За мен се е справил чудесно. Това му е по-силния предмет, така че не очаквам чудеса в петък.
Все ще има място и за него в някой готин, свеж и хубав клас:)))))))
Като те слушам, направо ми се иска да попаднат в един клас Simple Smile Егаааси колко мъка, колко травми и страхове. Важното е детето да ходи с желание, да има амбиции, да не се отказва.. ако ще и в "изгорЕлото" да попадне.. мноо важно. Ако иска да учи, ще продължи и ще се бори. Няма един седми клас да го бутне.

Давай да редем заедно тогава😂!

Априлски душ, аз съм реалист и знам възможнастите на детето ми. И по-добре да ме изненада приятно, защото тогава е лесно, отколкото да тръгна с голямата кошница.
Разбира се, че има време. Но аз обичам да имам вариант Б,В,Г,Д,Е предварително.
И още нещо, набора е най-адаптивното, социално и комуникативно човече, което познавам, така че където и да попадне ще се впише добре, сигурна съм. И тези му умения за мен са в пъти по-важни от въпроси 16, 20, 45 и 63.

# 981
  • Мнения: 1
Включвам се като ученичка, минала НВО-то миналата година с резултати над 90 точки. За мен 16 - ти въпрос бе некоректно зададен и се изискват знания не по български език. Мога да кажа, че тезата е немислима, като погледнем всички произведения в 7-ми клас.
Съвет от приятел на приятел - утре излезте на кафе, лягайте в 10. Ако се приберат умърлушени, не ги безпокойте, сами ще дойдат при вас след време. Стискам ви палци за математиката.
P.S. храна винаги работи за след матурно.

# 982
  • Мнения: 1 108
Наборчето мина през всички настроения от вчера до днес. Вечерта му казах, че не ме интересува какво изкара и че за мен заради усилията, които положи тази година, той се е справил отлично. И го мислех наистина - няма да им останат трайни знания в главата, но каляването на характера си е незаменимо. Училище все ще намерим. Той както се държеше супер нахакано, изведнъж от тази реч рухна и се разплака. Държал си е вътре напрежението явно, въпреки че аз от миналата седмица съм супер спокойна и му повтарям, че ще се справи отлично. Порева, порева, поуспокои се и сутринта като че ли отиде спокоен на изпита. На обяд го посрещнах на входа (училището е близко до офиса и отскочих в обедната), изглеждаше доволен и каза, че се е справил. Да, ама късно следобед някой пратил в училищната група отговорите и си ги проверил. Посрещна ме вкъщи пак разплакан, разочарован, объркал елементарни неща и се бил провалил. Нямало да го приемат в исканата от него паралелка. Пак се успокоявахме, ама го гледам че му е криво цяла вечер. Извадих таблиците от миналата година, сметнах му бала даже с още 4 точки по-ниска оценка от това, което той очаква ориентировъчно и заложих и малко по-ниска по математика от досегашните пробни. Оказа се, че дори с тези по-ниско точки ако беше кандидатствал в 2023 и 2024 пак щеше да влезе в най-желаното от него училище + в още 3-4 паралелки на училища от топ 10 в София. Това като че ли го поуспокои малко и дано утре се стегне, преговори за последно по МАТ и на последното НВО да не се върне пак с 'издъних се'. Много ме е яд - хем се разбрахме да не гледа отговорите, хем не се е сдържал.

# 983
  • Мнения: 2 089
Чета за разочаровани и страдащи деца - успокойте децата, това, което е за тях, е за всички, това им е хубавото на тези изпити. И синът ми казваше - ох, дано за всички е трудно, само за мен лесно, ама няма такъв филм. Проучванията ми за множество училища показват, че наистина ИМА живот и извън елита Wink Всичко се нарежда!

# 984
  • Мнения: 112
Моето е написало само закон на 16-ти въпрос. Надявам се да дадат 1т. Има грешка в 21-ви. Стресът и напрежението идват в повече и за първи път виждам да ги излива. По принцип ги сдържа.
Днес ще реши няколко задачи и ще си почива. Няма да ходи на училище.
След изпитите трябва да се стегне и за изходни нива...
Искам да измисля някаква награда за положения труд, независимо от резултатите. Може би семейна екскурзия за 4-5 дни. Обмислям я с кола и разглеждане на градове по пътя. Гардаленд ми хареса като парк и крайна точка. Дайте някакви идеи за интересни места за младежите Simple Smile

# 985
  • Пловдив
  • Мнения: 1 152
Ето цитата, за мен е объркващо какво казва, но бих се доверил на Санака.

Само да вметна, че минали години...

Говоря точно за въпроси от същия тип  и дори под същия номер от минали НВО-та, където проверяващите стриктно са се придържали към ключа и всичко различно са оценявали с 0 т...

"16. В листа за отговори запишете ДВЕ особености на дейнотериума, които според текста го отличават от слона и за които в таблицата са посочени конкретни данни." (2023 г.)









И това съм минала. Прословутите "бивни". Ние пак малко изписахме за 16 въпрос. Тогава какво беше...
Но дадоха 2т от 4т за ЕДНО от търсените.

# 986
  • Мнения: 11
Въпрос от НВО със сигурност няма да стане политически въпрос. И кое му е некоректното? Кое друго би могло да се приеме за "документи, според които училището въвежда ограничения за използване на мобилни телефони", освен закона и правилника?

Sanaka, според мен идеята не е, че това са единствените "документи" в текста, тогава въпроса трябваше да е "открийте документите в текста"

Моята сладурка е открила двата "документа"

Ето и информация от текста: " Според споменатия закон всяко училище у нас има право да въведе допълнителни ограничения в своя правилник."

Въпрос 16 " Като имате предвид информацията от текста, в листа за отговори запишете ДВА документа, според които училището въвежда ограничения за използване на мобилни телефони."

Разсъждението на моето дете: “според кой документ училището въвежда” -“според споменатия закон…”. Къде го въвежда? - “в своя правилник” .

Питам: като не откри изобщо друг документ в текста, защо не го написа (правилник) и тя ми каза, аз да отговарям на въпроса или просто да изброявам

Сигурно е задълбала много в старанието да е коректна, но определено е разочарована и то най-вече, че документите са открити, просто единия според нея е документ, но не е точен отговор на зададената задача

Да са живи и здрави, да се стягат за Мат

# 987
  • Мнения: 1 874
Според мен прекалено много драматизирате. Даже в училището с най-слабите резултати на ДЗИ в София -град има дете с две шестици на ДЗИ. Познавам част от ръководството на училището, детето задочно също, наясно съм. Във випуска останаха предимно ромчета след 7 клас, има и две-три деца, които повтарят, резултатите като цяло са ужасяващи. Но има едно дете с две шестици и още едно, което в един момент реши да мине на индивидуална форма на обучение, защото не понасяше класа. Приятел е на големия ми син и знам личната му история. То също е с горе -долу прилични резултати. Мисля, че 4.90 на едната матура и над пет на другата. Сам се е готвил, даже родителите не са участвали в обучението. И двамата са приети вече в университети.
И други истории имам за разказване - на близки приятелки децата останаха в нискобалови училища след седми клас, защото просто се издъниха на едната матура. Едното на математика, а другото на български. Първото е студент в момента, а другото вече си завърши икономическо образование и работи.
За студента мога да гарантирам, че може би е най-четящят млад човек, когото познавам. Той непрекъснато е с книга. Цялата му стая е зарината в книги, купува постоянно. От работа се връща с книга, защото и работи, и учи. Сутрин, докато си пие кафето -чете, вечер, докато вечеря -също. Истинско удоволствие е да общуваш с него.
Имам възможността да общувам с различни хора, не само да общувам, но и да са ми приятели, с различни професии и лична реализация. Много често ресторантьори, фермери, складажии и т.н, които не са с особено впечатляващи академични резултати в биографията си, са доста по-добре реализирани като степен на лично себеусещане за удовлетворение и ми изглеждат по-щастливи от лекари, журналисти, адвокати и т.н

Последна редакция: чт, 19 юни 2025, 07:50 от Аmanda

# 988
  • Мнения: 8 745
Според мен има някаква разлика в таблицата от сайта отличник и критериите, по които досега са ни оценявали преразказа. Точно за времето. За съжаление не намирам таблицата, която винаги имаме отзад на преразказа, но там например се дават 2 точки за използването на подходящо глаголно време. Т.е. няма как да ти вземат повече от 2 нали ?

# 989
  • Мнения: 29
Моето е написало само закон на 16-ти въпрос. Надявам се да дадат 1т. Има грешка в 21-ви. Стресът и напрежението идват в повече и за първи път виждам да ги излива. По принцип ги сдържа.
Днес ще реши няколко задачи и ще си почива. Няма да ходи на училище.
След изпитите трябва да се стегне и за изходни нива...
Искам да измисля някаква награда за положения труд, независимо от резултатите. Може би семейна екскурзия за 4-5 дни. Обмислям я с кола и разглеждане на градове по пътя. Гардаленд ми хареса като парк и крайна точка. Дайте някакви идеи за интересни места за младежите Simple Smile
Моята поръчка е ...като свърши изпита искам да пътувам с влак и само да гледам през прозореца...Къде искаш да ходим с влак!?!? Все ми е едно, само да е дълго...

Общи условия

Активация на акаунт