Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 108 126
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 840
  • Мнения: 1 874
По-добре да са свързани с текста и с писане, отколкото с граматика. И без това никой не си казва: "ще употребя сега едно наречие в текста", за да стане вълнуващ. Или можеш да пишеш, или не. Трябва да има смисъл от тия оценявания.

# 841
  • София
  • Мнения: 3 931
И защо да не се спори? От гледната точка на децата е доста трудно.
Моето като беше малко всички пързалки ми се струваха големи и опасни, а сега вече ги виждам реално. Просто гледаме с техните очи.

Да учиш цяла година и да те забият по този начин не е ок.

# 842
  • Мнения: 76 150
Обемен е текста. Няма много време че да го четат по 10 пъти...е истината.
Обемен..с много фактология.
Времето ги притиска...трябва да се работи в стегнат ритъм.

# 843
  • Мнения: 78
10 и 19 въпрос са му грешни на моето, много го е яд и за двата, не е като да не ги знае. Има и една изпусната запетайка в откриването на грешките.
Спорния 16ти въпрос му е пълен според отговорите и не е имал съмнения или двоумение.
Тезата е много прилична според мен, но едва ли за пълен набор точки все пак.
Преразказа уж е пълен, но поне правописни грешки има, та го броя -10точки да речем...
На пробни матури през цялата година беше между 80 и 90 точки, надявам се и сега да не е паднал под 80, но докато не излязат резултатите нищо не е сигурно.
Математиката му е силния предмет, там обаче ме е страх самоувереността да не му изиграе лоша шега. По български си се чувстваше неподготвен достатъчно и леко несигурен, по математика очаква 100 точки и самочувствието му е като за толкова. Опитвам се да го приземя, че никога не е сигурно и трябва максимално да се внимава!
Ще видим как ще е в петък, страхувам се и от стреса и пренасочването, да не изпуши накрая.
Всичко около и над 75-80 точки ме устройва мен лично, даже е перфектно, не съм максималист! Детето обаче се самонавива за повече.

# 844
  • Бургас
  • Мнения: 24 595
Karzz, няма оценки, има точки.

Да,знам,че са точки, но сме свикнали да гледаме оценката.

# 845
  • Мнения: 7 683
Много правилен и коректен си е въпросът. И даже ми е странно, че не са открили правилник (включително и моята дъщеря, писала ЮНЕСКО 🤐) при положение, че това трябва да им е най-познато - всяка година ги запознават с него
и моята е писала ЮНЕСКО и медиите... скъсах се от смях Simple Smile Откъде е измислила медиите.

Всъщност действително е объркващо. Чак сега прочетох текста. Казано е "според данни на ЮНЕСКО"... Данните на ЮНЕСКО също са документ. Вярно, че в случая е използвано абстрактното понятие "данни", но ако тези данни на ЮНЕСКО са в доклад, или във форма на таблица, диаграма, сводка, листовка, то те безспорно също са документ. Те са данни на официална институция.
Официалната класация на МОН на училищата според резултатите на НВО също е документ.
Но все пак данните на ЮНЕСКО не са такъв документ, на основание на който училището въвежда забрана, а именно законът и правилникът. Ето това е четене с разбиране...но не знам дали не е малко множко за 7 клас.

Последна редакция: ср, 18 юни 2025, 19:28 от Татко Мецан

# 846
  • София
  • Мнения: 1 093
Не може юрист да каже такова нещо.


Напротив, точно юрист може да каже такова нещо. Още в 3-ти курс  правихме разлика между нормативен акт и документ.
Но все пак нека отчитаме, че масовото разбиране е, че закон, правилник, наредба и тн. са документи - писмен източник на информация или в случая на правила. Така, че за съжаление за целите на изпита си е това са двата документа.
Друг е въпросът, че не трябва да се задават подобни въпроси, които пораждат полемика дори и сред възрастни образовани хора.

Моята е доволна, единствена грешка - разбираемо 16-ти въпрос, а докато ви четях се сетих, че 4-ти клас беше сбъркала само въпроса за пожарникаря..
Доволна е от тезата. Дава си между 4-6 точки.
Ядоса се, че бил много лесен изпита като цяло, особено след като отчита грешката си и че резултатите пак ще са високи, според нея и всяка точка пак ще е от значение, надяваше се на 65 от първата част.
Относно преразказа - почти не й е стигнало времето, ползвала е две времена. Доволна е, но мисли, че може и повече, така че не може да прецени, но се надява да е над 30т.

Последна редакция: ср, 18 юни 2025, 19:38 от Pouh

# 847
  • София
  • Мнения: 16 315
Е, трябва да има и по-трудни въпроси. Ако всички изкарат по 100т., какво ще правим с класирането? Факт е, че има деца, отговорили правилно.

Последна редакция: ср, 18 юни 2025, 19:48 от sanaka

# 848
  • Мнения: 2 169
Моят за документите е отговорил правилно. Според него е било съвсем разбираемо. Откри си две грешки, а тезата и преразказът - един Господ знае Grinning

# 849
  • Мнения: 2 089
Да учиш цяла година и да те забият по този начин не е ок.
Защото е крайно маловажно. Simple Smile Няма да стане по-важно, колкото и да се опитвате да мислите, че грешка на точно този или на който и да било въпрос в един тест има гигантско значение и някой ви е "забил" детето. Не може всички да имат 100 точки и да се жалваме как не е честно, че нещо е по-трудно или някой не го знае. Нали се борим за разслояване? Има деца, които са разбрали добре какво ги питат и са отговорили коректно. Има и такива, които не са. Ами това е животът.

# 850
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 178
Моят за документите е отговорил правилно. Според него е било съвсем разбираемо. Откри си две грешки, а тезата и преразказът - един Господ знае Grinning

Същото при моя.
А, не му излизали грешките за редакция, една не му стигала. И мислил, мислил и… поправил вярна дума. Ама е толкова абсурдна, че ме е срам да споделя. Абе уж знаел как се пише, ама като не стигали грешките, се разколебал и тази му се сторила единствената възможна. 🤦♀
Една запетайка е пропуснал иначе май.

# 851
  • Мнения: 8 745
Критерии за оценяване дали ще излязат ?

# 852
  • гр. София
  • Мнения: 137
Според нашата учителка по БЕЛ относно спорният въпрос 16
"Вероятно вече много деца са споделили, че са се затруднили на въпрос 16, защото НЕ СА РАЗБРАЛИ КАКВО ОЗНАЧАВА "ДОКУМЕНТ". Направих справка в учебните програми на МОН- оказа се, както и мислех, че за официално-делови стил се учи в 9.клас. https://www.mon.bg/nfs/2023/11/up_ix_bge.pdf и там вече се споменават като документи в този функционален стил ( в последната колона) - като термини "ЗАКОН", "ПРАВИЛНИК". В програмата за 7.клас НЕ СЕ УЧИ ЗА ОФИЦИАЛНО-ДЕЛОВИ СТИЛ И ДЕЦАТА НЯМА КАК ДА ОСМИСЛЯТ ТОВА- НА ФОНА НА И БЕЗ ТОВА БЕДНИЯ ИМ РЕЧНИК И ОСКЪДНИЯЖИТЕЙСКИ ОПИТ. Та....дали беше коректен такъв въпрос към децата?!!!!"

# 853
  • Мнения: 2 169
Моят за документите е отговорил правилно. Според него е било съвсем разбираемо. Откри си две грешки, а тезата и преразказът - един Господ знае Grinning

Същото при моя.
А, не му излизали грешките за редакция, една не му стигала. И мислил, мислил и… поправил вярна дума. Ама е толкова абсурдна, че ме е срам да споделя. Абе уж знаел как се пише, ама като не стигали грешките, се разколебал и тази му се сторила единствената възможна. 🤦♀
Една запетайка е пропуснал иначе май.
Грешно изписаната дума не би трябвало да му я санкционират, само пропуснатата запетая, т.е минус една точка на тази задача.

# 854
  • София
  • Мнения: 16 315
Това са критериите за оценяване на преразказа: https://www.otlichnik.bg/%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B0-png/

Всичко друго е в публикуваните отговори.

Общи условия

Активация на акаунт