Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 108 022
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 260
  • Мнения: 426

Моят син е отговорил на 16 въпрос, но пък на тезата е писал метонимия 🙄, мислейки за асиопеза. Тъй че той не ви е конкуренция на сгрешилите 16-ти, квит сме. 😆

Четох в някоя от предните теми, ако не греша, че посочването на изразни средства в тезата не е задължително, дори някой писа за отнети точки на минали НВО-та.

Ха-ха...знам си аз, че ще паднем жертва я в закон, я в метонимия...
Моят е уцелил изразното средство - реторично възклицание!

Биха отнели точки за неправилно използване на изразно средство...

Славея, ще получи 1 точка детето, споко.

Много се вглеждаме, прекалено даже - но децата се постараха много и много учиха. И не е до тези 2 точки, разбира се...За мен, този въпрос / 16 /- зададен по този начин, няма място в НВО, което все още не ми е ясно какво мери. Аз спирам до тук с тази дискусия...

Късмет утре!

Последна редакция: чт, 19 юни 2025, 16:48 от Compass

# 1 261
  • Мнения: 52
Следващата тема да са слабите художествени качества на преразказа, много се обсъжда в медиите как може да им дадат такъв тъп текст, ето защо е това положението в българското образование, журналисти се упражняват по темата,
Ще се въздържа да коментирам художествените качества на "Урок по японски". Със сигурност обаче в съвременната българска литература може да се открият доста по-благодатни текстове за преразказ. Доколкото разбрах, в Тик-ток от вчера битуват шегички по повода. Хубавото е, че поне хлапетата имат чувство за хумор! 😀

# 1 262
  • Мнения: 839
Моят пък тотално е забил с посоката на тезата...🫢 , та там очаквам 0т. Никаква идея нямам какво в отговорил на 16 въпрос, но му е грешен. Не стигнахме до там... Най- вероятно е завъртяно за децата, но и в пробните е имало подобни въпроси. Това си мисля, че ще помогне за отсяването. Обаче се чудя дали не ги надценявам МОН и това да е просто поредния им "бъг", ама то пък- сефте.
Пожелавам кураж, спокойствие и късмет утре!

# 1 263
  • Мнения: 2 590
Текстът е писан по поръчка специално за НВО, за да е непознат
Следващата тема да са слабите художествени качества на преразказа, много се обсъжда в медиите как може да им дадат такъв тъп текст, ето защо е това положението в българското образование, журналисти се упражняват по темата,
Ще се въздържа да коментирам художествените качества на "Урок по японски". Със сигурност обаче в съвременната българска литература може да се открият доста по-благодатни текстове за преразказ. Доколкото разбрах, в Тик-ток от вчера битуват шегички по повода. Хубавото е, че поне хлапетата имат чувство за хумор! 😀

# 1 264
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 178

Моят син е отговорил на 16 въпрос, но пък на тезата е писал метонимия 🙄, мислейки за асиопеза. Тъй че той не ви е конкуренция на сгрешилите 16-ти, квит сме. 😆

Четох в някоя от предните теми, ако не греша, че посочването на изразни средства в тезата не е задължително, дори някой писа за отнети точки на минали НВО-та.
Не знам, може да не е задължителна, но когато е сгрешена, няма как да не бъде санкциониран.
Много се скофти, много му е тъпо, вика а толкова хубави тези пишех по принцип…

# 1 265
  • Мнения: 2 089
Следващата тема да са слабите художествени качества на преразказа, много се обсъжда в медиите как може да им дадат такъв тъп текст, ето защо е това положението в българското образование, журналисти се упражняват по темата,
Ще се въздържа да коментирам художествените качества на "Урок по японски". Със сигурност обаче в съвременната българска литература може да се открият доста по-благодатни текстове за преразказ. Доколкото разбрах, в Тик-ток от вчера битуват шегички по повода. Хубавото е, че поне хлапетата имат чувство за хумор! 😀
Не съм съгласна, а и текстът за преразказ задължително трябва да не е публикуван, да е нов. Пише се специално за НВОто.

# 1 266
  • Мнения: 2 590
Хубавото писане е дарба и никой не може да му я вземе. Ако го е написал добре няма да го санкционират с много

Моят син е отговорил на 16 въпрос, но пък на тезата е писал метонимия 🙄, мислейки за асиопеза. Тъй че той не ви е конкуренция на сгрешилите 16-ти, квит сме. 😆

Четох в някоя от предните теми, ако не греша, че посочването на изразни средства в тезата не е задължително, дори някой писа за отнети точки на минали НВО-та.
Не знам, може да не е задължителна, но когато е сгрешена, няма как да не бъде санкциониран.
Много се скофти, много му е тъпо, вика а толкова хубави тези пишех по принцип…

# 1 267
  • Мнения: 7 683
Следващата тема да са слабите художествени качества на преразказа, много се обсъжда в медиите как може да им дадат такъв тъп текст, ето защо е това положението в българското образование, журналисти се упражняват по темата,
Ще се въздържа да коментирам художествените качества на "Урок по японски". Със сигурност обаче в съвременната българска литература може да се открият доста по-благодатни текстове за преразказ. Доколкото разбрах, в Тик-ток от вчера битуват шегички по повода. Хубавото е, че поне хлапетата имат чувство за хумор! 😀
Що пък да не коментираш. По-добре да си мълча, ама аман навсякъде от Георги Господинов и Виктория Бешлийска.

# 1 268
  • Мнения: 8 742
Интересно ми е, тези, които считат, че са се издънили с тезата , какво са писали децата им ?

# 1 269
  • Мнения: 520
Хайде сега да минем на тезата!
Ние сме я омазали, но може ли някой компетентен да каже най-после какви са конкретните критерии за оценка на това задание.
Да има ли в началото автор, жанр и т.н., да има ли изразни средства или не.
В предишната тема една потребителка каза, че изобщо не е необходимо и не влиза в критериите за оценяване.
Защо се учат тогава от всички, не става ясно.
И по конкретната теза за Серафим, какви са изразните средства, използвани от автора?

# 1 270
  • Мнения: 657
Следващата тема да са слабите художествени качества на преразказа, много се обсъжда в медиите как може да им дадат такъв тъп текст, ето защо е това положението в българското образование, журналисти се упражняват по темата,
Ще се въздържа да коментирам художествените качества на "Урок по японски". Със сигурност обаче в съвременната българска литература може да се открият доста по-благодатни текстове за преразказ. Доколкото разбрах, в Тик-ток от вчера битуват шегички по повода. Хубавото е, че поне хлапетата имат чувство за хумор! 😀
Що пък да не коментираш. По-добре да си мълча, ама аман навсякъде от Георги Господинов и Виктория Бешлийска.

Абсолютно съм съгласна!

# 1 271
  • Мнения: 2 095
Тази мода да е непубликуван текст е от няколко години. След като на НВО-то от 2020 се падна текст на Братя Мормареви, който беше даден и на един пробен изпит в школа.

# 1 272
  • Мнения: 2 590
Тезата има ключ в отговорите. Нещо като примерна теза, която, според моето дете, трябва да  уцелиш поне по смисъл. Ами, не е уцелила. Не се задълбочих, не ме и интересува. Ще гледам какво е творила, когато отворят работите.

# 1 273
  • Мнения: 657
За тезата има ключови думи и по мои разсъждения проверяващите търсят тях в текста. Има ли ги всичко е шест.

# 1 274
  • Мнения: 839
Имаше критерии за тезата, с 3 тирета бяха ги изредили като пример. Моят спомена, че е писал нещо от сорта, че Серафим с чувство за вина го е казал. Ще го разпитвам по- подробно, просто не исках да в преди МАТ. Ако е така, както спомена, сякаш произведението му се е " изпарило" от главата. Иначе щеше да се сети за идеята на разказа, за героя и т.н.

Общи условия

Активация на акаунт