Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 105 758
  • 2 164
  •   2
Отговори
# 1 830
  • Мнения: 2 440
Именно. Малко е като -навън е десет градуса, но се усеща като пет. Още повече, че разликата е тънка.
Статистиката ще покаже

# 1 831
  • София
  • Мнения: 483
...
 Също и министърът да докаже, че системата в част математика не работи и трябва да се промени...

Къде ти, министърът днес един, утре друг, а материалът и задачите трябва да са такива, че да има часни уроци, дори  за отличници. А до седми клас би трябвало да учат само приложни неща. Състезателната математика е нещо различно, за надарени деца, но и там има забежки.  Едно е да решиш дефинирана задача, друго е да си я дефинираш правилно в реална среда.
Пак с тия степени на многочлени, дето дъвчем - някой срещал ли е в практиката си къде е важно да можеш да определиш степен на многочлен? Купих си едно английско книжле -  основен курс по математика , блазе им на англичанчетата!

# 1 832
  • Мнения: 403
От МОН си правят сметки, но на наш гръб:)

Славея, много се радвам за детето ви, но не е редно да се правят общи заключения..
Много точно е сравнението с времето:) за едни 10 градуса, за други - 10 градуса.

Статистиката ще покаже, разбира се!


Не случайно, в моите постове пиша според мен, пък и учителите на детето ми.
 Цитирам учителят " гадно зададено условие" на 21.

# 1 833
  • Мнения: 50 658
Проблемите са, че имаме изпит 2 в 1 (хем матура, хем състезание), което значи, че и двете не са като хората, защото:
- Имаме един изпит и за специализираните МГ-та, и за останалите.
- И така изпитът трябва да е достатъчно труден, за да няма сбиване в горната част на скалата и проблем с класирането за математическите гимназии.
-  Труден изпит означава, че родителите на другите деца се бунтуват и протестират, защото техните деца нямат еквивалента на шестица. Вярно, това изобщо не пречи на класирането, но води до наранено его. А тези родители са болшинство и са електорат.

# 1 834
  • Мнения: 654
Дъщеря ми е допуснала грешки от невнимание на първи модул, много глупави, че втори ден не ми дават мира. Втори модул е решила почти всичко. Точно същата картинка имаше при всеки ПИ, постоянно й повтарях да не бърза и да цели точките от първите задачи ама нейсе.

# 1 835
  • Мнения: 9 115
Математиката е силно застъпена в българското образование. Може би не трябва да е така....може би трябва да се изучава само от надарени деца. Почвам да се обърквам вече кое е правилното. Всички да имат достъп до образование или само избрани.

# 1 836
  • София
  • Мнения: 34 704
Трети вариант – всички да имат достъп, но по-"тежкият" материал да е само за тези, които имат афинитет към математиката. И да престанат да свалят материала в по-долни класове.

# 1 837
  • Мнения: 50 658
Математиката е силно застъпена в българското образование. Може би не трябва да е така....може би трябва да се изучава само от надарени деца. Почвам да се обърквам вече кое е правилното. Всички да имат достъп до образование или само избрани.

Всички имат достъп според способностите и мотивацията си. Но много родители се целят по-високо и това поражда истерията с уроците, нервите, стреса и всичко. Няма  как да се направи лесен изпит, на който всички да имат отлична оценка, защото ще е безполезен. В същото време щом има амбиции най-справедливият начин за класиране е състезанието.

# 1 838
  • Мнения: 9 115
Миленака, кое е свалено в по-долен клас? Освен Питагоровата теорема, няма друго, за което да се сещам.
Ако само избрани имат достъп ще е сегрегация.

# 1 839
  • София
  • Мнения: 823
Относително понятие е дали е трудна или лесна- министерството се беше "раздало". Видях и координатна система и проценти и дострояване.
Ще видим стреса и позабравени задачи от 6 клас например как са решени в реално време.
Мнението на сина ми е, че е по- различна от 2024. И че някои от задачите от втора част въобще ги няма в учебника (а уж по великата им Наредба трябва да присъстват изучавани).
Питах го може ли да съпостави пробните матури с реалната- каза нищо общо.
Та така...

# 1 840
  • София
  • Мнения: 19 912
Математиката е силно застъпена в българското образование. Може би не трябва да е така....може би трябва да се изучава само от надарени деца. Почвам да се обърквам вече кое е правилното. Всички да имат достъп до образование или само избрани.
Dincho, а къде в  Европа не  е застъпена сериозно, дори и за общообразователна, не за профил.. Нали точно заради това се промени системата/изучаваният материал, че да се уеднакви с тези другаде? Аз, ти, още доста хора имаме афинитет към нея, макар да не сме учили това, и вероятно в чуждите очи изглежда  пристрастна преценката ни, че е нужна. Но си мисля, че тя е..  В редица специалности  в университета няма да  изкласиш без нея - като почнеш от математика, информатика, физика, инженерства всякакви, минеш през архитектура, множество икономически специалности и стигнеш дори до отделни  дисциплини в някои от медицинските... На практика математиката не е застъпена въобще  само в хуманитарните направления на висшето образование и у нас, и навън. Наскоро на кафе се запознах с приятелка на приятелка и разговорът натам се врътна.  Ами нямало особен проблем, тя висшата била абстрактна много и можело да бъде схваната/разбрана и без непременно да имаш добра база от училище. Ми не смятам така, но мнението си е  мое, де.

Последна редакция: сб, 21 юни 2025, 19:03 от Просто русалка

# 1 841
  • Мнения: 2 804
Математиката е силно застъпена в българското образование. Може би не трябва да е така....може би трябва да се изучава само от надарени деца. Почвам да се обърквам вече кое е правилното. Всички да имат достъп до образование или само избрани.
Според мен е редно да се учи на нива, както е в образователната система в Щатите.
И според възможностите детето придобива знания, които е способно да разбере и научи. Различните хора имат различен капацитет и това всички да учат едно и също на еднакво ниво някак не е ползотворно. Ощетява всички - тези, които искат да научат повече не могат, защото се бави темпото, другите пък са догонващи и препускат и пак не могат да научат нищо. За това би било добре да бъде на нива.

# 1 842
  • София
  • Мнения: 223
Дъщеря ми е допуснала грешки от невнимание на първи модул, много глупави, че втори ден не ми дават мира. Втори модул е решила почти всичко. Точно същата картинка имаше при всеки ПИ, постоянно й повтарях да не бърза и да цели точките от първите задачи ама нейсе.

Същото. 3 грешки в 1 модул от невмимание, все лесни. Това не е за първи път и сме го дъвкали много пъти, постоянно вървях след него и повтарях - моля те, проверявай лесните задачи по 5 пъти, минус/плюс, точния ъгъл ли смяташ и в отговор винаги-оффф, мамооо, знам, остави ме.. Още не ми дава мира, не си намирам място и алкохолът не помага Joy.
 Във 2 модул се оказа, че само си е мислел, че е омотал многочлена, решил си го е. Текстовата задача, която ме притесняваше, също е решена. За 23Б не е дорешил, стигнал е донякъде.

# 1 843
  • Мнения: 2 440
Всички трябва да имат достъп до образование. Просто в България всички са вождове и няма индианци. Всички смятат, че заслужават шестици по всичко и учителите са длъжни да им ги осигурят

# 1 844
  • Мнения: 8 460
Миленака, кое е свалено в по-долен клас? Освен Питагоровата теорема, няма друго, за което да се сещам.
Ако само избрани имат достъп ще е сегрегация.
Била съм 7 клас преди 25 години , материалът за мен е сходен. Нищо от горните класове не виждам

Последна редакция: сб, 21 юни 2025, 19:10 от BacuTy

Общи условия

Активация на акаунт