Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 105 689
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 950
  • Мнения: 1 184
Категорично съм на мнение, че по-доброто решение е общообразователен тест и избор - Математика или БЕЛ.
Така децата поддържат интерес и мотивация да учат и по останалите предмети и реално знаят къде са по-силни и готвят едното - БЕЛ или МАТ...
Вярвам, че това е по-рационалното решение. Така математиците няма да са прецакани от БЕЛ, а хуманитарно насочените деца няма да лудват с безконечно решаване на задачи, които не са тяхното...
За всички е ясно, че това е по-правилен и балансиран вариант. Обаче цели бизнеси са изградени на базата на сегашната система, преплетени са с образователните институции на различни нива и въпреки че проблемите бодат очи, никой не иска да направи адекватна реформа. Какво във всяка сфера у нас, не само в образованието...

# 1 951
  • София
  • Мнения: 16 181
22-ро е с 2хБЕЛ + 2хМАТ.

# 1 952
  • София
  • Мнения: 3 356
Кога е имало общообразователен тест + още един изпит, не съм чувал за това, Как е изглеждал този тест, може ли да се намери някъде?

# 1 953
  • Мнения: 75 318
По мат.трабва да се решават задачи. Толкоз. Решаване, решаване и решаване
Отвараш учебника, урока научаваш..обяснено е добре според мен..и после трябва да си седнеш на задника и да решаваш от сборника.
За мен това е пътят за добрата подготовка.
Аз се сблъсках с як мързел, до степен на неотваряне на учебника....първия срок. Не ги схващаше някои задачи..просто защото не беше чел урока!! Мързел и хормони...напр.модул не знаеше какво е..и как се решава.
Втори срок му виснах на главата - нещо което мразя и нещо което на мен  не се е случвало на неговата възраст.
Отворихме учебника, четохме, гледахме, обяснявах. Оставях му задачи за следобед да решава...минахме заедно всички уроци и целият материал. В момента знам на коя стр.от учебника кой урок е...
Далеч не колкото исках аз, като количество решаваше...но той ги чатка принципно..трябваше му основно да си научи уроците.
Трудно беше..противеше се, викаше, бунтуваше се, не изпълняваше винаги..последният месец чак като го викнех да учим, идваше без разправии...
Ако не беше влязъл в пубертета баш сега..ехеееее.....Joy....

# 1 954
  • Мнения: 8 452
Кога е имало общообразователен тест + още един изпит, не съм чувал за това, Как е изглеждал този тест, може ли да се намери някъде?
Имаше 2000г.
Общообразователен тест по всички предмети ( вкл. БЕЛ и математика) + изпит. Аз лично държах само по математика. С бала си влизах и в МГ и в ЕГ без да съм държала изпит по БЕЛ.

# 1 955
  • София
  • Мнения: 3 909
Не какво казвате ранно профилиране....
Тази година много училища си обявиха профилите по паралелки и децата ще си избират сега.
Тези, които не са обявили, няма да предложат всички желания профили, а само такива, за които могат да осигурят преподаватели. Това ще стане ясно не при кандидатстването, а в края на 10 клас.
Това не знам защо не стана ясно.

И не, не става въпрос само за ТОП 10, а и за останалите гимназии. Защото има и такива. Не всички ще изкарат 90+ точки.

# 1 956
  • Мнения: 1 184
По мат.трабва да се решават задачи. Толкоз. Решаване, решаване и решаване...
Само дето това "решаване, решаване, решаване", за да доведе до резултат Х, е различно за всяко дете - за някои са достатъчни 30 мин. на ден, за други 1 час или 2, за трети - безкрайно много време. И защо това трябва да е критичният фактор, определящ ще отиде ли детето в езикова гимназия или не ? За математическите паралелки е ясно защо това е важно, но за останлите ???
Дори детето да положи максимални усилия и да прескочи заветната бариера, това ще е еднократен акт и повече няма да се върне към математиката никога! Много вероятно е  голяма част от децата, за които това не е толкова омразен предмет по принцип, да се отвратят, особено в случай на неуспех на НВО. Да не говорим, че времето и усилията през всичките тези месеци биха могли да се използват за нещо градивно и смислено според индивидуалните интереси.

# 1 957
  • Мнения: 1 845
Аз мисля, че повечето тук не си давате сметка, че понякога по-добър по един от двата предмета не означава, че по БЕЛ ще изкара 90 точки и че ще има шестица в училище. Просто си виждаш, че детето пише добре, не се страхува да изрази мисли писмено, грамотно е. Но не е наизустило всичко, защото не е осъзнал важността на НВО. Има си хоби, друг център в живота.
Има потенциал обаче занапред и да зазубри по този предмет или в сходно направление.
За разлика от други предмети, в които не виждаш да има потенциал.
Съществуват доста такива деца.
И не става въпрос за училища като 22, а за обикновени гимназии, които избират повечето някакви странни профили, с които да се чудиш какво да правиш после.
Изключвам природни науки, хубаво е, че поне такива има, защото иначе е ужас.

Последна редакция: нд, 22 юни 2025, 09:31 от Аmanda

# 1 958
  • Мнения: 2 411
И ние днес разпускаме- сутринта плаж, после хапнахме паеля (има тридневен фестивал на испанската музика и култура), сега следобеден сън и привечер ми е обещала да си погледне УТ и контурната карта по география дали няма нещо за попълване. Аз ще отида през това време да пия сангрия и да гледам фламенко. Ми така де, достатъчно зор видях и аз цяла година.
Имам нужда от помощ и ето, не се бях сетила, че мога да помоля тук. В последния момент се сетихме, че имаме да попълваме контурни карти, но ги нямаме.. Дали ще те затрудня да ми снимаш комплекта, че питахме вчера в книжарницата, ама става само с поръчка. А е на границата 5/6 и от това му зависи финалната оценка.
Ако някой може да ми помогне, ще дам мейл да ми ги прати..

# 1 959
  • Мнения: 75 318
По мат.трабва да се решават задачи. Толкоз. Решаване, решаване и решаване...
Само дето това "решаване, решаване, решаване", за да доведе до резултат Х, е различно за всяко дете - за някои са достатъчни 30 мин. на ден, за други 1 час или 2, за трети - безкрайно много време. ....
.....

Просто така се учи по математика.
И по български сядаш и четеш и учиш..само че там не решаваш задачи.
А се прави синтаксис и се пише теза...
А по мат няма какво друго да пишеш като упражнение, освен да решаваш задачи.
Няма как без решаване да покриеш материала...и да минеш и класното. Дори не говоря за НВО...а за научаване на преподаденото.

# 1 960
  • Мнения: 1 104
Слава богу избрахме уникален преподавател по математика. Ходиха 3 деца заедно. Човекът с хумор и забава ги накара да решат стотици задачи. Ако всички бяха като този учител с главно "Ч" може би нямаше да има нужда от допълнителни уроци, а само от твърда родителска ръка.

Това подозрително много прилича на нашият учител Wink Случайно уроците да са били в района на УАСГ?

# 1 961
  • Мнения: 2 804
Каквото и да си пишем тук, каквито и да ги къдрим, нищо няма да променим с това...

Аз сега зачерквам, като в пандиза, един след друг дните, оставащи до излизането на резултатите. Grinning
Беше, каквото беше.... (макар че този израз вече е придобил малко кофти конотация Stuck Out Tongue Winking Eye) и вече ще е каквото сабя покаже.

Пожелавам ви здрави нерви, силен дух и положителна нагласа! Flowers Four Leaf Clover

# 1 962
  • Мнения: 12 669
Отчитам и аз като грешка, че не му виснах на главата по мат, но понеже висях по БЕЛ, където са мъки големи, реших че поне мат ще може да се оправи. Пък той лъгал, че решава.

# 1 963
  • София
  • Мнения: 1 220
Един малко технически въпрос - ако детето кандидатства в 2 различни области, едновременно ли се подреждат желанията в платформата и накрая натискаш бутон изпрати, например Сф 1,2,3,4,5 желание, после Пн 1,2,3,4,5 желание и тогава подаваш? Или се подреждат в едната област,изпращат се и след това се редят в другата област и се изпращат?

# 1 964
  • Мнения: 2 804
Един малко технически въпрос - ако детето кандидатства в 2 различни области, едновременно ли се подреждат желанията в платформата и накрая натискаш бутон изпрати, например Сф 1,2,3,4,5 желание, после Пн 1,2,3,4,5 желание и тогава подаваш? Или се подреждат в едната област,изпращат се и след това се редят в другата област и се изпращат?
Не, отделно за съответната област.

Общи условия

Активация на акаунт