Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 88 787
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 1 500
  • Мнения: 803
Скрит текст:
teta75, за 22-ро имах предвид точно, че масово се споделя за превеса на момичета в последните години. Не очаквам да е различно и тази. И не си представям, че ако звънна по тел. в канцеларията примерно, идната седмица и ги попитам как очакват да е съотношението през следващата учебна година, те ще ми дадат категоричен отговор. Иначе с посещение на място в учебен ден може да се види, права си, но това не би дало отговор на въпроса как ще бъде през следващата година. По този начин отлива на момчета, желаещи да учат там ще превърне училището във все "по- девическо". От друга страна квотите пък са нечестни спрямо девойките...Абе угодия няма...

Ще попиташ досега как са били разпределени половете..не в бъдеще как ще е??? Естествено че това се пита. ..как ти хрумна че имам предвид за напред...
Ами доста се коментира този въпрос и много потребители споделиха, че има доста момичета, реших, че занапред се търси информация.

# 1 501
  • Мнения: 351
Ох, и синът ми ме изненада с японски или китайски. По принцип всеки език е плюс, но точно от тези за момента не виждам полза.


Аз виждам полза и от двата езика. Ако моето дете  беше пожелало да ги учи, бих го насърчила силно. Китай излиза като нов икономически хегемон и в дългосрочна  перспектива прогнозирам, че този език ще се окаже много полезен.
Япония е държава с висок стандарт, която на фона на буксуването на Европа на всякакви фронтове изглежда все по-привлекателна. Понеже учещите японски език са малко, учениците в тези училища имат тесни връзки с разни посолства и прочее и оттам се много се улеснява възможността за контакт с или направо прехвърляне в Япония.

# 1 502
  • Мнения: 1 104
Ох, и синът ми ме изненада с японски или китайски. По принцип всеки език е плюс, но точно от тези за момента не виждам полза.

Аз виждам много голяма. Вече почвам да мисля, че трябва да се наблегне не толкова на стандартното образование, колкото на разширяването на мирогледа и познанието на света извън учебниците. Японският и да не го научи да го говори ще има часове по запознаване с една чужда за нас култура. Както често сме си говорили - английският е толкова разпространен, че с него може навсякъде всичко. Редките езици ще развиват други качества дори да не ги ползват после в живота.

# 1 503
  • София
  • Мнения: 5 550
В 73-то май почти винаги вторият език е руски. Май има само една паралелка с НЕ+АЕ.
Да Втора немска е, но неофициално, в смисъл не се казва така, за разлика от Втора английска, която е такава и официално.
В 73.СУ има две паралелки с втори чужд език РЕ, една с ФЕ и една с АЕ.

# 1 504
  • София
  • Мнения: 34 704
Хм, викате да не подскачам много възмутено Joy

Не го обезсърчавам, определено. Просто не съм във възторг, но решението ще бъде негово.

# 1 505
  • Мнения: 351
Не намирам активна тема за 35. СЕУ "Добри Войников". Виждам в план-приема на сайта на РУО, че за това училище има две паралелки  с еднакъв профил - чуждоезиков немски с руски ез. Единствената разлика е, че за едната няма квоти за момичета и момчета, а за другата има - 50 на 50. Някой ако знае има ли други разлики и ако няма, какъв е смисълът в едната да има квоти, а в другата да няма, ще съм му много благодарня!

# 1 506
  • Sofia
  • Мнения: 10 858
Не намирам активна тема за 35. СЕУ "Добри Войников". Виждам в план-приема на сайта на РУО, че за това училище има две паралелки  с еднакъв профил - чуждоезиков немски с руски ез. Единствената разлика е, че за едната няма квоти за момичета и момчета, а за другата има - 50 на 50. Някой ако знае има ли други разлики и ако няма, какъв е смисълът в едната да има квоти, а в другата да няма, ще съм му много благодарня!

Има тема   https://www.bg-mamma.com/?topic=258702.315
Иначе и аз се интересувам от тези въпроси Simple Smile

# 1 507
  • Мнения: 31
В БГ-мамма пишат много малък брой майки. Те не са съвсем представителна извадка. Радвам се на /за всички деца, изкарали висок бал. Но около мен масово квестори казват, че децата не са решили втори модул МАТ, че резултатите като цяло са зле и т.н. Къде е истината - не знам... Моята истина е че детето ми се е ошашкало на едното НВО и е изкарало доста нисък резултат. Знам че може повече, но някои деца под стрес и бързина не могат да "виреят". Дали съм разочарована - да, но ме боли много повече от това, че дъщеря ми се смята за провал. Виждам че детето ми страда, и не мога да помогна, защото мечтаната гимназия е... мечта, защото психически е разбита. Към момента говоря, говоря, но тя е афектирана и не поема нищо. Надявам се за 10 дни да се събере и да разбере че и извън мечтата й има живот... Оплаках се...
Мога да си представя как се чувствате в момента – Вие и дъщеря Ви. Ние преживяхме това с голямата преди 4 години.

Ходеше на уроци по БЕЛ и МАТ в „Литера“ (школата на Елмира Йонова) и на пробен изпит не е падала под 80 точки. 2020-2021г. обаче беше най-тежкото време от пандемията и нямаха НИТО ЕДНО присъствено занимание, дори пробните изпити бяха онлайн. Накрая се появи възможност за един или два присъствени изпита, за който желае. Дъщеря ми не пожела и това беше голяма грешка, защото ... оказа се, че който е учил само онлайн, в реална изпитна среда е като на друга планета. Освен това дъщеря ми е много притеснителна и податлива на стрес. На изпитите просто се срина психически и резултатът й беше на практика провал – 65 точки по БЕЛ, 45 по МАТ. На един от двата изпита даже й беше прилошало и повръщала... След обявяване на резултатите дълго не беше на себе си от „провала“; приятели, съученици и учители непрекъснато я утешаваха, но тя плачеше с часове. Даже г-жа Бойка Антова от „Литера“ беше препоръчала да отидем на място, да видим работата по МАТ, беше сигурна, че нещо са объркали... Е, нищо не бяха объркали, просто се беше справила доста зле.

В крайна сметка намерихме приемлива опция – 19 СУ, което се оказа добро място. Дъщеря ми беше нещастна, защото ниският й бал не й стигна дори за английската паралелка в 19 СУ, дори на второ класиране. Но всяко зло за добро и когато губиш, не знаеш какво печелиш. Приеха я с немски+норвежки, справя се добре и с двата езика. Така и не заобича немския, но след 12. клас една от опциите е скандинавистика. Понеже ИТ е профилиращ предмет, а тя се справя добре и с математика, другата възможност за висше догодина е Киберсигурност или нещо в тази област. А третата опция е...ами, никой не очаквал така да се развият нещата, но...от няколко години е фенка на всичко свързано с Корея – сериали, музика, храна и какво ли още не. В началото на годината се записа на курс по корейски и съвсем наскоро издържа изпита за първо ниво с почти 100 точки. Отделно си ходи на курсове в Британика, където предстои да покрие ниво С1.

Стана доста дълго, но просто искам да се обърна към всички родители, чиито деца не са се справили добре на тези изпити.

Хора, нищо трагично не се е случило, има и други добри училища извън елитните и т. нар. втори ешелон. Едно НВО не може да ти определи съдбата, още повече пък на възраст 14 години .Ако едно дете иска да учи, то ще учи, където и да бъде, в каквато и да е среда. Нашата задача като родители е да ги информираме и съветваме, но решенията ги вземат те. Нека да не ги подценяваме и ... да ги оставим да следват мечтите си. А при мечтите понякога училището няма нищо общо.

Последна редакция: сб, 28 юни 2025, 21:42 от Dimi Avram 703940

# 1 508
  • Мнения: 2 086
Благодаря Ви за тази история! Имате чудесно дете, много успехи му желая! Simple Smile

# 1 509
  • Мнения: 403
Много прегръдки на детето Ви, което въпреки "падането" се е изправило, продължило и надградило. Браво❤️

Това са уроците на живота:)

# 1 510
  • Мнения: 3 053
Ох, и синът ми ме изненада с японски или китайски. По принцип всеки език е плюс, но точно от тези за момента не виждам полза.
Напротив. Става дума за рядко изучавани в България езици на много силни икономики. Тук включвам и корейския. Ако детето има желание, би могло да е добър вариант за него. Но тези езици са само за мотивирани деца, защото са ни далечни и по-трудни.

# 1 511
  • София
  • Мнения: 34 704
Ох, и синът ми ме изненада с японски или китайски. По принцип всеки език е плюс, но точно от тези за момента не виждам полза.
Напротив. Става дума за рядко изучавани в България езици на много силни икономики. Тук включвам и корейския. Ако детето има желание, би могло да е добър вариант за него. Но тези езици са само за мотивирани деца, защото са ни далечни и по-трудни.
Той категорично не иска корейски, но иначе мен точно това ме притеснява – дали става въпрос за моментна прищявка или за сериозно желание, защото езиците наистина са трудни. Ако е първото, няма да е добре.

# 1 512
  • Мнения: 7 667
Дими Аврам, разтреперах се, докато те четох. Успех на дъщеря ти!
Скандинавистика между другото звучи много интересно. Всички скандинавски държави са много високо развити общества и икономики. Имат и чудесна култура, само да спомена Григ и Ибсен, за АББА и Астрит Линдгрен даже няма нужда и да споменавам.
Аз лично съм фен на Ю Несбьо. Но съм го чел на български, над 10 от романите му (не мога на норвежки🤣). В единият роман Хари Хуле се запознава с една шведка и й говори на норвежки, тя на шведски и се разбират, така че норвежкият е голям позитив според мен, и език на страна с един от най-високите стандарти в света.

# 1 513
  • Мнения: 60
Ох, и синът ми ме изненада с японски или китайски. По принцип всеки език е плюс, но точно от тези за момента не виждам полза.
Напротив. Става дума за рядко изучавани в България езици на много силни икономики. Тук включвам и корейския. Ако детето има желание, би могло да е добър вариант за него. Но тези езици са само за мотивирани деца, защото са ни далечни и по-трудни.
Той категорично не иска корейски, но иначе мен точно това ме притеснява – дали става въпрос за моментна прищявка или за сериозно желание, защото езиците наистина са трудни. Ако е първото, няма да е добре.

Предполагам се е насочил към 18-то, японската паралелка винаги е била на много високо ниво, за разлика от китайската. Ако балът му стига за японската, по-добре да се насочи към нея.

# 1 514
  • Мнения: 2 411
Не е хубаво децата да се чувстват по този начин, а за жалост повечето са емоционални от това поколение. Моят е препариран и депресиран, не желае да чуе за класирания, паралелки, училища и нищо.

Аз да пусна ли отделна тема или да се придържам към настоящата? Направихме прилична подредба след стабилно скърцане със зъби, че не мога да чакам последния момент и ме интересуват тоалетните съоръжения в 133-то и в Елисавета Вазова - като сравнение Mask

Общи условия

Активация на акаунт