Мнения за неелитни училища след седми клас в София - Тема 13

  • 35 369
  • 303
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 233
Ами има деца, които не искат чужди езици / вече знаят и не искат 5 години само език... Нека и за тях има избор. Моя искаше Икономика и мениджмънт и надолу все паралелки икономическо развитие или предприемачество, но няма много голям избор в хубави училища.
Добре че го приеха това, което иска, но е много трудно за деца, които търсят точно това да учат. А всяко второ училище е с чужди езици...

# 61
  • София
  • Мнения: 16 334
Sanaka, очевидно е, че тази година натискът е бил доста силен за намаляване на профил Чужди езици. Миналата година в Сф е имало 28 паралелки с профил Чужди езици и първи АЕ, сега са 19.
Изобщо не е от тази година натискът. Ако върнеш още назад ще видиш. 22-ро, 35-то, 32-ро, 31-во, 127-мо и още други преди бяха само с паралелки Чужди езици. Лека-полека променяха профилите през годините. Аз също не го одобрявам, но е факт от години, не е от тази.

# 62
  • Мнения: 1 090
Ами има деца, които не искат чужди езици / вече знаят и не искат 5 години само език... Нека и за тях има избор. Моя искаше Икономика и мениджмънт и надолу все паралелки икономическо развитие или предприемачество, но няма много голям избор в хубави училища.
Добре че го приеха това, което иска, но е много трудно за деца, които търсят точно това да учат. А всяко второ училище е с чужди езици...

ЕГ не е гимназия за езици, а общообразователно (даващо позготовка по всички предмети) училище. От ЕГ излизат всякакви специалисти, докато за СХН, Природни науки и т.н. няма достатъчно учители. Като ги направят тези паралелки, какво? Излишни надежди на деца и родители.

# 63
  • sofiq
  • Мнения: 35
Здравейте, някой дали има наблюдения над 47 СУ Христо Г. Данов и предприемаческите му профили? Доста рових и не можах да намеря нищо съществено за качеството на образованието, преподаватели , среда и прочие .

# 64
  • Мнения: 233
Ами има деца, които не искат чужди езици / вече знаят и не искат 5 години само език... Нека и за тях има избор. Моя искаше Икономика и мениджмънт и надолу все паралелки икономическо развитие или предприемачество, но няма много голям избор в хубави училища.
Добре че го приеха това, което иска, но е много трудно за деца, които търсят точно това да учат. А всяко второ училище е с чужди езици...

ЕГ не е гимназия за езици, а общообразователно (даващо позготовка по всички предмети) училище. От ЕГ излизат всякакви специалисти, докато за СХН, Природни науки и т.н. няма достатъчно учители. Като ги направят тези паралелки, какво? Излишни надежди на деца и родители.
Знам, аз съм завършила ЕГ. Исках да кажа, че има различни деца. Тези, които искат нещо конкретно, не искат профил "чужди езици ", а търсят нещо по-интересно за тях. Аз не съм против ЕГ и вероятно дъщеря ми ще иска в такава гимназия. Но си е до наклонности, характер, интереси на самото дете...

# 65
  • Мнения: 1 090
Здравейте, някой дали има наблюдения над 47 СУ Христо Г. Данов и предприемаческите му профили? Доста рових и не можах да намеря нищо съществено за качеството на образованието, преподаватели , среда и прочие .

Ако балът е за сходно училище и не живеете в този район, потърсете друго.

# 66
  • sofiq
  • Мнения: 35
Здравейте, някой дали има наблюдения над 47 СУ Христо Г. Данов и предприемаческите му профили? Доста рових и не можах да намеря нищо съществено за качеството на образованието, преподаватели , среда и прочие .

Ако балът е за сходно училище и не живеете в този район, потърсете друго.
Търся обосновано мнение с аргументи и примери , хубаво е както за другите училища се изказва мнение и положително ,и отрицателно да се каже и за това училище. От отговора Ви , за съжаление не ми става ясно , защо да се замисля да го правя  , моля Ви дайте повече конкретика .

# 67
  • София
  • Мнения: 193
Има ли мнения за 39-то СУ?

Новата директорка полага максимални усилия да съсипе училището, доста успешно при това. Много качествени учители напуснаха заради нея, голяма част от останалите работят в страх. Ако имате възможност, изберете друго училище.

# 68
  • София
  • Мнения: 3 378
Иска/ не иска 8-10 клас са чужди езици, профилът е чак 11 и 12 клас, освен ако няма фуч преди това

# 69
  • Мнения: 32
Може ли някой да сподели опит, информация за "Икономическа информатика" в НФСГ? Учители, предмети, изисквания, къде се провеждат производствените практики, нивото на езика, наистина ли преподаването и ученето е с chromebook?

# 70
  • Мнения: 1 090
Здравейте, някой дали има наблюдения над 47 СУ Христо Г. Данов и предприемаческите му профили? Доста рових и не можах да намеря нищо съществено за качеството на образованието, преподаватели , среда и прочие .

Ако балът е за сходно училище и не живеете в този район, потърсете друго.
Търся обосновано мнение с аргументи и примери , хубаво е както за другите училища се изказва мнение и положително ,и отрицателно да се каже и за това училище. От отговора Ви , за съжаление не ми става ясно , защо да се замисля да го правя  , моля Ви дайте повече конкретика .

В най-добрия вариант е компромисен вариант училището, живея в района и имам наблюдения. Не искам да ви отчайвам, но ако живеете в Люлин, Надежда или Младост, потърсете квартално.

# 71
  • Мнения: 1 875
[ Влезлите Маркетингови проучвания в 1-во също едва ли си мечтаят да са маркетоюози, но пък ще загубят куп часове за професионална подготовка в 11-ти и 12-ти клас. .
И е така, и не е баш така. За програмисти почти съм сигурна, че няма да станат, но познавам две деца от кварталното училище, които си продължават с предприемачество в УНСС.  Нищо че избраха училището поради близост и нисък бал.  И понеже познавам и родителите им, почти съм сигурна, че ще си развият бизнес или ще подпомагат семейния.

Последна редакция: пн, 14 юли 2025, 22:38 от Аmanda

# 72
  • София
  • Мнения: 1 239
Предприемачество, Икономическо развитие са точно профили, с които училища, силни в чуждоезиковото обучение, да замаскират и да се подчинят на наложеното от МОН. Когато се прилагат от училища с икономическа  насоченост и наличен опит - може и наистина да дават добавена стойност. Но  в голяма част от случаите дали ще бъде завършен такъв профил или не, няма никакво значение за бъдещата реализация. Природни науки и СХН пък категорично предполагат афинитет към точните науки, а масово се предлагат в училища, където се кандидатства с 3 пъти БЕЛ и веднъж МАТ, от деца с под 50-60 точки на МАТ. В някои желани училища от втори ешелон като 7-мо, 1-во, 127-мо, 30-то се избират само заради очакването за по-добра среда. Съученици на сина ми от тези профили точно това споделят - изобщо не им се учи химия и биология, но за това им е стигнал балът. Искали са езиков профил, но в крайна сметка са избрали по-високобаловото училище. По този начин се принуждават училища, които са добри в конкретна сфера, зорлем да въвеждат профили, за които нямат нито подготвени учители, нито опит, нито учениците им искат точно това.
А относно езиковите паралелки - както Le Vert е казал по-нагоре - те съвсем не са за филолози. Просто дават реален шанс на децата да изберат какво ги влече в 10-ти клас и тогава да решат за по-тясно специализирани профили. А език на ниво  B2/C1 винаги е от полза.

# 73
  • Мнения: 1 875
Големият ми син искаше за профил биология и БЕЛ, но нямаше такава възможност:)
Химията е за математици, не биологията.
Избра биология и география в чуждоезикова паралелка.
Но аз се въздържах от малкия за природни науки точно заради математиката.
Ние утре записваме  Намерили са се вече пет деца чрез социалните мрежи и са се харесали.

Последна редакция: пн, 14 юли 2025, 23:09 от Аmanda

# 74
  • София
  • Мнения: 1 239
Ами ето го примерът - в чуждоезикова паралелка е могъл да избере биология и география. Като профилите са фиксирани (химия и биология) от осми клас, няма възможност да смени после.
Успех и на малкия в новото училище!

Общи условия

Активация на акаунт