Политиката в България - Епизод седми, част втора

  • 171 199
  • 5 727
  •   7
Отговори
# 5 700
  • Мнения: 20 392
За мен такава инициатива, която ще отрази масовото ниско ниво по математика, е добре дошла. Даже и тест не им трябва, защото за всички е ясно, че проблемите тръгват точно в 5 клас. По-интересно е какво ще правят след теста.

# 5 701
  • Мнения: 8 803
Тази инициатива е новината на деня, по новините я съобщават като най-важната . Виждам, че и в темата също -няма ли отделна тема?

# 5 702
  • софия
  • Мнения: 30 236
Цитат
Simeon Stavrev

Северната скоростна тангента на София е за основен ремонт. По 17-километровата отсечка липсва 3 см. от асфалтовото покритие и 7 см. от циментовата стабилизация под него. Гаранционните срокове отдавна са изтекли, а АПИ не казва кога ще я ремонтира. Отгоре на всичко тя е проектирана грешно - трябвало е да излиза с нов пътен възел на околовръстното шосе, а не да се включва директно в този на Ботевградско шосе. Това е една от причините там да се образуват задръствания.

Скоро след откриването на тангентата от Бойко Борисов през 2016 г. по нея започнаха ремонти, а няколко години по-късно тя вече се оказа покрита с кръпки и деформации. По нея има значителни повреди като липсват средно около 3 см. от асфалтовото покритие, предвидено по проект и около 7 см от циментовата стабилизация под него. Това е записано в доклад на хърватската компания CONteh, която направи пълен анализ на пътя чрез проби със специализирана техника. Въз основа на тези изпитания е направено и заключението, че основната причина за лошото състояние на пътя е ниското качество на строителните работи, особено на асфалтовите покрития и циментовата стабилизация под тях.

Икономически най-изгодната оферта по обществената поръчка за изграждане на ССТ беше дало обединение от две от най-големите строителни фирми в Италия - Салини - Импреджило. След обжалвания пред КЗК и ВАС, решението за избор на изпълнител е отменено, а италианският консорциум е отстранен. Проектът, за който бяха похарчени 180 млн. лв., по-голямата част от които европейско финансиране, беше спечелен от консорциум "ХПВС-ССТ", в който участваха свързаните компании "Водстрой 98", собственикът й "Хидрострой" АД (зад които се предполагаше по това време, че стои Пеевски), "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД и "Пътстрой Бургас" (на Васил Божков).

Почти 17 километровото трасе на тангентата беше изградено за рекордните 18 месеца, като то дори бе открито за движение два месеца предсрочно. В хода на строителството стана ясно, че от проекта е отпаднала директната връзка с източната дъга на Софийски околовръстен път.

Това се оказва и голяма грешка, защото слизането и качването от тангентата се случва през Ботевградско шосе и това допълнително натоварва пътния възел на СОП и Ботеградско шосе. По това време шеф на АПИ е Лазар Лазаров, срещу когото има множество обвинения.

Не е била потърсена отговорност и от надзорните компании, работили по северната тангента. "Едната се оказа наградена за надзорник на годината. Освен това лиценз може да бъде отнет до една година след като бъде установено нарушение в работата на надзорната компания."

Засега няма данни прокуратурата да се занимава със случая. През 2016 г. Бойко Борисов обяви, че е наредил да се прекратят поръчки, спечелени от „Водстрой 98“, заради съмнения, че зад нея фирмата стои Пеевски. Събитията след това обаче показват, че това по-скоро е било за пред публиката.
За качеството на слоевете не споменаваме. Чува се, че се крадат 70% от цимента за стабилизацията.
И едни чувалчета с пари, и един банкянски дядо с добри очи...
Корупцията е усещане, корупцията убива.

# 5 703
  • Мнения: 8 480
Нищо няма да хванат , който има интерес ще де яви от името на ученика.
Състоянието на образователната  система  е такова ,че произвежда деца в деата края на спектъра  - много силни, заради амбициозни родители и извънкласни занимания , или слаби и много слаби заради слабия интерес и на ученик и на родители.

# 5 704
  • София
  • Мнения: 19 494
Един такъв тест би бил супер, ако МОН го използва,за да сложи оценка на себе си, да направи анализ къде са се провалили и измисли план как да се поправи. Без да пишат оценки на децата.
Нооо, сами знаем, че МОН с такива неща не се занимават, защото там са от безгрешен нагоре. Все други са им виновни.

# 5 705
  • Мнения: 5 150
"Съдът праща проверки на родители, оспорили новия формат на НВО
Действията на Административен съд - София имат ясен сплашващ ефект, алармираха юристи и правозащитници."

Ако още не са схванали хората. Няма да е само кметът на Варна.

# 5 706
  • Пловдив
  • Мнения: 5 805
Фрау, явно не си гледала/чула новините. Родител е внесъл в съда жалба срещу изпита. Затова е започнало или ще започне радглеждане.
https://bntnews.bg/news/advokat-maika-na-sedmoklasnichka-atakuva … 1news.html  

# 5 707
  • Мнения: 5 150
Фрау, явно не си гледала/чула новините. Родител е внесъл в съда жалба срещу изпита. Затова е започнало или ще започне радглеждане.
https://bntnews.bg/news/advokat-maika-na-sedmoklasnichka-atakuva … 1news.html  

Напротив. Чела съм.
Друго се казва в заглавието.

# 5 708
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 194
Мързелива,
социалните са почнали разследване срещу родителине внесли жалбата. Все по зле става ситуацията.
Този образователен министър е пълна щета. В последните години май само служебния Галин Цоков е бил на мястото си.

Нямам нищо против такъв тест, но като за първи път не е редно тези оценки да се вписват като текущи. Отделно е дигитален, а вече знаем, че те не могат като хората матурите по информатика проведат. Не е проблемът в теста, а в организацията му.

# 5 709
  • Мнения: 2 662
За качеството на слоевете не споменаваме.
Защо отново го пускате? Това е на година и половина вече.

# 5 710
  • Мнения: 50 771
Лелелеее. Забравянето през лятото - основен виновник за функционалната неграмотност. Голям извод. Сякаш едно време нямаше лято и не забравяхме. Само че няма как да забравиш нещо, което никога не си знаел. Основният проблем сега е, че математиката се счита за супер труден предмет и не се полагат никакви усилия да бъде учена и мога да добавя - и качествено преподавана. Няма кръжоци, като едно време, няма задачи за домашно, защото родителите не искат. Пък и за какво ни е математика - калкулаторите смятатат, изкуствени интелект снася готово знание, приложенията са най-вече в картинки. За специалности мениджмънт и психология - на кого му трябват + + / дроби, синус и косинус?
Отделно - настоящия изпит не е само математика. А и природни науки. Оценката ще я разделят на 4 или ще я впишат като текуща и по четирите предмета? Как се явяваш на изпит, на който не са ти ясни правилата - за решаване с най-голяма успеваемост и за оценяване? И всичко да си учил подробно  и последователно - пак има значение как ще са поставени задачите за решаване.
За това има подготовка за конкретен вид изпит.
Изобщо - не формАта на изпитите ще реши въпросите с куцащото образование, а начина на първо място - начина на преподаване.

ПП Трябват упражнения, за къде без тях. Но те се правят не в клас или в час. Основно упражненията трябва са в къщи. В клас само да се отработвата слабите и неразбарни места от материала.

Хей, не ставаше дума за НВО и неговия формат, а за входящия тест, измислен от министъра.


Не знам, какво учат в чужбина, но моят син скучаеше първата година в университета. Казваше, че някои неща са ги учили още в 10-ти клас в училище. Може защото идва от математическа, но като слушам сега какви ги учат 12 клас по математика в езикова и ми се изправя косата.

Това е съвсем друго нещо. И моята в първи курс помагаше за една курсова работа на приятелка втори курс.  И не е имала пропуски никъде, но говорим за масовите училища все пак. На МГ-тата нито им е много материалът (даже при нас им преподадоха допълнителни неща над програмата за да нямат пропуск в университета), нито препускат и изпускат да се упражняват.

# 5 711
  • Мнения: 7 741
Лелелеее. Забравянето през лятото - основен виновник за функционалната неграмотност. Голям извод. Сякаш едно време нямаше лято и не забравяхме. Само че няма как да забравиш нещо, което никога не си знаел. Основният проблем сега е, че математиката се счита за супер труден предмет и не се полагат никакви усилия да бъде учена и мога да добавя - и качествено преподавана. Няма кръжоци, като едно време, няма задачи за домашно, защото родителите не искат. Пък и за какво ни е математика - калкулаторите смятатат, изкуствени интелект снася готово знание, приложенията са най-вече в картинки. За специалности мениджмънт и психология - на кого му трябват + + / дроби, синус и косинус?
Отделно - настоящия изпит не е само математика. А и природни науки. Оценката ще я разделят на 4 или ще я впишат като текуща и по четирите предмета? Как се явяваш на изпит, на който не са ти ясни правилата - за решаване с най-голяма успеваемост и за оценяване? И всичко да си учил подробно  и последователно - пак има значение как ще са поставени задачите за решаване.
За това има подготовка за конкретен вид изпит.
Изобщо - не формАта на изпитите ще реши въпросите с куцащото образование, а начина на първо място - начина на преподаване.

ПП Трябват упражнения, за къде без тях. Но те се правят не в клас или в час. Основно упражненията трябва са в къщи. В клас само да се отработвата слабите и неразбарни места от материала.

Хей, не ставаше дума за НВО и неговия формат, а за входящия тест, измислен от министъра.
Именно де, нали новия формат е интегрирани в един изпит няколко предмета.

# 5 712
  • Мнения: 50 771
Хей, не ставаше дума за НВО и неговия формат, а за входящия тест, измислен от министъра.
Именно де, нали новия формат е интегрирани в един изпит няколко предмета.

Ми именно. Нов формат има за НВО след 7 клас, а тук последно обсъждахме новия електронен входящ тест за 6 клас, който не е интегриран изобщо.

# 5 713
  • Мнения: 12 153
За различни тестове говорите. Като текуща оценка по преценка ще може да се вписва оценката от новия тест по математика, който изненадващо за всички ще се проведе в началото на октомври. Не е интегриран, само математика, само в шести клас.

Интегриран ще бъде НВО в седми клас, за първи път тази година.

# 5 714
  • Мнения: 18 976
Според МОН, с промяна формата на НВО, въвеждане на допълнителни изпити и допълнително ДЗИ по математика, ще се решат всички проблеми в българското образование. Браво на Вълчев. Такъв "гений" скоро не сме виждали.

Общи условия

Активация на акаунт