Политиката в България - Епизод седми, част втора

  • 170 404
  • 5 736
  •   8
Отговори
# 5 700
  • Мнения: 20 392
За мен такава инициатива, която ще отрази масовото ниско ниво по математика, е добре дошла. Даже и тест не им трябва, защото за всички е ясно, че проблемите тръгват точно в 5 клас. По-интересно е какво ще правят след теста.

# 5 701
  • Мнения: 8 803
Тази инициатива е новината на деня, по новините я съобщават като най-важната . Виждам, че и в темата също -няма ли отделна тема?

# 5 702
  • софия
  • Мнения: 30 235
Цитат
Simeon Stavrev

Северната скоростна тангента на София е за основен ремонт. По 17-километровата отсечка липсва 3 см. от асфалтовото покритие и 7 см. от циментовата стабилизация под него. Гаранционните срокове отдавна са изтекли, а АПИ не казва кога ще я ремонтира. Отгоре на всичко тя е проектирана грешно - трябвало е да излиза с нов пътен възел на околовръстното шосе, а не да се включва директно в този на Ботевградско шосе. Това е една от причините там да се образуват задръствания.

Скоро след откриването на тангентата от Бойко Борисов през 2016 г. по нея започнаха ремонти, а няколко години по-късно тя вече се оказа покрита с кръпки и деформации. По нея има значителни повреди като липсват средно около 3 см. от асфалтовото покритие, предвидено по проект и около 7 см от циментовата стабилизация под него. Това е записано в доклад на хърватската компания CONteh, която направи пълен анализ на пътя чрез проби със специализирана техника. Въз основа на тези изпитания е направено и заключението, че основната причина за лошото състояние на пътя е ниското качество на строителните работи, особено на асфалтовите покрития и циментовата стабилизация под тях.

Икономически най-изгодната оферта по обществената поръчка за изграждане на ССТ беше дало обединение от две от най-големите строителни фирми в Италия - Салини - Импреджило. След обжалвания пред КЗК и ВАС, решението за избор на изпълнител е отменено, а италианският консорциум е отстранен. Проектът, за който бяха похарчени 180 млн. лв., по-голямата част от които европейско финансиране, беше спечелен от консорциум "ХПВС-ССТ", в който участваха свързаните компании "Водстрой 98", собственикът й "Хидрострой" АД (зад които се предполагаше по това време, че стои Пеевски), "Пътни строежи Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой" АД и "Пътстрой Бургас" (на Васил Божков).

Почти 17 километровото трасе на тангентата беше изградено за рекордните 18 месеца, като то дори бе открито за движение два месеца предсрочно. В хода на строителството стана ясно, че от проекта е отпаднала директната връзка с източната дъга на Софийски околовръстен път.

Това се оказва и голяма грешка, защото слизането и качването от тангентата се случва през Ботевградско шосе и това допълнително натоварва пътния възел на СОП и Ботеградско шосе. По това време шеф на АПИ е Лазар Лазаров, срещу когото има множество обвинения.

Не е била потърсена отговорност и от надзорните компании, работили по северната тангента. "Едната се оказа наградена за надзорник на годината. Освен това лиценз може да бъде отнет до една година след като бъде установено нарушение в работата на надзорната компания."

Засега няма данни прокуратурата да се занимава със случая. През 2016 г. Бойко Борисов обяви, че е наредил да се прекратят поръчки, спечелени от „Водстрой 98“, заради съмнения, че зад нея фирмата стои Пеевски. Събитията след това обаче показват, че това по-скоро е било за пред публиката.
За качеството на слоевете не споменаваме. Чува се, че се крадат 70% от цимента за стабилизацията.
И едни чувалчета с пари, и един банкянски дядо с добри очи...
Корупцията е усещане, корупцията убива.

# 5 703
  • Мнения: 8 481
Нищо няма да хванат , който има интерес ще де яви от името на ученика.
Състоянието на образователната  система  е такова ,че произвежда деца в деата края на спектъра  - много силни, заради амбициозни родители и извънкласни занимания , или слаби и много слаби заради слабия интерес и на ученик и на родители.

# 5 704
  • София
  • Мнения: 19 493
Един такъв тест би бил супер, ако МОН го използва,за да сложи оценка на себе си, да направи анализ къде са се провалили и измисли план как да се поправи. Без да пишат оценки на децата.
Нооо, сами знаем, че МОН с такива неща не се занимават, защото там са от безгрешен нагоре. Все други са им виновни.

# 5 705
  • Мнения: 5 149
"Съдът праща проверки на родители, оспорили новия формат на НВО
Действията на Административен съд - София имат ясен сплашващ ефект, алармираха юристи и правозащитници."

Ако още не са схванали хората. Няма да е само кметът на Варна.

# 5 706
  • Пловдив
  • Мнения: 5 805
Фрау, явно не си гледала/чула новините. Родител е внесъл в съда жалба срещу изпита. Затова е започнало или ще започне радглеждане.
https://bntnews.bg/news/advokat-maika-na-sedmoklasnichka-atakuva … 1news.html  

# 5 707
  • Мнения: 5 149
Фрау, явно не си гледала/чула новините. Родител е внесъл в съда жалба срещу изпита. Затова е започнало или ще започне радглеждане.
https://bntnews.bg/news/advokat-maika-na-sedmoklasnichka-atakuva … 1news.html  

Напротив. Чела съм.
Друго се казва в заглавието.

# 5 708
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 195
Мързелива,
социалните са почнали разследване срещу родителине внесли жалбата. Все по зле става ситуацията.
Този образователен министър е пълна щета. В последните години май само служебния Галин Цоков е бил на мястото си.

Нямам нищо против такъв тест, но като за първи път не е редно тези оценки да се вписват като текущи. Отделно е дигитален, а вече знаем, че те не могат като хората матурите по информатика проведат. Не е проблемът в теста, а в организацията му.

# 5 709
  • Мнения: 2 657
За качеството на слоевете не споменаваме.
Защо отново го пускате? Това е на година и половина вече.

# 5 710
  • Мнения: 50 754
Като става дума за теста не трябва да се пропуска нещо много съществено - не става дума за тест по история, където може да се забрави материалът от миналата година (древна история например), защото тази ще се учи средновековие. Тоест нищо общо, всичко отначало.  При математиката обаче не е така, там има непрекъснато надграждане и всяко ново нещо стъпва върху старо такова. И ако, както казват някои, децата са забравили материала от предния клас, то за какво по-нататъшно напредване може да се говори изобщо? Точно в математиката нещата са вързани и ако децата са свикнали да забравят лятото, то ясно откъде идва пропастта в знанията по предмета.

# 5 711
  • Мнения: 9 409
Много се радвам, че вече нямам деца в училищна възраст. ЧУдят се каква дивотия да измислят, какво ново излишно да включат. Материалът трябва драстично да се редуцира и да има достатъчно време за упражнения. Така се придобиват трайни знания, а не с нови формати на НВО.

# 5 712
  • Мнения: 50 754
За редуцирането на материала съм пас. Там си трябва сериозен анализ, защото от една страна изглежда, че наистина е натрупан твърде много материал и се препуска по него, от друга страна след 12 клас се оказва, че нашите абитуриент са взели по-малко материал от връстниците си в ЕС. Та как става този фокус - взема се много, накрая има по-малко?
Аз имам една хипотеза - у нас в началото се напредва бързо и децата отпадат, докато в чужбина в началото го дават по-спокойни и после на здрава основа надграждат здраво. Предполагам също, че значение има и разделянето на децата (например в Германия) и всъщност не всички са взели повече материал, а само подбраните за следване.

# 5 713
  • Мнения: 7 739
Лелелеее. Забравянето през лятото - основен виновник за функционалната неграмотност. Голям извод. Сякаш едно време нямаше лято и не забравяхме. Само че няма как да забравиш нещо, което никога не си знаел. Основният проблем сега е, че математиката се счита за супер труден предмет и не се полагат никакви усилия да бъде учена и мога да добавя - и качествено преподавана. Няма кръжоци, като едно време, няма задачи за домашно, защото родителите не искат. Пък и за какво ни е математика - калкулаторите смятатат, изкуствени интелект снася готово знание, приложенията са най-вече в картинки. За специалности мениджмънт и психология - на кого му трябват + + / дроби, синус и косинус?
Отделно - настоящия изпит не е само математика. А и природни науки. Оценката ще я разделят на 4 или ще я впишат като текуща и по четирите предмета? Как се явяваш на изпит, на който не са ти ясни правилата - за решаване с най-голяма успеваемост и за оценяване? И всичко да си учил подробно  и последователно - пак има значение как ще са поставени задачите за решаване.
За това има подготовка за конкретен вид изпит.
Изобщо - не формАта на изпитите ще реши въпросите с куцащото образование, а начина на първо място - начина на преподаване.

ПП Трябват упражнения, за къде без тях. Но те се правят не в клас или в час. Основно упражненията трябва са в къщи. В клас само да се отработвата слабите и неразбарни места от материала.

# 5 714
  • Мнения: 9 409
Не знам, какво учат в чужбина, но моят син скучаеше първата година в университета. Казваше, че някои неща са ги учили още в 10-ти клас в училище. Може защото идва от математическа, но като слушам сега какви ги учат 12 клас по математика в езикова и ми се изправя косата.

Общи условия

Активация на акаунт