Отговори
# 345
  • Мнения: 1 554
Доста странна ситуация. Аз от Едланта съм много доволна. Антония ни обслужи бързо, качествено, професионално. И за частни и държавни общежития помогна с кандидатстването и всичко направи. Даже точно от нея разбрахме, че Майнц нямат навика да чакат българските студенти. Тя се договори с тях и със супер много тънкости е наясно.
Имаше интервю с Хайделберг и тя не можа да я подготви. Факт. Сподели само възможни въпроси. Но аз не съм и разчитала на това.

Без немски адрес нямаме право на частна здравна застраховка, поне за тази компания - Мависта споделена във форума.

Последна редакция: чт, 18 сеп 2025, 15:41 от Tina*

# 346
  • FRANCE
  • Мнения: 2 574
Здравейте. За съжеление девойката отпада тази година, заради късно подадено vpd Cry
По принцип не се е отказала да кандидатства догодина. И въпросът е, че понеже тя тръгна тук (Франция), пак е инжинерна специалност , но нищо общо с това което иска. Та дали задължително трябва да пише че е учила и да представя  оценки (и новоvpd)? Ако някой има идея. Благодаря

# 347
  • тук-там
  • Мнения: 6 982
Доста странна ситуация. Аз от Едланта съм много доволна. Антония ни обслужи бързо, качествено, професионално. И за частни и държавни общежития помогна с кандидатстването и всичко направи. Даже точно от нея разбрахме, че Майнц нямат навика да чакат българските студенти. Тя се договори с тях и със супер много тънкости е наясно.
Имаше интервю с Хайделберг и тя не можа да я подготви. Факт. Сподели само възможни въпроси. Но аз не съм и разчитала на това.

Без немски адрес нямаме право на частна здравна застраховка, поне за тази компания - Мависта споделена във форума.
Ето поради това мнение, си мисля, че е наложително и Русалка да разкаже впечатленията си.

# 348
  • София
  • Мнения: 19 925
Ми  може аз да съм твърде взискателна  към процеса, не знам, но не мога да приема, че порталът за общежития на  Щудиренденверк отваря пролетта, а е пуснато заявление месеци по-късно. Знае се, че има листа с чакащи и е силно препоръчително да си сред първите (като дори и тогава няма гаранция). Предполага се, че тези хора  не работят (пускат  заявление) за  първи път с  даден Щудиренденверк, значи е трябвало да знаят и това, че се потвърждават регулярно изпратени линкове  за наличен интерес към настаняване в този град. Дали линкът през август, чието НЕпотвърждаване е довело до отпадане от системата, наистина  не е  получен,  бил е  в спам или е пропуснат, няма особено значение.  Детето, чакайки уж евентуална оферта, не е било вече с  активно заявление, но и не е знаело. Виждаш, че няма линк,  ми питаш. Написали са  все пак от агенцията "напомнящ" мейл  и в него и молба за  други алтернативи, ако няма места в общежитията на Щудиренденверк. И хората са отговорили. Детайлно са обяснили как и защо е станало отпадането (та така се е разбрало) и че  новият мейл  към тях е бил  достатъчен повод  пак да направят активна кандидатурата му. Допълнили са, че  при навременно потвърждаване на  линковете оттук насетне при налична оферта за стая ще му пишат. Дамата изкоментира, че си противоречали. Хем не бил в  системата им вече, хем  оферти в  бъдеще  щели да му  пращат. Ми не, не си противоречат. Съвсем друго пише в  мейла (копира ми го родител и знаех съдържанието му), но  следва изцяло и   внимателно да се прочете, пък бил той и дълъг. Студентът си е намерил вече квартира по външни канали, но държи да остане  с активна заявка и в Щудиеренденверк, че да може един ден при оферта да се премести, може би ценово настоящият вариант  го притеснява. Притиснато от обстоятелствата, че е тук и  че няма как да ходи на  огледи,  че няма до момента никакви  други оферти  за покрив над главата си,  детето е  сключило договор и  днес е  платило  кауциона за стая  във ВГ, намерена във wg gesucht. Ми не се правело така,  там  и в  immobilienscout  било  пълно с измамници. Да, има  риск несъмнено, но  със скръстени ръце ли да стои? Рискува - и аз бих, особено като са ми затворили пътя към Щудиренденверк.
И още нещо.  18.09 сме днес. Детето е  прието /записано вече отдавна (поне  това е точно), то и Едланта отварят един и същи мейл за неща по кандидатстването/приема. Ми  след като не се получава  по мейла информация за  потребителско име и парола за вход в  портала на унито ( не този за кандидатстване, а  този за вече записани студенти ),  а приятелите му отдавна имат, какво прави човек? Пише, звъни, пита защо няма и най-вече как да ги получи. Това забавяне  допълнително е  усложнило нещата. Детето не е могло  да  представи Иматрикулционсбешайнигунг (който се сваля  от портала), а  в много частни общежития ( за които са пускани  запивания от самото него/родител) са му го искали. Едва от  броени дни има  нужните неща за влизане в портала. Стискам палци  само да  не е  фалшив  договорът за стаята във  ВГ и да започне там на спокойствие. За мен  лично нищо от  станалото  не е ОК. Да, родителят  е неориентиран видно, детето също се  е спекло кое и как да прави, но агенцията за това  е там. Днес детето я  попита  дамата къде точно  в  този портал се  намира удостоверението за записване в 1 семестър - търсило, ровило, така и не намерило и  колежка на дамата  му го пратила.  Просто питаше къде се намира в платформата, че да знае за в бъдеще  къде  да търси. Насочи  го към портала за кандидатстване и каза, че  гледала там и тя, но го нямало нещо. Ми дали  тогава не трябва  да му светне на човек сигнална лампичка, че  е  някъде другаде въпросният документ, най-вероятно в   основния портал..

ОК, един  е супер доволен, при друг нещата обаче са далеч от задоволство, какво тогава да кажем обобщаващо за дадена  фирма? Майката ми каза, че искрено се надява да няма измама при намерения  вариант, при това не  толкова за загубените  евентуално пари (ако е  измама), ами заради факта, че детето й ще се окаже там на улицата. Обясни ми, че вече седмици наред е в непрекъснат стрес заради  описаните неуредици, ходила/звъняла в  Едланта, сега  до старта на договора  пак  щяло да  е така от страх дали нещата с тази  стая ще са ОК или не. Ми не бих искала за себе си и детето си такава платена услуга.

Подчертавам, че никого не разколебавам. Всеки сам си  преценява дали да ползва фирма, дали не. Ако ще ползва, коя да е тя и кой да е  конкретният консултант. Предвид това, че децата ми не са ползвали подобни услуги, нямам представа дали човек има право на избор, ако му е препоръчан  Х или У  като консултант в дадена агенция. Ако да, това  е хубаво. Но  пък някои хора отиват  без никакви препоръки и тогава е игра на тото вече - или ще си от късметлиите (доволни от всичко), или не съвсем...

Мадам, а къде беше проблемът? Ако е в уни асист, не  виждам причина забавянето от тяхна страна  да е повод  ТУМ да ви отреже. Но ако някъде по трасето имате  вина  вие с нещо недогледано,  което е наложило допълнителни  дейности, то забавянето вече не е  по вина на уни асист. И ако са  доказали един вид ,че е  второто, ТУМ  е  приключил просто с чакането. Не унивайте, догодина пак и всичко ще е  наред. Пък и дотогава може да й хареса на девойката започнатото  във Франция и да си смени мнението.  Simple Smile

Последна редакция: чт, 18 сеп 2025, 18:18 от Просто русалка

# 349
  • Мнения: 1 554
Не знам уговорките, но нас изрично ни предупредиха, повториха и потретиха САМИ да следим и потвърждаваме линковете. През определен период се получават линкове, четат се и се потвърждават.
Като не е получило линк, не пита ли?
Това нещо със сложното име, потвърждение за записан студент май се превежда, го искат за всяка квартира. Като я приеха ни казаха, че имаме не помня какъв срок да преведем парите. И аз като платих сама реших, че ми трябва потвърждение от университета.
Не се ли чудят тези хора това дете студент ли е или не? Как ще платиш пък няма да получиш поне мейл че си студент? Веднага бих се обадила да питам.
Същото като си поръчаш рокля и я платиш, чакаш потвърждение на мейл.
Късмет на детето и дано това е последното за което се ядосва.
Явно е оправно, след като само е намерило квартира. Това е много трудно.

Трябва да се следи редовно за линк за потвърждение за интерес към общежитието и при приемане на мястото за студент -  потвърждение за приет студент, добре дошъл имейл или там какъвто е, с юзер и пароли за достъп. Това го пиша като чеклист за бъдещи кандидати.
Като наемаш фирма те са като водачи в тъмнината, но не те носят, сам вървиш.

Ние имахме други перипетии, платихме 3 пъти депозита и наема. Защото немската банка не осчетоводява плащането, нищо че парите са пплучени. Това няма общо с Едланта. Кандидатстването е турбулентно начинание.

Последна редакция: чт, 18 сеп 2025, 19:23 от Tina*

# 350
  • София
  • Мнения: 19 925
Не знам уговорките, но нас изрично ни предупредиха САМИ да следим и потвърждаваме линковете.
Дори не им е казано, че има/очакват се линкове,  какво остава да има  уговорка за това  кой да ги потвърждава, когато и ако дойдат.  Не става дума за Аахен, за където явно са знаели и са  ви  предупредили (ако правилно помня избрания град). Едва  след мейл от агенцията преди няколко дни, явно изпратен под  напора на  родители, целящ  търсене на инфо за шансове за  стая и  съдържащ също молба за  съдействие с  други варианти за настаняване, става ясно, че НЕ е направено потвърждение още  през август. Предполагам това е бил първи и последен линк  предвид много късното пускане на заявление. И това дали е  получен линкът, но не е видян, дали е бил в  спам, дали наистина не е изпратен от самия Щудиренденверк,  не променя  факта, че плащащият не знае нищо по въпроса и си живее в блажена заблуда (и  явно не само той), че е сред чакащите. Едва днес  жената от агенцията написа мейл, че не е получаван линк през август, на датата преди  близо месец, която конкретно Щудиренденверк упоменава в отговора си като пропусната и довела  до изключването  от   системата.

Последна редакция: чт, 18 сеп 2025, 19:03 от Просто русалка

# 351
  • тук-там
  • Мнения: 6 982
Тина, а какво е направила точно агенцията за вас? По мой спомен на щерката и отне половин час да кандидатства за общежитие и то в няколко града, а после всеки месец няколко секунди да отвори линка и да потвърди. Ясно е, че са безотговорни, ама и да си преписват някакви заслуги - това ми идва вповече. А още вповече ми идват доволните родители от така наречената “услуга”. Виж, ако са звъняли, писали писма и т.н. - това е друга работа. Ама и това си го прави кандидата, ако е проактивен или майката е попрочела в бгмама Wink

Последна редакция: чт, 18 сеп 2025, 21:30 от mtz

# 352
  • София
  • Мнения: 19 925
Каза се позитивното по въпроса, изрази се пълно задоволство от предоставена услуга,  каза се и онова, от което други са недоволни - оттук нататък  всеки ще си преценява сам.  Simple Smile

Въобще не е  същото, Тина. В портала за кандидатстване  на унито  си стои   статус ЗАПИСАН (никое уни няма да го сложи, ако не  е  приета офертата, ако не е платено, ако не са  оправени по служебен път нещата със здравните). Тоест родител/дете нямат и грам съмнение, че  са налични вече официално студентски права. Няма как да знаят обаче, че това НЕ е  достатъчно. Получават отговор от частно общежитие след персонално запитване. Беше късно вечерта, когато ми писаха  с питане какво представлява документът, който им искат от общежитието. Отговорих. Пуснаха  ми скрийншот на това в портала  за кандидатстване/прием и попитаха дали това визирам.. Явно тогава чак се разбра, че нямат данни за  вход в  ДРУГИЯ портал, от където ще  се сдобият с нужното. И едно сигурно десетина дни минаха и до успешно влизане във верния портал. Как  човек да гадае, че има и друг портал, ако не е търсил/проучвал сам...

Пак казвам, личи си отдалече, че  родители и дете  не са запознати в  дълбочина с нещата. Но личи и това, че този, на когото са заплатили като на запознат, също е недогледал/пропуснал/забавил  това -онова.

Последна редакция: чт, 18 сеп 2025, 21:35 от Просто русалка

# 353
  • Мнения: 1 554
Аз никога не съм имала 100 процента очаквания към някой друг. Разбира се, че трябва да потвърдя, че всичко е както трябва. И това би трябвало да се подразбира от всеки.

Кандидатствали сме в 5 университета и в съответните общежития . И да, за всеки университет се следят линковете. И да приеха я в общежитие, но отказахме, защото я приеха в по-желан университет. Има общ имейл за студента и за консултанта. Може и родител да следи, ако желае.
На въпроса кое ми е предоставила фирмата - всичко освен следеното на линкове и записване - превод на такса.
Понеже кандидатствахме за наем ни трябваше удостоверение че е записана. След 20 мин ни беше изпратено на мейла.
За единият уни се наложи кореспонденция заради срокове. Изцяло водена от консултантката.  Не съм се интересувала от подробности. Това, което знам е, че успя да договори удължаване на срока.

Между другото нямам намерение да ви влизам в тона.

Пиша само и единствено за бъдещите кандидати. Винаги проверявайте. Ако се направи аналогия с поръчка и получаване на пратка от онлайн магазин, нима като ви изпратят пратка, не я проверявате като я получите? Не мисля, че е лоялно да се прехвърля цялата отговорност към фирмата доставчик ако сте изпуснали срока за получаване на пратката, защото не сте си видяли съобщението навреме.
 mtz,  Ако чакаш пратка в определен срок, може да се обадиш на доставчика и да провериш какво се случва.

Последна редакция: чт, 18 сеп 2025, 23:03 от Tina*

# 354
  • тук-там
  • Мнения: 6 982
Ако се бяхте интересували малко от подробностите, щяхте да разберете, че фирмата не е свършила нищо, с което вие не може да се справите, но пък съм съгласна, че често ние хората си плащаме, за да не губим време с някои несвойствени за нас дейности.
И е добре, че споменавате дамата, от която сте доволни.
Но не сте права за сравнението с пратката. Русалка е описала, че хората не са имали “съобщение”, за да си получат “пратката”.

# 355
  • София
  • Мнения: 19 925
Аз нямам също намерение да се обяснявам допълнително.. Понеже очевидно не е свършена работата като хората, та ако ще да е само за  това кога е  пуснато заявлението, при все че е отворена  системата за целта от април. Да не говорим ,че получаваш мейл  в отговор на пуснат от теб и не си го дочел докрай, коментарът  ти го показва недвусмислено. Самото дете, дори и доста неориентирано, го е  разбрало вярно (тоест го е  прочело от-до).

И идеята ми е  същата - да  си имат едно наум хората, че невинаги всичко е тип-топ, уви.

Милето, ходът на дискусията е  също една от причините да исках по-рано днес да споделя само на лични с онези, които сметнат, че ги интересува.

Последна редакция: пт, 19 сеп 2025, 08:07 от Просто русалка

# 356
  • Мнения: 6 269
Бих казала, че отношенията между агенция и кандидатстващ са като ученик и училище. Винаги има едни 50% които ученика трябва да даде. Няма как училището да дава 100%. Общ процес е. Намесени са родители, ученик и училище. И с агенциите е така - без да имам конкретен пример  съм убедена, че кандидатстващия , респективно родител негов трябва да следят всяка крачка от процеса и рисърчват самостоятелно. За да могат да са подготвени с въпроси към агенцията.  Ние навремето кандидатствахме с консултант преводач която имаше грижата основно да подготви  документите  и заедно със синът ми да ги наслагат по пликовете . Всичко останало си движехме ние - срокове, комуникация, общежития - та тук в темата е извор на информация, едва ли някой служител в агенция знае повече.   Кака се очаква агенция да те светне в 11 клас да кандидатстваш за общежитие в Кьолн, примерно, и да потвърждаваш докато ти излезе приема след 12 клас. Разбира се че има огромна доза самоучастие, все пак не споделяме обща  мозъчна клетка с представител на агенцията, всеки има глава на раменете си .  Толкова по повод кандидатстване с агенция - това не означава  100% прехвърляне на дейностите  по кандидатстването.
Моя германски студент снощи ни остави с отворени уста - по време на IAA е работил към промоутърска фирма деливъри  с 3,5 тонен Спринтер....  четири дни в трафика на града. Колко малко знаем за ежедневието  на децата си. И по добре Simple Smile

# 357
  • София
  • Мнения: 19 925
ГД, никъде и никой не е казал 100% прехвърляне.. Но има неща, за които точно агенцията трябва да те  "светне" да направиш, дори и сам да трябва после да действаш. Но когато очевидно дамата не знае, че се чакат линкове (иначе би я имало  упоменатата  от Тина уговорка нагоре, че  кандидатът сам  ги потвърждава след направената регистрация), а и  другата страна е  неоправна, няма прехвърляне  на отговорност,  а грешки и от двете страни.. Но все пак на едната е плащано, нали?

# 358
  • София
  • Мнения: 12 870
Важното е дали има някакъв изход от ситуацията в момента? Ясно е че трябва да има самоучастие, но наистина няма как да знаеш неща, ако изобщо не са ти казани, а именно заради тях си я наел тази фирма. Ако правилно разбирам детето е прието, но няма общежитие, така ли?

# 359
  • Мнения: 558
Здравейте отново!
Извинявам се, че сменям темата, но можете ли да ми препоръчате фирма, която доставя от България до Германия на прилични цени. Изключваме DHL, български пощи и др подобни.

Общи условия

Активация на акаунт