Седмокласници 2025/2026

  • 25 954
  • 749
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 7 360
Моята също се шашка като види дълъг текст. На текстовите задачи с повече от 2-3 изречения блокира тотално....
Ние нямаме школи и каквато и да е било по-специална подготовка за НВО в училище. Да не казвам, че досега преразкази почти не са правили, за тези дума да не става. Моята я няма хич в разсъжденията. За тезите си мисля че човек трябва да познава все пак произведенията, т.е. без четене не става.

# 691
  • Пловдив
  • Мнения: 524
При нас заредиха в ел.дневник  преподавателите за  тази година.По физика и химия ще е една госпожа, от старата генерация,много строга,добре обяснява,муха да бръмне  в час се чува. Честно казано съм със смесени чувства,че седмокласници са били под въпрос  дали ще завършат годината при  нея.Изискваща,но пред тази по ЧП,която им беше и не можеше да върже две приказки май е по-добрия вариант.

Не знам при вас,но миналата година класните работи по БЕЛ им бяха преразкази само .Не помня при каката да е било така.

# 692
  • Мнения: 1 111
При нас още няма обявена родителска среща, нито учители, хората не бързат. Но за телефоните още от миналата година се слагат в шкаф сутрин ш си вземат вечер. Като изключим една госпожа по ЧР, която им ги дава в час …

# 693
  • София
  • Мнения: 2 736
В четвъртък ще е родителската среща при нас, отсега се изнервям. Нашият класен още миналата година се впускаше в едни пространни излияния колко бил важен седми клас за бъдещето, все едно ние не знаем. Много изнервящо и напрягащо, не знам как ще издържа тази част.

Задачата с диоптрите - моят син 100% няма да опита дори да я реши, директно ще я прескочи. Дано успеем да се преборим с този навик.
Когато аз кандидатствах след 7 клас в езиковата гимназия (за МГ имаше отделен изпит по мат), текстовата задача беше за лихви, с толкова много неизвестни, че първоначалната реакция на всички беше - това е нерешимо, ужасно трудно. Лихви не се учеха тогава.
Добре, че знаех какво представляват, задачата всъщност беше много лесна, важното беше да не позволиш на паниката да те завладее.

# 694
  • Пловдив
  • Мнения: 524
Много е важно да са психически стабилни ,но това напрежение цяла година е ад .С каката беше кошмар с това онлайн обучение,карантина....Вечерта преди  изпита се срина,не можеше да се успокои,плачеше...дремна малко от умора.За втората дата  вече си каза,че каквото  такова....Влезе по първо желание на първо класиране, но тоя стрес не знам дали си заслужава .

# 695
  • София
  • Мнения: 4 051
Я как се раздвижи темата и колко нови списващи. На мен обаче ми става трудно да следя като не влизам с дни, та ще ме прощавате ако изпусна нещо- не е лично. Често не съм съгласна с Мецан, но ето, нагледно е описал как работи моят мозък. Един басейн се пълни и два влака тръгнали и съм чао.. Поне детето успя да го пребори това. Но да, излишни кандърми и детайли, ваканции и баби от зор да се покаже колко е практическа тая задача.
За пощата, както е предложила Фортуна, аз нямам претенции и парола не съм искала още. Даже не разбирам при толкова много в училище, нови помагала ще излязат с публикуване на формата, по школи който ходи и т.н. кога ще остава време да решават и от там. Разбира се, сигурно като тръгне годината и като стане ясно кое, как и като се понатрупа материал може би и да е полезно.. За тезите би могло, но за преразказите си е регламентирано за какво се отнемат точки- като е употербено грешно време, има правописни грешки или някой герой не е баш присъствал на някоя сценка и нещата са ясни. Преразказите са до практика.
Освен да са психически стабилни, аз мисля и че не трябва да са изцедени през годината. Към края, според мен, има огромна опастност да се стигне до непукизъм, с него и да се изпари мотивацията за добро представяне и на изпита просто да пишат нещо, колкото да има и да минава вече, щото цяла година се пишат тези и се решават задачи. Та всичко с мярка, или поне това е моят подход и нагласа към нещата.
Синеочке, дека си ти? Ела, молим ти се, напиши некоя строфа, че умирачката се започна JoyJoy

# 696
  • Мнения: 626
За тезите си мисля че човек трябва да познава все пак произведенията, т.е. без четене не става.
О, да, това категорично. Имам предвид примерно, че някой може да смята постъпката на Серафим за наивна; Бай Ганьо за практичен, а хъшовете за пиянки. Че и няма да е много трудно да се докаже. Айде, без последното, че звучи много грубо. Познаваш произведението, но не си съгласен с общоприетия анализ и аргументирано отстояваш обратното. Както и да е, едва ли ще има рискуващи.
Фортуна, да - спомням си, че моя син и дъщеря ти имаха еднакви резултати по БЕЛ миналата година. И да, според мен е висок начален старт за преразказа и е нужно само да не губят форма.

# 697
  • Мнения: 7 683
За тезите си мисля че човек трябва да познава все пак произведенията, т.е. без четене не става.
Имам предвид примерно, че някой може да смята постъпката на Серафим за наивна; Бай Ганьо за практичен, а хъшовете за пиянки. Че и няма да е много трудно да се докаже. Айде, без последното, че звучи много грубо. Познаваш произведението, но не си съгласен с общоприетия анализ и аргументирано отстояваш обратното.
На есето за АК ако някой напише такава теза и я обоснове със собствени аргументи, ще има максималната оценка. Дори и да напише, че хъшовете са пиянки, ако приведе аргументи и се обоснове, ще има максимума.
Това е една от разликите с НВО.
Задачата с фокуса, макар че се решава на един ред и математиката се състои в това да разделиш две числа, е цял разказ. Дълго повествование как Иван си прекарвал ваканцията, че и подробности как баба му била на 66 години и обичала да чете, които са напълно ирелевантни към задачата. Някой може да се обърка и от това, че е дадено число - възрастта на бабата - 66 години - и да помисли, че и това число трябва да участва по някакъв начин в изчисленията. Такива задачи, написани като цял роман, и мен ме объркваха, като бях дете.
Beeps, за пръв път чувам, че често не си била съгласна с мен и се чудя по какви въпроси, понеже никога не съм го забелязвал. Аз пък в 99% от случаите съм съгласен с теб.
Колкото до телефоните, Месечинка е права и се чудя какво има толкова да му се обсъжда.Shushi също го каза. При нас винаги телефоните са се събирали в началото на деня и са се връщали в края. Никога не е имало никакви проблеми или драми. И е абсурд някой да извади телефон в час (ако е бил с два), това веднага ще се забележи и понеже сме ЧУ, ще има последици за детето. Такъв случай не ми е известно да е имало.

Последна редакция: нд, 07 сеп 2025, 13:29 от Татко Мецан

# 698
  • Мнения: 112
В 6 клас втори срок и при нас класната по БЕЛ беше преразказ и всяка седмица имаха по 2 часа за преразказ само. Моят ми каза,че повечето деца се справяли добре.А при интегралните задачи,които бяха публикували,защо е тази излишна информация,не знам.Сигурно,за да объркат децата и да ги накарат да мислят.Но те са свикнали всяко число в задачата да се използва.Моят ме пита защо са дадени годините на бабата в задачата с диоптрите.😆

# 699
  • Мнения: 7 683
Такъв тип задачи изобщо не трябва да се дават на училищен изпит, за състезания е друго. Такава задача например е Иван вървял към селото, а насреща му идвали баба, майка и дете, майката носела кошница, в която имало две котки, а детето водело куче. Колко крака са отивали към селото?
Отговорът е - 2 крака - краката на Иван. Другите са вървели срещу него и колко са били на брой и кой колко животни с колко крака водел, е напълно ирелевантно.

# 700
  • у дома
  • Мнения: 8 015
Формулата за фокусното разст и лещата си се учи по физика точно в 7 кл и не би трябвало да ги затрудни,защото се решават такива задачи в часовете по физика.
Аз познавам доста деца ,които имат над 85-90т без нито един урок,а познавам и такива,които ходят на уроци от 5 кл по математика и пак достигат 30-40 т макс.Никой учител не налива с фуния в главата,ключа е самоподготовката у дома-да кажем 10% от успеха е от обясненията в училище,10 % ако ходи на уроци ,а др 80% е самостоятелната работа в къщи-та ако детето не е съвестно,отговорно и трудолюбиво просто човек трябва да се прежали да играе ролята на пъдар за съжаление,ако му е важно НВО.

Последна редакция: нд, 07 сеп 2025, 12:54 от svetlaem

# 701
  • Мнения: 7 683
И без да са го учили, в самото условие има решението, има формулата и има споменато на два пъти фокусно разстояние, което дава отговор на въпроса как се нарича точката. Въпросът е дългият текст и излишните подробности.

# 702
  • у дома
  • Мнения: 8 015
Текстовите задачи във втората част са винаги с такива дълги условия,няма такива с по 3-4 изречения.

# 703
  • Мнения: 641
Помня как на Математика за всеки, когато наборите бяха 4 клас, имаше 2-3 ред забавен факт някакъв, накрая на модул 1. Моето си го беше чело и излезе от изпита с въпроси по него - така че и според мен са дадени, за да отсеят нужната информация от текста и да видят кой умее да се концентрира. Поне ще имат време, с тези 3 часа изпит.

# 704
  • София
  • Мнения: 932
Момичета и Татко Мецан, късмет, много здраве и спокойствие на децата ви през новата учебна година!!! Много от вас са наистина за пример с големите усилия, които полагат за подготовката на децата си. Аз ще гледам отстрани нашия седмокласник, доколкото е възможно, и ще го оставя да се справя  без уроци. Така или иначе ще има допълнителни часове по Бел и по Мат в училище. Важното е да е здрав и да не е преуморен. Като го гледам май в събота и неделя основно ще спи, защото от няколко месеца има нужда от сериозно количество сън.🤣 Вкъщи сме спокойни за НВО, той също, но все пак засега има желание да положи някакви усилия. В края на краищата цялата работа зависи от него, а и ще касае неговия избор на гимназия.
Успех на всички!

Общи условия

Активация на акаунт