Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 61 403
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 49
Здравейте.Имам нужда от малко ориентиране за третото класиране.Обмисляме(аз и детето) дали да участва на трето,на второ класиране не мръдна нагоре,а сегашния вариант е нежелан.Та въпросът ми е след записване по второ класиране се обявяват свободните места не само по паралелки ,но и съответната бройка свободни места в дадена паралелка?Както и това се вижда къде?В страницата на infopriem.bg предполагам,но къде точно...

При нас ситуацията е същата. Днес се записахме. В петък- 25.07.2025г. на страницата на съответното РУО ще публикуват свободните места за трето класиране. В понеделник започва подаване на заявление за участие в трето класиране.
За да ни допусне, обаче системата, ако правилно съм разбрала още в петък трябва да я отпиша.
Според мен правилно е да следите страницата на съответното РУО.
А ако я отпишете в понеделник, няма ли да може да подадете заявление? И ние обмисляме този вариант.

# 466
  • София
  • Мнения: 242
И аз съм "за" квотите. В противен случай синковецът трябваше да го записваме в Бузема (без да е ясно дали ще му стигне балът).
А ащо имахте щерка?
Имам, тя завърши вече. И тя беше с квоти.

# 467
  • Мнения: 6
Здравейте.Имам нужда от малко ориентиране за третото класиране.Обмисляме(аз и детето) дали да участва на трето,на второ класиране не мръдна нагоре,а сегашния вариант е нежелан.Та въпросът ми е след записване по второ класиране се обявяват свободните места не само по паралелки ,но и съответната бройка свободни места в дадена паралелка?Както и това се вижда къде?В страницата на infopriem.bg предполагам,но къде точно...

При нас ситуацията е същата. Днес се записахме. В петък- 25.07.2025г. на страницата на съответното РУО ще публикуват свободните места за трето класиране. В понеделник започва подаване на заявление за участие в трето класиране.
За да ни допусне, обаче системата, ако правилно съм разбрала още в петък трябва да я отпиша.
Според мен правилно е да следите страницата на съответното РУО.
А ако я отпишете в понеделник, няма ли да може да подадете заявление? И ние обмисляме този вариант.
Според мен понеделник ще е късно. Може и да греша, но изхождам от това, че системата вече ще е отворена за кандидатстване за трето класиране. Вероятно ако реагират бързо при отписването и сменят статуса в системата може и в понеделник.

# 468
  • у дома...
  • Мнения: 3 672
И аз съм "за" квотите. В противен случай синковецът трябваше да го записваме в Бузема (без да е ясно дали ще му стигне балът).
А ащо имахте щерка?
Имам, тя завърши вече. И тя беше с квоти.
Добре, че е завършила вече. Че с тези квоти да не се налага да я записвате, айде не в Бузема, а в Княгиня Евдокия примерно.
Довод за съм за нещоси, щото нали на мен ми е ок е някакси типично по български. Всичко бих приела, стига да е достатъчно добре аргументирано.

# 469
  • София
  • Мнения: 19 933
Грета, ти дали ми прочете поста (цитирания)? Той е конкретно и само за медицина. И там точно описаното става, момчета (разбира се, не всички, не би било честно обобщението, понеже има и  супер старателни и мотивирани) ) си признават САМИ, че особен зор не си дават, понеже ще влязат и с едикакви си оценки по биология и химия (тоест сметнали са си предварително къде горе-долу се целят). Произволен университет "грабнах" за миналата година, МУ Плевен, можеш да сравниш и другаде, където даже разликите може и по-големи да са. Ако не бъркам, точно така е в МУ Варна):
Второ класиране  медицина жени - 36,61, мъже - 30,34
Трето класиране медицина жени - 35,56, мъже - 28,40

Сега ми кажи само как се чувства девойката с бал 35, 55? Не е приета, но е прието момче със 7 и малко единици по-нисък бал. Това не са ЕГ от т.н първи "ешелон" в София, че да говорим за 10-15-20  точки разлика между баловете на двата пола, при това след удвояване. Говорим освен това и за напълно узрели, вече пълнолетни хора...

Познай дали един 18-19 годишен не е в състояние да си направи извода, виждайки горните балове,  че не му е нужно да се преучва особено? Това не значи, че после няма да е съвестен или че няма да стане  добър лекар, но при приема просто е сериозно облагодетелстван за сметка на  не по-малко знаещо на входа/можещо в бъдеще момиче.

И какво значение има това, че аз конкретно имам 3 момичета само и нито едно момче? Едното следва( вече завършва)  точно медицина и се бори някога за прием наравно с всички, момчета и момичета. И няма там приет лекар с резултат  с цели  единици/множество точки/сериозни проценти по-нисък...Пък не е да няма доктори от мъжки пол, "читанките в рокля" не са ги изпреварили..Не, просто си знаят въпросните, че искат ли, трябва да се борят на равна нога за прием и да положат нужните усилия да са над чертата. И явно го правят...

Последна редакция: вт, 22 юли 2025, 15:24 от Просто русалка

# 470
  • Мнения: 75 465
Приеми, че училището има свободата то да решава дали да има квоти или да няма. За аргументи на конкретното училище - би следвало да се обърнете към неговото ръководство, вярвам ще имат аргументи, които да ви поднесат.

И аз съм "за" квотите. В противен случай синковецът трябваше да го записваме в Бузема (без да е ясно дали ще му стигне балът).
А ащо имахте щерка?
Имам, тя завърши вече. И тя беше с квоти.
Добре, че е завършила вече. Че с тези квоти да не се налага да я записвате, айде не в Бузема, а в Княгиня Евдокия примерно.
Довод за съм за нещоси, щото нали на мен ми е ок е някакси типично по български. Всичко бих приела, стига да е достатъчно добре аргументирано.

# 471
  • Мнения: 9 115
...
Дори не съм си помислила че това е формула за успех. Едва ли има родител на момче, който да го мисли.

Наистина ли някой мисли, че момчетата не учат и ей така влизат в езиковите?

Това с напъването ми е много интересно как точно да му определя колко точно да се напъне, че да знае според напъването как ще изкара с 20тина точки по-малко.

Всеки средно интелигентен човек се напъна само толкова, колкото е необходимо. Ако знаеш, че имаш предимство е нормално да не си даваш чак толкова много зор.

Тръмп спечели и заради обещанието си да махне квоти за равен достъп ли, какво беше там, пли назначаване.

# 472
  • София
  • Мнения: 242
Просто_майка, със сегашните балове можеше и каката да не се класира в Бузема. Тя, така или иначе, не изкара кой знае колко повече от по-малкия си брат.

# 473
  • София
  • Мнения: 810
Ха, ха, нашето момче си хареса едно училище без квоти, но със среден приемен бал, за което ама грам не трябва да се напъва догодина. Но все пак реши, че малко ще се напъне по Мат за друго училище с квоти, което повече иска, но е с по-висок бал. Всеки си прави неговата сметка.😀 Щото мързел винаги има, няма как.

# 474
  • Мнения: 206
Моят личен опит като завършила Първа езикова гимназия във Варна, приемаща без квоти, е че влизат предимно момичета, но не само, бяхме нещо като 15-16 момичета, 8-9 момчета. Това е що годе ок съотношение, но не е оптимално и се усещаше липсата на баланс. Аз съм за квотите, но когато важат за всички, включително МГ-тата.
Що се отнася до способностите на момчета да учат на равно с момичетата, то се видя. По МАТ има 136 момчета със 100т и 90 момичета, надолу по скалата са долу горе равни. По БЕЛ всъщност се предполага, че е съществената разлика, но и там тенденцията е да се опростяват изпитите, което води до много добри и конкурентни оценки на момчетата спрямо момичетата. Не си подценявайте отрочетата момчета, те са много способни, когато изпитът не изисква особени разсъждения и хуманитарна сила. Сигурна съм, че повечето са се справили ( или биха се справили, ако бяха учили сериозно ) прекрасно на теста, на въпросите за четене с разбиране и на доста лесния и елементарен като текст преразказ, само тезата ги е поизпотила малко, но все пак са само 6т. Отделно, в много случаи мъжете/момчетата са по-стабилни психически и под стрес показват изключителна хладнокръвност и самоконтрол, а това е важно за добър резултат.

Последна редакция: вт, 22 юли 2025, 15:24 от slaveia84

# 475
  • Мнения: 8 535
Моят личен опит като завършила Първа езикова гимназия във Варна, приемаща без квоти, е че влизат предимно момичета, но не само, бяхме нещо като 15-16 момичета, 8-9 момчета. Това е що годе ок съотношение, но не е оптимално и се усещаше липсата на баланс. Аз съм за квотите, но когато важат за всички, включително МГ-тата.
Що се отнася до способностите на момчета да учат на равно с момичетата, то се видя. По МАТ има 136 момчета със 100т и 90 момичета, надолу по скалата са долу горе равни. По БЕЛ всъщност се предполага, че е съществената разлика, но и там тенденцията е да се опростяват изпитите, което води до много добри и конкурентни оценки на момчетата спрямо момичетата. Не си подценявайте отрочетата момчета, те са много способни, когато изпитът не изисква особени разсъждения и хуманитарна сила. Сигурна съм, че повечето са се справили ( или биха се справили, ако бяха учили сериозно ) прекрасно на теста, на въпросите за четене с разбиране и на доста лесния и елементарен като текст преразказ, само тезата ги е поизпотила малко, но все пак са само 6т. Отделно, в много случаи мъжете/момчетата са по-стабилни психически и под стрес показват изключителна хладнокръвност и самоконтрол, а това е много важно за добър резултат.
Аз бях приета пак там 2000г. и бяха с квоти, които са махнали 2005 - разликата в бала е 2 единици (2/36)
https://www.1eg.eu/priem.html

Т.е. разлика от 1 единица в оценката по 6-тобаловата система  вкарва момче и изкарва момиче.
Никаква логика и справедливост за мен.

Аз също съм убедена, че не става дума за неспособности, а за...мотивация.

# 476
  • Мнения: 2 232
Slaveia84, чисто статистически, средният резултат над 90т. за тази година сумарно бел и мат - 21% повече момичета; за 2024 - някъде около 42% пак в полза на момичетата.
Нямам проблем с квоти в математическите и техническите, но е много вероятно там баланса да се получава на база интерес. Ако няма интерес голям към ТУЕС от момичета, слагането на квоти ще им свали нивото.

# 477
  • Мнения: 35 462
С квоти или без за балансиран клас трябва поне от 1/3 до 1/2 да има разлика. Напълно мом(и)чешки не е добре за самите деца.

# 478
  • Мнения: 206
Моят личен опит като завършила Първа езикова гимназия във Варна, приемаща без квоти, е че влизат предимно момичета, но не само, бяхме нещо като 15-16 момичета, 8-9 момчета. Това е що годе ок съотношение, но не е оптимално и се усещаше липсата на баланс. Аз съм за квотите, но когато важат за всички, включително МГ-тата.
Що се отнася до способностите на момчета да учат на равно с момичетата, то се видя. По МАТ има 136 момчета със 100т и 90 момичета, надолу по скалата са долу горе равни. По БЕЛ всъщност се предполага, че е съществената разлика, но и там тенденцията е да се опростяват изпитите, което води до много добри и конкурентни оценки на момчетата спрямо момичетата. Не си подценявайте отрочетата момчета, те са много способни, когато изпитът не изисква особени разсъждения и хуманитарна сила. Сигурна съм, че повечето са се справили ( или биха се справили, ако бяха учили сериозно ) прекрасно на теста, на въпросите за четене с разбиране и на доста лесния и елементарен като текст преразказ, само тезата ги е поизпотила малко, но все пак са само 6т. Отделно, в много случаи мъжете/момчетата са по-стабилни психически и под стрес показват изключителна хладнокръвност и самоконтрол, а това е много важно за добър резултат.
Аз бях приета пак там 2000г. и бяха с квоти, които са махнали 2005 - разликата в бала е 2 единици (2/36)
https://www.1eg.eu/priem.html

Т.е. разлика от 1 единица в оценката по 6-тобаловата система  вкарва момче и изкарва момиче.
Никаква логика и справедливост за мен.

Аз също съм убедена, че не става дума за неспособности, а за...мотивация.

Може би е имало някакъв момент с квоти, но 1997г, когато влязох аз, нямаше.

gato донякъде потвърждавате моите наблюдения, че с опростяването на изпитите силите се изравняват, от 42% сега са 21% повече момичетата, догодина вероятно още по-малко. И да, наистина в ТУЕС нивото би паднало с квоти, но нима сега не става същото с ЕГ-тата. Не визирам вашето момче, то е наистина страхотно, ако беше момиче, пак щеше да влезе без проблем с бала си, но последното влязло момче в паралелката е с над 20т по-малко от него и с 16.5т по-малко от последното момиче, а между тези 16-20т има доста неприети момичета. В крайна сметка всичко е въпрос на приоритети, както в ЕГ-тата приорит е баланса и оптималнатата среда, за сметка на по-виколобалови деца, така и в ТУЕС може да бъде същото.

Последна редакция: вт, 22 юли 2025, 15:46 от slaveia84

# 479
  • Мнения: 496
Здравейте.Имам нужда от малко ориентиране за третото класиране.Обмисляме(аз и детето) дали да участва на трето,на второ класиране не мръдна нагоре,а сегашния вариант е нежелан.Та въпросът ми е след записване по второ класиране се обявяват свободните места не само по паралелки ,но и съответната бройка свободни места в дадена паралелка?Както и това се вижда къде?В страницата на infopriem.bg предполагам,но къде точно...

При нас ситуацията е същата. Днес се записахме. В петък- 25.07.2025г. на страницата на съответното РУО ще публикуват свободните места за трето класиране. В понеделник започва подаване на заявление за участие в трето класиране.
За да ни допусне, обаче системата, ако правилно съм разбрала още в петък трябва да я отпиша.
Според мен правилно е да следите страницата на съответното РУО.
А ако я отпишете в понеделник, няма ли да може да подадете заявление? И ние обмисляме този вариант.

И ние сме на тази вълна. Но не мисля, че в понеделник ще е късно за изтегляне на документи. Не ми се струва нормално РУО да публикуват свободните места в 16.30 примерно и хората да имат час и половина за изтегляне на документи и участие в трето класиране. Безумно ми се струва. Все пак има два дни за попълване на заявление за трето класиране.

Общи условия

Активация на акаунт