Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 212
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 1 290
  • Мнения: 2 086
Разкриването на конкретна паралелка в едно училище не зависи ли от самото училище - доколко то може да осигури обучението по нея - учители, база и т.н.? Какво да направи държавата и защо?
За Вазова разбрах, че имат нова много амбициозна директорка - може би една от причините за възхода на училището през последните години.

# 1 291
  • София
  • Мнения: 223
Този уикенд, в размисъл за 3-то класиране, се смениха няколко пъти настроенията вкъщи.
Да кажем, че го отпишем в понеделник, има 2 варианта: класира се за някое по-желано място (има три такива, за едното не му стигна с много малко, но говорим за топ гимназиите, където ми е ясно, че може и да се вдига, вместо да падне), или резервен вариант - класира се в училище, което му е почти наравно като желание с това, в което е приет сега, минималният бал там е с повече от 20т по-нисък от неговия. Има 4 свободни места, плюс още 3 в другата паралелка като резерва.

Рискът не е съвсем премерен (ако изобщо би могъл да бъде Sweat Smile), тъй като там, където е приет сега, няма места, т.е евентуално може за 4-то да се надява да се върне обратно (балът му е близо до максималния), но вече има мнение и аргументи човекът и ще го подкрепя, ако реши, че иска така да действаме.

Ех, ако искаше френски, колко лесно би било - вече да съм го записала на заешкия лагер във ФЕГ и да си пия питиетата цяло лято с кеф Tropical Drink

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 20:03 от Niffi

# 1 292
  • Мнения: 2 138
Разкриването на конкретна паралелка в едно училище не зависи ли от самото училище - доколко то може да осигури обучението по нея - учители, база и т.н.? Какво да направи държавата и защо?
За Вазова разбрах, че имат нова много амбициозна директорка - може би една от причините за възхода на училището през последните години.
Да, от училището зависи, но мисля, че трябва одобрение/утвърждаване и от МОН/МК, но може и да греша. Така или иначе съществува едно обществено съглашателство, ако мога така да го нарека (единомислие между министерствата и училищата) от какво би имало или нямало смисъл.

# 1 293
  • София
  • Мнения: 223
А знаете ли отписването как се случва? Предполагам, че на място ще ме упътят, но да имам идея - директорски кабинет ли се търси, трябва ли да присъства и детето?

# 1 294
  • Мнения: 2 221
Малко им спамим темата на 7 клас и дано ни поизтрият, защото чак ми е неудобно, че се включвам. Без да искам да влизаме в излишни спорове и имайки дъщеря в ЕГ, профил математика, смея да твърдя, че е изрешила абсолютно всички сборници по профил математика, има една от 28-те пълни шестици на изпита в су април, и пълна шестица на дзи пп мат, което ми говори, че и пропуски няма. Та ето дете от ЕГ, което не е чувало за биекция, мощност и т.н.
Пак се извинявам за спама и отварянето на работа на модераторите.

Аз не смятам, че темите за профили, университети и възможности за развитие са спам и не им е мястото точно тук в наборната, когато правим избори за средното образование. В крайна сметка, решавайки в момента къде да учи детето има доза предопределеност за по-нататъшните избори и възможности. Ясно, че може да се продолее и навакса дадена липса, но трябва да сме информирани сега, а не после да си скубем косите,ако сме отрязали възможности. Никое правило на форума не се нарушава с обсъденото по-горе.

За Вазова - страхотен ПР и предприемчивост от страна на директорката. Най-вероятно и политически гръб, но това няма значение, ако резултатите са налице. Адмирации за инициативността, гъвкавостта и отдадеността на тази жена.

# 1 295
  • Мнения: 271
Вазова направи същите професии едно към едно с 51, защото видя, че има интерес към тях и баловете в 51 за няколко години се вдигнаха значително. Локацията им е близка и естествено, който не успее за 51 се пренасочва към Вазова (освен това Вазова е професионална гимназия и й "отива" да има професии, а не профили). Съответно директорката създава тази година паралелка Анимация, за да отговори на търсенето. Умен и успешен ход. Балообразуването с КМИТ +ИИ също е взаимствано едно към едно от 51. Тоест очевидно се таргетират същата група деца.
Колкото до 51 - изпит с ИИ има само за ЕДНА паралелка и тя е ИИ. За анимация и графика няма как да влезеш с такъв изпит.
Трябва да се отчете, че 51 има значителна добавена стойност в развиване на житейските умения и качества на учениците и не е само по-красива като интериор и битови условия, така че не се очаква баловете да паднат поради конкуренция на близка локация. Освен това випускът с висок входен бал вече достигна 10клас, което ще е интересно да се види дали ще се отрази в повдигане на резултатите от НВО10клас лятоС. Като добавим и нов директор, който ще е не по-малко амбициозен от този на Вазова.... очертава се една добра конкурентна среда, която ще повишава качеството в полза на учениците.

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 10:42 от Shushi2

# 1 296
  • София
  • Мнения: 16 177
А знаете ли отписването как се случва? Предполагам, че на място ще ме упътят, но да имам идея - директорски кабинет ли се търси, трябва ли да присъства и детето?
Аз миналата година го отписах сама от ФЕГ. В училището нямаше никой, освен директорката и тя ми върна дипломата. Помолих я да го отразят макимално бързо и докато се прибера беше отразено. Е, не пропусна да ме уплаши какъв интерес имало към училището, как идвали много майки да я питат за трето класиране и нямало нито един с бал под неговия. Joy

# 1 297
  • Мнения: 2 070
А по принцип задължително ли е присъствието на детето при отписване?

# 1 298
  • Мнения: 543
Здравейте! Аз малко ще ви отклоня от темата за МГ, но мен много ме вълнъва темата ПГД "Елисавета Вазова". Според Вас на какво се дължи този интерес и главоломно завишаване на баловете, особено за интериорния дизайн? Моята дъщеря имаше интерес към гимназията още от 6-ти клас, но по-ниските резулнати по НВО математика я препънаха. Детето определено има влечение и дарба към изобразително изкуство, въпреки че до сега не е ходила на курсове. Направи ми обаче впечатление, че Вазова е предпочитетана и от деца без изявени възможности с рисуването. В този ред на мисли не е ли добре в един бъдещ момент да се помисли за аклтернативни паралелки в гимназийте от втори ешелон или просто във Вазова да бъде въведен изпит по рисуване, както е в 51-во СУ?
На две неща. Атрактивни и търсени специалности и прием с утрояване оценката по БЕЛ, което автоматично вдига приемния бал на гимназията с много точки.

# 1 299
  • София
  • Мнения: 16 177
А по принцип задължително ли е присъствието на детето при отписване?
Не е задължително.

# 1 300
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Здравейте! Аз малко ще ви отклоня от темата за МГ, но мен много ме вълнъва темата ПГД "Елисавета Вазова". Според Вас на какво се дължи този интерес и главоломно завишаване на баловете, особено за интериорния дизайн? Моята дъщеря имаше интерес към гимназията още от 6-ти клас, но по-ниските резулнати по НВО математика я препънаха. Детето определено има влечение и дарба към изобразително изкуство, въпреки че до сега не е ходила на курсове. Направи ми обаче впечатление, че Вазова е предпочитетана и от деца без изявени възможности с рисуването. В този ред на мисли не е ли добре в един бъдещ момент да се помисли за аклтернативни паралелки в гимназийте от втори ешелон или просто във Вазова да бъде въведен изпит по рисуване, както е в 51-во СУ?
Ние избрахме ПГ точно заради дарбата по рисуване и профил, в който би трябвало рисуването да е по-практично, не толкова художествено. Виждам в плана на училището, че ще учат доста предмети свързани с рисуване и по тях преподава художник, ако ще е същия учител, де. Отделно училището имат доста снимки в страницата си, в коридора си макети на децата от тази специалност. Искаше друго там, но се му стигна бала, ще го мислим като започне училище. Ако му хареса класа и т.н. остава, ако не ще видим как да го прехвърлим в другата специалност.
Не знам защо има толкова интерес към училища като Вазова, аз си го обяснявам с това, че сега да учиш език е достъпно навсякъде и във всякаква форма, не всички искат ИТ специалност, СМГ и НПМГ са наистина за отбрани деца, които могат и искат да учат. Отделно всякакви соц. мрежи, клипчета, филмчета превличат децата.

# 1 301
  • Мнения: 271
Ей, да, забравих, че Елисавета Вазова утроява БЕЛ Simple Smile в опит да достигне конкурентни балове на 51. Още един умен ход на директорката. Бива си я жената.

Ceca, имаш право, че в тези специалности е застъпена практичната страна на рисуването, което е фактор, че дава на детето професия, а не само да продава картини като поредния стрийт артист. Също така е достъпно и за не художници. Което разширява значително таргет групата и конкуренцията, т.е. вдига бала. Изпит по ИИ ограничава кандидатите до определен малък брой хора, които са ходили на такъв изпит.  Докато в момента е само с НВО и може всеки да опита, дори ако реши чак на 3то класиране.

И да не забравяме - думата анимация отваря врати към детското сърце. Simple Smile

+  компютърен график и компютърен аниматор са професии, които дават възможност чрез изкуство да влезеш в ИТ бранша, а не да се  измъчваш да си програмист Simple Smile

Така че ето ги колко фактора общо събрахме в последните 3-4 коментара в полза на последните успешни ходове на Елисавета Вазова, които вдигат баловете й също така рязко, както стана по-рано с 51. Въпросът е, че 51 вече се насочи към фокус над изходното ниво, докато Вазова е още на етап входно ниво. Предстои да видим в следващите 2-3г. кой ще подобри изхода като привлече добри учители и згради успешни образователни практики. Който подобри изхода, ще спечели високобаловите деца в следващите випуски.

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 11:33 от Shushi2

# 1 302
  • София
  • Мнения: 30
Нещо тотално са Ви объркани представите и информацията. Кой предпочита хуманитеран профил в ЕГ, пред мат?
Профил "чужди езици" не е хуманитарен профил и никой, който иска мат не избира хуманитеран профил в ЕГ. За пореден път - ЕГ не са хуманитарни гимназии. Повечето деца там избират мат и природни науки за профил, отколкото хуманитарни профили. В ЕГ има точно толкова мат, колкото има във всяко друго училище, което афишира математически профил, извън МГ. Естесвено, че, ако можеш да избираш, ще избереш ЕГ, пред 31 примерно, където можеш да учиш точно толкова математика и на вероятно на по-високо ниво.

Може и да са объркани представите ми. Затова е форума, да се обсъди и всеки да разбере това, от което се интересува. Благодаря за информацията.

Произволно отворих таблицата в София, след второ класиране 2024 година. С изключение на СМГ и НПМГ, проверих по ред (на бал) първите 250 паралелки. То тях намерих общо 4 училища с профил МАТ - 31во, 127мо (мисля, че 2025 вече го няма профила), 138мо и 125то - всички имат по 1 профил МАТ с ИИ на език. В първите ЕГ не видях профил МАТ, нещо пропускам ли?

Природни науки има повече профили сред тези 250 паралелки. Но, аз разбирам, че природни науки са силно застъпени физика, химия, и биология основно. В ЕГ, в профилите природни науки има ли повече изучаване на МАТ?

# 1 303
  • Мнения: 838
Niffi, предполагам говориш за 35то и другите "немски" гимназии. В НЕГ също има доста места и е възможно да се освободят места за 73. и 35. за четвърто класиране. Така че (ако се наложи) едва ли ще играете само за "вашето" място.

# 1 304
  • София
  • Мнения: 796
Да попитам за английския език за деца избрали друг първи чужд език след 7ми клас. Кога е добре детето да си продължи с английския на курсове, за да не губи каквото е научило? Примерно за дете с ниво B1 по английски. Да пропусне ли една година, за да наблегне изцяло на новия език, или по-добре още от осми клас да си ходи на курс по англ.?

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 11:43 от Magenta2022

Общи условия

Активация на акаунт