Кандидатстване с рисуване след 7 клас - тема 13

  • 5 445
  • 90
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 66
Здравейте,
Знам, че е рано, но някой може ли да ме ориентира горе долу кога е първата родителска среща в НГПИ, планираме почивка и не смея да запазя, за да не я изпуснем Simple Smile
Благодаря и прекрасен ден!

Последна редакция: вт, 05 авг 2025, 14:59 от nadia_lg

# 46
  • Мнения: 18
Здравейте,
Знам, че е рано, но някой може ли да ме ориентира горе долу кога е първата родителска среща в НГПИ, планираме почивка и не смея да запазя, за да не я изпуснем Simple Smile
Благодаря и прекрасен ден!

Някъде назад в тази тема бях видяла, че родителските в НГПИ ги правят около 15.09 Simple Smile И според мен ще е точно на 15.09 - понеделник.
Но ще почакаме някой с опит или знание да потвърди Simple Smile

# 47
  • София
  • Мнения: 33
Здравейте,
Знам, че е рано, но някой може ли да ме ориентира горе долу кога е първата родителска среща в НГПИ, планираме почивка и не смея да запазя, за да не я изпуснем Simple Smile
Благодаря и прекрасен ден!

Някъде назад в тази тема бях видяла, че родителските в НГПИ ги правят около 15.09 Simple Smile И според мен ще е точно на 15.09 - понеделник.
Но ще почакаме някой с опит или знание да потвърди Simple Smile
Миналата година беше на първия учебен ден. Сутринта на двора имаше тържеството за посрещане на осмокласниците, а ние, родителите отидохме вечерта, мисля че беше в 17 или в 18 ч. На тази родителска среща дадоха и учебниците.

# 48
  • Мнения: 5 590
Ами синът ми рисува постоянно най - различни неща. Много е вдъхновен. Участва в различни състезанията. Все пак училището не е "Илия Петров",
Но на децата се възлагат много и различни задачи, имат училищен вестник в който редовно най добрите рисунки се качват. Моят син рисува череп още тази година въпреки че той се рисува в 9 клас.
Обича да рисува карикатури - ще приложа линк към страничката която си направи https://www.instagram.com/karikaturite_na_mihail?igsh=OTUzZGxzeXozdWN4
Дано Ви е интересна.
Рисуват натюрморт, правят и кратки анимации, аниматик и комикс.

# 49
  • Мнения: 747
Относно папките, ние още в началото на курсовете по рисуване бяхме поръчали, като се оказа, че погрешка сме посочили по-големия размер. Поръчахме и по-малкия, а по-големия също задържахме - ако потрябва. Спомням си, че след приема и началото на учебната година, доста бързо потрябва.
По път за работа често виждам деца, отиващи на училище в НГПИ. Когато носят папки, все са големи.

# 50
  • Мнения: 1 745
Разбрахте ли за новата поправка, която готви МОН и която цели намаляване на специалните предмети в профилираните гимназии за сметка на часовете по математика, БЕЛ и природни науки? Оказва се, че и училищата към МК също ще бъдат засегнати, ако се приеме.

# 51
  • Мнения: 15 729
Това го очаквах и вероятно ще ви учудя, но  за мен това е все пак плюс. Колкото и да е минус. Мога и да се аргументирам. Ще ли е интересно да чуя вашите становища.

# 52
  • Мнения: 10 615
Това го очаквах и вероятно ще ви учудя, но  за мен това е все пак плюс. Колкото и да е минус. Мога и да се аргументирам. Ще ли е интересно да чуя вашите становища.

И аз съм за и мога да се аргументирам. Не съм фен и на втори западен език.

# 53
  • Мнения: 1 537
И аз смятам, че вторият език в гимназиите е брутална загуба на време, но тук има нужда от повече контекст, а в нашия случай вторият език не се причислява към специалните предмети. Кои специални предмети се предполага, че трябва да се намалят и в кои класове. И с колко. Защото в момента в МК часовете по рисуване и живопис са крайно недостатъчни. Всъщност часовете по всички специални предмети са им недостатъчни.
Ще ми е интересно да чуя аргументите на тези които са за.

# 54
  • Мнения: 10 615
о, аз сега видях, че е намаляване на специалните предмети. бях чела други статии - намаляване на езика за сметка на другото. знае ли се въобще дали ще засегне МК? защото не виждам смисъл да учат повече природни науки за сметка на рисуване например.

# 55
  • Мнения: 103
Аз съм против! Затова сме избрали училище към МК, заради специалните предмети. Наистина са недостатъчно за сметка на общообразователните, където и повечето преподаватели не са за там въобще. За втори език съм съгласна да има, но да има избор. В гимназията на детето ми предлагат само немски и руски и двата са напълно нежелани.

# 56
  • Мнения: 15 729
Ще ми е интересно да чуя аргументите на тези които са за.

Кандидатстването в чужбина. Ето това е най-важният ми аргумент. Замислял ли сте се че децата ни завършват с професионална а не с академична диплома? Те получават професия, но хорариумът им по редица предмети сериозно страда. Примерно, в момента ви описвам следната ситуацията. Едно дете, завършило езикова гимназия, което не се е занимавало с рисуване, подготвило си портфолио с някакви свои "драсканици", дори сложило вътре картини рисувани по номера и такива рисувани в курс "вино и рисунка" е прието примерно графичен дизайн в Холандия. А моето, въобще няма да се допусне да кандидатства в Холандия, защото за бакалавър искат академична диплома, а то няма. В редица университети се поставят класификационни степени за дипломи средно образование - букви и цифри. С количество часове по осн предмети. Мисля че можеха да се избират, но включват само общообразователни такива. И с нашата проф диплома е възможно да не покрие нужното за дадено уни ниво. Един имаше такъв като разглеждах унита, но не помня държавата в Европа. Като обръщам внимание че гледам основно специалности свързани с рисуване - анимации 2 и 3 д , комп графики, дизайни, даже скулптура и т. Н. Детето ми може да има най- перфектното портфолио и какво от това в случая?

Освен това да се прехвърля на часовете по специални предмети в училище. Не знам при вас как е, но при нас част от специалните предмети децата са оставени насамотек, със много силно застъпена самоподготовка. Някак в часовете се гледа какво е направено у дома. Да не кажа че не им се преподават базови неща.

Имаше и други неща, но който чел, чел Simple Smile

Последна редакция: чт, 07 авг 2025, 17:16 от _re_ge

# 57
  • Мнения: 548
Благодаря за новата тема!

# 58
  • Мнения: 1 745
Има становище на директора на Тревненската школа относно проекта за промени на МОН : https://www.facebook.com/share/p/1EvARDpMTJ/

# 59
  • Мнения: 5 590
Записах синът си в училище по изкуства, НЕ за да му бъдат увеличени часовете по химия, биология и география. И математик няма да става. Училищата по изкуства са за талантливи деца, тези които искат да творят - да рисуват, пеят танцуват. Може би в нашето общество вече няма място за тях????
Това са деца, които трябва да творят!
Защо е важно това за тези деца:
Освен таланта който те притежават вродено, те имат нужда от:
1. Развитие на таланта в подходяща среда
В специализирано училище детето има достъп до преподаватели, които са художници, музиканти или танцьори и разбират как да развиват индивидуалния стил и умения.

Обучението е съобразено с различните етапи на творческото израстване, вместо да се следва само общата учебна програма.

2. Достъп до професионални материали и техники
Децата се запознават с по-широк спектър от художествени материали – акварел, акрил, графика, скулптура за художествените училища, реципрочно за останалите училища.
Учат се на техники, които в обикновено училище почти не се преподават.

3. Среда, която стимулира творческото мислене
Около тях има други ученици със сходни интереси, което стимулира обмен на идеи и вдъхновение.

Изкуството за тези деца от „хоби“ се превръща в  ценна професия и средство за изразяване, както и начин на живот.

4. Повишена мотивация и самочувствие
Участието в изложби, конкурси и проекти показва на детето, че трудът му има смисъл и е оценен.
Успехите в творческата сфера изграждат увереност и желание за развитие.

5. Интегрирано образование
В художествените, музикалните и танцови училища освен изкуство, се изучават и общообразователни предмети, но програмата е адаптирана така, че да оставя време за творческа работа.

Така детето получава пълно образование, но и професионална подготовка за бъдеща реализация.

6. В училищата по изкуства децата  развиват дисциплина и внимание към детайла
Изкуството учи на търпение, концентрация и постоянство – умения полезни във всяка професия.
Моля, преди да се взимат радикални решения, които унищожават бъдещето на хиляди деца, да се помисли...децата не могат да се поставят под общ знаменател!!!!!!!!

Общи условия

Активация на акаунт