СМГ "Паисий Хилендарски" - 17 тема

  • 12 726
  • 155
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 35 725
НПМГ си строят нов корпус.
За СМГ ще е нужна още една сграда. Няма къде да се строи в близост. Може да разделят гимназия от прогимназия в различни сгради.

# 76
  • Мнения: 7 683
Сградата едва ли е проблем. Много по-голям проблем е да се намерят учители. Деца, както се вижда, също има достатъчно. Сградата може да е в друг квартал, просто ще бъде друго училище - Втора СМГ.

# 77
  • Мнения: 12 921
Има достатъчно млади хора - бивши възпитаници, които имат желание да преподават. Малко усилия да бъдат привлечени.. и менторство от техните учители.

Последна редакция: сб, 02 авг 2025, 17:36 от Spensa

# 78
  • Мнения: 35 725
Новите сгради няма да са за второ СМГ или НПМГ,  а за преминаване на едносменен режим.

# 79
  • Мнения: 164
Едносменният режим е ясен.
Доколкото разбрах министъра и в двата случая става въпрос И за разширяване. Относно СМГ времевият хоризонт е неясен... може и 10 години да са....

ПП Уау погледнах резултатите по информатика. Машини !
Не зная прави ли се отборно класиране , но изглежда като топ 5 резултат.
Изключително. Браво !

Последна редакция: сб, 02 авг 2025, 14:28 от Galub

# 80
  • Мнения: 35 725
Какво разширяване? Няма да има повече паралелки,  ако това визираш.

# 81
  • Мнения: 164
Има видео с министъра от дискусията. Всеки може да го изгледа.
Въпросът беше точно за увеличаване на приема предвид нуждите на бъдещето.
Отговорът в НПМГ скоро, в СМГ не може да се случи в близките няколко години , но мислели по въпроса.  Също за паралелки математика по училищата / 51 во беше цитирано мисля като пример/
Не цитирам точните думи, но смисълът беше този, а ме мързи да го гледам пак и цитирам точно.

# 82
  • Мнения: 35 725
На приказки и аз мога да ти обещая много неща.....

# 83
  • Мнения: 16
Това си е право от ИПИ. А ИПИ са редовни коментатори по всякакви теми. Статистика лесно се прави, трудното е да си извадиш правилните изводи от нея. Просто защото статистиката като такава в повечето случаи позволява да се правят противоположни по смисъл изводи.
Ммм даа. Поредният опит на мерудиите от ИПИ да обосноват нещо, за което са им платили целево. Статията е класически пример за това как не трябва да се прави анализ. Прозира предварително зададеният "извод" - проблемът е само на СМГ, така че не се занимавайте изобщо с МГ. НО, да видим какво друго се чете или не се чете от данните на госпожата:
1. В градовете, където балът е над 450 (3 града), общо кандидатите са около 20 000, тоест около 40% от всички. Да, наистина не засяга почти никой:)
2. Липсват изобщо данни за брой кандидати за 1 място. Плюс това какво като последният приет е с 387 (Пловдив)? По-важно е колко е средният резултат на приетите. Дори бих погледнал първите 65-70% с какви резултати са.
3. Твърди се, че в повечето училища балът не бил особен проблем. Може и така да е, обаче за какъв процент от кандидатите важи това прозрение?!
4. Разбира се на ИПИ не им прави впечатление балът в Перник - град с раждаемост около 700 деца. Интересно защо балът е 426? Най-вероятно има комплексни причини и никоя от тях не е липсата на интерес към математиката.
С две думи, прокситата продължават със словестните си полюции, докато не съсипят каквото там ги дразни и най-накрая да си открият още една частна гимназия в София. Там, както и в първата, винаги ще се приема с изпит по математика, което по естествен път с времето ще привлече най-добрите. Ето това си мечтаят ипита, заедно и по отделно в час, чернобрадови и прочее

# 84
  • Мнения: 90
На приказки и аз мога да ти обещая много неща.....

Точно така. Вълчев се оказа голям лаладжия

# 85
  • Мнения: 11 288
Перник го бройте за София. И за работа, и за учене в гимназии. Сигурно половината град отива до и се връща от София.

Последна редакция: нд, 03 авг 2025, 07:58 от man_darin_ka

# 86
  • Мнения: 16
.

Последна редакция: нд, 03 авг 2025, 08:42 от BSC_P

# 87
  • Мнения: 156

ПП Уау погледнах резултатите по информатика. Машини !
Не зная прави ли се отборно класиране , но изглежда като топ 5 резултат.
Изключително. Браво !
.

Отборно са 4ти, пред САЩ и Япония.  Това е нечуван успех наистина.

Две от децата бяха и в отбора за ИМО.  За съжаление в математиката продължаваме да изоставаме и губим позиции.  Не мисля че в близките години сме влизали в топ 20 дори. 

Струва си да се направи паралел и анализ между двете дисциплини и да се види какво липсва по математика, а не просто да си заравяме главите и да лежим на стара слава, че сме добри по математика.

Въпреки че тези деца са малка извадка, те отразяват нивото на конкретната наука в държавата.

# 88
  • Мнения: 7 344
Голям успех на българския отбор в Международната олимпиада по информатика!
В зоната на златните медали са Веселин Маркович (МГ "Петър Берон" - Варна) и Александър Гатев (СМГ)!
В зоната на сребърните медали са Андрей Стефанов (ПЧМГ) и Борис Михов (СМГ).
Класирането - тук
Изключителен успех! Браво!
Имаше време, в което от училището точно по този начин се отбелязваха постиженията на учениците. С признателност към нашите, но и със заслужено уважение към всички участници. Не съм виждала друго училище да го прави.
Maikon, това са учениците, които паднаха жертва на ковид рестрикциите. Кръчмите работеха, но децата ги вадеха в онлайн обучение. В крайна сметка от дистанционното обучение произтече нещо добро. Ученици от различни населени места имат досъп до школи в София, Бургас ... Доста сериозни математици идват. При родените между 2008 и 2010 година има много сериозна конкуренция. 
Мандаринка, преди две години се заприказвах с учител от Плевен. Училището им било разделено в две бази. За три седмици бил усвоил умението да преодолява разстоянието между двете места, така че да не закъснява за час. Млад човек.

# 89
  • София
  • Мнения: 1 136
По математика от една страна чисто статистически няма как да разчитаме на толкова много таланти на глава от населението, колкото САЩ или Китай примерно. Все пак всяка държава участва с отбор от шестима. По памет населението на ЕС е около 1/3 от това на Китай и сигурно ако съберем резултатите на първите шестима европейци, ще се позиционират добре в общото класиране.
Друг аспект е дисциплнината, която не е на особена висота у нас. Съвременната състезателна математика изисква адски много четене, изучаване на решения, дори учене наизуст. А нашите не са особено изпълнителни и правят каквото си решат. Ако погледнете дори 3-та и 6-та задача от по-стари издания на IMO, ще се убедите, че в момента те биха били подходящи в общия случай за национално състезание за 8-9 клас у нас. Красиви идеи, до които можеш да достигнеш дори само със съобразителност и без много знания. Сега нещата са съвсем различни, ако я караш само на "умен съм бил, сетил съм се", няма да хванеш и бронз сигурно.
Подготовките в по-амбициозните държави са много по-продължителни, в тях се влагат много повече пари и са изключително безкомпромисни. Ако не си решаваш задачите и нямаш сериозно отношение, си аут от отбора. Ние последното не можем да си го позволим най-малкото поради точка първа.

Общи условия

Активация на акаунт