Как се справяте с ежедневната хорска несъобразителност и простотия?

  • 16 382
  • 322
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 3 346
Разговорите по телефона са забранени, но онези със затъкнатите слушалки, които ходят в средата на пътя и не чуват нищо, а явно нямат и никакво периферно зрение, са добре дошли да се мъкнат, като стадо крави.
Изведнъж се извъдиха големи меломани, чак не могат да си извадят тапите от ушите. И като знам музиката, която струи навсякъде, не ми се мисли какво се случва в тези омазани с ушна кал неща.

# 271
  • Мнения: 17 933
Със слушалки може и ЮТ, и книги да слушат. Аз слушам книги. И откога стана такъв проблем слушалката, хората ходят с такива от 50 години, сега внезапно им запречи на всички. Ще гоним пешеходците, няма да гоним разни бързи и яростни шорьорчета, дето набиват спирачка на средата на пешеходната и светнал преди 3 секунди червен светофар.

# 272
  • Мнения: 2 887
Да, пешеходците са понякога изнервящи, но не са те проблема.
Аз не съм в България, в момента, в който пешеходеца е на крачка от пешеходната пътека, но е още на тротоара спираш. Той може да се влачи колкото иска, със слушалки или без, чакаш и това е. Просто пешеходната пътека е място, на което спираш и няма “Ама аз …”. Оглеждаш се не само за пешеходци, а и за велосипеди, защото имат също алеи и понякога идват бързо и завиваш неочаквано. Гледаш и спираш.

# 273
  • Мнения: 17 933
Спираш, ако караш според ограниченията. У нас обаче се кара със 100 при ограничение 50, а на жълто се дава газ, за да не хванеш червено.

# 274
  • Мнения: 50 941
Спираш, ако караш според ограниченията. У нас обаче се кара със 100 при ограничение 50, а на жълто се дава газ, за да не хванеш червено.

Жълтото не значи непременно да спреш, а да прецениш дали да дадеш газ или да натиснеш спирачка. Защото ако си караш с разрешените 50 километра и ти светне жълто на пет метра от светофара, ако натиснеш спирачката ще спреш таман в средата на кръстовището. Рискът да те отнесе задният отделно. Аз затова харесвах броячите, ама ги махнаха.

# 275
  • Мнения: 17 933
Нали затова писах - у нас се кара със 100 при ограничение 50. Точно тези обясняват как лошо щяло да стане, ако карат според ограниченията. Бе ти почни да караш според тях, тогава философствай.

# 276
  • Мнения: 2 887
Спираш, ако караш според ограниченията. У нас обаче се кара със 100 при ограничение 50, а на жълто се дава газ, за да не хванеш червено.

Жълтото не значи непременно да спреш, а да прецениш дали да дадеш газ или да натиснеш спирачка. Защото ако си караш с разрешените 50 километра и ти светне жълто на пет метра от светофара, ако натиснеш спирачката ще спреш таман в средата на кръстовището. Рискът да те отнесе задният отделно. Аз затова харесвах броячите, ама ги махнаха.
Това е абсолютно невярно! Жълтата светлина означава да намалиш и да спреш!  Не важи ако си навлязъл и не можеш да спреш защото ще предизвикаш ПТП. Преценката е можеш ли да спреш или трябва да продължиш! В никакъв случай не се говори за ускоряване. Защото ако се движиш с 50 както ти казваш при разрешени 50 и ускориш ще превишиш скоростта, което и нарушение. Ако не можеш да спреш преминаваш с разрешената скорост, а не даваш газ и тогава не си в нарушение. Точно това, което Нарциса казва.

# 277
  • Мнения: 3 346
Със слушалки може и ЮТ, и книги да слушат. Аз слушам книги. И откога стана такъв проблем слушалката, хората ходят с такива от 50 години, сега внезапно им запречи на всички. Ще гоним пешеходците, няма да гоним разни бързи и яростни шорьорчета, дето набиват спирачка на средата на пешеходната и светнал преди 3 секунди червен светофар.

"Запречи" поради същата причина, поради която и всички други неща, отвличащи вниманието. Каквото и да слушате, трябва да се оглеждате какво се случва около вас, особено когато вървите по малки улички и паркинги. Не да карам по 5 минути зад някоя овца, която не чува света около себе си, а си носи дебелия подгръбник на средата на платното с бавна крачка.

# 278
  • Мнения: 50 941
Спираш, ако караш според ограниченията. У нас обаче се кара със 100 при ограничение 50, а на жълто се дава газ, за да не хванеш червено.

Жълтото не значи непременно да спреш, а да прецениш дали да дадеш газ или да натиснеш спирачка. Защото ако си караш с разрешените 50 километра и ти светне жълто на пет метра от светофара, ако натиснеш спирачката ще спреш таман в средата на кръстовището. Рискът да те отнесе задният отделно. Аз затова харесвах броячите, ама ги махнаха.
Това е абсолютно невярно! Жълтата светлина означава да намалиш и да спреш!  Не важи ако си навлязъл и не можеш да спреш защото ще предизвикаш ПТП. Преценката е можеш ли да спреш или трябва да продължиш! В никакъв случай не се говори за ускоряване. Защото ако се движиш с 50 както ти казваш при разрешени 50 и ускориш ще превишиш скоростта, което и нарушение. Ако не можеш да спреш преминаваш с разрешената скорост, а не даваш газ и тогава не си в нарушение. Точно това, което Нарциса казва.

Първо, изначално казваш същото като мен (болднатото). Тоест ид а има нещо невярно, не може да е абсолютно Simple Smile
А ускорението, ако все пак си навлязла, всъщност е полезно, защото ако не го направиш и напречният трафик тръгне може да те отнесат, ако светофарът не е регулиран добре. Превишаването на скоростта за 20 метра няма как да е голямо и в случая е много по-добър вариант от продължаване с ниска скорост докато те натресат отстрани.

# 279
  • Мнения: 2 887
Значението на жълтия светофар бързо се усвоява с камери на всяко кръстовище: или получаваш глоба за преминаване с висока скорост или преминаване на червено (различни глоби според секундите! Секунди.) та след няколко глоби и точки разбираш, че жълтото е да спреш, не да дадеш газ.

# 280
  • Мнения: 17 933
Със слушалки може и ЮТ, и книги да слушат. Аз слушам книги. И откога стана такъв проблем слушалката, хората ходят с такива от 50 години, сега внезапно им запречи на всички. Ще гоним пешеходците, няма да гоним разни бързи и яростни шорьорчета, дето набиват спирачка на средата на пешеходната и светнал преди 3 секунди червен светофар.

"Запречи" поради същата причина, поради която и всички други неща, отвличащи вниманието. Каквото и да слушате, трябва да се оглеждате какво се случва около вас, особено когато вървите по малки улички и паркинги. Не да карам по 5 минути зад някоя овца, която не чува света около себе си, а си носи дебелия подгръбник на средата на платното с бавна крачка.
Другия път свириш на - ще го напиша директно, за разлика от теб - дебелогъзата да се мръдне, а не обвиняваш всички със слушалки.
Аз се оглеждам. Само че файда да се оглеждам, като 80% от шофьорите не знаят как се кара, но знаят да вдигнат двойно и тройно на ограничението, защото ‘ами ако…’. Инцидентите не стават заради дебелогъзи меломани, а заради неспазващи правилата шофьори.

# 281
  • Мнения: 3 346
Свиря понякога, но то и това е забранено, тъй като ПТП няма да има, защото поне единият възприема ситуацията в цялост. А съм виждала един такъв "меломан", който и пред линейка пресече.
Инциденти стават, заради хорската глупост. Предимно на този зад волана, но не само. Нека не се забравя и това колко други малоумни участници в движението има.

# 282
  • Мнения: 284
Спорът е излишен. И от двете страни има участници, които се мислят за безсмъртни.

# 283
  • Мнения: 50 941
Значението на жълтия светофар бързо се усвоява с камери на всяко кръстовище: или получаваш глоба за преминаване с висока скорост или преминаване на червено (различни глоби според секундите! Секунди.) та след няколко глоби и точки разбираш, че жълтото е да спреш, не да дадеш газ.

Ти спри, когато светне жълто пет метра преди кръстовище. И още по-добре - влачи се след това да те нацелят другите. Аз лично предпочитам да се съобразявам с  природните закони и да си пазя целостта.

# 284
  • Мнения: 2 887
Камери, глоби, сериозни глоби за последващо нарушение, неизбежна събираемост. Рязко “природните закони” ще отстъпят място на законите за движение по пътищата и броят на загиналите ще намалее.
Никой не ме е блъскал за спиране на жълто, когато мога да спра. За разлика от мой близък, който го блъснаха на червено в България. Обяснението на виновния шофьор предп полицията е било “Аз видях, че светва червено, но помислих, че колегата пред мен ще мине”. На червено! Ясно е, че и дистанция не е пазил, щото да не му се навре някой и да го забави с 15-20 секунди.

Общи условия

Активация на акаунт