Увеличение на потребителската такса при посещение на личен лекар

  • 3 421
  • 128
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 759
Хах, значи излиза, че всеки месец си прибират 36 лв. за профилактичен преглед, който не е ползван. Ми, супер ... Всеки месец профилактика щяхме да сме най-здравата нация. Само направления да има, а то няма, ама профилактика има. Фиктивна.

Не, веднъж годишно е профилактичния преглед. Всеки месец е капитацията - по 2,95 на човек 18-65 години.
Направленията са с лимит. И не си го определя самият ОПЛ, а му го определя касата. Оплакванията трябва да са към нея.

# 76
  • Мнения: 1 717
Не всеки, но ги има. Не е обвинение към вас.Аз и за това го изтрих, защото вся някой ще се "жегне". Но познавам доста жени, които от паника водят децата си за щяло и нещяло. Даже познавам майки, които резервират час за всеки сучай, ако се наложи...
Всеки иска правила, но да не се отнасят за него.
Има майки паникьорки. Има и баби хипохондрички. Отричайте го колкото искате. Има такива.

# 77
  • Мнения: 6 643
Направленията са с лимит. И не си го определя самият ОПЛ, а му го определя касата.
И все пак какъв е лимита на тези така ценни направления? Предполагам, че се определят на база колко души има в практиката. Но грубо - 50-100 бр.? Това е пълен абсурд още на 3-то число да ти кажат - няма. Да не са 2-3 броя, че да свършат.
Другото го разбрах, наистина мое недовиждане в бързината.

Има и нещо друго. Моят ЛЛ, и на детето ми, е с профил педиатър, но въпреки това за всичко кажи речи ме праща с направление при педиатър. Че защо? Честно казано за детето не мога да се оплача относно направленията, дори се прекалява. За елементарни неща се раздават. А възрастните кучета ни яли.
Освен това си разсъждавам, след като е с профил педиатър би следвало и такъв да е контингента, а не още с камари пенсионери и всякакви други. Пак ще си напълни листата, защото всеки ден в района се пита и търси. След като си се профилирал, ами профилирай си и пациентите.

# 78
  • Мнения: 677
evencee ЛЛ нямат ограничение в направленията за педиатър, а за възрастните доста често се пазят за свои хора.

# 79
  • Мнения: 3 867
В днешно време децата в градинска възраст боледуват много.
С насмешка малко приемах, когато ми говореха, че тръгнат ли в градината да се приготвя за боледуване. Факт, от една година с постъпване в яслата имат сумарно 2 месеца посещение.
И всичко по веригата е навързано, не е до паникьосване, има си моменти се прави например отит след отит, в други случай за най - малко кихане и сопол, подкашляне, температура 37° персонала в градината на пожар веднага гледат да си облекчат работата и щом детето е върнато от градина следва преглед от ЛЛ.

ЛЛ е този, който има думата с бележките и решението детето да се върне на градина, има случай колкото и да е на мнение, че детето не е заразно и даден сопол не е предпоставка, наложените обичаи в градината не позволяват
И се почва едно преглеждане и повтаряне....

За направление за педиатър не е точно така - безлимитни, всичко е по преценка на ЛЛ и може да откаже. Обаждала съм се в касата да питам защо така, вдигат ръце да съм се запишела при педиатър.
Така се случват платени прегледи по 100лв, ако държим да не се размятаме по случайни, а който обикновено има поглед  за детето

С направление за специалист е същото, в рамките на месец и половина два отита, щом сме ползвали направление за УНГ скоро да сме си плащали сега.

Болничен през живота си не съм ползвала освен този непосредственото преди раждане, а съм имала повод. Сега с децата е тегава работа, вечно трябва да настоявам, че щом не са в градината поради боледуване, че ми се полага, постоянно физиономии все едно от джоба ги вади.



Такси за децата ми е абсурдно, касата да си им заплаща, достатъчно пари се пръскат за един сопол, че в градината ги искат стерилни до след 3 дни, когато пак почват да ги отсяват, че шмъркат

Последна редакция: вт, 02 сеп 2025, 19:30 от Щефи

# 80
  • Мнения: 1 368
Има и друго голямо неудобство и за мен то е чакането с часове за преглед. В есенно-зимния сезон в един коридор с още 20 подсмърчащи и кашлящи. Заради това децата са записани в частен медицински център, а и аз покрай тях. Та поне като увеличават таксата да урегулират и записването на часове за преглед

# 81
  • Мнения: 3 568
Ако се намали бюрократичната тежест върху лекарите, може да вземат и да си вършат работата, за която искат и увеличение на потребителската такса. Защо трябва човек по половин ден да дреме да вземе хвърчащ лист при започване на работа, при начало на учебна година, при шофьорски курс, сватба...? Нали има система, защо продължаваме да размятаме някакви пикливи листчета, които в поликлиниката "удобно" се продават за 2-3-4 лв.?
Докато при всеки наближил празник половината родители на деца в градинска възраст са призовани да ги приберат, защото еди-какво-си и не можеш да се върнеш на работа, ако не си отвисиш пред лекарския кабинет и да получиш уверение за несъществуващ проблем? И за това не мога да си запазя час 6 дни по-рано, когато е имало свободен такъв за съответния ден. Ще седя отпред и после ще ме гледат накриво какво правя там с на практика здраво дете.
Твърдо против съм извиването на ръцете с тази такса, при положение, че съм здравно осигурена и всички мои посещения са наложени от други брънки от безкрайния бюрократичен ред.

# 82
  • Мнения: 759
Направленията са с лимит. И не си го определя самият ОПЛ, а му го определя касата.
И все пак какъв е лимита на тези така ценни направления? Предполагам, че се определят на база колко души има в практиката. Но грубо - 50-100 бр.? Това е пълен абсурд още на 3-то число да ти кажат - няма. Да не са 2-3 броя, че да свършат.
Другото го разбрах, наистина мое недовиждане в бързината.

Има и нещо друго. Моят ЛЛ, и на детето ми, е с профил педиатър, но въпреки това за всичко кажи речи ме праща с направление при педиатър. Че защо? Честно казано за детето не мога да се оплача относно направленията, дори се прекалява. За елементарни неща се раздават. А възрастните кучета ни яли.
Освен това си разсъждавам, след като е с профил педиатър би следвало и такъв да е контингента, а не още с камари пенсионери и всякакви други. Пак ще си напълни листата, защото всеки ден в района се пита и търси. След като си се профилирал, ами профилирай си и пациентите.

Няма точна формула, касата сама определя на кой колко ще отпусне. Зависи и каква е възрастовата структура на практиката. До колкото успях да проуча - примерно за 2000 болни се отпускат около 150 направления за специалист на месец. Те даже не се отпускат на месец, а на тримесечие, затова в края на март, юни септември и декември е най-трудно да се вземе направление. Без лимит са направленията за педиатър.
Съвсем друг въпрос е, че не за всичко трябва консултация със специалист. Не всяка кашлица има нужда да се консултира с пулмолог или УНГ, не всеки цистит с уролог или нефролог. ОПЛ е дипломиран лекар, който след това е придобил и специалност - обща медицина, вътрешни болести или педиатрия. Направленията са по преценка на лекаря.

# 83
  • Мнения: 2 415
Доста хора в активна възраст и работещи, ползват допълнителното здравно обслужване, което е с групов договор от работодателя. Аз например с тази карта си ходя направо на специалист без да плащам.
А един път годишно ходя и при личния лекар. Там вече си плащам  такса 3 лв. и обикновено вземам от личния и Направление за физиотерапия по НЗОК.
Проблемът май е многото освободени от такса хора, за които държавата на практика не внасяла здравна вноска в НЗОК.

# 84
  • Мнения: 3 568
Мда. "Проблемът" им са пенсионерите с под 800 лв. пенсия, бременните, инвалидите и децата. Нека плащат тия наглеци!

# 85
  • Мнения: 2 288
Истинският проблем е, че касата не остойностява правилно прегледите от личните лекари. Също може би и капитацията трябва да се промени, но това пак е работа на касата. И понеже касата налива пари в болничната помощ, където се краде на поразия, "пробойните" в доболничната помощ се очаква да се запълнят от пациентите. При специалистите е лесно - декларират, че не преглеждат по ЗК, обаче личните лекари не могат да го направят и какво да се случи? - правилно!, вдига се потребителската такса. Ама че така се ощетяват точно хората, които плащат осигуровки и не са освободени от потребителска такса - голяма работа! Кучета ги яли примерните, да плащат и да си мълчат! Ей това е логиката и наглостта на тази логика е това, което действително ме вбесява.

# 86
  • Мнения: 368
Доста хора в активна възраст и работещи, ползват допълнителното здравно обслужване, което е с групов договор от работодателя. Аз например с тази карта си ходя направо на специалист без да плащам.
А един път годишно ходя и при личния лекар. Там вече си плащам  такса 3 лв. и обикновено вземам от личния и Направление за физиотерапия по НЗОК.
Проблемът май е многото освободени от такса хора, за които държавата на практика не внасяла здравна вноска в НЗОК.

О, да. Дъщеря ми в работа имат такова допълнително, покриващо много неща, освен прегледи при специалисти, в това число и скъпи изследвания (ако се налагат). Тя на практика не ходи при ЛЛ, освен ако не й потрябва болничен. Директно си ходи при какъвто лекар й трябва, с едно позвъняване във фонда.

Това с висенето с ЧАСОВЕ пред кабинета, наред с кашлящи и кихащи е ужас някакъв, винаги слагам маска, защото аз отивам за лекарства да ми се изпишат, не за да се заразявам. Ами аз как да е - обаче има и хора с различни диагнози, които трябва да се пазят, но висят заради направление, или нещо друго.

Има ЛЛ с часове в Супер док, уви моята не е сред тях. Уж при нея може по телефона да се запази час, но - първо тя, като й се звъни по телефона, докато е в кабинета, се изнервя и те овиква, второ - и да имаш час, никой не те пуска, ако е виснал там от един час да чака.

# 87
  • Мнения: 759
Мда. "Проблемът" им са пенсионерите с под 800 лв. пенсия, бременните, инвалидите и децата. Нека плащат тия наглеци!

Проблемът са спекулиращите. Не всички деца, не всички бременни, не всички военни, не всички пенсионери. А спекулиращите. Които стават все повече от повече.

Последна редакция: ср, 03 сеп 2025, 21:38 от holly_mac

# 88
  • Мнения: 68
Това е геноцид! Тези, които подкрепят, или не си дават сметка какво ще стане, или са здрави, или получават по 3-4 бона заплата, или са джипита!

# 89
  • Мнения: 1 717
Не е геноцид. Справедливо искане е. Таксата е минимална. Справедливо е и да се реформира касата и да има по-качествена здравна услуга и по-добра достъпност.

Нека се събират пари, но се изразходват целесъобразно и прозрачно.

Общи условия

Активация на акаунт