Много консултанти по сън влизат в ролята на „спасители“, без да имат медицинско образование или задълбочени знания по физиология на детския сън. Често минават кратки курсове, след което изграждат авторитет в социалните мрежи. Някои от тях представят готови „схеми за успех“, обещават бързи резултати и създават у родителите чувство за вина, ако препоръките не проработят. Тази страна на професията я доближава до шарлатанството – експлоатира се отчаянието на майките и бащите, за да се продава надежда. Те са в сивата зона между личната подкрепа и професионалната отговорност. Родителят сам трябва да прецени дали срещу него стои човек, който предлага реална помощ, или такъв, който продава готови решения без разбиране за уникалността на всяко дете. За щастие на мен не ми се е налагало да ползвам услуги на консултант по сън. Но имам приятелки, които опитаха и споделиха, че това е била най-лошата им инвестиция – много обещания, малко резултати и още повече вина.