Осмокласници 2025/2026 - тема 3

  • 30 927
  • 761
  •   1
Отговори
# 735
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 178
Мда, при една от тези учителки сме. 😔

# 736
  • Мнения: 850
Мда, при една от тези учителки сме. 😔
The same Sad
Голяма мъка е с думите, голяма.
Опитвам се да я надъхвам, тично, за да не се отчая.

# 737
  • Мнения: 425
Много кофти работа...Съчуствам на наборчетата. Дано бързо превъзмогнат тази ситуация. Подкрепа вкъщи и да знаят, че шестици в училище не решават абсолютно нищо! Има къде, къде по-важни неща...

# 738
  • Бургас
  • Мнения: 679
И при моята на думи е мор! Имаме една 5-ца закачена на хладилника - толкова й е ценна Grinning В началото бяха само 2-ки и 3-ки, сега вече има 4-ки. Скоро имаше втора 5-ца - голямо щастие Grinning

Аз не се притеснявам за оценките! Няма как да са различни, при нов език, толкова труден и толкова взискателна учителка. За мен е важен крайният резултат, а той е научен език- ако ще и с 3 или 4 да го завърши Wink

Свикнала съм от баткото, при когото за под 50%  задължително беше двойка. Той влезе с Б1 на английския, и в края на годината завърши с 5, като през година имаше всякакви оценки, и няколко двойки. Не защото не го знаеше, а просто не го знаеше за 6 Simple Smile В момента има защитен C2 сертификат, само с училищна подготовка и учи в чужбина на английски - значи добре го е научил, независимо от оценките Wink

# 739
  • Мнения: 1 197
А дали учителите си дават сметка, че тези двойки и тройки могат да бъдат крайно демотивиращи за някои деца? Все пак деца с висок успех и потенциал са влезли в тези гимназии. Доста крайни ми се виждат тия похвати и изисквания. 4, дори 5-ца биха били доста по-стимулиращи, за да положат още малко усилия всеки ден. Вместо "уча цял ден и накрая 3-ка".
Нов език не означава, че учениците трябва масово да получават ниски оценки по него. Означава, че има нещо неадекватно в процеса на обучение, оценяване, изисквания.

Последна редакция: нд, 09 ное 2025, 15:54 от Mur

# 740
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 178
Ами аз все си повтарям от самото начало на учебната година, че щом досега е работил този модел толкова години, кои сме ние да скачаме срещу него и да търсим кусури.
Но си ми минават понякога подобни мисли на твоите, да. 😔
Дразнещо е, че няма единен стандарт в училището. Тоест ако детето ми беше попаднало в другия клас, щеше да има различно натоварване, различни оценки (важни само доколкото са определящи за мотивацията, тоест важни само за него самия, не искам да изглежда, че се вторачваме в оценките), различно самочувствие и увереност в себе си.

# 741
  • Мнения: 1 197
Съгласна съм с теб. Оценките в случая са важни точно за мотивацията и самочувствието. Никога не съм приемала ниските оценки като метод за стимулиране и слава богу ми се е случвало само в университета да се прилага такъв подход. За тийнове нещо не ми е Ок. За всеки е различно, но за моето дете би било много потискащо и не би учил езика с желание, което мен ме притесняваше при избора.

# 742
  • Мнения: 587
При нас пък го дават лежерно - 15 - 20 думи на ден, рядко повече. Не е езикова гимназия, но учат интензивно езика. Тепърва ще имат контролно по лексика. Там си представям какъв крах ще е. Не иска да пише думите и това е. Как ги помни не знам. И като почне от кой род е думата, майко мила. Има петици по контролните от правописните грешки.

# 743
  • here and now
  • Мнения: 5 807
При нас се започна със събирането на пари .. за подарък за госпожата за Коледа...
Не знам, ще дочакам ли ден в който това безумие ще отпадне...

# 744
  • Мнения: 76 065
Ние нямаме канал за комуникация с другите родители.
Има една вайбър група в която класната пише.
Та хич и не държа де...да има чат само с родители!!!
Смятам че децата са големи за да се меси маминка в училищният им живот Grinning
Отделно от това, никога не съм го и разбирала  и харесвала това нЯщо.

# 745
  • here and now
  • Мнения: 5 807
Ами писах, че съм пас и предупредих детето да се готви за хейт..

# 746
  • Мнения: 425
Момичета, понеже винаги сте ми жокер:) да питам - каква е разликата между В2 и В2.1?

# 747
  • Мнения: 77
В2.1 е първата половина от В2

# 748
  • София
  • Мнения: 130
При нас се започна със събирането на пари .. за подарък за госпожата за Коледа...
Не знам, ще дочакам ли ден в който това безумие ще отпадне...

На мен също не ми допада това с подаръците за учителите. При малкото ми дете е някаква страхотна лудница - то не са ваучери, то не са пари в картичка, то не са бижута. Не одобрявам и не участвам в подобни инициативи, кой каквото ще да говори. Смятам, че уважението към преподавателите би могло да се покаже и без даването на материални подаръци, особено пък пари. Надявам се в класа на наборката да няма подобни безумия. Вече са достатъчно големи и би следвало сами да се организират, ако желаят.

# 749
  • Мнения: 19
Здравейте,и аз искам да споделя,оплача и аз незнам  вече ,моля и за някакъв съвет ,ако може.Синът ми учи в немска гимназия (сам го поиска).Учи си думите уж,казва ,че ги знае но на контролна не успява да изкара повече от три.Миналата седмица пак правеха и реших този път да го изпитам да ги пише и казва,ами справи се ,но на теста отново три.Искам да му помогна по някакъв начин,защото виждам ,че това го напряга и демотивира,но незнам как.Сякаш ги знае за в момента и после се паникьосва и забравя.Има ли някакъв начин да ги запомня по - добре ?

Общи условия

Активация на акаунт