Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 19

  • 11 875
  • 274
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 2 209
По-скоро следва да останат дървета, които са си със зелени листа. Без тополи, липи, + още едно дърво - което цъфти с едни красиви цветове - които са наистина ужасно алергенни.
Разбирам, че сит на гладен вяра не хваща - но тези дървета са били посадени във време, когато обществото не е страдало поради тях. Последните 30-40 години здравето и хората са се променили. Така че следва да се промени и средата около нас. Това включва и характера на общественото озеленяване
Ако не си забелязала, огледай се и ще установиш, че заседените нови дръвчета в София през последните 10-15 години са предимно декоративни лилипутчета, които я станат 3 метра височина, я не. Тук там има и някой кестен или иглолистно.

# 241
  • Мнения: 1 826
По-скоро следва да останат дървета, които са си със зелени листа. Без тополи, липи, + още едно дърво - което цъфти с едни красиви цветове - които са наистина ужасно алергенни.
Разбирам, че сит на гладен вяра не хваща - но тези дървета са били посадени във време, когато обществото не е страдало поради тях. Последните 30-40 години здравето и хората са се променили. Така че следва да се промени и средата около нас. Това включва и характера на общественото озеленяване
Ако не си забелязала, огледай се и ще установиш, че заседените нови дръвчета в София през последните 10-15 години са предимно декоративни лилипутчета, които я станат 3 метра височина, я не. Тук там има и някой кестен или иглолистно.
Това е отделен проблем. Просто общината прави икономийка от поддържката. Големите искат рязане и тн, корени и тн. Иначе е абсурдно, да.

# 242
  • Мнения: 11 384
Те и кестените са били някога тънки фиданки.
На практика сигурно 2/3 от кестените в София са толкова стари и изгнили, че са за рязане. Това, защото с години не са поддържани, като станат по 10-15 метра се сещат да ги поокастрят. Междувременно те си гният или изсъхват.
И през това време съсипват мазилките и покривите на сградите до тях. Отделно, че цяло лято е тъмница в тези апартаменти, които гледат към тях.
А по Витошка е направо перверзия - стволовете на кестените са вътре в "аквариумите", в дупка, изрязана в подиумите. Тези дървета, които са извън аквариумите, са в потресаващо лошо състояние. До офиса ми падаха клони, ама дебели, май се размина без жертви, слава Богу. Но ако искам да седна на някоя случайно останала пейка, първо се оглеждам нагоре, как изглежда дървото, под което ще седна.

# 243
  • Мнения: 2 209
Мандаринка, декоративните лилипутчета си остават лилипутчета завинаги, тоест все едно няма дървета, за разлика от “кестените фиданки”.
Иначе че няма подръжка съм напълно съгласна. Както няма подръжка във всяко едно отношение, то не са паркиране, то не са кални точки, липсващи и разбити тротоари, разпадащи се подлези, опасни детски площадки..

# 244
  • Мнения: 358
'Врещене за дърветата' Simple Smile Аз много обичам да вървя на тротоар под корона от дървета. Имаме една липа точно до прозорците на едната стая и много обичам като се разлисти и една зелена корона. Нямаме алергии. Понеже е старо строителство в идеалния център, отстоянията от отсрещните сгради са големи, но короната дава допълнителна изолация. Не ми пречи, че влиза по-малко светлина.
Не ви ли хрумва, че освен естетика и сянка, те пречистват въздуха.

# 245
  • Мнения: 99
Дърветата ли ви станаха проблем, чета и се кръстя!! Вие чели ли сте, с колко градуса намаляват температурите през лятото, където има дървета сред тия бетонни пустини. Айде по-сериозно, липите били проблем, проблем са главите на някои хора...

# 246
  • Мнения: 11 145
Тъй е, всеки си гледа от своята камбанария Simple Smile И понеже ТИ нямаш алергии, си ОК с липите. Ако обаче децата ти пиеха лекарства от 01.04 до 01.07 заради тях, щеше да запееш по-друга песен Simple Smile
Съгласна съм, че лятото е ужас без зеленината, затова казах че просто трябва да се смени с по-малко опасни растения.

'Врещене за дърветата' Simple Smile Аз много обичам да вървя на тротоар под корона от дървета. Имаме една липа точно до прозорците на едната стая и много обичам като се разлисти и една зелена корона. Нямаме алергии. Понеже е старо строителство в идеалния център, отстоянията от отсрещните сгради са големи, но короната дава допълнителна изолация. Не ми пречи, че влиза по-малко светлина.
Не ви ли хрумва, че освен естетика и сянка, те пречистват въздуха.

# 247
  • Мнения: 11 384
Не са ми проблем дърветата, а липсата на поддръжка на дърветата. И изборът на подходящи дървета, които хем  да не са лилипути, хем да не създават проблеми за съседните кооперации.

Ако не живея на тези улици в центъра и неокастрените клони на дърветата не ми надигаха основите на къщата или не ми събарят керемиди от току-що ремонтирания покрив (за който ремонт съм плащала), на мен също щеше да ми е приятно да се разхождам под тях.

"Врещят" хора, които нямат достатъчно познания за поддръжката на зелени системи и озеленяване, а в главите им са набити стереотипи (мантри), как не трябва и клонче да се чупи от каквото и да е растение. Пример за това е мнението за тополите, че ги посаждали, за да задържат вода. Или дигат скандали защо се кастри избуялият жив плет - 3-4 метра избуял, но зелено има само на горната 1/4, надолу са само голи клони. Защото не знаят, че колкото повече кастриш храста, толкова по-разклонен и зелен става. На мястото на рязането на 1 клон, излизат поне 2 клончета, т.е. става по-гъст. Същият истеричен крясък съм чувала и при кастрене на неподдържан храст рози - защо "унищожавам" розата!

Скрит текст:
По пътищата и магистралите високи дървета се садят, за да пречат на снегонавяване през зимата. Спомням си преди доста десетилетия мое пътуване с влак от Москва до (тогава) Ленинград - ширнала се една степ (т.е. прерия, за да е по-разбираемо за младите) или си представете Добруджа или Тракийската низина - равнина отвсякъде. И от двете страни покрай ж.п. линията - дървета, средно високи и високи. За да пречат на зимната виелица да затрупа тотално релсите.
И да дам пример от братска Гърция и да сравним с България - в гореща и суха Гърция, покрай магистралата, отсечените скатове на хълмове и възвишения са с насадени растения (дали са храсти или подходящи дървета - не знам, не съм лесовъд), с положени тръби за напояване, за да се хванат. А покрай българските магистрали и пътища - насипите в хълмове и скали са с предпазни мрежи. А храстите и дърветата покрай пътищата пречат на ерозията (и падането на камъни и скали), задържат и почва, и води (от дъждове, например).



Ама хайде да не задълбаваме прекалено.
Скрит текст:
Има един шопски израз/идиом - "С пръдня боя не става!"

# 248
  • Мнения: 11 145
От случая с клона, общината почна да си върши по-съвестно работата. И какво като само веднъж се е запалила топлотата, кой е застрахован? Никой не е застрахован! У дома падна една вишна, която беше до оградата на къщата ни, върху пътя. Прибираме се и - добре, че не е имало точно тогава нито човек, нито кола, на пътя. След като тази вишна падна, с ММ решихме и премахнахме и симетрично разположената вишна от другата страна на портата. Не мога да поема риска моето дърво да убие човек, ако падне отгоре му. Никой не ни е карал, просто решихме, че това е правилното, понеже си бяха на една и съща възраст двете.
И, о, чудо! Живи сме все още.

# 249
  • Мнения: 17
Здравейте,
обмисляме покупка на апартамент в кв. Враждебна, била съм в квартала няколко пъти и честно казано не мога да преценя дали ми харесва, моля за коментари от живущите там, как е като цяло квартала, градския транспорт редовен ли е и най- вече връзката с метро как е? Благодаря предварително

# 250
  • Мнения: 1 089
Здравейте,
обмисляме покупка на апартамент в кв. Враждебна, била съм в квартала няколко пъти и честно казано не мога да преценя дали ми харесва, моля за коментари от живущите там, как е като цяло квартала, градския транспорт редовен ли е и най- вече връзката с метро как е? Благодаря предварително
По-редовният автобус от линиите, които минават там, е автобус 78 (не съм от Враждебна). За метрото какво Ви интересува конкретно? По принцип, за удобство я правят връзката. Аз, и още няколко човека, които познавам от района, и други които живеят в близост до квартала, смятат че ще бъде удобно, а и няма причина да не е. Вече като плюсове и минуси на самия квартал, много не съм наясно. Никой не ми се е оплакал, като цяло. Но не мога да гарантирам нищо със сигурност.

# 251
  • Мнения: 17
за метрото към момента ме интересува - доколкото разбрах с автобус 78 се стига до метростанция, въпроса е дали е редовен автобуса, защото предимно децата ще го ползват

# 252
  • Мнения: 11 384
Редовен е. Аз го "срещам" на Сточна гара (минава оттам), докато чакам на спирка с доста други автобуси (например тези за Младост и Дружба). Та си достатъчно редовен.

На сайта на ГТ, sofiatraffic.bg , в рубриката "Обществен транспорт", таб "Разписания" можеш да видиш в кои часови интервали по колко автобуса има. Най-общо, в най-натоварените интервали са по около 4 автобуса на час.  Просто си го провери.

# 253
  • София
  • Мнения: 8 678
78 не е редовен автобус и няколко пъти вече му разреждат разписанието когато удължават, подсилват или пускат нови линии - там често е едно за сметка на друго.
От Враждебна има още 4 линии които ще правят връзка с метрото когато се пусне до Левски Г. Това са 12 и 14 през селото и 119 и 90 покрай него. 90 и сега прави връзка на МС Хаджи Димитър, където и 78.

# 254
  • Мнения: 11 384
Сега погледнах - рейс 78 от 9 до 20 ч. е по 3 пъти на час. В останалото време, включително уикендите, е по 2 пъти на час.
Но е същото като честота като трамвай 1 - от/до престижния квартал Иван Вазов. Laughing

В някои отношения, например през почивните и празничните дни, градският транспорт в София е по-скоро селски, по 1-2 превозни средства на час.

Общи условия

Активация на акаунт