Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 19

  • 12 385
  • 275
  •   4
Отговори
# 105
  • Мнения: 4 353
Има маски велосипедиране.

# 106
  • Мнения: 1 839
Ако има проблем с трошки, трябва да се атакува конкретно проблемът, не нещо съвсем странично.
Приемат се глоби за трошки, лепят се и тн.
Лепят се стикери, че колата ще се вдигне на Х дата. След месец ако не е преместена, я вдигат и предават на вторични суровини.
А, ама то май има вече такива закони. Остава някой да си върши работата.

# 107
  • Мнения: 999
Според вас кой квартал е по-добре - Обеля или Сухата река? Вече почнах да се оглеждам в крайните квартали, защото пазарът е под всякаква критика... 😭 Ако имате препоръка за друг краен квартал с по-малко римляни, споделяйте! 🙌

# 108
  • София
  • Мнения: 8 686
Според вас кой квартал е по-добре - Обеля или Сухата река? Вече почнах да се оглеждам в крайните квартали, защото пазарът е под всякаква критика... 😭 Ако имате препоръка за друг краен квартал с по-малко римляни, споделяйте! 🙌
 
Според мен от двата - Сухата река, но в частта близо до МС Хаджи Димитър. Освен тях - Левски Г и Овча купел. Хаджи Димитър до метростанцията - също.

# 109
  • Мнения: 31
Ако има проблем с трошки, трябва да се атакува конкретно проблемът, не нещо съвсем странично.
Приемат се глоби за трошки, лепят се и тн.
Лепят се стикери, че колата ще се вдигне на Х дата. След месец ако не е преместена, я вдигат и предават на вторични суровини.
А, ама то май има вече такива закони. Остава някой да си върши работата.

Да, има такъв закон. Аз лично подавах сигнали за 2 коли, които не са мърдани от години, нито отговор получих, нито ги стикираха и продължават да си стоят на улицата. Това е маниера на работа явно в Столична община - не махат огромна част от изоставените коли, местата за паркиране стават все по-малко и накрая предлагат зона... И съм за това да има ограничение за броя коли, които могат да са регистрирани на един адрес до максимум 2, като за втората да се плаща някаква солидна такса, като за целта не е нужно да има Зона, нужно е общината и по-точно служителите и да си вършат съвестни и редовно задълженията.

# 110
  • Мнения: 11 385
Аз просто се чудя - все се споменават коли, които са само ламарини и не са в движение от десетилетия, те ли наистина са в основата на проблема с паркирането? Толкова много ли са - колко примерно, 1/4, 1/3 или колко горе-долу? Виждала съм и аз по някои квартали такива екземпляри, но са били единични бройки, т.е. махането им от улиците няма да реши проблема с паркирането.
Същото и с т.нар. таралясници, които, според пишещите, замърсявали въздуха и пречели в трафика. Аз си представям коли модел от 90-те гг. на миналия век, примерно. Поне според забраната за влизане в центъра и вече широкия център на София, това са коли, произведени пред 2000 г. (евро 1 и 2). Толкова ли са много движещите се по улиците такива коли? Моето впечатление, като живееща на голям булевард и чакаща по спирки на ГТ е, че такива коли са 1 на 150 или 200 коли, т.е. появяват се толкова рядко, че и да ги има, и да ги няма, няма да решат проблема с въздуха.

Само за трошките и таралясниците да кажа - имам пред нас на практика 1-2 такива коли, които ги виждам през деня - едно много старо БМВ и още 1 кола много стара, не разбирам от модели коли, но са разкрасени, изглеждат като американските коли от 60-те години, много дълги и ръбести. Виждам ги през деня, вечер изчезват, явно собствениците ги карат, т.е. не са извън движение. С едни стикери и лепенки по дължина, нещо им се кефят в такъв вид. Та тези коли едва ли създават проблеми и за трафика, и за паркирането, и за въздуха. Поне според мен.

# 111
  • София
  • Мнения: 9 409
Според теб не ама скоро няма да им позволят да влезна в безценният център... Той и той стана половин София.

# 112
  • Мнения: 1 839
Аз просто се чудя - все се споменават коли, които са само ламарини и не са в движение от десетилетия, те ли наистина са в основата на проблема с паркирането? Толкова много ли са - колко примерно, 1/4, 1/3 или колко горе-долу? Виждала съм и аз по някои квартали такива екземпляри, но са били единични бройки, т.е. махането им от улиците няма да реши проблема с паркирането.
Същото и с т.нар. таралясници, които, според пишещите, замърсявали въздуха и пречели в трафика. Аз си представям коли модел от 90-те гг. на миналия век, примерно. Поне според забраната за влизане в центъра и вече широкия център на София, това са коли, произведени пред 2000 г. (евро 1 и 2). Толкова ли са много движещите се по улиците такива коли? Моето впечатление, като живееща на голям булевард и чакаща по спирки на ГТ е, че такива коли са 1 на 150 или 200 коли, т.е. появяват се толкова рядко, че и да ги има, и да ги няма, няма да решат проблема с въздуха.

Само за трошките и таралясниците да кажа - имам пред нас на практика 1-2 такива коли, които ги виждам през деня - едно много старо БМВ и още 1 кола много стара, не разбирам от модели коли, но са разкрасени, изглеждат като американските коли от 60-те години, много дълги и ръбести. Виждам ги през деня, вечер изчезват, явно собствениците ги карат, т.е. не са извън движение. С едни стикери и лепенки по дължина, нещо им се кефят в такъв вид. Та тези коли едва ли създават проблеми и за трафика, и за паркирането, и за въздуха. Поне според мен.
Точно това са и моите наблюдения.
Изоставените коли са 1 на 100. По 1 брой в район от няколко пресечки. Стоят с години 2-3-5. Общината има предостатъчно време и пари да ги вдигне. Бюджетите са стотици милиони. Както някой писа във фейса, защо да ги вдига, да се застрелва в крака. Като сега може да ги ползва за "лост" за налагане на "зона" и още повече приходи.

Замърсяващите също са 1 на 100. Коли без катализатор, без филтър. Това е проблем на прегледите и допускането на такива коли в движение. Също и на полицията, защото абсолютно нищо не прави по въпроса. Имат мобилни устройства за мерене, а и такива коли оставят диря 200м зад тях.
ГТП-тата позлатихме, вече е 110лв за 20 мин работа. Полицаите също позлатихме.
Типично, един се осре, а наказват нормалните хора.
Също и като с ПТПтата. Мургав гражданин, нейде между 2 села на североизтока, пиян, без книжка, неграмотен, кара 100 годишна кола в 3 сутринта и ... катастрофирал.
Веднага на другия ден започва полицейска хайка срещу работещи хора, в София, трезвени, с книжка, грамотни, каращи нормални коли в нормално време и без предишни произшествия.
Ама хем е по-лесно, хем имат повече какво да издоят, хем повече се вижда "работа".
То камери, то милиони левове. За транзитни софийски булеварди, дето нямат произшествия и обслужват милионен трафик.

Работата е там, че някой като се тригърне емоционално, почва да нарежда безразборно. Па трошките, па паметниците, па бейовете, па тарторите на панелките.
А това няма НИКАКВА връзка със зоните в жилищни райони.

Също и се генерализира, всички българи карали "трошки". И казано със злоба и презрение.
Недопустим език.
Автопаркът изобщо не е чак толкова лош. "Трошки" са супер изключения.

# 113
  • Мнения: 6 160
Мандаринка, не е само за коли под 2000 г. Дизелите са до 2007 г.

А, след 2 години влизат и такива до 2009 г.
Аз виждам доста такива коли.

# 114
  • София
  • Мнения: 8 686
За изоставените коли и сега има процедура, както беше споменато вече. Може да е бавна, тромава и не навсякъде с достатъчен ангажимент, но я има.
Проблем са колите, които не са изоставени, имат си застраховка и т.н, но почти не се ползват. Лесно ще ги видите кои са по шумата отгоре сега или непочистения сняг след някоя и друга седмица. Зоните се оказаха единственото решение за тях. Където се въведе зона, те драстично намаляха.

# 115
  • София
  • Мнения: 9 409
А паркирането стана ли по-лесно?

# 116
  • Мнения: 669
Може ли да поясните логиката в тези забрани и доколко са действително ефективни.

Мисля, че има два случая.

В първия случай човек пътува с такъв автомобил от квартал Х до центъра. Ясно е че през месеците на забрана няма да може да го прави и за да стигне до центъра ще трябва да ползва алтернатива - метро, автобус, такси и др.

Но във втория случай да кажем, че човек трябва да пътува от квартал Х до квартал У и после обратно като минаването през центъра е защото е най-пряк маршрут. И така в този втори случай човекът пак може да ползва алтернативите, но всъщност може да си ползва и автомобила, само че вместо да мине най-пряко през центъра ще мине по заобиколен маршрут около центъра, но извън зоната на забрана. И така, ако приемем че замърсява, той пак ще замърсява само че дори ще го прави повече време, защото ще обикаля. И замърсяването му от центъра се премества в други места. Също и трафика - ще прави задръстване по обиколните маршрути.

Според мен, за да има ефект от тези забрани, е трябвало да направят анализ именно колко от старите автомобили, които са минавали през центъра, са от първи случай и колко от втори. Ако повечето са от първи случай, приемаме, че ще има някакъв ефект. Но ако са от втори, то просто преместваме проблема извън центъра и дори го удължаваме и увеличаваме, защото човекът ще обикаля повече и самото замърсяване пак си остава в София.

# 117
  • Мнения: 1 839
За изоставените коли и сега има процедура, както беше споменато вече. Може да е бавна, тромава и не навсякъде с достатъчен ангажимент, но я има.
Проблем са колите, които не са изоставени, имат си застраховка и т.н, но почти не се ползват. Лесно ще ги видите кои са по шумата отгоре сега или непочистения сняг след някоя и друга седмица. Зоните се оказаха единственото решение за тях. Където се въведе зона, те драстично намаляха.
Такива коли са единици.
И ако някой плаща 500лв за гражданска и данък, 100лв гтп, кое ви кара да мислите, че няма да плати и още 100лв зона?
Ако човек си е преценил да има кола, която ползва 2 пъти месечно за пазар и пътуване, сигурно може да си я позволи.

Точно такива коли, с 1 тон шума и прах виждам в синя зона, в супер центъра.


Скрит текст:
Може ли да поясните логиката в тези забрани и доколко са действително ефективни.

Мисля, че има два случая.

В първия случай човек пътува с такъв автомобил от квартал Х до центъра. Ясно е че през месеците на забрана няма да може да го прави и за да стигне до центъра ще трябва да ползва алтернатива - метро, автобус, такси и др.

Но във втория случай да кажем, че човек трябва да пътува от квартал Х до квартал У и после обратно като минаването през центъра е защото е най-пряк маршрут. И така в този втори случай човекът пак може да ползва алтернативите, но всъщност може да си ползва и автомобила, само че вместо да мине най-пряко през центъра ще мине по заобиколен маршрут около центъра, но извън зоната на забрана. И така, ако приемем че замърсява, той пак ще замърсява само че дори ще го прави повече време, защото ще обикаля. И замърсяването му от центъра се премества в други места. Също и трафика - ще прави задръстване по обиколните маршрути.

Според мен, за да има ефект от тези забрани, е трябвало да направят анализ именно колко от старите автомобили, които са минавали през центъра, са от първи случай и колко от втори. Ако повечето са от първи случай, приемаме, че ще има някакъв ефект. Но ако са от втори, то просто преместваме проблема извън центъра и дори го удължаваме и увеличаваме, защото човекът ще обикаля повече и самото замърсяване пак си остава в София.
На приемащите и искащите забрани смятането не им е силна страна. То се вижда и в дискусиите.
Те си искат "да им е гадно на другите", даже не ги интересуса кои са тия други, защо, как, колко, ще се отрази ли и на тях. А политиците търсят и ПР, шоу да има.

Кола с шума на Докторската, в синя зона:
Скрит текст:

Последна редакция: чт, 20 ное 2025, 10:24 от dany1

# 118
  • Мнения: 2 212
Аз лично нямам търпение зоната да стигне и до моя (краен) нов квартал. Шофьор съм и всичките ми роднини са шофьори. Изобщо не защото искам на някого да му е зле, а защото положението с трафика и скандално спиращите вече е нетърпимо. Паркоместа на улицата отдавна няма, изобщо не смятам, че зелена зона би отворила такива. Но се надявам на две подобрения:
1. Намаляване на прииждащите за работа или прехвърляне на градски транспорт от околни квартали, села и градове. Сутрин пристигат стотици такива коли и въртят като луди по уличките докато успеят да хванат място.
2. Регулиране на скандално спиращите и паркиращи - по тротоари, в кръстовища, блокиращи гаражи и цели улици. Последното сигурно ви се струва абсурдно, но е факт всекидневно!
Ако средствата от зоната пък действително остават и се инвестират за подобряване на инфраструктурата на квартала би било чудно. Не вярвам, но да видим..

Иначе ред на теория може да се въведе и без зона, ама на практика не се случва.

# 119
  • Мнения: 4 353
Сега някой ще каже "е какво толкова, нали цената на имота ти скочи двойно, нали гаража ти струва 50к евра".

Общи условия

Активация на акаунт