първия е за Джакарта , самолета пълен и трябва да литнем в 12 вечерта, съответно аз съм "дръпната" за този полет, бях си stand by в къщи и хоп стягай куфар за 6 дни в джакарта!
и така всички пътници на борда, влижат излизат граунд стаф никой нищо не ти казва проверяват, ужас 1 час закъснение защото един пътник се чекирал с 11 чанти и не се е качил и се 1ч се чудят какво да го правят, викат го по високоговоритела нищоооооооо
и накрая трябва да извадят 11те му чанти от каргото!ЕБАТИ УЖАСА
все едно игла в купа сено,изкрваха куфарите всичките за да намерят неговите!
и елетръгнахме, да обаче идва следващия проблем, ние crewто има FDP-flying duty permit, което е 12ч за този полет, полета е 9ч и нещо и нашето време преди това и хоп може и да го просрочим, в такъв случаи ние нарушаваме правата на гражданското летене и може да има големи санкций на компанията, и трябва да извикат друг екипаж а за да го съберат са им нужни 2ч!
УЖАС!!!
И тогава може капитана да се намеси и да ни увеличи времето за летене с 1 ч само ако всички от екипа са съгласни, един да не е и всички слизаме долу!
Та така, каква обърквация!
Не знам дали го обясних правилно! и далиме разбрахте!
2рия случай
на нова година за мой късмет ме дърпат отново за Кайро един от най тежките полети, 3ч много сървис, много как да кажа претенциозни пътници, 50% куветита на почивка отиващи, 50%египтяни прибиращи се за отпуската!
И така полета е от 13ч, до в 12 ние сме в самолета приготвяме всичко пътниците се качват, и хоп закъснение, питаме се какво става никой нищо не ти казва!
и в крайна сметка нямаме КАПИТАН,ами човека рипортнал сик и никой не иска да поеме полета, там са на по друг принцип от нас!както и да е!
и така раздаваме напитки, опитваме се да успокоимм пътниците, но те сигурно до 9то коляно ни псуваха, хората искат да са си в къщи наверме, няма да посрещаме нова година в небето Я!
И така идва капитам, ама много готин, и веднага литваме!
на престоя ни в египет който е към 1 ч за да изчистят и наобратно пак с пълен самолет!Чуствала съм се като в маршрутка понякога, Пълен самолет 230 човека в икономична зона, и все с претенций за местата!
И по врем на почивката в кайро капитана се бъзика с нас /българките/ ако искаме може да останемм в кайро да посрещтнем новата година, има какво да каже че не е наред и да обяви техникъл!
Та този капитан беше готин!по принцип арабките много ни завиждаха все си мислеха че се сваляме с капитаните, а техората им е интересно да си говорят с нас нали сме цапнати в устата!Арабките по се мазнеха!
И така прибрахме се в 11,45 си бях в общежитието и еле посрещтнахме нова година заедно с приятелката ми!
3тия случай е на Асюит пъряо влизаме в самолета и мирише на леш, ужасно и започваме с
нашите рутинни проверки на екуипмент обаче мирише не се диша, понеже самолета беше от
малкитеА320 и сме 5 човека екипаж и на пърсъра му замириса, извикаха граунд стафф да
провери нищо няма, викаха инжинери, не може така, мирише на умряла котка вътре!
изпръскахме един флакон освежител и няма и няма, неможем да качим пътници в това
положение
отворихме аварийните изходи над крилете да се измирише УЖАС още по вече започна да
мирише!как не повърнах незнам!А и като знам какъв полет ме чакаше
Асюит е в египед, но на тази дестинация са все едни бедни мъже били са в кувейт да работят като харис/като портиер или отговорник на всяка сграда/та тези хора се прибират веднъж на 5
години при роднините си и са с елемтарни маниери
След около 1ч висене в смърдящ самолет се оказа че имало карго отдолу някакво агнешко месо
което са забравили да го смъкнат и се размразило и зафунтяло а е 60С навън!А капитана каза
категорично ченяма да литнем докато не се разбере каква е тази миризма!и ЗАЩО!
започнахмеда качваме пътниците а те като идват с едни големи торби, пълни с разтворим Танг,
с чай и бонбони, ама торбите са братчета на чували, не се събираха в овърхеад биновете!
и те се туткат се моткат, вече имаме закъснение няма място за багаза им, казах на пърсара да не
мпускат повече хора с багаш и да ги ъфлоадват в каргото, но не те продължават да прииждат
големите торби и пъсъра казва каргото е пълно оправяй се някак си!
няма празна седалка 120 човеа и товби до козирката!
имаше хора които си ги бяха гушнали,амаи няма къде са се ложат просто!
Литваме докато аз все още се карам на пътниците да си преберат товбите отпътеката, ако
можеха цял кувейт сигурно щяха да помъкнат ,но това им е манталитета по ефтино е в кувейт
и са го купили повече за да го препродадат и да изкарат някой лев!
Та литваме и по принцип преди да литне самолетание трябва да сме армнали вратите което
означава че пързалките които сана вратите закачени са готови при евентуална евакуация,
много строго правило и ако не е направно могат да те уволнят, това е много груба грешка, и по
принцип аз съм от лявата врата и един стюард от дясната и ако левия забрави десния трябва да
го направи!
Но по средата на полета звани отзад и стюарда си мисли че е пърсара който беше мног готин и
вика, да какво има, а това било капитана и той казва ти кой сии като разбира че е десния му се
кара защо вратите не са Армнати, оле изтръпнало момчето и аз изтръпнах!
но и капитана има индикация и на него му е било напеченко и той не забелязал тази груба
грешка
Слава богу остана скрито покрито никой не пострада, че и капитана можеше да го отнесе, и той
не е трябвало да литва с неготови врат, не че са отвеорени но при евентална евакуация трябва
да са така, въпрос на сигурност!
ох оак големия чаршав разпънах ама си взима урок и до довечера ще почивам!
Сега като се чета и като пиша ми е смешничко ама тогава се печах на такава жар!