Възгледите за образование (в страната, където живеете)

  • 13 708
  • 197
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 11 513
Калинка, за такива проблемни деца не се ли предвиждат интеграционни учители?
При нас това е практика, има ги в две разновидности - едната за по-бавно вдяващи материала деца и непокорни в час и другата за достатъчно умни, но умиращи от скука и развалящи дисциплината.

# 181
  • Мнения: 3 491

На мен ми идва малко в повече играта и забавата в американските училища. Радвам се, разбира се, че децата ми харесват уч-ще, но също си давам сметка колко се усреднява нивото, за да няма изоставащи.

С огромна неохота започвам да признавам, че полека-лека стигам до твоето мнение.  Rolling Eyes В предучилищната ми харесваше много и абсолютно подкрепях подхода, в първи клас просто ми харесваше, във втори клас започнах да се притеснявам от това, че се повтарят едни и същи неща, и децата не са достатъчно стимулирани, в резултат на което започват да губят мотивация.
При нас обаче има доста средна класа чужденци, и натискът да се вдигне летвата е голям. Вероятно заради това миналата седмица ни пуснаха по електронните пощи анкетник за мнението ни за обучението мо математика - и си казахме двамата със съпруга какво мислим, съвсем честно! Чудя се вече, дали високите резултати от  статистиките в нашия дистрикт се дължат на дистрикта, или на това, че доста родители не се връзват особено на тези прокламации за фън, фън, и пак фън, и  дават на децата си допълнителни домашни, та дори и на уроци ги пращат - не защото са изоставащи, а за да им осигурят необходимото интелектуално стимулиране и трудови навици, които се оказвали внезапна необходимост по-късно.
Аталанта, понеже си по-вътрешна в системата, ме интересува: какво ти е мнението за програмите и класовете за надарени деца? Дали тези деца са наистина толкова уникално надарени, или просто родителите са се захванали да корегират дефицитите на системата, и в случая говорим просто за умни и старателни ученици? Според една моя приятелка от България, която учителстваше там и сега учителства тук, подозрението ми е на прав път.

# 182
  • София
  • Мнения: 2 840
И като е подхваната тая тема, само да кажа, че току-що по Нова изтече информация, че според последното изследване, проведено в 52 страни за нивото на обучение, българските ученици се оказват на 47-мо масто по познания.
Е това е.
Толкоз за мита за българското образование и българските ученици.

# 183
  • Мнения: X
КЛОНКА, четох снощи за това изследване и честно казано, хич не ме изненадват резултатите
при тези странни учебници, на все по-високо академично ниво, изискващо само да се учи наизуст, без да се мисли няма как да бъде по-различно
за съжаление

# 184
  • Мнения: 3 491
И като е подхваната тая тема, само да кажа, че току-що по Нова изтече информация, че според последното изследване, проведено в 52 страни за нивото на обучение, българските ученици се оказват на 47-мо масто по познания.
Е това е.
Толкоз за мита за българското образование и българските ученици.
Аз на това не се учудвам, защото съм била учителка по време на "демокрацията", и знам на какво ниво идваха децата от основното училище. Много беше зле. Понякога имам съмнения, че точно това, което е слабо място на тукашното образование, започва да си пробива път в България, и да се търгува като много напредничаво. Че има доста хубави неща - има, но не знам доколко при адаптирането им се отсява зърното от плявата. В същото време около нас върви обратният процес - чужденците-родители, които са запазили хубав спомен за собственото си образование, (защото то ги е довело в Америка и ги е направило конкурентно-способни!) искат подобно предизвикателство за децата си, и лобират за него. Затова, дори и да мрънкам понякога, моята надежда е тук.

Последна редакция: ср, 05 дек 2007, 20:01 от блажка

# 185
  • София
  • Мнения: 2 840
Момичета, докато течеше репортажът, пуснаха импровизирана анкетка сред гимназисти - не знаеха коя е столицата на Дания и кой е Архимед.Не ги питаха нещо кой знае какво, елементарни неща.
Иначе се усмихваха много лъчезарно.Чаровни са, няма спор. Дано им е от полза, щото иначе Crazy

# 186
  • Мнения: 3 491
Момичета, докато течеше репортажът, пуснаха импровизирана анкетка сред гимназисти - не знаеха коя е столицата на Дания и кой е Архимед.Не ги питаха нещо кой знае какво, елементарни неща.
Иначе се усмихваха много лъчезарно.Чаровни са, няма спор. Дано им е от полза, щото иначе Crazy
И на Англия не знаеха столицата моите ученици гимназисти в София, и на САЩ ... не че географската начетеност непременно означава интелигентност, разбира се. И как се преминава от метри в сантиметри, и какво е това "триъгълник, вписан в окръжност" ("Госпожо, само ако ми кажете кое е отвътре, кое е отвън, ще я реша задачата").
Нищо им няма, завършиха, студенти чух, че са доста, имат си хляба в ръцете, предполагам, симпатични деца бяха.  Simple Smile Всякак може да се живее.

# 187
  • София
  • Мнения: 2 840
А, лошо няма, просто си спомням, че определяхме американците като "тъпи" и "задръстени", щото, видите ли, не знаели къде е България.
Чудно ми е какво ще кажем сега за себе си.
Иначе, мисля, че е достатъчно вероятно дори само да си гледал "Годзила", че да знаеш, че Манхатън не е столицата на Австралия, ама на Деси Слава това и незнание не й пречи да изкарва пари, нали?
 Whistling

# 188
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
Калинка, за такива проблемни деца не се ли предвиждат интеграционни учители?
При нас това е практика, има ги в две разновидности - едната за по-бавно вдяващи материала деца и непокорни в час и другата за достатъчно умни, но умиращи от скука и развалящи дисциплината.

Ох, има такива учители, но са предимно за основното образование. При нас трябва да има индикация за някакво заболяване и тогава ги пращат на курсове, където да ги научат да се владеят или да се интегрират в групата. Ужасно е, че училището е огромно ( заради пестене на средства) и просто им се губи нишката на какво трябва да се направи. А и никой от занимаващите с проблемни деца не се допитва до нас учителите. Понякога си мисля, че ще е и много полезно, ако аз и моята кокона Класка излезем от всекидневното си общуване и застанем в друга светлина една срещу друга. Аз да науча повече за нея и тя повече за мен. Или някой със заболяване: много от нас нямат опит с тези неща и бихме били много по-полезни, ако ни се обогатят знанията практически. Да, ама не. няма пари.

Моите девойки нямат открито нищо като заболяване, а просто възпитанието в къщи + липсата на уважение към всички и всекиго + идеята "И да уча, и да не уча пак ще имам пари" е пагубна. Това е голям проблем на финансово богатите общества. 

# 189
  • Германия
  • Мнения: 122
Здравейте,
Предстои ни преместване в Германия лятото на 2008 и имам конкретен въпрос към мамите в Германия.
Детето ми е на 10 години и знае само английски.
Има ли държавни училища в Германия преподаващи на английски?
Много съм притеснена, започваме с немския но нямаме много време.... Confused

# 190
  • Bristol
  • Мнения: 9 455
Предполагам, че е много трудно да се работи с тинове, които не са заинтересовани от учебния процес  Rolling Eyes Синът ми от следващия септември ще бъде в гимназия (secondary school) и настръхвам при мисълта, дали и той няма да стане такъв или ако не стане, как ще се разбира с този тип деца  Thinking
В понеделник ми се наложи да направя забележка на един подобен подрастващ. Толкова високомерно и надуто ми отговори, плюс продължи да прави това, което го помолих да спре да прави! Ужасно безпомощна се почувствах и направо заплаших, че ще докладвам, където трябва, за поведението му. Даже и това не го стресна! Добре, че останалите момчета от компанията бяха по-разумни и го помолиха да прекрати "забавлението" си, за да нямат проблеми после всичките  Confused После ми се извиниха от негово име и казаха, че имал "anger problems" newsm78 ooooh! Това е новата дефиниция за поведението на проблемните деца тук  Crazy

# 191
  • Там,където се събуждам щастлива.
  • Мнения: 8 969
мери,
напълно те разбирам как си се почувствала. Ужасно е да видиш как някакво хлапе на 14 си мисли, че е повече от теб. Нямат никакви задръжки и това е най-кофтито в цялата ситуация. Обичам си професията, но всекидневното подлагане на подобно отношение е способно да те отчая напълно.
Надявам се детето ти да е разумно дете. Мой ученик остана след един час при мен и ми каза: " Толкова се радвам, че съм получил възпитание в къщи. " Страшното е как всеки ден виждам деца в рейса, които са получили добро възпитание какво отношение търпят от другите деца. Моля се да се опазят.

# 192
  • Мнения: 11 513
nisilia , заповядай в тази тема и там ще се получиш информация.
Тази тук е за друго

# 193
  • У дома
  • Мнения: 1 741
За БГ не се учудвам, и аз чух такива новини. Моя братовчедка преподава математика и информатика в една гимназия и се оплаква, че постоянно експериментират нови програми с учениците, което съответно едва ли е в тяхна полза. Сега очаквам да получа учебниците, по които тя работи в БГ, за да сравня с тукашните. Материала май не се различава много и разликата е само в неговото представяне на учениците. Като цяло и при нас има хубави методи и практики, но мен ме притеснява липсата на запомняне, т.е. чете се нещо в клас и кой колкото запомни. Учебници не се носят вкъщи и детето съответно не може да преговори, дори и да иска. Аз може да съм в същия дистрикт като сина ми, но в друго уч-ще и пак от учител до учител има огромна разлика, защото се водят по щатските стандарти, но всеки сам си пише плановете. Аз влача много неща от работа, но честно казано с този дълъг учебен ден и часовете свирене вечер вкъщи, рядко ни остава време за допълнителна работа.

блажка, при нас надарените деца ги подбират според резултатите от миналогодишни тестове. Аз наскоро питах моя син защо при неговите резултати не са го извикали и той рече, че няма много смисъл от цялата работа, защото е пул аут програма за макс 1/2 час и май не всеки ден. Повече не съм се и интересувала. В моето уч-ще съответната колежка не е никак сговорчива и нямам много желание да говоря с нея.

# 194
  • Мнения: 3 491

блажка, при нас надарените деца ги подбират според резултатите от миналогодишни тестове. Аз наскоро питах моя син защо при неговите резултати не са го извикали и той рече, че няма много смисъл от цялата работа, защото е пул аут програма за макс 1/2 час и май не всеки ден. Повече не съм се и интересувала. В моето уч-ще съответната колежка не е никак сговорчива и нямам много желание да говоря с нея.

Ами те и тук не знам доколко са сговорчиви, аз каквото научавам, става чрез местния интернетски форум.  Crazy Имам чувството, че прави лошо впечатление да се интересуваш, започват да те гледат все едно си свръхамбициозна майка, която тормози горкото детенце и му отнема детството. Ако детето изостава - няма проблем, обичат да го раздават загрижено и милосърдно. Но ако му е прекалено лесно в училище, по-добре да си траеш.  Crazy Започнах и аз като останалия народ - доколкото мога, да давам допълнителни задачки у дома, и на моменти се дразня на този прекалено дълъг учебен ден (колкото и да е в моя лична полза).

Общи условия

Активация на акаунт