Филм на ужасите в час по трудово

  • 3 560
  • 83
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 2 149
С това "ако го влече нека се занимава" да ви кажа скоро ще ходим сред хора - боклуци, момичета-мързелани и момчета-побойници. Какво значи ако го влече?
Аз утре ще кажа, че не искам синът ми да учи математика, защото не го влече. И той ще добави, че видиш ли литературата не му се нрави.
Няма такива филми - има си неща, които всеки трябва да знае - и най-куцата трябва да зашие копче и да знае, че за да смени кръшката изключва първо тока от бушоните. Както и най-смотания в ръцете ще нареже салата и ще монтира корниз.
/това за корниза  по подов вчерашната ни домашна олелия, че нямаме пердета, защото един час се мисли как аджеба ще се нивелира корниза #Cussing out и как видите ли аз трябва да знам къде е :корниза, халките, винтовете, дбелите, нивелира, отвертките и изобщо всичките мъжки инструменти... Twisted Evil/

# 31
  • Мнения: 268
 ...Атека,брее ,а сега да се тропне и по-едно хорце Grinning Grinning Grinning

# 32
  • Мнения: 9 865
Не сравнявайте трудовото с науките. МолА ви сА! Изобщо не е нужно да се научиш на всяка цена да шиеш копче и да кърпиш чорап. Много хора не могат да монтират корнизи и това не ги прави по-глупави. Но винаги личи, когато човек е пропуснал часовете по литература и български език, по история и география.
Аз не отричам трудовото обучение, но в голямата си част е пълен анахронизъм, такова каквото е днес.

# 33
  • Мнения: 3 521
И при нас беше така, карахме трудово с подобни машини в 8-9 клас, но никога не е имало инциденти.

Мне, ние правехме формички за сладки на менгеметата в 4/5 клас, къщичка за птици по дървообр. се правеше в 5, а табуретки в 6ти. След 8ми отидох в техникума и там шиех на високоскоростна машина, захранвана с трифазен ток. Учителката не ни е висяла непрекъснато над главите, а когато карахме практика в завод Витоша пък изобщо я нямаше...

Напълно съм съгласна с  KATI_Z, че апетитът идва с яденето и едно дете трябва да има поглед върху възможно най-много неща.

Съжалявам, за пострадалото дете, но няма как да ги държим като мимози на балконите - ще се случи и да се сбият, и да се ударят и да се порежат, не може да се разчита, че винаги някой ще им ходи зад гъза да ги пази...Сега поне ще детето ще има едно на ум и ще внимава, когато работи.

# 34
  • Мнения: 2 149
Не сравнявайте трудовото с науките. МолА ви сА! Изобщо не е нужно да се научиш на всяка цена да шиеш копче и да кърпиш чорап. Много хора не могат да монтират корнизи и това не ги прави по-глупави. Но винаги личи, когато човек е пропуснал часовете по литература и български език, по история и география.
Аз не отричам трудовото обучение, но в голямата си част е пълен анахронизъм, такова каквото е днес.
Не казвам, че са глупави хората, но все пак... Laughing
Виж, науките ок, да ги оставим, но не ми казвай, че е достойно да уважавам жена, която като Гала едвам изрязва елхичка от цветна хартия и 3 пъти повтаря "Лелеле, едвам успявам, толкова ми е трудно" Thinking Или не може да миксира едни яйца и да добавя успоредно с това захар Wink Айде стига, науките са си науки, но питам се аз що ми беше нужно да уча химия? За кое именно в живота ми помага химията?

# 35
  • Мнения: 9 865
Е, ако му бяха извадили окото и да иска няма как да последва мечтите си.
Сигурна бях, че само парцалите ще ми изплюете.

Химията помага за да разбереш какво е СО2 и защо не трябва да го отделяме в огромни количества. Защо не може да си разтваряш боя за коса в метална купа, защо не е добре манджата да седи в алуминиеви съдове и пр.

# 36
  • Мнения: X
Важно е значи да знаеш в каква купичка да си разтвориш боята за коса, а че зимата иде, и ти неможеш да си закърпиш чорапите и да си зашиеш горното копче на якето, а ти вее студ......то тва не е важно, нали и без тва ще те уважават, със и без умения да се поспретнеш Peace

 Хайде стига. Шегувам се вече:) Joy
Темата се превърна в безмислен спор. Да сме живи и здрави ние и децата ни и да ни се случват колкото си може по-малко леки инциденти.

# 37
  • София
  • Мнения: 62 595
По конкретния случай - учителят трябва да инструктира децата, да стои при тях и едно по едно да ги наблюдава пред машината какво правят. Така децата ще научават елементарните правила за безопасност на труда.

За себе си мога да кажа, че съм много благодарна на учителите си по трудово обучение. Благодарение на тях и предмета се научих да кроя, шия, готвя, да използвам шевна и оверлог машина, зная какво има в електромера, как да си поправя чешмата, да пробивам дупки с бормашина, да работя на ръчен и автоматичен струг, да реша дъски на банциг, да рендосвам, малко електротехника и всякакви подобни полезни неща. При това съм била в математическа гимназия, а не в техникум. Много ще се радвам ако при подходяща програма за обучение, надзор от страна на учителите и спазване на всички правила за безопасност на труда и моите деца се научат на същите, че и повече умения. Така, независимо на кой край на света отидат да живеят, ще съм спокойна, че ще могат да се справят сами, а няма да са две леви.
Няма противоречие между науката и уменията да се борави с всякакви сечива и машини. Дори е полезно за практическата и общата култура на човек. Изключения може да има до известна степен за децата, в смисъл да не работят на някои видове машини ако са музиканти (заради ръцете) сигурно и за други може да се помисли. Като цяло, добре е децата да се учат на тези неща.

# 38
  • Мнения: 25 753


Химията помага за да разбереш какво е СО2 и защо не трябва да го отделяме в огромни количества. Защо не може да си разтваряш боя за коса в метална купа, защо не е добре манджата да седи в алуминиеви съдове и пр.

По тази логика трудовото обучение помага да разберем защо не трябва да си пъхаме пръста в менгемето, докато с другата ръка го затягаме, защо не трябва да удряме другарчето си с дървена лопатка по главата, защо трябва да внимаваме, докато шием (и че иглите са остри и могат да пробият нокът) и прочие полезни открития.

# 39
  • Мнения: 9 865
Кати_З, всичко е важно, но най-важното е като ги пратиш на училище да знаеш, че някой носи отговорност за тях. Да знаеш, че някой мисли по тези програми, че някой контролира тези учители. И без грам злоба или нещо друго те съветвам да си редактираш подписа, освен ако не е линк към бИсИритИ.

# 40
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 192
всичко е важно, но най-важното е като ги пратиш на училище да знаеш, че някой носи отговорност за тях. Да знаеш, че някой мисли по тези програми, че някой контролира тези учители.
Peace Peace точно затова попитах само трудовото ли е проблем. какво е направил директора по въпроса. какво са направили родителите/родителския съвет  ooooh! защото така може да се стигне само трагедии като тази в лим - пази Боже Praynig

# 41
  • E-CLM & CH-VD
  • Мнения: 3 045
И аз съм правила същите неща в 4-5-6 клас...

Мне, ние правехме формички за сладки на менгеметата в 4/5 клас, къщичка за птици по дървообр. се правеше в 5, а табуретки в 6ти. След 8ми отидох в техникума и там шиех на високоскоростна машина, захранвана с трифазен ток. Учителката не ни е висяла непрекъснато над главите, а когато карахме практика в завод Витоша пък изобщо я нямаше...


Още си пазя една дървена кутия за бижута, нарисувана с пирограф, един метален свещник, калъфка за възглавница - избродирана и ушита от мен - всичко това, правено на тези "ужасни" и опасни инструменти.
Но тогава, докато на един му се показваше, всички останали мълчаха и гледаха, на никого не му е и минавало през ума да бутне някой друг, докато работи с някоя машина, или да удари по главата друго дете с нещо.
Май в крайна сметка нещата опират пак до възпитанието.

# 42
  • Мнения: X
Кати_З, всичко е важно, но най-важното е като ги пратиш на училище да знаеш, че някой носи отговорност за тях. Да знаеш, че някой мисли по тези програми, че някой контролира тези учители. И без грам злоба или нещо друго те съветвам да си редактираш подписа, освен ако не е линк към бИсИритИ.


В смисъл? newsm78 Кое не се пише така както съм го написала? Или нещо за контекства става дума?

# 43
  • Мнения: 9 865
Хубавите ябълки - прасетата ги ядат!

Има общо с възпитанието, но то се получава както в къщи, така и в училище и пак съм убедена, че ако учителят е строг и му пука, ако отдели минутка да упъти всеки, а не да показва само на един, ще бъде малко по-добре.

# 44
  • Мнения: 274
KATI_Z  , пише се "ядат", но това са подробности. Темата ме накара да се замисля за това, че нямам ни най-малка представа какво точно правят моите деца в час по трудово. Дъщеря ми е в 6-ти клас, но дотук подочувам само за правене на сандвичи и подобни - нищо с режещи или пробивни машини. Аз самата се научих да кроя по-елемнтарните неща и да шия на машина именно в тези часове. Като цяло няма нищо лошо в тях - стига действително да са под стриктния контрол на учител.

Общи условия

Активация на акаунт