Трябва ли да се изучава религия в училище като СИП или ЗИП?

  • 17 191
  • 395
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 4 963
Вместо да въведат нови предмети, да вземат от МОН да оправят правилниците за вътрешния ред, че да не се изтрепват децата в училище. И по 100 камери да сложат, и 100 религии да въведат, пак не може да направят училището добро място за децата. Вече да се чуди човек дали е по-опасно за децата на улицата или в училище. Ако щат и в извънземни да вярват хората, искам децата да има правила, по които всеки, който се държи грубо, агресивно или пречи на останалите да учат, да бъде наказван.

  bouquet  bouquet  bouquet

# 151
  • Мнения: 5 494
Вместо да въведат нови предмети, да вземат от МОН да оправят правилниците за вътрешния ред, че да не се изтрепват децата в училище. И по 100 камери да сложат, и 100 религии да въведат, пак не може да направят училището добро място за децата. Вече да се чуди човек дали е по-опасно за децата на улицата или в училище. Ако щат и в извънземни да вярват хората, искам децата да има правила, по които всеки, който се държи грубо, агресивно или пречи на останалите да учат, да бъде наказван.
Аха, и като го накажеш еднократно, дали ще има ефект? Когато казваш на някого, че е лош, той става ли добър? Правилата са нещо страхотно, но вместо да се чудим как да наказваме, не е ли по-добре да покажем кое е правилното? Ох, много е сложно, трябва много добре да се обмисли! Thinking

# 152
  • Мнения: 19 046
Именно това обсъждаме- че тези принципни начала са залегнали в Етиката и Философията, която съм учила навремето в средното /обаче, не в основното/ училище. Това се учи в правните дисциплини, които се изучаваха тогава.

И аз за това си помислих "Морал и право". Полезността му вероятно ще е по голяма.

Вместо да въведат нови предмети, да вземат от МОН да оправят правилниците за вътрешния ред, че да не се изтрепват децата в училище. И по 100 камери да сложат, и 100 религии да въведат, пак не може да направят училището добро място за децата. Вече да се чуди човек дали е по-опасно за децата на улицата или в училище. Ако щат и в извънземни да вярват хората, искам децата да има правила, по които всеки, който се държи грубо, агресивно или пречи на останалите да учат, да бъде наказван.

Съвсем вярно. Много ми се иска това да влезе в дневния ред на образователното министерство. Средствата ще бъдат нищожни в сравнение с тези за въвеждане на религия.


Аха, и като го накажеш еднократно, дали ще има ефект? Когато казваш на някого, че е лош, той става ли добър? Правилата са нещо страхотно, но вместо да се чудим как да наказваме, не е ли по-добре да покажем кое е правилното? Ох, много е сложно, трябва много добре да се обмисли! Thinking

Наистина е сложно, но един малък човек, който тепърва влиза в живота трябва да има ясни критерии, кое и колко. Тези критерии започват с правила, до момента, до който той започне сам да преценя и да мисли самостоятелно. Не може да има непрекъснат човешки надзор, но факта, че за определено действие има санкции понеже е лошо /противообществено или както и да е формулирано/ дава възможност. Противното е безнаказаност и слободия.

Последна редакция: ср, 30 яну 2008, 12:05 от Mama_Nana

# 153
  • Мнения: 14
. ако е вярно, че възприемането на насилие от медиите, води до повишаване на агресивността сред децата, по - добре да учат за Сътворението, за доброто, за 10 божи заповеди, за смърните грехове. Ако не е вярно - няма да навреди.
. ако сме заинтересовани да не учат глупости, нека има протест по това, което се преподава по литература. Засягат подобни теми и зареждат с не по-малко вредности. За 6-те дни и реброто Адамово е по презумпция ясно, че е в категория "приказки".
. избягването на всякаква идеологична привързаност (в случая религиозна), прави от обществото пихтия. Тържеството на принципа на релативизма ни мачка до първобитно животинско състояние и ни е кеф в кочинката.

# 154
  • Мнения: 5 494
. ако сме заинтересовани да не учат глупости, нека има протест по това, което се преподава по литература.
Или по музика в 3-ти кл. Например песента за бореца Вълчо, който кара скъпа кола и вози лисицата, която била "мис" на конкурс за красота. Rolling Eyes И това ако не е чалга... ooooh!
Абе ако трябва да се направи една дисекция на образованието, знаете ли колко гнили неща ще се открият... Whistling

# 155
  • Мнения: 4 963
. ако сме заинтересовани да не учат глупости, нека има протест по това, което се преподава по литература.
Или по музика в 3-ти кл. Например песента за бореца Вълчо, който кара скъпа кола и вози лисицата, която била "мис" на конкурс за красота. Rolling Eyes И това ако не е чалга... ooooh!
Абе ако трябва да се направи една дисекция на образованието, знаете ли колко гнили неща ще се открият... Whistling

Така е и точно затова е по-добре да си оправят простотиите, вместо да се чудят как допълнително да продължават да объркват децата или да им промиват мозъците. Peace

# 156
  • София
  • Мнения: 4 933
. ако е вярно, че възприемането на насилие от медиите, води до повишаване на агресивността сред децата, по - добре да учат за Сътворението, за доброто, за 10 божи заповеди, за смърните грехове. Ако не е вярно - няма да навреди.
. ако сме заинтересовани да не учат глупости, нека има протест по това, което се преподава по литература. Засягат подобни теми и зареждат с не по-малко вредности. За 6-те дни и реброто Адамово е по презумпция ясно, че е в категория "приказки".
. избягването на всякаква идеологична привързаност (в случая религиозна), прави от обществото пихтия. Тържеството на принципа на релативизма ни мачка до първобитно животинско състояние и ни е кеф в кочинката.

Ако Шестте дни на сътворението са в категория приказки, защо два реда по-нагоре причисляваш изучаването на сътворението към добрите неща?
Ако насилието се пропагандира от медиите, защо противодействието на тази пропаганда се търси на друго място? След училище детето отново ще си пусне телевизора.

Твърде много са проблемите в образованието като структура и съдържание, че да го товарим с нови.

# 157
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
. ако е вярно, че възприемането на насилие от медиите, води до повишаване на агресивността сред децата, по - добре да учат за Сътворението, за доброто, за 10 божи заповеди, за смърните грехове. Ако не е вярно - няма да навреди.

Абсурдно.
По-добре да учат етика, философия и законите на държавата, я която живеят.
Най-добре ако може да имат добър родителски и учителски пример.

Не им трябва измислици-премислици, върху които да ги изпитват.
Ако реша да посветя детето си в древноегипетската религия какво правим?
Или все пак стигаме отново до единствената права вяра? хохо

Благодаря.
Предпочитам да вярва във феи и Дядо Коледа, а в училище да се учи да чете, пише, смята и да спазва училищния ред.

Между другото, няма ли да е добре и в парламента да им въведат малко вероучение поради причините изтъкнати за децата по-горе?
Или се предполага, че няма пряка връзка между глупостите, които творят там и проблемите в училище?

# 158
  • София
  • Мнения: 62 595
Вместо да въведат нови предмети, да вземат от МОН да оправят правилниците за вътрешния ред, че да не се изтрепват децата в училище. И по 100 камери да сложат, и 100 религии да въведат, пак не може да направят училището добро място за децата. Вече да се чуди човек дали е по-опасно за децата на улицата или в училище. Ако щат и в извънземни да вярват хората, искам децата да има правила, по които всеки, който се държи грубо, агресивно или пречи на останалите да учат, да бъде наказван.
Аха, и като го накажеш еднократно, дали ще има ефект? Когато казваш на някого, че е лош, той става ли добър? Правилата са нещо страхотно, но вместо да се чудим как да наказваме, не е ли по-добре да покажем кое е правилното? Ох, много е сложно, трябва много добре да се обмисли! Thinking

Обществените отношения се регулират от правила, в които има и наказания.  Правилното е като има наружение, да има и наказание.
 Да ти кажа честно, изобщо няма да ме топли моралът, ако някой малък бабаит пребие детето ми. Първо да си понесе наказание, пък после който иска да му обяснява каквото си ще.

# 159
  • Мнения: 656
Може ли някой светнат да ми обясни каква е тази кампания с религиите сега?Каква е целта?
Аз вече съв уплашена - моята дъщеря си идва от градина и ми казва "Мамо, аз вярвам в Бог" при положение, че аз и баща и не сме и говорили на тази тема. За новогодишният концерт по английски в градината пеят песничка за раждането на Христос, разни там малки ангелчета и т.н. Нормално ли е, в мен ли е грешката?
Още малко ми трябва и ще отида в градината  и ще заявя, че съм поклонничка на друга вяра и съм против насилственото въвличане на детето ми в избраната от тях религия. Какво стана със свободата на вероизповеданията? Нима се превръщаме в религиозна държава? И защо всеки месец има подобни теми...
В групата на дъщеря ми има майка, която е доктор по богословие. За сметка на това детето и е едно от най-лошите в групата, с най-голямо самочувствие. Започвам да се плаша от "християнските ценности", винаги съм зачитала "човешките ценности", но изглежда християнските потъпкват човешките права и свободи. А за детската градина това по мое мнение е престъпление.
Вярвам с свободната воля, в правото на човек сам да избира, не съм вярваща, исках да оставя детето ми само да избере дали ще вярва и в чий Бог, но няма да оставя чужди хора да пълнят главицата на детето ми да го приобщават към тяхната религия.
Започнах да и обяснявам за различните религии, коя от коя произтича, за славянските богове, за елинските и т.н., но тя видимо е повлияна от градината.

Все още ли смятате, че в първи клас няма да се опитват да "приберат овчиците в кошарата"?

# 160
  • София
  • Мнения: 4 933
Песничките за Христос в коледната програма са си в реда на нещата. Другият вариант е просто да се прескочи този празник, а след него - и Великден.

А това в детската градина, според теб, чие влияние е? Ако е от страна на учителките - имаш право да протестираш. Ако е от страна на други деца - всеки има право свободно да изразява убежденията си - можеш единствено да научиш детето си това, в което ти искаш да вярва.

# 161
  • Sf
  • Мнения: 977
Може ли някой светнат да ми обясни каква е тази кампания с религиите сега?Каква е целта?
...
 Нормално ли е, в мен ли е грешката?


И аз зададох същия въпрос, но не получих отговор. Явно се усвояват пак някакви средства.

И не, не е нормално.  Peace

# 162
  • София
  • Мнения: 62 595
На тези въпроси не трябва да отговаряме ние, а по-скоро да ги включим в списъка на мотивите си и да го дадем на родителските организации да го привдижат според компетентността си и да искат право на глас при решаването на този въпрос.

# 163
  • Мнения: 656
От страна на лелята в групата е. Имаше големи проблеми преди това с нея - изпитваше страх, защото лелята е едно голямо намусено същество, което само фучи и не може да каже сутрин "добър ден" по човешки. Изведнъж тя се превърна в ангел за моето дете, няма караници и наказания, въпреки че дъщеря ми продължава да е буйна. Промяна в характера и няма, само това "мамо аз нося Бог в сърцето си".
Други деца са и говорили преди за Бог, но не влиаят по този начин като лелята. А в добавка - песничките за тържеството. Защо не учат и кой е Мохамед, Буда, Зевс - каква е целта се чудя?

Радостинче, ако откриеш подписка - включвам се. Само дето се чудя има ли смисъл от напъни - щом има пари нечий джоб ще ги погълне независимо дали ще продаде нечии души.

# 164
  • София
  • Мнения: 62 595
Кабо Алма е законен представител на родителска организация. Мисля, че от законова гледна точка  е добре организацията да се заеме официално, защото така ще има по-голяма тежест като мотиви. А ние ще се включим, всеки според разбиранията и съвестта си.

Общи условия

Активация на акаунт