Една щастлива мама,за успехите на нейният син...

  • 5 881
  • 65
  •   1
Отговори
# 15
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Ей, Червена Шапчице, наистина си се видяла  #Crazy #Crazy #Crazy на госпожата.
Представям си сценката.
Само, че ме смущава нещо - Ако става въпрос за средния ти син, то той е на 8 години, и съответно във втори клас.
За какви купища от домашни става въпрос? Сигурно не съм в час, макар че ми предстои след година-две.

# 16
  • Мнения: 2 567
luda, моли се докато дойде вашето време за училище нещата да са се променили. Нямаш идея с какво количество информация засипват децата. И това не е най-лошото. По лошо е, че искат повтаряне и повтаряне на едно нещо по сто пъти, докато то стане вече досадно.
Примерно моята само по математика има освен от учебника и учебната тетрадка да решава задачи още от три сборника. И това не са неща по желание. Това са три задължителни помагала, от които тя трябва да решава. Представи си сега, че тя има и три задължителни и по български. Служи още няколко предмета и прецени на какво натоварване се подлагат децата още от съвсем малка училищна възраст.

# 17
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Летисия, ще се впрягаме двамата с баща й да й решаваме домашните, свиди ми се моето момиченце.

Или ще трябва да действам като Червената Шапчица.

# 18
  • Мнения: 3 034
Летисия, ще се впрягаме двамата с баща й да й решаваме домашните, свиди ми се моето момиченце.

Или ще трябва да действам като Червената Шапчица.

и на какво точно ще я научиш, като й решаваш задачите?

Червена Шапчице, браво. мисля, че си се справила много добре със ситуацията. дано така синът ти обикне ученето. Peace

# 19
Браво, Шапчице! Искрено ти се възхищавам за смелостта и благодари на господ, че си случила на госпожа!  А че синът ти е истински късметлия с такава майка е просто безспорно.
 И аз споделям вашите мнения, че децата трябва да учат с желание и да са мотивирани да го правят, защото само тогава има смисъл.  А авторите на учебниците в комбинация с работещите без особено натоварване учители успешно убиват и най-малкия зачатък на интерес у децата. 

# 20
  • Мнения: 7 263
И аз споделям вашите мнения, че децата трябва да учат с желание и да са мотивирани да го правят, защото само тогава има смисъл.  А авторите на учебниците в комбинация с работещите без особено натоварване учители успешно убиват и най-малкия зачатък на интерес у децата. 

Тези дни по повод собствените ми неволи и по повод темата на Червената Шапчица за себе си открих може би и единия от отговорите на въпроса "-Защо съвременните ученици стават все по-неграмотни и все по-незаинтересовани!?"
Досега само се възмущавах, но не се замислях много. Ами да ви кажа като гледам какво се случва от  1-ви до 4-ти клас вече бих могла бегло да си представя за какво иде реч в горния курс. Засипани с куп ненужна, тъпо поднесена и най-вече изключително неграмотно подбрана информация децата просто като защитна реакция отказват да учат в един момент. Ако родителя не намери стимул и начин да контролира - просто е кауза пердута да се очаква нещо различно от наводняващите и тук "обеснявам", "в Предвид", "образувание", "учакван" и т.н и т.н.
Децата които имат изявени интереси в музиката, спорта и изкуствата са просто миропомазани защото там е по-трудно да се навлезе с плявата за сега.
Изключително са малко, да не кажа че общо на пръстите на двете ми ръце се събират децата на мои близки приятели, познати и да речем на форумски познати на които имам доверие, чиито деца не срещат проблем с изучаването и интерпретирането на учебния материал.
Залага се на безумен папагализъм, зубрачество и повтаряне на едни и и същи тъпотии по сто пъти Twisted Evil за сметка на невероятни пропуски.
Онзи ден се наложи да обяснавям на сина си защо понятието "Празненство по повод обесването на Васил Левски" - е безумно и неправилно!в своята същност. Естествено той ме разбра и беше потресен от това, което само до преди минути е повтарял просто защото не е имал време да се замисли върху безумието на поднесената информация.
И куп такива недоразумения, с които учебниците и безбройните помагала са пълни.
Шапчице по темата, ако госпожата е млада с желание за работа и ако успеете да намерите общ език не сменяй училището. Защото може да попаднеш на някой спец с 25 години педагогически стаж от който да ме прощават педагозите за тъпия израз и чеп за зеле не става, но ще трябва тя да решава съдбата на сина ти! И тогава ...... просто спасение няма!
Спасението в нашия случай твърдо ще е ново училище имам предвид 3 частни и 1 държавно за сега ще видим дали ще останат всички след като ги посетя и на място видя как стоят нещата.

# 21
  • Мнения: 183
Благодаря ви за подкрепата!!!
И на мен цялата система НЕ ми харесва,още повече че не знам защо се изучават основно науки...А в реалният живот на човека други неща му влизат в употреба...Аз понеже в момента също уча,та по Човешки Ресурси днес,точно за това стана на въпрос,защо не се учи и етикет в училищата,някога в първи и втори клас,когато ходехме на лагери,ни учеха как да се храним правилно,как да се държим,как да се обличаме...Нямам в предвид като обособен предмет,но някак сега се изучава само суха материя...И пак повтарям трябва да се върнат извънкласните дейности...Или клубове по интереси...Или училищен вестник...Това са все възможности детето да намери и нещо близко до себе си,нещо което го вълнува,нещо в което да се изяви...
Поздрави!!!

# 22
  • Варна
  • Мнения: 6 873
Потънах в размисъл - явно положението, учебната програма коренно се е променила през последните 10-12 години. Чак нямам търпение, някакво нездраво любопитство ме обзе да видя какво се учи в началния курс.

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
По мое мнение децата съвсем спокойно могат да живеят и без половината материал, особено по български и четене. Пълно е с откъси от приказки и други художествени произведения с много остаряли думи и странни задачи за писане. А някои от задачите по математика са ако не с грешки в условията (на родния ни български език), то поне с изненадващи обекти за изчисляване. По предмета, свързан с историята е друга боза.

# 24
  • Мнения: 7 263
Flash* не бой се няма да ви пропусне съмнителното удоволствие. Дано твоята девойка се окаже от тези, които възприемат плява тогава ще имаш 3-4 сравнително спокойни години. Но ако детето ти пригежава аналитично мислене и иска логично обяснение на нещата  - изгаряш!
Радостина ти учител ли беше ? Embarassed Embarassed Embarassed все се бъркам със сигурност много четох от теб около учителското стачка и от тогава вса те слагам в графа Учители.

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
По-лошо - родител съм.  Laughing Това, че бях на страната на стачниците не означава, че съм доволна от образователната система. Учителите са само една брънка от нея и не е по техните сили да се справят с всички недостатъци.

Децата искат ако не логично, то поне смислено обяснение защо и как учат определено нещо и са много чувствителни при разпозването на полезното и безполезното към съответния момент.

# 26
  • Мнения: 7 263
По-лошо - родител съм.  Laughing 

 Peace Peace Peace Peace Peace
Колко си права само!
Честно казано аз също уважавам като цяло учителите \ особено едновремешните\, просто не попаднах на достойни за уважение до момента.
А колкото до децата - изразила си го кратко и ясно!

# 27
  • София
  • Мнения: 4 867
Дано твоята девойка се окаже от тези, които възприемат плява тогава ще имаш 3-4 сравнително спокойни години. Но ако детето ти пригежава аналитично мислене и иска логично обяснение на нещата  - изгаряш!

Все си мислех да не пиша по темата, но Лени ме провокира с горното изказване.
Не мога да се съглася, че само децата без аналитично и логическо мислене се справят добре в училище. Може би е въпрос именно на умение да се отсява стойностното от плявата... Нищо лично, Лени.

Червена Шапчице, от чисто любопитство ми се ще да разбера как са реагирали съучениците на сина ти, когато са разбрали, че той не пише домашни. Нали знаеш, сред децата се коментира всичко. Иначе, поздравления, че си намерила някакъв подход, много хора не успяват.

# 28
  • Мнения: 7 263
Дано твоята девойка се окаже от тези, които възприемат плява тогава ще имаш 3-4 сравнително спокойни години. Но ако детето ти пригежава аналитично мислене и иска логично обяснение на нещата  - изгаряш!

Все си мислех да не пиша по темата, но Лени ме провокира с горното изказване.
Не мога да се съглася, че само децата без аналитично и логическо мислене се справят добре в училище. Може би е въпрос именно на умение да се отсява стойностното от плявата... Нищо лично, Лени.


Яни Hug аз очаквах че ще се появиш в темата. Знам че това е една от темите, в които никога не сме на едно мнение, но това не ми пречи да уважавам изказаното от теб по въпроса.  Донякъде съм съгласна с уточнението ти, не съм задълбала чак толкова, защото просто тук разисквахме деца, които по една или друга причина не са успешни в училище. Тези които се справят - очевидно са намерили пътя и начина за това. Апропо в единия от постингите си съм те визирала / макар и не поименно/ Wink Wink Wink наистина се радвам на постиженията на твоите девойки Heart Eyes

# 29
  • Sofia
  • Мнения: 4 576
Бихте ли ми обяснили как така едни деца в класа ще бъдат длъжни да пишат домашни, а други - не?
На какъв принцип и по какви критерии ще става равностойното оценяване на знанията, което включва и домашната подготовка?
Няма ли да повлияе това на и без друго ниската дисциплина в часовете?

Нещо не ми се вързва целия този ентусиазъм и суперлативи с вечното недоволство от липса на уважение към учителите, обективно оценяване на знанията и по-добра дисциплина.

Може и да не съм права, тепърва ми предстои да се сблъскам с това, но едно от нещата, които си мисля, че няма да допусна, е да поставям под съмнение изискванията на учителите и задълженията, с които трябва да се справя един ученик.

Общи условия

Активация на акаунт