Децата на училище - на 6 или на 7 години

  • 20 563
  • 391
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 3 662
karlota, обсъждахме материаланата база, ритъма на обучение на първи клас и делегираните бюджети, не разбирам какво общо имат с:
...децата на учителите винаги са имали превилегията да са по-защитени от другите деца, дори и само поради факта, че родителите им, работейки в системата, добре я познават и знаят как да използват всички възможност в нея
нито какво точно имаш предвид....
до вчера бях част от масовото, но понеже нямам дете в 5-6 клас, нямам досег със системата и не разбирам, сега пък съм частен случай Simple Smile


моля ви да ми обясните кога едно дете е психологически, физически и емоционално зряло за първи клас и как това се променя за една година
не се заяждам, отворена съм за други гледни точки, но нещо пропускам...

# 256
  • София
  • Мнения: 15 964
Тони, и аз не се заяждам, но в нета е пълно с литература по детска психология. 
И понеже наистина има много изписано, прочети по-специално за тревожността на учениците в началните години на училищното обучение. Peace

# 257
  • Мнения: 5 026
2 опция

# 258
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 143
T o n i - моята дъщеря излизаше сутрин в 8:00ч. и се връщаше в 19:00ч. в 1-ви клас.
А кажи сега, ти като голям човек, как успяваш да издържиш на тази почти 12-сет часова "надница" и едно крехко същество, на 7г., около 20-25кг.
Ми че тя сега, в 4-ти клас е доста по-свободна...
И агрумента, че на 19г. вече били мислили за работа ми се вижда некоректен. ТЕ мислят за много щуротии (даже и дроги, алкохол, цигари и безразборен секс), но не и как да изкарат 2лв.
Та по-добре е, поне да учат през това време.

По-скоро да се регламентира 10клас, като краен за хората, нежелаещи повече да учат и това е. На 17г. да ходят да си трошат главите и да оставят на мира децата, на които им се учи.

# 259
  • Мнения: 3 818
Тони, аз пък не разбирам кое не ти е ясно. Има деца, които са готови на определена възраст да бъдат ученици и такива, които не са готови, просто е, не може всички да се слагат под общ знаменател, това  е проблемът. Не бива да се задължават всички деца да тръгват на шест години, защото за някои от тях това може да бъде проблем. Трябва да се даде възможност на родителя, който познава най-добре детето си, да прецени дали да го изпрати по-рано или по-късно на училище.
Аз казах по-напред в темата, че съм тръгнала от шест годишна. За мен училището беше удоволствие, забава и никога, ама никога не ми ме тежало. На брат ми обаче, при все че е тръгнал на 7, му е било много трудно - и с адаптацията и с натоварването, с всичко. Представи си, че дете като него го пратят на шест, ами той ще се съсипе от умора и стрес.

# 260
  • Мнения: 3 662
виви, на прима виста не намирам нищо Sad
на чужд език мисля, че няма смисъл да търся - тръгват по различно време на училище, самото училище и образователна система са различни в другите държави, не знам дали е релевантно...
за тревожност съм сигурна, че има, механизмите за справяне с нея са обаче комплексни, дали 10-11 месеца са решаващи за значително по-лесно справяне с това се замислям повече
ще съм благодарна да ме насочиш към конректна публикация, а сигурно и на други ще е интересно...

шани, безспорно е тежко, но обичайно такива "режими" са по-скоро свързани с родителските, защото нямат възможност да вземат децата по-рано от занималня...  Rolling Eyes  пък някои деца даже не ходят на занималня...
а и те определено не учат нон-стоп през това време, от игри също се изморяват Simple Smile

fairy - почти във всеки си пост пиша точно това - стига да има право родителят да избере, смятам, че законът ще е Ок (а към момента поради факта, че няма предложен конкретен текст, не знаем дали ще го дефинират така или не)
иначе ситуацията в нашето семейство беше абсолютно идентична - брат ми дори почти на 8 тръгна и разликата между двама ни беше очевадна
и понеже си познавам детето и я виждам как се развива категорично ще тръгне на 6
сигурна съм, че ще й е интересно, няма да й тежи и ще й хареса
просто се заговори за готовност на детето за училище и се замислих с какво след 12 месеца стават по-готови и защо това, че едно дете може да чете и да пише и знае много за география, за животни, за растения да не е белег за готовност
явно с интерес и лекота поема информация, а училището е точно това - източник на информация...
да приемем, че детето на 7 се справя чувствително по-лесно със стрес и нова среда, но пък вече е научило толкова много неща с помощта на родителите си, че училището му стане твърде скучно... пак ще ходи с нежелание..

# 261
  • Мнения: 71
и аз съм твърдо против и подписах петицията.
за да не се повтарям причините да съм против са същите които много мами са посочили в темата - най- вече не пригодимост на учебната програма., поради това и всички сравнения с държави от ес са нелепи.хората там са го измислили. аз нямам много контакти с хора на които децата им  ходят на училище но от малкото познати които имам знам че положението в училище не е такова каквото беше преди. учебният материал е доста по-труден и на по-висок стил. дори някои родители им трябва време за да разберат някои неща,а една моя позната например се отказа да ходи на работа за да може да помага на детето си в началните класове. а как би се справило едно дете на 6 г. а да не говорим че в този случай ще има и деца които ще тръгнат при не навършени 6г. и всичко това нямаше да бъде толкова трагично ако наистина програмата беше пригодена за тази възраст, да бъде осигурена почивка и игри за децата, а в нашите училища -къде.
наистина се страхувам от този пореден експеримент, който е възможен да бъде наложен на децата ни.това правителство напоследък само разни безумия измисля.въведоха още един допълнителен клас, от който мисля че полза няма никаква, а само децата завършват средното образование вместо на 18 - на 19 г.нашата образователна система изцяло е сбъркана и се нуждае от реформи.за толкова време учене общо взето след средното образование не излизаш никакъв- нямаш професия.
не искам разни некадърници да си правят експерименти с децата ми. затова в каквото имате нужда от подкрепа  и организиране аз съм готова да се включа




# 262
  • Мнения: 71
още нещо искам да напиша по темата.въобще не мога да си представя дъщеря ми, която е родена ноември  2003 и изглежда толкова малка, след една година да тръгне на училище. аз дори досега не проявявам амбиции да и показвам букви и числа. има време да ги научи. сега предпочитам да използваме времето за игри, които тя обожава.

# 263
  • София
  • Мнения: 15 964
Тони, съвсем набързо изрових това:

Учебна тревожност:
http://209.85.135.104/search?q=cache:7two0REWA_wJ:www.dimitrovas … bg&lr=lang_bg
http://209.85.135.104/search?q=cache:T-gMSshwGssJ:www.bg-mamma.c … bg&lr=lang_bg

Обучителни трудности:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B1%D1%83%D1%87%D0%B8%D1%8 … D1%81%D1%82%D0%B8
http://209.85.135.104/search?q=cache:mnkjyQfEJ6AJ:www.helpos.com … bg&lr=lang_bg
http://209.85.135.104/search?q=cache:3F0Q2cocnX4J:www.logoped-va … bg&lr=lang_bg
http://209.85.135.104/search?q=cache:sKDWkwkkuJAJ:www.osinoviava … bg&lr=lang_bg

За обучителните трудности давам линкове, защото учебната тревожност може да доведе и до обучителни трудности. Не става дума за специфичнните обучителни трудности, така че, моля те, търси смисъла, а не конкретните думи. Вероятно не са най-показателните материали, но в момента се опитвам да свърша и малко работа, защото тези дни направо я зарязах.  Confused

# 264
  • Мнения: 550
Гласувах  с първа опция.
Детството е толкова кратко...

# 265
  • Мнения: 1 174
Родителите трябва да имат избор.
Ако един ден реша, че детето ми е готово да тръгне на училище на 6 години, ще го направя.Аз самата съм била в първи клас на същата възраст и не смятам, че по някакъв начин съм лишена от детство.Можех и да чета, и да пиша.А и бях се наиграла на воля. До дете е, мисля си...
Друг е въпросът, че някои хора си остават деца цял живот, докато други са като възрастни от малки.Та, мисълта ми е, че не зависи само от това дали си станал ученик на 6 или 7.
Хубавото, според мен, от времето, когато тръгнах в първи клас е, че имаше занималня, където си пишехме домашните.Имаше и обедни почивки в спални отделения, където всички деца почивахме до следобедните часове. Става дума за 1986-та година.

Последна редакция: чт, 03 апр 2008, 21:10 от ive

# 266
  • Мнения: 5 878
може би разумна мярка би било да се промени учебната програма на детските градини и предучилищната възраст, така че децата да бъдат научени да четат и да смятат до 10 преди седемгодишна възраст (нещо, с което съм уверена, че ще се справят при подходящо преподаване), но без да променят средата.
При постъпване в първи клас да учат други неща, едно ниво нагоре.
Наистина смятам, че 7 години е късно за усвояване на начална грамотност. Според мен естественият период за това е между четвъртата и седмата година.
От друга страна обаче навлизането на структурирани и ригидни занимания пък би трябвало да се отложи още, тоест в идеалния вариант аз си представям образование на игрово-доброволен принцип докъм поне десетата година - без състезателен елемент (оценки), без строго разделение на часове (т.е. с някаква поредност на заниманията, но с изчакване на децата да свършат конкретното нещо и чак тогава да преминат към следващото). Искрено вярвам, че при такава система не е рано и гръцка митология да учат на шест години, и модерно изкуство.
Т.е. моят проблем не е в естеството на материала, а в естеството на преподаването.

# 267
  • Мнения: 4 877
Избрах втората опция.
Имам предвид  родителите на деца, които са родени в началото на годината, да имат избор. Така както е било винаги.

Иначе моят син е роден в началото на година. Още на 5 години си имаше знанията. Кара едва ли не 2 години "предучилищна" и към градината, и към училище. Имаше си подготовка за 1 клас, но след няколко разговори с детски психолози (исках да се допитам, не че сме имали проблем), решихме да тръгне на 7 г. и 6 месеца, а не на 6 г.и 6 м.
Книгите, в които търсих информация, също препоръчват специално за момчетата по-късно тръгване на у-ще, заради по-темпераментния характер, не особеното почитание на дисциплината, по-трудното писане (което не знам дали ще се усвои добре някога, като съдя по баща му  Simple Smile) и най-вече невъзможността се "стоят на едно място"- чина.
В нашия случай всичко е ОК. Сега е 1 клас. Не изоставяме откъм знания, дори сме пълни отличници, плавно свикваме да не мислим само за топката. Иначе с обучението продължаваме да сме супер и като плюс много спорт.

Последна редакция: чт, 03 апр 2008, 20:10 от danybon

# 268
  • Мнения: 74
на 7 задължително на 6 по желание

# 269
  • Мнения: 1 215
И аз избрах втората опция. Струва ми се редно родителите да имат избор.
 При това , не всички деца се развиват еднакво...и родителя би трябвало да има възможност да прецени и реши кога да пусне детето си на училище.
 Аз например смятам , че ще избера дъщеря ми да тръгне на училище на 7 год., защото ми се иска да има една година повече за безгрижие. Като знам какво я чака после...Но знам ли , има мнооого време.
 При всички случаи - избор трябва да има.  Naughty

Общи условия

Активация на акаунт