В защита на Българския книжовен език!

  • 53 249
  • 1 235
  •   1
Отговори
# 990
  • Мнения: 3 835
Нищо не казвате и за кръгла маса,или за открит дебат...Да го организираме,и да поканим всички медии,и управляващи!!!Какво правим?!Набрахме инерция,да не я изпускаме!!!Моля ви!!!

Аз съм за, писах и преди, обаче кой от нас ще участва, много основен въпрос.

# 991
  • Мнения: 183
Нищо не казвате и за кръгла маса,или за открит дебат...Да го организираме,и да поканим всички медии,и управляващи!!!Какво правим?!Набрахме инерция,да не я изпускаме!!!Моля ви!!!

Аз съм за, писах и преди, обаче кой от нас ще участва, много основен въпрос.
Аз и Червената Шапка също Wink...

Предполагам че по дейните майчета ще се включат!!!А и ще поканим хора от факултетите,без тях не може!Това от наша страна.От тяхна-хора от министерството,и от управляващите.И много-всичките медии...Поздрави!!!

# 992
  • София
  • Мнения: 2 130
Момичета, ще ми помогнете ли да се ориентирам в очакваната хронология на събитията, след като комисията като че ли се отказа да внася промяна по текста на чл.16, т.4, кога предстои 2-ро четене и ако се прави кръгла маса или някакъв друг подобен дискусионен форум, не е ли добре той да е върху всички идеи за промяна на Закона за Народната Просвета. Тогава, обаче, ние трябва да сме наясно с предлаганите промени и да имаме позиция по тях, както и да имаме и идеи за непредвидени от комисията промени...Иначе само за тази точка, която почти стана ясно, че няма да отпадне от текста на Закона...дали ще можем да предизвикаме забелязан от медиите дебат и има ли смисъл...Друг е въпросът (както все повтаряше напред в темата Холограма), че така не се променят закони, за да си оправиш бакиите със задна дата, но това би било друга тема, за друга кръгла маса...

# 993
  • Мнения: 3 835
Аз бих участвала в дебат:

Защо цари повсеместна неграмотност? И каква е ролята и вината за това на образователната ни система  и учебните програми и съдържание в частност?

# 994
  • Мнения: 836
Здравейте!
Обадих се на Комисията по образование и наука към НС. Една много любезна госпожа ми обясни, че тази сряда отново ще се обсъжда проектозакона. Все още не бил готов за внасяне за гласуване в НС.

# 995
  • Мнения: 3 835
Аман вече, сега пишат допълнителния текст сигурно.

Пратих едни документи на общата пощенска кутия.

Нашият инициативен комитет има покана да участва в дискусия на тема:

Идеи и предложения за промяна на закона за избиране на народни представители. Crazy
Ще присъства и от учителския комитет, забравих му името, господина, който участва в дискусията по БТВ вчера, българиста.
Дискусията ще се проведе в сряда от 18 ч., в Славянска беседа 29, 7 ет., (сгр. на София прес).

Ако има желаещи, могат да отидат.




# 996
# 997
  • Мнения: 183
Ако има желаещи, могат да отидат.[/b]Тео,дай да отидем бе!!!Не се знае от къде ще излезе пиленцето?!

А и ще се срещнем лице в лице с учителският комитет,може да са съгласни заедно да организирамче кръгла маса,защото за десетина обикновенни мами,си е доста амбициозно...Но пък като се има в предвид до къде я докарахме,май трудно нещо ще ни се опре  bouquet!!!А и да ви кажа така бяхме поканени в една работна група в СО,и май имаме напредък в исканията си...Макар и това да не е по същество...Абе да отидем да видим!!!

Утре сутринта ще защитавам персонала на ДГ в Нова ТВ,защото ще подават колективни оставки...Та мога да опитам да ги заинтригувам за по голям репортаж свързан с нашите искания,и дейност!!!Поздрави!!!

Онзи депутат не ми се обади нещо...Не че съм и очаквала де!!! WinkНо можехме да го използваме!!!




# 998
  • Мнения: 183
Хей,никой ли вече не обявява цифрите?!минали сме 70 000  bouquet  bouquet  bouquet

# 999
  • Мнения: 4 392
Хей,никой ли вече не обявява цифрите?!минали сме 70 000  bouquet  bouquet  bouquet
Aaa, Kaс, няма да ти вземаме "хляба". Laughing
 Grinning

# 1 000
  • Мнения: 3 835
Утре ли е поредното обсъждане, трябва да следим какво са обсъждали, да няма изненади.

# 1 001
  • Мнения: 836
Утре ли е поредното обсъждане, трябва да следим какво са обсъждали, да няма изненади.
Утре е, макар, че не е обявено в програмата на НС.

# 1 002
  • под дъгата
  • Мнения: 630
Ето протоколът от заседанието на Комисията от 09.04.

А това е кратък цитат от там:
Цитат
ЗАМЕСТНИК-МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛ ДАНИЕЛ ВЪЛЧЕВ: Госпожо Богданова, аз дори бих отишъл още по-напред, ако вие прецените. Разбира се, спокойно можем да оттеглим § 2. (Шум и реплики.) Ако има общо съгласие, че ще намерим решението, което търсим, за да не пречим на държавните зрелостни изпити. Аз съм готов и ще го оттегля. (Шум и реплики.)
ПРЕДС. ВАЛЕНТИНА БОГДАНОВА: Но това означава…
РЕПЛИКИ: Не може!
ПРЕДС. ВАЛЕНТИНА БОГДАНОВА: … че ние трябва, както повелява Правилникът на Народното събрание, да обсъдим, да формулираме текст, който още обедини всички ни. (Шум и реплики.)
СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА: Чисто процедурно. Струва ми се, че по-коректно би било ние да отхвърлим този текст, защото министърът като вносител как може да го оттегли?
ПРЕДС. ВАЛЕНТИНА БОГДАНОВА: Да, той не може.
СНЕЖАНА ГРОЗДИЛОВА: И на следващото заседание нека ни помогнат експертите и юристите за един коректен текст, който да бъде от името на Комисията по образованието и науката.
РЕПЛИКИ: Да го отхвърлим.
ПРЕДС. ВАЛЕНТИНА БОГДАНОВА: Ако вземем принципно решение на комисията, ние можем да формулираме такъв текст. (Шум и реплики.) Но днес не можем да го направим.
МИРОСЛАВ МУРДЖОВ: Аз подкрепям това, което казахте в началото: понеже нямаме готов текст, който да замени чл. 16, т. 4, от друга страна явно има фундаментално съгласие този текст да остане и предложението на господин Камбуров и Методиев параграфът да отпадне ще го гласуваме, но без да сме готови с предложението на комисията, нека не го гласуваме сега.
Подкрепям Вашето предложение да отложим тези текстове, докато измислим коректния текст, който ще замени този, и да го приемем. Иначе всички се упражняваме в реторика.
ПРЕДС. ВАЛЕНТИНА БОГДАНОВА: В тази зала има изключително демократичен ред.
МИРОСЛАВ МУРДЖОВ: Демокрацията не е най-хубавото нещо на света, но по-хубаво нещо не е измислено.
ПРЕДС. ВАЛЕНТИНА БОГДАНОВА: Това не е мое мнение.
Тъй като аз първа направих предложението за отлагане на гласуването по двата члена, моля колегите, които подкрепят подобно решение, да гласуват. (Шум и реплики.)
За 10, против няма, въздържали 1.
Отлага се гласуването на § 2 и § 3.

Силви_, тук е обявено.

# 1 003
  • Мнения: 183
Днес говорих с репортерка от Здравей България,по Нова...Обеща да продължават да ръчкат проблема,и евентуално ще ми се обади да направим някакъв запис...Но да видим!!!Всички нещо само обещават,пък после...Особенно около мен,все заинтригувани хора...Ама найсе!!!

Доли не е редно тази седмица отново да внесем приложения от петицията?!Да разберат че няма лесно да се откажем?!

А отделно ви предлагам да се съберем на среща,защото във форума става всичко бавно,и много явно...Аз примерно се включвам за кратко,и по някога губя връзката...Защото ако ще организираме нещо,то трябва да го направим като хората...

Поздрави!!!Вече сме надхвърлили 75 000,можем да догоним първият милион,както сме тръгнали...  bouquet  bouquet  bouquet

# 1 004
  • Мнения: 3 835
Оф, четох протокола....... ooooh!

Ето това ми хрумна и на мен онзи ден, елементарно, махаш цифрата "4" от чл 17, т.4 и препращаш към наредбата за учебното съдържание, щом тя уреждала на практика нормите.

Проф. Карагьозов (декан на Факултет “Славянски филологии”):
.................................


"Нашата позиция относно промяната на закона е единствено в защита на обществения интерес, изява на нашата професионална и гражданска съвест.
Съзнаваме колко е важно за министерството този член да бъде отменен. Лично аз смятам обаче, че не това е конфликтният член. Смятам, че чл. 16, ал. 4 може спокойно да остане и да не бъде отменян.
В тази връзка предлагам следното. Член 16, т. 4 остава. А към промените на чл. 17, т. 4 освен тези, които вече са предложени – да бъде заличена цифрата “4” и запетайката след нея, да бъде въведена допълнителна т. 5, която да препрати нормиране на този проблем към учебното съдържание.
Без да съм юрист, съм го написал по следния начин: “Към предлаганите промени на чл. 17 – отпадане на “4,” се добавя т. 5 със следното съдържание или приблизително такова съдържание:
“5. по т. 4 – чрез учебното съдържание по български език и литература по чл. 16, т. 3 и чл. 17, т. 3.”
По този начин остава защитата на книжовния български език. Изпълняваме гражданския си дълг, изпълняваме професионалния си дълг и създаваме възможност Министерство на образованието и науката да проведе безконфликтно матурите."


Ще го оставят текста. Hug

Общи условия

Активация на акаунт