Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 4

  • 74 023
  • 575
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 17
Благодаря ти Мари Анка за оптимизма койти ми вдъхваш!
Трябва да има много хора по света като теб за да дават малко искрица за надежда. Да аз съм благодарна  на няколко човека които ме накараха да се осъзная и да се боря напред за успехите на детето. Но и много хора ме натъжаваха и все още го правеят,като гредат на нас  като на извънземни и ни сочат с пръст, правейки коментари за положението на детето. Много плачех и се  измъчвах, но реших, че ще се се боря да изживея тези неща. Нашата лична лекарка ме успокоява с думите "Господ дава изпитания на хората които обича, които го обичат и му вярват", склонна съм да и повярвам, че е така, защото аз вярвам че с вярата, надеждата и много борба ще  стане чудото. Моят съвет на всички , които  разберат, че при децата им има проблем да не се лутат много и да чакат нещата да се оправят от само себеси , А ДА  ЗАПОЧВАТ РАБОТА С ПОДХОДЯЩИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ ЗА ДА СЕ ПОЯВЯТ ДОБРИТЕ РЕЗУЛТАТИ НА ВРЕМЕ. Не губете никакво време, защото всяко лечение/терапия/  направено по рано, изкоренява проблема по лесно, а  можеби  и за винаги.

БЛАГОДАРЯ  НА ВСИЧКИ ОТ ФОРУМА ЗА СЪВЕТИТЕ, всички ВИЕ МНОГО ПОМАГАТЕ НА НОВАЦИ КАТО МЕН!

# 181
  • Мнения: 588
Аз от доста време си мисля да ви предложа да си направим арт събиране По късно ще пиша това, което мога да предложа като знания и материали.

      Надявам се след като мине арт срещата да споделите идеите, които сте коментирали.
      Paraplanercheto, целувки на двамата сладури. Hug

# 182
  • Мнения: 4 587
Sladko pate, някой питаше в седмичната къде изчезна сестричката ти?
Аз също питам.
 

# 183
  • Мнения: 588
      Започна работа и няма възможност да влиза във форума. Вечер е ангажирана с малкия.

# 184
  • София
  • Мнения: 2 352
Да, това имам впредвид, че трябва да я записвам в следващият клас за словоред, въпроси  и т.н., да не сбъркам с термините Simple Smile

А аз сега се улових как я поправям. сега гледа филм и каза: "Ядат на масата" /малко завалено/ и ме гледа и аз казвам "Да, точно така, Ядат на масата" Simple Smile Но при мен по-скоро звучи като похвала, че го е казала и го чува втори път по-ясно. Не знам вие на това ли казвате, че поправяте децата?

Днес бяхме на консултация в св.Никола относно въпросния "следващ клас".Доволна съм от съветите които получих.Когато се видим в събота ще ти преразкажа.Ще побързам да си ги запиша за да не забравя нещо.
Междувременно давайте идеи за добър детски психиатър - знам, че са кът, но искам още консултации да направя за още съвети  Rolling Eyes.Всяко едно мнение ми е полезно.

# 185
  • Мнения: 460
Катина, Плама Христова бих ти препоръчала, ако има възможност да работи в момента. Тя е университетски преподавател, миналата година прави психологическите обследвания в дг и след това работи с децата, но за тази година знам че работи по доста проекти. Много добри насоки съм получавала от нея.
За арт събиранията на мен ми е най удобно у дома, но знам че почти всички живеете в свои домове и убедена съм са красиви и уютни, което не мога да кажа за сегашната ни квартира. Ако това не ви притеснява сте добре дошли. Би било най добре за събираният ни в бъдещата ни къща, но до нанасянето ни има време, което можем да използваме с децата.
Днес правихме рисунки от пясък, със сухо лепило рисуваме, след това посипваме с пясък, натискат с длани и го изсипват. Остава залепеното, след първите опити започнахме да рисуваме предварително върху листа и след това там даминава лепилото, защото на по сложните рисунки  се забравя къде е минато с лепилото. Ползвам цветен пясък за декорация от Джъмбо, той е по ситен от морския и покрива по добре. От там съм купувала и по едър, той е идеален за криене на малки фигурки в купа пълна с него.
Филц. Това е вълна в различни цветове, В сапунена вода намокрен е много приятно като усещане, на Йони много и харесва да си го размъква, вади, изстисква, пак мокри. Така намокрен могат да се правят топчета от него, търкаляйки го в длани като пластелин. Степва се и се получава топка. може да се обработва и със специални игли, но те са много остри и са само за майките. По този начин си направихме калинки и пчела, после децата им лепят очички (от тези с малки черни топчета, мърдащи се). Йоанка лично си хареса много пчелата.
От тел обвита в различни цветове хартия правим конструкция на човече, на буболечки, после може да му се  сложи тесто и да стане по обемно. Също така и ангелчета ( от коледната тема), правихме и дърво от увита тел и зебло, преди сме правили и пръчки на феи, накрая завършващи със звезда, цвете или сърце. Такава тел в по големи количества имаме в розово, жълто, зелено и кафяво.
Пиафлора. Много приятна на допир, лесно потъват пръстчетата вътре и е голямо забавление, може да се набучат цветенца от тел за да стане градинка. Чудесни дупки стават като се бучка с химикал, молив или друго средство за писане, забавно и релаксиращо.
Ще продължа по късно.

Последна редакция: вт, 13 май 2008, 16:53 от paraplanercheto

# 186
  • София
  • Мнения: 4 412
Катина, ще чащам срещата. Трябва да видя пак точната градинка и от колко часа. Ето, това са имена на психолози, които nnnina беше препоръчала в края на 2006 г. Копирала съм ги от една тема:  "А детските психолози, на които имам доверие, ги събирам само на едната - Евелина Ведър, Жулиета Темникова, доц. Матанова, Хенриета Илиева". Но нямам лично мнение.

paraplanercheto , много мило ми стана от твоя постиг Hug Какво значение има средата, най-важни са децата и какво може да им дадем. Другото е на заден план. Ами ние с Дара направо ви избираме подарък и идваме на гости следващата седмица Simple Smile Ще си пишем на лични.

# 187
  • Мнения: 460
Знам, всички сте толкова мили, но все пак съм длъжна да предупредя за да няма разочаровани.
Продължавам с нанизване на синци ( стандартни кръгли, звездички и халкички(такива имаме) с големи дупки, макарони, при тях може да се следва предварително зададен шаблон. Низане на цветя от копчета, поставяйки най голямото отдолу, до най малкото  на върха. Оцветяването на макарони също- колкото и да е познато, винаги носи забавление.
Рисуване с акварелни моливи върху мокри кукли, това е с цел запознаване с частите на тялото и на лицето (знание, което вашите деца имат отдавна). Рисуване със същите моливи върху мокър лист, разпростира се като боичка. Или да се нарисува и след това под течаща вода за малко се получава ефектно и различно. рисуване с боички за пръсти и четки, стандартно, но доволно цапащо, следователно забавно.
Имаме маркери за порцелан, стъкло и пластмаса. Могат да си нарисуват чаши и чинии, отделно ако успеем с някой ресторант или заведение за бързо хранене да се разберем, може да си вземем пластмасови кръгли кутии с дръжка от горе. Предполагам в такива им доставят някой от продуктите. Имаме няколко  такива, в които са разпределени играчките- коли, кукли, дребни играчки, та тези кутии стават много приятни нарисувани с такива маркери.
Рисуване върху ламинирана хартия, може да се правят печати и отпечатъци, да се рисува и трие след това, доста възможности.
Фигурки от фимо. Втвърдява се след печене, но последната партида ги загорих, трябва да се наблюдава, докато е във фурната. Там възможностите са изобилни, правихме копчета за нанизване, домати, шапка на една кукла ( понеже Йони не търпи летни шапки реших да я спечеля по този начин, бях я помолила да не пипа, докато е на куклата, изтърпя и я гледаше много любопитно, но след като я опекох и я сложихме отново най безцеремонно я свали).
Могат да се направят различни неща, примерно плодове и зеленчуци, за да се сортират след това и какво ли още не.
Почти същите неща могат да се направят със солено тесто,но то е по грубо и трябва да се боядисва след това, за това ние го използваме за мачкане и за правене на фигурки от шаблони, има детска точилка и дребосъците много се впечатляват. И за 3д фигурки е идеално, защото е в по големи количества. Изсъхва, пече се и е готово.
Рисуване на тениски, потничета и прочеее с боя или маркери за текстил. За по лесните неща може да се справят дребосъците с маркерите, но за по сложните ще трябва да се съобразим със сестра ми, която е художника в нашата къща.
Мога да предоставя разни дребосъчести парцалки и шевна машина, за ушиване на одеалца за куклите. Понеже Йони си приспива много старателно куклите последните седмици с едни ръкоделия от баба й, реших да й ушия одеалца и възглавница. Едното беше от парченца, тип пачуърк, а другото от плат със детска щампа. Беше толкова щастлива, че се проточи него ден заспиването й на обяд, ставаше да ги завива и да ги гледа, завити до нея.
Водни камъчета, оцветени с акрилни бои и салфетна техника. След като се оцвети се слага най горния пласт на картинката от салфетката, тя залепва към мократа боя и остава като рисунка. Много са приятни на пипане, нечупливи Joy и цветни. Могат да се направят пак за сортиране или за сглобяване. Някъде бях видяла жираф от няколко камъчета, различни за глава, врат, тяло, крачета, опашка. Ние сме си направили с цветя, риби, човечета и патета.
Ами общо взето това е, което мога да предложа. Винаги има нови неща, които могат да се  научат, към момента мога да предложа само това.
За материалите не се притеснявайте, купувам повечето от тях в големи количества от борсата за цветята, защото се ползват и ми излиза по евтино.
Опитах се да бъда по подробна, за да може тези, които няма да могат да дойдат на срещата ни да се възползват от идеите, така както съм го правила и аз от вас.

# 188
  • Мнения: 3 479
Здравейте,
днес беше втората ни среща с психолога и ни викат във вторник, за да ни дадат заключението и да ни кажат какво трябва да правим.
Благодаря на всички за милите думи и за съветите Hug
Райнов, видях, че си писал, че нашият Криси много прилича на твоето детенце. Той с каква диагноза е?
Покрай тревогите за Криси, татко ми разказа, че внучето на негов братовчед проговорило на 6,5г само, без никакви занимания. Детето  и семейството му живеят в едно русенско село близо до гр. Бяла, на ок. 80 км от Русе. В Бяла идва логопед веднъж в месечно (какво ли може да направи за това време Rolling Eyes), а семейството няма възможност да пътува постоянно до Русе, за да се занимават специалисти с детето. И то си расте просто така, ходейки само в селската детска градина. Помолих татко да разпита повече, ако е удобно. Иначе той каза, че е виждал детето. Според него говори леко провлачено и все още има доста беден речник, но разбира като му говориш и татко е разбрал това, което казва детето. Това за мен си е чудо, а в същото време ми стана и тъжно като си представих, че това детенце най-вероятно е можело да проговори и по-рано, ако е имало кой да се занимава с него ooooh! И как ли ще я карат в училище, като в това село едва ли има ресурснти учители, които да го подпомагат?

# 189
  • Мнения: 5 981
Райнов, видях, че си писал, че нашият Криси много прилича на твоето детенце. Той с каква диагноза е?
Диагнозата е "Умствено изоставане с неизяснен произход" - това заради пълната липса на говор  Sad. Диагнозата е поставена в св. Никола. Аз съм майката на същото дете, за което rainov пише. 

# 190
  • Мнения: 3 479
Райнов, видях, че си писал, че нашият Криси много прилича на твоето детенце. Той с каква диагноза е?
Диагнозата е "Умствено изоставане с неизяснен произход" - това заради пълната липса на говор  Sad. Диагнозата е поставена в св. Никола. Аз съм майката на същото дете, за което rainov пише. 

Пепи, надявам се, че не се сърдиш, че попитах. Аз не познавам майките и децата от този форум. Пожелавам ви същото чудо, като на нашите роднини, за които писах по-горе. Hug

# 191
  • Мнения: 5 981
Оооооо, ама моля ти се. За какво да се сърдя. Ти се притесняваш за детето си също както и всички нас Hug. И аз постоянно търся сходства и несходства между децата и си правя мои си умозаключения. Тука всеки описва постигнатото от детето му.
Йови, страхотни неща си написала. Много са ценни. Честно казано материалите, които си описала трудно ще се намерят на нашия пазар, но пък не са незаменяеми   bouquet

# 192
  • София
  • Мнения: 4 412
paraplanercheto, много ми харесаха и на мен идеите. А в кой квартал да дойдем? Да видим дали ще има и други желаещи? По кое време е удобно?
*Галя* , много късмет ви желая Hug

# 193
  • Мнения: 460
Галя, има толкова възможности за децата ни, дори на пръв поглед да не изглежда така. Въпреки че, нашето дете най назад от всички дечица, за които става дума в темата, а пък от Алекс на Кифла, с когото имат 2 седмици разлика е на светлинни години. Въпреки всичко това тя напредва. Това, че  Криси е толкова малък е голям плюс. Поздравявам ви за навременното търсене на помощ.
Пепи, да най хубавото е че имат алтернативи.
Сладко пате, поздрави специално сестра си, определно се усеща липсата й, целуваки на дребосъците.
Таня, до х-л Хемус и Сити центъра сме, до обяд съм ангажирана с децата. Обед, следобед, вечер, когато кажете. Вижте се в събота и следващата седмица ще измислим нещо  smile3553 search pletka dancing

# 194
  • Мнения: 212
Глая, това, че детето ти чува и си разпознава името и чува музика от другата стая не означава, че слуха му не е засегнат.  Аз не съм много наясно кое как се нарича но има състояние при което детето чува, но не достатъчно -
Здравейте!
Деси и Райнов дават мн. добри примери, за да се разберат затрудненията. Много често невъзможноста за проговаряне, дислексични затруднения и някои съпътстващи поведенчески проблеми са в резултат от лоша слухова преработка. Т.е не чуването, а слушането и не че детето не слуша Laughing. Това не кореспондира нито с алалиите, нито с агнозия. Слухово преработващите параметри, които трябва да се развият навреме са много и сложни. Те много често приличат на аутистичен спектър, често ги определят сякаш не чуват или не отговарят веднага и трябва няколко повторения.. В темата е писано, може да четете на БГ и тук ако не е давано вече - http://www.cpcentresof-bg.com/bg/CognitiveBehaviour/sensor.html
 
Децата със съмнения за подобни проблеми се насочват към слухово тестване при аудиолог, обаче измерването на това дали чува честоти не дава съвсем обективни резултати, защото детето може да няма проблем с този параметър и пак да има слухово преработващи в другите аспекти. По принцип се правят още тестове, уви тук незнам от кого се познават. Проверява се как става темпоралната преработка - тясно свързана с езика /способноста да се отделят думите/. Тази невъзможност може да доведе до проблеми с езиковото развитие и  в четенето. Този тип тестове е трудно да се правят с малките деца, защото се иска обратна връзка от тях – т.е да дават сигнал по някакъв начин.
 

Общи условия

Активация на акаунт