Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 4

  • 74 031
  • 575
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 4 412
Не, моето не пие нищо.
Мисля си, че трябва да има някаков психо трениг. Това е известно състояние, че при свръх-емоция, човек  може да се изпусне. А част от децата са много чувствителни, психиката им съзрява по-бавно. Сигурно при спокойна обстановка всичко ще е наред, но си представям в детската градина се скарва учителката, детето се подмокря, децата се смеят. Тази ситуация ми се струва, че може доста да върне едно дете в развитието му.

# 211
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Танче - само да ти кажа, че в днешно време не съм забелязала да се подиграват децата на такова нещо - явно са по-интелигентни. Сравнявала съм във всякакви ситуации. Да не ти разправям, че дете много умно добре развито също му се случваше да се напишква. Слава богу дори да има такова нещо учителката веднага парираше. Дори ме е успокоявала, че примерно този ден още поне пет деца са се напишкали, я от студ, я от някакво емоция.

# 212
  • Мнения: 485
има идруг птроблем по4на да се напишква и понякога нааква Embarassed
Няма от какво да те е срам. Това е форма на протест, често се среща, тъй като други начини за протест детето не намира на този етап. С риск обучението да се забави за известно време, препоръчвам малко да се отклоните от програмата с новата терапевтка, за да му покажете, че и при нея може да е интересно. Например отивате при нея. Още в началото,преди да се е напишкал, получава награда за това. Също така се изговаря защо получава награда /"Браво на ......., не се напишка, заповядай бонбон" /инструкцията зависи от нивото на разбиране на езика/. Стоите още малко. Терапевтката дава заедно с теб някаква задача, която детето вече е овладяло и лесно може да се справи. Пак награда, бурна похвала, целувки, прегръдки. И то първо терапевтката да хвали, после похвалата се потвърждава от теб. Т.е. хватката тук е детето да види, че едва след като терапевтката му е казала Браво, едва след като тя е оценила изпълнението, едва тогава майката похвалва, т.е. доверява се на оценката на терапевтката.
Идеята като цяло е детето да започне да свързва кабинета с положителни неща, да му стане приятно там и да спре да се напишква. Това,което друго можеш да направиш паралелно с това, е да го изпишкваш точно преди влизане при терапевта.

# 213
  • Реъкйавик
  • Мнения: 381
правиме ги вси4ките позитивни истории в къщи имаме специално табло с звезди и като свършат звездите купуваме игра4ка от специален магазин дето тои му харесват игра4ките. не съм сигурна как стоят нещата в градината говорих с едната у4ителка която беше много съгласна с мен но не виждам никаква промяна. за работата с новата терапефтка е същото а моят син по принцип е много общителен и бързо възприема изобщо като попивателна не знам защо е така в момента и ми се струва 4е моми4ето не се и опитва да направи нещо.... аииии не знам

# 214
  • София
  • Мнения: 2 352
Ето и мнения от другата страна на бариерата. http://teacher.bg/cs/forums/t/3578.aspx

# 215
  • Мнения: 485
Катина, хубаво, но няма да го чета, защото винаги когато чета мнения на учители по тези въпроси, се вбесявам от разсъжденията им. Да не говорим, че вечно опяват как никой не им бил дал информация, не били подготвени и т.н., сякаш няма книги, няма интернет и не могат да четат! Е,слава Богу, не всички са така, но преобладаващата част. И този мил, съжалителен тон (съжалителен, не съчувствен), с който е изказано всичко - е те това пък най ме вбесява:
"Ми то горкичкото толкова си може..."
"То милото нищо не може да прави, стои и се клати. какво да обяснявам на другите деца"
"То за тях, нещастните дечица, това е добре, ама не е добре за нормалните деца"
"А аз какво да направя-нищо, оставям го да обикаля стаята и да шуми. Това не е добре за класа, но аз съм за интеграцията"
и т.н. и т.н.

# 216
  • Мнения: 3 546

"Ми то горкичкото толкова си може..."
"То милото нищо не може да прави, стои и се клати. какво да обяснявам на другите деца"
"То за тях, нещастните дечица, това е добре, ама не е добре за нормалните деца"
"А аз какво да направя-нищо, оставям го да обикаля стаята и да шуми. Това не е добре за класа, но аз съм за интеграцията"
и т.н. и т.н.
Аз също съм чувала част от тия реплики по адрес на дъщере ми,но за моя и нейна радост вече попаднахме на точните учители и всичко е ОК!  bouquet

# 217
  • Мнения: 212
Ето и мнения от другата страна на бариерата. http://teacher.bg/cs/forums/t/3578.aspx
Много са интересни мненията на учителите в този линк! Поставят доста нерешени въпроси. И всъщност за тяхното решение те не са хората. Също има доста добро познаване на някои от проблемите. Това, което на мен ми направи най-вече впечатление е Какво си мислят другите деца? Ние не можем да контролираме хората какво си мислят, можем обаче да дадем шанса на всички деца да покажат какво могат. А всеки може по различен начин.

# 218
  • Реъкйавик
  • Мнения: 381
можем да повдигнем завесата на незнанието относно вида заболяване и .... и много други
това е добро на4ало
тук в исландия има организация създадена от родители преди много години ( това кето вие се опитвате да направите)
в тази организация работят предимно родители но ве4е имат и специалисти логопеди терапефти и др. между тях има и адвокати които да им помагат относно права и други като защита и про4е
как стоят нещата в БГ по този въпрос?

# 219
  • София
  • Мнения: 4 412
Здравейте набързо,

Исках да ви кажа, че днес на срещата бяхме аз, Катина и Кифла и съответно децата. Хареса ни. Открихме една градинка с голяма поляна и установихме, че децата са доста по-спокойни и ние успяхме да се видим. Така че, хайде скоро пак на среща. Аз се чувствах добре, защото не се налагаше да се съобразявам с нищо, а децата са големи симпатяги и доста добрички. Дъщерята на Катина е голям помощник. Е това, аз в ролята на репортера.  bouquet

# 220
  • sofia
  • Мнения: 1 426
Здравейте набързо,

Исках да ви кажа, че днес на срещата бяхме аз, Катина и Кифла и съответно децата. Хареса ни. Открихме една градинка с голяма поляна и установихме, че децата са доста по-спокойни и ние успяхме да се видим. Така че, хайде скоро пак на среща. Аз се чувствах добре, защото не се налагаше да се съобразявам с нищо, а децата са големи симпатяги и доста добрички. Дъщерята на Катина е голям помощник. Е това, аз в ролята на репортера.  bouquet

Потвърждавам  Peace. Моето дете остана доволно и се представи доста добре, един от малкото сравнително спокойни дни. Цял ден пита къде е Дари и къде е Мишото  Simple Smile.
Дано следващия път се съберем повече на срещата.

# 221
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Мислих първо при вас да дойда и после на мероприятие от училище, обачееее се изложих пред вас.

# 222
  • Мнения: 4 587
Добре, Таня е била репортер. А фоторепортер?

# 223
  • София
  • Мнения: 2 352
Да, готино беше.Не се налагаше да се съобразяваме с нищо. Wink

Добре, Таня е била репортер. А фоторепортер?

Нема снимки - `шъ фанем очи бре  Rage.

# 224
  • Мнения: 4 587
Нищо. Много е хубаво това, че се събирате. Завиждам ви.

Общи условия

Активация на акаунт