По телефона

  • 5 421
  • 79
  •   1
Отговори
  • Мнения: 3 423
Наложи ми се тези дни да се обаждам на
някакви служби в София. Първо, никой не
се представи, като вдигна телефона, пък и
май се изненадаха, като аз си казах името.

Навсякъде ли е така - този, който вдига телефона,
да не се представя, а да смята, че едно "ало" или
"да" са достатъчни? Представяте ли се, като вдигате?
Представяте ли се, като се обаждате?
Или се провежда следният диалог:
- Да.
- Иван?
- Няма го.
Фрас.
Без "Добър ден!", "ако обичате", "бихте ли...", "Дочуване"...

Как общувате по телефона вие?

# 1
  • Мнения: 1 052
Ползваме като телефон стария на Евромебел.
Ако някой чете, да го сведе до знанието на компетентните лица от въпросната мебелна къща, които явно нямат желание да си актуализират инфото във Соф справки.
Вдигам телефона и казвам "Еди коя си организация, добър ден!"
А те ми казват без добър ден и каквото и да било: "Оня диван, на Версаче, колко струва?"
За какво си говорим....

# 2
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Аз рядко вдигам телефона, но, ако се случи, казвам името на фирмата и се представям по длъжност.
Ако ми прехвърлят разговор, задължително се представям и по име.
Когато аз търся някого, се представям задължително. И питам с кого говоря. Рядко се случва да не ми отговорят.

# 3
  • София
  • Мнения: 4 867
Директният ми служебен телефон е близък до този на таксиметрова компания. Често се случва да ми поръчват такси, въпреки че предварително съм се представила. Задължително се представям и когато търся някого.

# 4
  • Мнения: 1 447
Винаги когато вдигам телефона казвам.Еди коя си фирма е добър ден,какво обичате,или кого търсите?
Когато аз звъня винаги поздравявам и казвам какво точно търся и ме интересува.
Но много често съм попадала и на такива хора за каквито говориш.
 А много мразя когато някой звъни и ме попита: Ало кой се обажда?

# 5
  • София
  • Мнения: 18 679
Не се представям като си вдигам телефона. Вярно, служебен е, но го няма упоменат на публично място, поради което съм приела, че който го има, търси точно мен или е бил насочен от секретарките към мен, с две думи - знае ми името Grinning

# 6
  • Мнения: 4 300
Когато се обаждам винаги се представям, след като кажа Добър ден. Автоматично го правя, като през това време мисля за следващата си реплика. Обикновенно уточнвам Обаждам се във връзка с.....
Много мразя по ТВ в директно предаване да чуя "Алооооо, обаждамЕ се от еди-къде-си- .....".
Когато вдигам служебен телефон казвам името на фирмата, не и моето, не знам защо. Може би защото е прекалено дълго, защото говоря предимно с хора, с които вече съм контактувала, с непознати първо минаваме през епистоларната форма. Или просто навик.
Личния си телефон понякога също вдигам с тъпото ****банк, смеят ми се отсреща, и аз се смея Laughing Навик, какво да се прави.
А, да. Случвало ми се е и вместо *****банк да кажа КАнал 8, без никога да съм работила в Канал 8. Оттогава внимавам какво си мисля докато говоря по телефона.

# 7
  • Мнения: 648
   Винаги, когато вдигам телефона представям фирмата.
Когато аз пък звъня, освен че се представям намирам за уместно да попитам и дали е удобно в момента.
Мои колеги  са намирали за смешно, че поздравявам във всяко такси, че казвам благодаря в магазините.
За съжаление все още имаме да учим елементарни взаимоотношения в общуването.

# 8
  • Мнения: 606
Наложи ми се тези дни да се обаждам на
някакви служби в София. Първо, никой не
се представи, като вдигна телефона, пък и
май се изненадаха, като аз си казах името.
Изненадващото е, че изобщо са ти вдигнали.

# 9
  • София
  • Мнения: 1 176
Когато звъня поздравявам, питам за фирмата и конкретен човек, съответно после казвам коя съм. Спестявам им един вид въпросите.
Опитвам се да говоря ясно, за да не се налага да се питаме: А, какво, ъ, не чух, пак ...  моля, не ви разбрах.
Много често се случва да не успея да чуя с кого говоря, не понеже съм глуха или несъсредоточена, а понеже се мънка.
Аз говоря бързо по принцип, конкретно по телефона го избягвам.

# 10
  • В една Дупка.
  • Мнения: 629
Директният ми служебен телефон е близък до този на таксиметрова компания. Често се случва да ми поръчват такси, въпреки че предварително съм се представила. Задължително се представям и когато търся някого.
А на мен личният ми номер е подобен на таксиметраджииска компания от Монтана. Като вдигна направо казвам  " Не съм такси компания" когато ме търси непознат номер. А понякога става сконфузно, защото може и някой мой познат да е Embarassed Но не им се представям, омръзнало ми е да обяснявам надълго и нашироко, как така не съм такси диспечерка Joy
А когато звъня по фирми и служби задължително се представям, но от ответната страна никога няма отговор (представяне). Не знам защо, явно и на тях име омръзнало.... Joy

# 11
  • Мнения: 2 401
Да, навсякъде е така, ако се представиш веднага ставаш съмнителен.
Изключвам разбира се служебни разговори, главно в и с недържавни институции. .
Държавните служителки не си правят труда, защото освен, че те колят и бесят, ти им досаждаш в работно време.. Laughing

# 12
  • Кацнала на едно дърво.
  • Мнения: 3 192
Ох, ох, умирам да се представям.  Joy Първо, името ми звучи едно такова важно, тежко.  Mr. Green Второ, го казвам още по-важно и тежко. Трето, реакцията винаги е изумено мълчание, пълно сащисване.  Joy (Заради това го правя, разбира се.  Mr. Green). Усещам от другата страна как човекът се паникьосва: "Коя е тая, бе! Защо си казва името! Защо!Ох." Joy Joy Joy А ти се обаждаш да питаш, да речем, защо са спрели тока в квартала.  Whistling
П.П. Искам да отбележа, че повечето хора се сащисват на елементарни изрази от типа на "моля", "благодаря", "бихте ли" и загубват ума и дума. Просто не са научени (а и не са си дали труда да научат, което е трагично). 

# 13
  • При хората, които обичам
  • Мнения: 3 192
Ефектът е такъв , да. "Олеле, явно нещо трябва да ми говори това име" Laughing
И в изумлението си, вземат, че и те се представят...

# 14
  • на село
  • Мнения: 3 965
Когато вдигам служебния тел. винаги казвам името на фирмата, своето -не.

На домашния -не, там рядко ме търсят  Simple Smile.

# 15
  • Кацнала на едно дърво.
  • Мнения: 3 192
Ефектът е такъв , да. "Олеле, явно нещо трябва да ми говори това име" Laughing
И в изумлението си, вземат, че и те се представят...
И веднага пускат тока, че знае ли човек коя съм, на кого съм, а?  Joy

# 16
  • Мнения: 3 423
Ето, като се обадих в едната служба, чух
само едно "ало" отсреща. Казах добър ден,
казах и че се обаждам аз, тоест, името си.
А оттам въпросната шефка на службата ми
се сопва: "Кой, кой се обажда?" Като че не
очакваше да се обади някой, или може би
не очакваше точно аз да се обадя. Реших,
че хората, които звънят там, никога не си
казват имената, а говорят направо. Може
би и по същество. Както и да е, разбрахме се.

ПП. Случвало ми се е на горещ телефон да
звъня, и да не ми е вдигал никой. Може би
все пак въпросният телефон е охлаждал тъкмо.

ППП. Василке, взе ми думите (и емотиконите) от устата.

# 17
  • Мнения: 480
По-интересно става като ги помолиш те (той/тя) да се представят. Е тогава вече буквално се усеща паниката: "ами сега?! какво да кажа?!? какво ще искат?! Кой ще поеме отговорност?!?" Много пъти са ми отказвали да се представят за да останат безименни и анонимни, да не би да им потърсиш отговорност за недостоверната информация, която "любезно" са ти предоставили...

# 18
  • Мнения: X
Такива дето не се представят съм сколнна доста да ги тормозя по телефона  Mr. Green

# 19
  • Мнения: 5 468
Наложи ми се тези дни да се обаждам на
някакви служби в София. Първо, никой не
се представи, като вдигна телефона, пък и
май се изненадаха, като аз си казах името.
Изненадващото е, че изобщо са ти вдигнали.
Joy Joy Joy

# 20
  • Мнения: 756
представям се аз и използвам бихте ли обаче след това настъпва объркване- това беше в София , тук досега не съм имала случай някой д не ми се представи

# 21
  • Мнения: 301
не се представям  newsm78 5 мин трябват да изговоря фирмата, длъжността и името ми
телефона ми не е упоменат публично - тоест, който звъни на него търси само и единствено мен ooooh!
на публичните телефони се отговаря така обаче - много е изнервящо особено като го повториш окол 20 пъти за 1 час - знам го от опит, защото се наложи 1 ден да се направя на секретарка

и не по темата - така открих, че никога не бих станала секретарка Thinking

# 22
  • Мнения: 4 841
По-интересно става като ги помолиш те (той/тя) да се представят. Е тогава вече буквално се усеща паниката: "ами сега?! какво да кажа?!? какво ще искат?! Кой ще поеме отговорност?!?" Много пъти са ми отказвали да се представят за да останат безименни и анонимни, да не би да им потърсиш отговорност за недостоверната информация, която "любезно" са ти предоставили...

Оооо, да - репликата "А бихте ли ми казали с кого разговарям?", произнесена по възможно най-мил начин, сериозно стряска разните "служби" (както ги е нарекла Лиска)  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
 

# 23
  • Мнения: 48 023
В никоя служба не се представят
В частните фирми е малко по- добре

# 24
  • Мнения: 5 622
Лиске, от колко време не живееш в България?

# 25
  • Мнения: 3 521
В старата ми работа се представяхме на 2 нива - първо всички обаждания преминаваха през секретарките. Те съответно "Добър ден! Фирма Еди-коя-си, на телефона Име какво мога да направя за вас?" и след прехвърлянето по отделите пак всеки си се представяше "Добър ден, Фамилия, отдел, какво-що да правим?".
Фирмата беше частна, дъщерна на една украинска компания и всички секретарки минаваха строго обучение при една 55 годишна горгона Лена, която плющеше балони, колкото детски глави и гледаше лошо новите момичета...весело е по телефоните Rolling Eyes

# 26
според мен до някъде си е въпрос на възпитание общуването по телефона

# 27
  • Мнения: 154
Аз лично с вдигането на телефона съобщавам името на фирмата, за да не поставям хората в неудобно положение да ме разпитват. Забелязала съм обаче, че в много от държавните институции (министерства, агенции и пр.) телефонът се вдига с едно единствено "ДА!" насреща и се започват едни дълги разпити от моя страна, за да успеч да разбера, дали съм уцелила правилния номер.  Tired Обобщено: няма кулура на говорене по телефона и това е. Айде, баба от село я остави, ама да си се тупнал у градо на мекото кресло някъде и да говориш като хванат от гората.... ми уморително е... Пресен случай от тази сутрин. Звъни служебният телефон и един мъжки глас вмъква след моето представяне "Ааааа вий ли сте?!" Потвърждавам. "А друг номер имате ли?" Любезно диктувам другия номер. "Значи и на него да ви търся?" Питам: "А Вие сте?" Отговорът беше потресаващ" Аз съм на Иванчо - идиота чичо му.." И се започва един монолог на тема "Как АЗ (чичото на въпросния "идиот", от когото наемаме офиса) ще го осъдя за имота..."  #Crazy  Tired Съвсем излудяхме...съвсеееем

# 28
  • Мнения: 84
Когато вдигам служебния - казвам името на фирмата. На домашния и мобилния не благоволявам да се представя, но пък и след ерата на caller id-то нй-често знам кой се обажда и ми се струва малко тъпо да се представям. Въпреки, че по принцип го считам за редно.


"Джингов, Гугински, Кючуков и Величков, добър ден, еди-кой-си на телефона" - е това обаче всеки път като го чуя ме напушва смях...

# 29
  • Мнения: 3 782
Наложи ми се тези дни да се обаждам на
някакви служби в София. Първо, никой не
се представи, като вдигна телефона, пък и
май се изненадаха, като аз си казах името.
Изненадващото е, че изобщо са ти вдигнали.
И аз това щях да кажа, все по-често се случва. Не че работата им е толкова много, ами зная ли и аз Rolling Eyes Наскоро ми се случи да отида до болницата, трябваше да плащам за някакъв преглед, еми влязох аз, жената проведе три разговора, два по gsm-ма си кой кога щял да идва и разни такива, които нямат общо с работата й, еми аз се почувствах неудобно.
Аз работя във видеотека, едни път ми се случи, един клиент отваря врата, в този момент звани телефонът ми, не служебният а моя, при което аз го затварям. А клиента ми вика - Проведи си разговора ще изчакам. Няма връзка много с темата, но все пак искам да кажа, че от културата не остана нищо вече.
Все по-рядко ме послещат по телефона с Добър ден! За жалост

# 30
  • Мнения: 740
"Джингов, Гугински, Кючуков и Величков, добър ден, еди-кой-си на телефона" - е това обаче всеки път като го чуя ме напушва смях...

 hahaha hahaha hahaha наистина ли има такава фирма?

# 31
  • Мнения: 411
Винаги след задължителното "Ало" казвам и "Добър ден!",после продължавам така "Бихте ли...",накрая казвам "Дочуване".Мисля,че е въпрос на възпитание.

# 32
  • Мнения: 480
hahaha hahaha hahaha наистина ли има такава фирма?

Съвсем наистина! И са едни от Големите адвокати.  Peace  Grinning

# 33
  • Мнения: 3 447
Е, вкъщи не вдигам с "Дом Едикоиси, добър ден"  Grinning

# 34
  • Мнения: 740
Досетих се, че е кантора, но не разбирам защо мъчат така секретарката. И този който се обажда, дали накрая на излиянието помни защо е звъннал Joy

По темата - ужасно мразя когато звънна, кажа добър ден, представя се и направя малка пауза за да чуя отсреща поздрав някакъв, а вместо това ме застрелват с едно рязко КАЖИ!
Подивявам  Twisted Evil

# 35
  • Мнения: 6 029
На служебния телефон не се представях, казвах името на фирмата. Следваше го "добър ден", разбира се.
Вдигам телефона веднъж, рецитирам си квото там трябва. Отсреща мъж. Алоо, кой се обажда? И аз  Shocked, помислих малко и му казах, че той ми се обажда, не аз на него  Laughing

И още се сетих, от офиса на мъж ми. Търсят по телефона колежката им, която в момента е в отпуска. И онзи моли да дадат мобилния й телефон. Ми ще ви го дам, казва служителят Х. Момент, да си взема нещо за писане. Да, няма проблем, пишете ли? Ми телефона й е Самсунг, от онези с двата дисплея, не помня модела. Ало, чувате ли ме? Simple Smile

Обожавам някой да ми иска мобилните на колеги. Обожавам да не ги давам.

# 36
  • Мнения: 502
  Лисо,имала си късмет че изобщо са ти вдигнали телефона.Аз се обаждам често в НОЙ,защото ми бавят майчинството,но ми се е налагало да звъня с часове.На въпроса ми "Защо не вдигат телефона?",ми отговарят нагло-"Аз да не съм телефонист?Знаете ли колко хора звънят!"А това да се представи,да каже"Добър ден!"-е,стига сега и ти,прекаляваш значи! Mr. Green

# 37
  • Мнения: 1 763
Аз вдигах с името на фирмата, после казвах "Добър ден", после се представях. Но името на фирмата е едно дълго, моето име също и понякога като видя, че звънят от мобилен телефон ги изстрелвах много бързо, за да не набутвам обаждащия се. В отговор често чувах "Какво, какво?".

# 38
  • Мнения: 3 447
В интерес на истината, когато си изстрелят името в началото, така или иначе не го запомням. Смятам, че името на фирмата/организацията е достатъчно за първоначално представяне.

# 39
  • София
  • Мнения: 4 867
Аз се обаждам често в НОЙ,

Никога не ми е хрумвало, че мога по телефона да разговарям с НОЙ  Wink

# 40
  • Мнения: 107
Аз се обаждам често в НОЙ,

Никога не ми е хрумвало, че мога по телефона да разговарям с НОЙ  Wink

 Joy Всичко е възможно с повече въображение Simple Smile

По темата-представям се и ми се представят. Не знам, може би съм късметлийка и попадам на учтиви хора в София.
Или може би важи поговорката "Каквото повикало, такова се обадило."

# 41
  • Мнения: 604
Ами  аз чак сега разбирам защо
гледах странно когато дойдох в
испанско-абе то няма сърдити
служители нито ядосани работници!
Всички едни такива усмихнати
и услужливи чак да им се чуди човек newsm78!
Изгежаше ми чак нереално !

# 42
  • Мнения: 6 998
Поради естеството на работата, няма как да не кажа фирмата и името си. Не всички клиенти обаче се представят.

Ако лично аз си звъня по личен въпрос някъде - представям се и се държа любезно. Май ми е професионално изкривяване.
Пак обаче не винаги от отсрещната страна казват коя е службата и с кого говоря. Дразнещо е, все си мисля, че бъркам телефона и трябва да питам "С еди коя си служба/фирма говоря" ...

# 43
  • Мнения: 8 999
Когато се обаждам в някой офис, служба, учреждение, не смятам, че е необходимо да знам с кого точно разговарям, нито пък вдигналият телефона се интересува от моето име. Особено, ако искам някоя справка - какво е работното време, кога има приемен час еди кой си, къде се подават молби, къде се подават жалби и т.н. Това са служебни взаимоотношения, които не предполагат близост. Интересува ме само, когато вдигнат слушалката, да си кажат името на фирмата, за да съм сигурна, че не съм набрала грешно и да не се налага да питам дали те са онези, които търся.
При по-продължително общуване с някой служител, който се ангажира лично с моята житейска трагедия, държа да се представя и да знам и неговото име. Или в случаите, когато предполагам, че ще обаждам повече от веднъж.
Както когато вляза в някой магазин, изобщо не се интересувам от името на продавачката, а само от стоката, която се предлага. Питам за име, ако реша да правя рекламация за нелюбезно или некомпетентно  отношение за служител пред шефа му.

# 44
  • Мнения: 502
Аз се обаждам често в НОЙ,

Никога не ми е хрумвало, че мога по телефона да разговарям с НОЙ  Wink
  Леле,чак сега зацепих! hahaha Joy

# 45
  • Мнения: 480
Досетих се, че е кантора, но не разбирам защо мъчат така секретарката.

Името им е като скоропоговрка, сигурно така изпитват секретарките си. Ако можеш да го повториш - техния човек си  Grinning

Във фирмата, където работи мъжа ми, са решили че така или иначе първите две-три секунди този, който звъни не чува нищо и въобще не разбира какво му казваш. Затова са решили да започват с "Добър ден". Секретарката им звучи така: "Добър ден! Едикоя си фирма". По този начин, дори и да не чуеш поздрава, поне чуваш името на фирмата. В другите фирми, в повечето случаи, чуваш само "Добър ден", даже само "...ден".

Пак в тяхната фирма, един техен колега хубаво ме сложи на място. Звъня да търся мъжа си и казвам: "Добър ден, едикойси може ли?". Човека ми отговаря: "Едикойси може много работи, Вие какво ще обичате?"  Mr. Green

# 46
  • Мнения: 1 212
Ефектът е такъв , да. "Олеле, явно нещо трябва да ми говори това име" Laughing
И в изумлението си, вземат, че и те се представят...
И веднага пускат тока, че знае ли човек коя съм, на кого съм, а?  Joy

Ахъм , много добра тактика да се представяш.
Винаги има положителен ефект .
Особено в онези случаи .... когато името ти не говори нищо на отсрещната страна  Laughing

Прочетох темата по диагонал , сега подробно почвам ... ама това ми се наби на очи

# 47
  • Мнения: 3 423
Ахъм , много добра тактика да се представяш.
Винаги има положителен ефект .
Особено в онези случаи .... когато името ти не говори нищо на отсрещната страна  Laughing
Именно! Иначе се губи време.
То импулси, то обяснения.

# 48
  • под дъгата
  • Мнения: 630
Зависи от естеството на разговора, но, да, в повечето случаи се представям. Въпрос на възпитание и порядки.
Факт е, обаче, че повечето институции не се представят и човек не е сигурен дали е набрал правилния номер. Наскоро проведох следния телефонен разговор с данъчен служител:

Той: Да.
Аз: Добър ден! Данъчно подразделение "......."?
Той /явно чул поделение/: Поделения има в казармата.
Аз /явно смутена/: Ъъъ, имах предвид клон.
Той: Клони има по дърветата или банките. Ние сме офис "....." на НАП!
Аз /запазвайки самообладание/: Благодаря за ограмотяването! Сега мога ли да пристъпя към основния въпрос?

Много беше кисел чичкото  Laughing

# 49
  • Мнения: 1 212
Сега се сетих как преди седмица звънях в Зологическата градина   ...  Laughing

Избирам номер / взех го от тема във форума , апропо  Wink/
Отсреща : Да а! ... / леко раздразнен мъжки глас с плътен тембър/
И аз         : Зологическата градина ли е ?   Rolling Eyes .....  Party / сетете се как си представих за момент, какво би се изсипало като словесен водопад върху мен, ако бях сбъркала номера случайно  Mr. Green/

# 50
  • Му Кинд Оф Плаце
  • Мнения: 4 033
По задължение, когато вдигам телефона, си казвам името на фирмата и фамилното. СТава една дълга и омешана, никой не е навикнал да чува първата реплика по телефона и проиграваме отново.
Лошото е, че това с фирмата и името ми е станало навик и вкъщи ми е много трудно да превключа на "Да, моля"  Mr. Green
Нямам навика да питам с кого разговарям, а е важно, ама пусто...

# 51
  • Мнения: 1 488
Да, има на какво да се учат служителите по разни фирми и служби

Аз, както и всички мои колеги вдигаме служебните си телефони с думите "Добър ден, и името на фирмата" , а когато звъним ние някъде винаги си казваме името и от коя фирма се обаждаме", но има една подробност, не е сме в Б-я.
На домашния не се представям нарочно, много ми звънят за разни оферти и реклами.
А страшно много се дразня, когато някой звъни на домашния  в Б-я и ме пита "кой се обажда?" или някой познат пита  още с първите думи "кво става?" Е, нали ти звъниш ти кажи какво става.....   Mr. Green

# 52
  • Мнения: 1 212
...
А страшно много се дразня, когато някой звъни на домашния  в Б-я и ме пита "кой се обажда?" ...

Да, при това най-често звънящия пита с нетърпяща възражение интонация  :

" АлЛО кой ?"   Crossing Arms

# 53
  • Мнения: 1 092
Представям се когато аз звъня и когато  реша да го направя.
Зависи от "службата".

Аз вдигам единствено личния си телефон,някак нелепо би ми звучало да кажа: на телефона " Едикояси" ,като отсреща избират моя личен номер. newsm78

# 54
  • varna
  • Мнения: 676
Когато аз звъня,задължително поздравявам и се представям.Държа се любезно по телефона.С изключение на случаите,когато трябва да "скастря "някого. newsm62

# 55
  • Мнения: 2 674
Ахъм , много добра тактика да се представяш.
Винаги има положителен ефект .
Особено в онези случаи .... когато името ти не говори нищо на отсрещната страна  Laughing
Именно! Иначе се губи време.
То импулси, то обяснения.



Винаги се представям,питам и отсрещната страна за същото.Разбира се не го помня ,но ако ми потрябва ги карам да потретят....... Wink.

Смятам за елементарно възпитание,някой при разговор да се представи по удобен за него начин(име,псевдоним,номерче).Точки се губят и при непредставянето на половинката,била тя   законна или не.......

# 56
  • Мнения: 624
И аз         : Зологическата градина ли е ?   Rolling Eyes .....  Party / сетете се как си представих за момент, какво би се изсипало като словесен водопад върху мен, ако бях сбъркала номера случайно  Mr. Green/
Joy

Отдавна не ми се е налагало да се обаждам по разни службички. Сега като се замисля доста често като ми се отговори само с едно "Ало!" и направо забравям за какво се обаждам. Случвало ми се е като звъня и кажа "Добър ден!" , и изчакам да ми отговорят със същото, да се получава една дълга пауза. За това доста често се улавям, че поздравявам и не чакам отговор, а направо си продължавам с репертоара. 

# 57
  • Мнения: X
Най обичам да звънне телефона и гласът отсреща да каже :"Алоу, кой?"
В такъв случай отговарям: "Койчо от Бусманци!"

# 58
  • Мнения: 254
Ако аз звъня в някоя служба, учреждение и т.н. естествено, че се представям.
Но когато ми звънят в къщи казвам само "Да, моля?" , "Ало" или  "Ъ?".

Ех, Лисано, май си забравила от къде си избягала...

# 59
  • Мнения: 1 242
Наложи ми се да се обаждам тук-таме онзи ден из родината.
Телефонният ми номер не се изписва. Познаваха обаче, че се обаждам от чужбина. По нашите ширини явно не е широко разпространено представянето.

Бай дъ уей, Лиске, радвам ти се на ентусиазма, че си се наела работа по телефона да вършиш. Wink

# 60
  • Мнения: 3 423
Познаваха обаче, че се обаждам от чужбина. По нашите ширини явно не е широко разпространено представянето.

Бай дъ уей, Лиске, радвам ти се на ентусиазма, че си се наела работа по телефона да вършиш. Wink

И мен все ме разкриват, че звъня от чужбина.
Следващите ми питания ще бъдат свързани
с пощенските услуги. Може би съм разглезена.
Телефони, пощи... Ето защо се дебелее. Щото
вместо да се разходи човек по сто пъти тук или
там, решава да върши работа по телефон или
чака да му бъде даден отговор в писмо или мейл.

# 61
  • Мнения: 196
В работата се представям,поздравява името на фирмата и си казвам името ,и доста често от другата страна се чува "Кво" или въобще не ме слушат какво им казвам.А когато ме търсят на личния и питат "Кой е?" питам кой търсят:)

# 62
  • Мнения: 1 242
Off-topic.

Ти сега кво, дебела ли ще ме изкараш. Mr. Green

Друго си е да отидеш на място, да те върнат, да те овикат, да ти хлопнат вратата под носа.
Е, тогава няма как да не се дръпнеш с два-три грама от нерви.

# 63
  • Мнения: 3 423
А когато ме търсят на личния и питат "Кой е?" питам кой търсят:)

Ето прекрасен пример как и двете страни си губят
времето. Ако кажеш "Петрова. Добър ден", няма да
те питат кой е, няма да питаш кого търсят, ами ще
преминете директно към съществото на разговора.

# 64
  • Мнения: 2 388
Liska много си права.
Аз вдигам домашния телефон с - "Да, моля"
Отсреща се чува - "Кой е на телефона?"
Аз отговарям - "А вие кого търсите?"
И така още няколко минути се обесняваме излишно.

# 65
  • София
  • Мнения: 17 592
Преди време ... хм, как точно да се изразя - бях в политическа организация. тогава казвах името й, заедно с това за коя точно (беше общинска) община се отнася...

Иначе не, не казвам нищо повече от "ало", но не се предполага да се обаждат външни хора.

# 66
  • Мнения: 58
О, да и аз на принципа, че човек може да не чуе първата част на разговора, започвам с Добър ден, <<името на фирмата>>.

Преди, като живеех още с родителите си, телефона им беше близък до този в болницата, РОДИЛНО ОТДЕЛЕНИЕ. Та шоуто беше велико.

- Да, моля.
- Ало, за Цонка от 5та стая да питам.
- ....................... моля.................
- Цонка, дето снощи роди.
- Извинете, кого търсите?
- АЛООООУ, не сте ми родилното.
- Имате грешка.

# 67
ЕЕЕЕ не може да е толкова зле.
Аз винаги ,когато търся някой ,започвам с "Ало,добър ден(утро,вечер) търся .....
и обикновенно отсрещната страна почти са любезни и отзивчиви!
Обаче има нЕкви,деТ  каТ' се обадята питат направо,КОЙ „НА ТЕЛЕФОНА???
И сопнато. ЕЕЕ винаги ми иде да рекна-БЛАГОЙ на тИлИфона .
ТилИфона ,я, понежИ съм от Пловдив :35

# 68
  • средноголям град в България
  • Мнения: 145
На служебния телефон винаги представям фирмата.
Когато се обаждам на някого по мобилния, било то служебно или не, често се представям /освен в случаите, когато съм сигурна че съм записана в указателя/ Мразя, когато някои нетолкова близки хора, ми звънят на мобилния, и без да се представят веднага  ми говорят, мислейки си че аз задължително съм ги записала в указателя  Laughing

# 69
  • София
  • Мнения: 1 891
Когато не ми се говори от домашния , вдигам и казвам : Окръжният психодиспансер или Данъчна служба Лозенец , моля , и винаги се хващат и затварят .  Rolling Eyes А иначе обичам да говоря с автомат.секретар , да ми каже с кого съм се свързала , да ме насочи кой бутон да натисна , да ми пусне музика...ето , така трябва да стане навсякъде... Wink

# 70
  • Мнения: 1 312
Какво представяне,какви 5 лева newsm78
Аз звънях да подам сигнал за кражба в полицията,щото нали все по малките часове тракам,та много неща се случва да видя и чуя...,та дежурния полицай вдигна морно слушалката на 12-13 позвъняване някъде с едно просто "Ало" Shocked
Очаквах да чуя поне"Дежурен полицай Петков слуша".
Нъцки.

# 71
  • Мнения: 3 929
Когато вдигам служебния телефон, а това го правя много пъти през деня, казвам първо името на фирмата и след това "Добър ден!". Съответно отсреща ме молят да ги свържа с някой или си казват за какво се обаждат.
Когато вдигам телефона вкъщи, казвам само "ало" или "моля".
Когато търся някой, първо поздравявам и питам за съответното лице. Представям се, само когато ме попитат.
Не знам, дали е за да не губя време - моето или нечие друго - или от чисто възпитание, но поздравът за мен е закон.
Майка ми разказваше за нейната баба, че винаги когато някой отидел при нея, тя го поздравявала, въпреки че е редно да поздрави първо този, който влиза или отива някъде. Майка ми все се чудела, защо баба й все поздравявала първа и я попитала. Баба й й казала, че поздравява първа, защото нея не винаги я поздравявали, а трябвало да има поздрав поне от едната страна.

# 72
  • Мнения: 5 877
Служебния телефон не го вдигам аз, не се чувствам длъжна да отговарям по устав. Ако звъни този на бюрото ми, значи търсят лично мен.
Когато се обаждам някъде и не ми кажат "Генерална дирекция "Понички и пирожки", с какво можем да Ви бъдем полезни", просто питам - "Добър ден, дирекция "Понички и пирожки" ли е? Обаждам се за..."

# 73
  • Стара Загора
  • Мнения: 72
Наложи ми се тези дни да се обаждам на
някакви служби в София. ...
Как общувате по телефона вие?
Според мен се получава малко недоразумение. Мисля, че не осъзнаваш, че служителките в тези служби, приемат мястото в което работят като втори дом, като бащиния един вид.
Примерно, ако звънне домашния ти телефон, не си казваш името на човека, който те търси, чакаш той да си каже, кого търси и за какво се обажда (примерно). И те (служителките) така.

# 74
  • София
  • Мнения: 35
Преди време,работех в т.нар "Контактен Център" и там беше абсолютно задължително първите реплики да бъдат "Добър ден/Добър ве4ер...еди кой си .....Ви слуша"..и ми беше станало навик дори и личният си телефон да видгам със същите репики,от което отсрещата страна понякога Shocked  Laughing
И поради всичко това някак си съм свикнала,когато разговарям да слушам с кого точно е,ако се представи,но ако не се питам с кого разговарям.
 Peace

# 75
  • Мнения: 1 242
Според мен се получава малко недоразумение. Мисля, че не осъзнаваш, че служителките в тези служби, приемат мястото в което работят като втори дом, като бащиния един вид.
Примерно, ако звънне домашния ти телефон, не си казваш името на човека, който те търси, чакаш той да си каже, кого търси и за какво се обажда (примерно). И те (служителките) така.

Голяма грешка!
Златно правило на образцовия служител е, че не бива да свързва личното със служебното.

Цивилизованото общуване по телефона ще го оставя настрани. Както и те го правят.

# 76
  • София
  • Мнения: 1 278
Имам да решавам конкретен проблем с институция. Не съм сигурна кой точно може да ми го реши и смело звъня на секретарката на шефа. Представих се с името си, извиних се, че я безпокоя, обясних на кратко проблема и помолих да ме упъти към служителя, който би могъл да го реши с координати и име. Обаждам се на посочения, на Човека (шеф на отдел), представям се с името си и обяснявам, че от кабинета на г-н "Шефа" са ми дали неговия номер, за да ми помогне по еди-какъв си проблем. Последва неочаквана за мен бързо разрешаване на проблема и любезност, завършваща с изречението: "Приятен ден и много поздрави на г-н "Шефа"!  Laughing Явно реши, че съм му позната  Embarassed
Иначе винаги на тема "Телефонни неволи" се сещам за един виц от серията "Тъпизми":
" Ало, Петров?
Какъв Петров, бе, ние нямаме телефон."  Laughing

# 77
  • Мнения: 4 668
Аз рядко вдигам телефона, но, ако се случи, казвам името на фирмата и се представям по длъжност.
Ако ми прехвърлят разговор, задължително се представям и по име.
Когато аз търся някого, се представям задължително. И питам с кого говоря. Рядко се случва да не ми отговорят.
При мен е същото положението !

Най ме кефи обаче , когато някой заблуден се обади и вместо да се представи и да каже кой търси вика " Ало , кой е там "  smile3555

# 78
  • Мнения: 19 331
Днес звънях на един лекар, за да запиша час за дъщеря ми. Вдигна ми с едно звучно алоу, без да се представи. Представям се аз, казвам кой ме праща и какъв е проблемът и се уговаряме да отида в частния му кабинет, който бил в частна поликлиника. Питам къде се намира поликлиниката, а той ми отвърна-На центърЪ, точно до лайното Joy (това е някакво открито кафене, с много дървета и птички).
 Sick ooooh!

# 79
  • Мнения: 2 388
Питам къде се намира поликлиниката, а той ми отвърна-На центърЪ, точно до лайното Joy (това е някакво открито кафене, с много дървета и птички).
 Sick ooooh!

Joy Joy Joy Като не ти е казал, ще го познаеш по аромата.

Общи условия

Активация на акаунт