Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 207 921
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 780
  • Мнения: 410
 А някой може ли да ми каже къде е най- подходящо за нашите деца да ходят на санаториум по НОЙ? Сега ни излезе експертното решение от ТЕЛК и смятам да се възползвам. Моля, насочете ме към някое местенце, което да е топло и да има подходящи процедури! Благодаря!

# 781
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Майчета, вече съвсем се обезкуражавам. Малкия не иска да пишем, не иска да оцветяваме. А неща които са му интересни могат да го занимават цял следобед - например да кара колички, да слага животинки в количките и да ги разхожда, да строи със строител, да разглежда на компа превозни средства. Разбирам - момче е, но все пак за да се научи да пише, трябва да се опитва, а той загубва интерес още  преди да е седнал. Все пак успокоявам се, че и в градината правят нещо там. Дайте ми идея как да го прилъжа. Той държи химикала с цяла ръка и вповечето случаи драска, а за оцветяването да не говорим.

# 782
Не е ли много малак да се учи да пише? Моят син започна на шест. Аз вземах любимите играчки и му ги връщах като свърши определена работа. Като естествено гледах да не го товаря много и да не работи повече от 10 - 15 мин. и естествено ако е свършил всичко както трябва получава и някаква награда.

# 783
  • Мнения: 1 434
Писах писах   и накрая го затворих  прозореца  Mr. Green без да искам   Crazy

Почвам от начало .

Здравей  Мама  Мариана   ,намери начин да му привлечеш  вниманието  ,моя опит  показва  че    децата имат нужда от голямо разнообразие и най вече  да има някой  до тях независимо какво  ще прави .Ако рисувате  рисувай и ти   до него   .Прави  му коли ,камиони от  то4ки с  няколко  цвята   като  го оставиш сам  да   търси  цветовете пред него    ,твоята  роля е  да   му казваш да се старае да пише точно  върху  точките  и  да   държи правилно    флумастера или химикала.
Въобще не е малко  детето  за писане ,ние започнахме от 3 год  да   рисуваме и пишем по точки  ..сега с моториката сме   много много  добре .
Направи му програма   един ден  моделиране на пластелин (  плодове зеленчуци   топче  пръчки да прави мече  дете  ) след това рисуване   с в  бои .,малко  писане по точки.
Ние  много  редим    и пъзели .
От вчера играем Не се сърди  човече, и   дървено  домино с плодове   по препоръка на Катина Heart Eyes
И не  е  задължително  да пишете половин час  а изисквай  да си свърши рисунката и тогава почивка или   компютър , може и награди и поощрения да  измислиш..всякакви уловки  .
Ние  всеки ден  без почивка   от 3 год имаме  домашни    хубавото е че има  желание  .За белязала съм че  не искат  и нямат  желание тогава когато им е много   трудно    Wink  bouquet
Опитай да правиш  с  точки   цветни  коли  ,камиони  ,самолети   и  всякакви превозни  средства   кораби   ..прави  ги   цветни   с няколко  цвята .

# 784
  • София
  • Мнения: 2 352
Здравейте  прибавих    нови материали    включват  -Определяне на   дължина ,големина ,броене,цифри ,цветове ,Кой е  излишния  предмет от показаните  на реда?   и   др  полезни неща 
от които може да черпите идеи   Simple Smile

http://picasaweb.google.bg/DesislavaPeeva79/MotorikaLogika
Благодаря   bouquetКакто винаги невероятна помощ.Искам да споделя нещо, ако може  Embarassed.
Спомням си когато за пръв път тръгнах по специалисти.Няма да забравя първата ми среща с Оля.Тази жена ми говори 45 мин. без да спре.Всичко, което ми каза ми беше .........ами говори си не ми пречиш..........непонятно - та и отгоре  Embarassed.С течение на времето след като почнахме да посещаваме център Логос всяка една дума на Оля се оказа със съдържание.Слава богу бях запомнила какво ми говори.Но разбрах думите и чак когато ми показаха как да се работи.Всяко едно тогаващно изречение на Оля ми беше показано и дообяснено в детайли.Това не може да стане за някакви си един - два часа и то така, че да го разбере един шашнат родител.
В тази връзка идеи може да черпи само родител, който е наясно какво да търси.На когото му е обяснено и показано.За родител, който тепърва вижда това примерно не би имал идея как да го ползва.Убедена съм, че ако специалист е научил родителя - то той би го използвал освен да преброи предметите и да ги оцвети, и да обучи детето кое се облича, кое се обува, кое е излишно, какъв е подходящия цвят за оцветяване, също така тези дрешки могат да се изрежат и облекат върху един нарисуван от детето човек по правилния начин и ред други неща.
В тази връзка би било много полезно да отделим мъничко средства и поне един два пъти месечно да водим детето на специалист.Така гледайки и слушайки работата му бихме се учили и ние.Не мисля, че един родител сам би се обучил с четене.Специалистите могат да отсеят важното от маловажното и да помогнат много на родителите.И общо взето тези форумски теми носят в себе си повече информация, която ние обменяме отколкото камара изчетени учебници.

Оля, знаеш си  newsm51

# 785
  • София
  • Мнения: 4 412
Катина, почти всички майки от тази тема имат занимания с логопед или са имали за продължителен период, поне година. Като за повечето е ясто, че заниманията трябва да са мин. 1-2 пъти в седмицата.  Може би някои семейства от малки градове не пътуват, но това не им забранява достъпа до темата, все си мисля, че е по-добре да четат, отколкото нищо да не правят.

# 786
  • Мнения: 798
Искам да ви споделя нещо. По примера на една мама тук/мисля, че беше Катина, ако греша извинете ме/ вчера реших да занимавам Ники с понятията малко голямо. Построих един мост, не много голям, изкарах всякакви колички, малки големи и сядаме да играем. Той бута количките под моста и аз обяснявам."Виж тази количка е малка и може да мине под моста...Виж и тази е малка и може да мине...Но виж тази е голяма и не може да мине... Ники опита да прекара голямата кола под моста и като не можа реши , че колата може да "прелети" над моста и супер щаслив си пляска и каза "Готовооо". Само, че аз почвам да обяснявам, че колите нямат крила и не могат да летят, могат да заобиколят и му показвам. Но той не, колата прелита над моста. И така доста време обяснявах, но не би. Той от една страна намери решение, ... но от друга е нереално. Трябваше ли според вас да продължа да го убеждавам , че колите не летят. А колко ме разбра за малко-голямо...не е ясно.

# 787
  • София
  • Мнения: 4 412
Това беше интересно предложение, мисля от Кифла, аз поне тук го прочетох - http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=225036.msg5801093#msg5801093 . Ще ми е интересно какво ще ти отговорят за фантазията. Лично аз, не знам дали е правилно, бих казала, да може и да лети, но виж може и да заобиколи

# 788
  • Мнения: 798
Извинявам се на Кифла тогава...Чета наред и понякога не помня кое ,къде и от кого съм прочела.

# 789
  • Мнения: 1 434
Най -малко три пъти трябва да се  ходи на логопед   за да има някакъв ефект  плюс   работа всеки  ден вкъщи  .Досега  сме ходили  2  год и  6 месеца на логопед  ..минимум  още толкова   за да   се навакса .Заслужава  си     и съм с две ръце   за   терапията с логопед  Simple Smile

# 790
  • София
  • Мнения: 2 352
Катина, почти всички майки от тази тема имат занимания с логопед или са имали за продължителен период, поне година. Като за повечето е ясто, че заниманията трябва да са мин. 1-2 пъти в седмицата.  Може би някои семейства от малки градове не пътуват, но това не им забранява достъпа до темата, все си мисля, че е по-добре да четат, отколкото нищо да не правят.


Говорех принципно.Не визирах никого.
За голямо и малко най добре става така.Примерно топло и студено научихме като му сложих в едната ръка замразен леден сок, а в другата току що сипания в чаша горещ крем.Обясних топло и студено.Много обяснявах.Сладко и солено - като му дадох с лъжичка захар и обясних сладко - веднага след това в лъжичката сипах сол и казах солено.Голямо и малко се учи с рязка граница между тях.Много голяма кола и много малка кола една до друга.Хубаво е да са различни цветове за да няма объркване.За това дали летят - не мога да те посъветвам нищо научно, но имам предположение - вероятно трябва да имаш нещо летящо под ръка - най добре самолетче.То ще лети високо и ниско, над моста, а колите под моста.Но не им давай всичките понятия наведнъж - ще го объркаш - това е пример.

# 791
  • Мнения: 1 434
Малко - голямо    когато обяснявах използвах     най различни предмети  .Малка   топка   
(пинг понг  или     за тенис на корд )  голяма топка (футболна или баскетболна ) Голяма лъжица  -малка лъжичка  (за кафе)Голям  камион - малко камионче ,Голяма   кола - малка кола (от най малките)Голяма книга - Малка  книга .Приготвяте си   материалите и  започвате   да     му показвате     говорите  високо и ясно    и  всичко е под формата  на   игра ,    вие казвате а той да повтаря след   вас    след няколко разигравания    може и десетина    детето   ще запомни и разбере   кое е малко и кое е голямо  . Аз също  рисувах    голямо  цвете малко   , чаши  ,шапки  , въобще различни предмети    и му  ги показвах   Simple Smile
Вкусовете както  Катина е  обяснила    bouquet

Последна редакция: пн, 10 дек 2007, 20:50 от bluevelvet

# 792
  • Мнения: 798
Да, гледам да го занимавам само с едно-две понятия наведнъж. Когато той реши , че колата  ще прелита над моста, аз докарах един самолет и му показах, че има крила. А колата- няма. И така доста обяснявах...Но той беше толкова щаслив, че сам е намерил решение, че не отстъпи от идеята , че колата може да лети.

От скоро си имаме и въображаем приятел. Джордж. Носи го в ръка, търси го и го намира, казва му лека нощ, сипва мляко в две чаши, за него и за Джордж. За сега сме го оставили , без да го поощряваме или да му се караме. Надявам се , че ще отмине, както с детските му захласвания по Мечо пух преди и Трансформърите сега. Някой да си е имал работа с въображаеми приятели?

Иначе ходим на логопед от почти 2 години. Сменихме логопеда веднъж. Заниманията са му 3 пъти седмично по 30 мин., а от пролетта ще станат по 45 мин. Ники в последните 3-4 месеца наваксва с много големи темпове. Предполагам, че сега ще има малък застой. В интерес на истината трябва да призная, че и в градината ги занимават.

Последна редакция: вт, 11 дек 2007, 09:22 от Jeni_Madj

# 793
  • Мнения: 3 591
Aз си имах въображаем приятел като дете  Mr. Green
Много деца имат:)
Израстла съм в голямо семейство, никога не ми е липсвало нито внимание, нито компания, така, че не винаги въображаеми приятел е свързан с проблем. По скоро е етап от развитието на детето - то има нужда от него, да споделя тайни, да бъде окуражавано и да бъде пренебрегванои т.н., и самото му съзнание да успее да измисли решение в различните нереални ситуации.. а приятеля изчезва от самосебе си когато вече няма нужда от него. Моя някъде потъна в небитието когато бях около 9-10 годишна  Mr. Green
Проблем има ако детето предпочита въображаемие приятел пред твоята компания.

А за самолета - аз бих поощрила детето  за фантазията Simple Smile
И бих обеснила малко и голямо с нещо друго - било то 2 лъжици или нещо друго - но никога заради самото обесняване - по скоро примерно като се храним ка кажа:"Виж, аз имам голяма лъжица, а ти малка, Аз имам голяма чиния, а ти каква имаш?" Бих показала малки и големи дрешки, малко и голямо пате, малка и голяма кола...а може и малкия и големия сапунен балон в банята докато се къпем.
Важното е детето да не мисли, че в момента го обучават, то трябва да играе за да учи.

# 794
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
От вчера мноооого се е изписало - май съм забъркала коктейл молотов Embarassed. Катина, не че виждам за първи път нещата в препратката ти, напротив - на всичко отгоре съм майка и на един пораснал батко, който за разлика от малкия, беше щур фен на оцветяването и на всякакви игри с писане и проследяване - например да открие коя слушалка към кой телефон води и т.н. Но белята е че малкия ОТКАЗВА - лигави се, държи химикала като с пластелинени пръсти, молив въобще не иска да натиска, като види че пише по-трудничко и го хвърля. Въпроса е в отказа. Магарешкия инат. А нещата които му са интересни си ги преследва докрай - носи ми една книга -енциклопедия - рекламните на М-тел от преди време - и казва"кула", значи да му намря картинката на айфеловата кула, имахме и мъничка статуетка на Афеловата кула - носи я и нея - тоест виж мамо , аз я познавам. Не искам да кажа че детето ми е .....знам ли. Истина е, че като усети че настоявам повече и това за него е заповед да се откаже на момента. Иначе при психолог ходим вече може би половин година и аз виждам големи промени в него - повече общува. Но и според специалистката, при малкия като окажеш натиск и срещаш веднага нежеланието му. Колите, камионите и самолетите по"точки"са ми идея от доста време, но като пробвах , беше още мъничък и не искаше да рисува. Но сега ще го опитам пак Mr. Greenможе и да го излъжа.

Общи условия

Активация на акаунт