Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 207 926
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 795
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Ох - бързам да отговоря и пропускам - за солено и сладко - ами няма май да ги научим. Много е инат - абсурд е да му дам да опита каквото и да е ако не иска. Зорноволно не става, доброволно странни течности и вещества не опитваме. това е, косата ми настръхва като се помисля за даване на лекарства. Последно сладичкия Нурофен го натиках насила в устата му , а той го изкара през носа си. А пък такова непознато нещо - кристалчета бели в лъжица, ще избяга веднага. Всичко си е според дедето. Иначе цветовете основните - бял, жълт, червен, зелен и син ги знаем. Едно и две, голямо и малко също различава. Аз го научих по картинки - малко конче, голямо конче, малко коте, голямо коте. Или пък че майката коте е голяма, а бебето коте е малкото коте.

# 796
  • София
  • Мнения: 2 352
. Катина, не че виждам за първи път нещата в препратката ти, напротив - на всичко отгоре съм майка и на един пораснал батко, който за разлика от малкия, беше щур фен на оцветяването и на всякакви игри с писане и проследяване - например да открие коя слушалка към кой телефон води и т.н. Но белята е че малкия ОТКАЗВА - лигави се, държи химикала като с пластелинени пръсти

mama mariana  Hug.Детенцето ти е още малко.Има време ще почнете и тези неща да правите.Тогава, когато това време дойде ще са ти полезни може би тези идеи.Това са все неща, които рано или късно ще ти потрябват.Не моите, а идеите, които дават всички майки.Да не се повтарям пак  Embarassed, но мен ме насочват специалистите кога и какво да го уча.Те си преценяват.Така дистанционно никой не може да те посъветва като не познава детето.
Не знам как ще ти прозвучи тава, но сякаш си описала моя син преди една година.Той си имаше още една слабост - солта.Правеше си магистралки на масата и си ги облизваше./когато се добере до солта и не му я вземем Овреме/

# 797
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Май ще е полезно да си споделим на каква възраст точно какво се учихте. Защото май не само при моето пришпорването води до отказ.

# 798
  • Мнения: 1 434
Упражнения  за   развиване   на  логиката     bouquet

http://picasaweb.google.bg/DesislavaPeeva79/037

Упражнения  за развитие  на  мисленето

http://picasaweb.google.bg/DesislavaPeeva79/tvOfnD


Всяко дете  е различно   и с различни   дефицити  ако мога  така  да кажа.Има маркери   какво трябва да може  да прави  едно дете  на  2 год ,на 3  и тн .
Ще кажа   какво   сме  правили ние   на 2  год   му давах да    драска  с  флумастери на листи   пазя  му  все още    орловите гнезда  това се разиграваше  до    3г.5 мес.Учех  го да  оцветява   и да  не излиза  извън контура на картинката.
Мачкахме  много  пластелин - правене на топче с двете   ръце .Правене на пръчка . По прости и лесни неща.
Рисувахме с  водни  бои .
И се опитвахме  да режем с ножица   картон   купих от книжарницата    всякакви   цветове  зелен жълт  червен за  да му е интересно , не изисквах   рязане по контур а да се научи да  държи правилно  ножицата и да му е стабилна ръката.Рязане на лентички .
Низане на    макарони   и  мъниста..имах много  герданчета  които още си ги пазя подарък за мама  Blush
Рисувахме  по   контур от тези които  пуснах   (това не означава   че сме се справяли  ),принтирах на  принтера   всеки ден.
Научихме се да държим правилно    флумастер молив  пастел  и четка за рисуване.
С  водните  бои многократно обяснявах  че първо  четката се топва в   водата след това  в боята и след това се рисува на листа   Laughing
На  4 год .5 мес
Писане  по контур  .Моделиране  на плодове зеленчуци, и някои по лесни  животни .Апликация
аз изрязвах частите  а той ги лепеше  сам .
Много пъзели .Мозайки .Магнитни  дъски    с геом  фигури и правене на   фигура по  шаблон.
Наложи се да го  учим и на някои неща които  ги учат в детската  градина   като кълбо назад  кълбо напред прескачане  на предмет и тн ( трудничко ми беше   кълбото  Mr. Green)
Рисуваше    добре за  възраста си   това означава че на  4 год   7-8 месеца  може да     нарисува
-къща,камион.дърво(с листа без листа според сезона  )момче  ,момиче,цветя   основните неща .
На  5  г и  6 мес -пишем по контур с молив,Оцветява  без да излиза от контура ,реже по контур.
За друго не се  сещам  всичко това    е между говорната терапия  и  го имаме  за    почивка  между домашните от логопеда  .
Няма  невъзможни неща стига да сте  упорити и  търпеливи  Hug


Последна редакция: ср, 12 дек 2007, 16:49 от bluevelvet

# 799
  • Мнения: 1 434
Автодидактична игра за развитие   на говора  - Коя  е моята къщичка  ?

http://picasaweb.google.bg/DesislavaPeeva79/ReJPUD

Кой какво  обича  да яде  -  Автодидактична игра 

http://picasaweb.google.bg/DesislavaPeeva79/InhsoD


    *
      Незаменим помощник във всички развиващи игри са различните картинки с изображения на животни, предмети от бита, дрехи и т.н. Но най-вече това се отнася до игрите за класификация по различни признаци (малко-голамо, животно-растение, диво-домашно, по цветове и т.н.). За тези игри може да използвате картички от лото, снимки, рисунки от списания . Може да класифицирате също така игрални карти, всякакви играчки.
    *
      Играта се усложнява като отделите 4 изображения, от които 1 не си е на мястото. Например: петел – кокошка- врабче – котка, жаба- елха- краставица – домат и т.н.
    *
      “Съкровище”. Научете детето да разчита прости карти и схеми. Скрийте в стаята “съкровището” (например, любимото мече или бонбон), нарисувайте карта на стаята и с червено кръгче отбележете мястото на “съкровището”.
    *
      Детето скрива някоя играчка или картинка. Вие трябва да познаете какво е скрито като задавате въпроси. Детето има право да Ви отговаря само с “Да” и ”Не”. Например, скрита е рисунка. Това животно ли е? – Не. – Птица ли е? – Да – Голяма ли е? – Не – В града ли живее? – Да – Врабче. След време детето ще се научи също да задава въпроси и да отгатва.


    *
      "Забранена дума" – Избирате забранена дума - може да бъде някой цвят (жълто) или някое качество (малък). Подхвърляте на детето топка и едновременно с това му задавате въпроси (Морето е синьо, а слънцето? Каква на цвят е розата? А маргаритката? Слонът е голям, а мишката?) Детето трябва да отговаря, а вместо забранените думи да казва например "абракадабра".
    *
      "Наблюдател" – Предложете на детето да влезе в ролята на наблюдател и да намери в стаята 5 кръгли (червени, твърди, гладки и т.н.) предмета.

Последна редакция: чт, 13 дек 2007, 15:07 от bluevelvet

# 800
  • Мнения: 1 234
bluevelvet, благодаря ти за упражненията  Hug Смело мога да кажа, че вече абсолютно самостоятелно, без да му държа ръката, Марти очертава по контур. Бих казала, че когато е спокоен, няма дразнители, и "разсейващи фактори" се справя страхотно. От собствен опит мога да споделя, че не се получава от първия или втория път, в началото с моя помощ изцяло, просто хващам ръката му, и постепенно "отпускам" ръката, докато се реши и сам да го направи. Едно упражнение го правим продължително време, например разпечатвам десетина екзепляра от една и съща картинка. Другото което правя е, сама очертавам с точки линията например вълнообразна, която трябва да повтори, въпрос на импровизация. Трябва постоянство и упоритост, колкото и да звучи като клише. Успеха е гарантиран! Peace За щастие ние умеем да се радваме на тези малки постижения, които вероятно звучат дори смешно за някой!

# 801
  • Мнения: 3 591
http://www.tlsbooks.com/preschoolfinemotorskills.htm

тук има много материали(на английски са въпросчетата и инструкциите) като почнеш от правене на вълнообразни линии и минеш през рязане с ножица, кое е различното, кое е подобното.... чак до учене на числата и фигурите...

# 802
  • Мнения: 1 234
[desi], английския ми е основно на компютърно ниво, но успях да си харесам вече някои упражнения. Има интересни статии, ще се опитам с един компютърен преводач да ги "прочета". Благодаря  Hug

# 803
  • Мнения: 1 434
martin4e  радвам се   че  малкия   юнак  харесва да  рисува и се справя  малко  по -малко   с всеки ден ще става по- добре   Ръката  по -точна       ще го прави с  желание  ..най  вече  когато му е и по -лесно Hug  bouquet

Последна редакция: пт, 21 дек 2007, 01:34 от bluevelvet

# 804
  • Мнения: 1 434
Тест  за внимание мислене и логика.
Какво не е довършено  ,какво не е  дорисувано   в картината ..Какво липсва ?
http://picasaweb.google.bg/DesislavaPeeva79/UeKAbE

  bouquet

# 805
  • Мнения: 2 755
....Има разлика между по-темпераментните"хиперактивни" деца и тези с хиперактивност, съпроводена със среден до силен дефицит във вниманието....
Може ли някоя мама, която е наясно с проблема да сподели, какви са разликите. Изчетох цялата тема, но не ми стана ясно.

# 806
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
Какво става бе майчета? Къде се загубихте? Влизам, а не виждам някой да е писал. Не ми се вярва да сме изгубили интерес към нашата си темичка.....Дайте да обсъдим какви нови постижения са направили "хиперкротките" ни дечица. Чакам включване от вас.

# 807
  • Мнения: 588
     В момента учим превозните средства. Снабдих се с картите на ИК "Мая Христова" по препоръка на Bluevelvet, за което много й благодаря. Научихме превозните средства, които вървят по суша, въздух и вода. Къде вървят, кой ги кара и т.н. Серията от карти включва освен Превозните средства и: Сезоните, Плодове, зеленчуци и цветя, Приказна мозайка, Птиците и Приключения в картинки.

# 808
  • Мнения: 410
 Здравейте! При нас от известно време е малък ад! Имате ли представлява какво представа програмите в Детско- юношеската психиатрия? То бива хиперактивност, но чак толкова! А си мислех, че за 6 години и половина съм видяла всичко!

# 809
  • Пловдив
  • Мнения: 1 428
От нета съм свалила "ранно развитие" по Глен Долман - карти на превозни редства, спорт, професии, числата от 1 до 10, различи животни - кое как казва и т.н. На руски са - май целта е да са с текст на роден език , но... с това разполагам. Успявам да го гушна и да разглеждаме пред компютъра. Задържам му вниманието, колкото да разгледаме две поредици по тридесетина карти - след това  интересът му се разсейва - решава , че е по - интересно да отваря и затваря вратичката на СД - то на компа Mr. Green. Малко невероятно ми звучеше препоръката на психоложката, да не го пришпорвам, но е факт. Сега, като не настоявам да  рисува, вчера сам си взе книжката и оцвето доста сполучливо една едра картинка -  не че пак не излизаше от контурите....  Днес за пръв път употреби "аз " за себе си. Дайте линк към тези карти на ИК"Мая Христова", да знам как изглеждат.

Общи условия

Активация на акаунт