Тийнейджърите XI

  • 28 863
  • 330
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 216
Да не забравяме хубавия български празник -днес е Петльов ден!

На всички мъжки майки да напомня, че днес честваме деня на синовете си!

Чудесен празник, омазан с тъпоумни наслагвания от по-ново време, но да се върнем към извора

Да са ни живи и здрави момчетата !

# 181
  • Мнения: 7 633
Имам едно питане към вас-  майки на по-големи тийнейджъри - насочихте ли вече децата си какво(къде да кандидатстват)  да учат след гимназията или оставихте този избор само на тях?
Според мен децата, наистина трябва да бъдат насочени от родителите си в правилна посока за кандидастване,с оглед техните интереси.На моят син му върви математиката,ще кандидатства с нея,но какво точно,още не знае.Той сега е в 9 клас,има време.Искам да го насоча към професия,която да му доставя удовалствие,но и да може да се реализира добре по-късно.

# 182
  • София
  • Мнения: 18 418
За насочването - просто наблюдавах Ани. Тя  малка е много сръчна в ръцете, обича да рисува, да се занимава с хубави неща. В у-ще не си даваше зор, не е отваряла учебници. Как си взе матурите и се дипломира е загадка за мене. Не е проявила никакъв интерес и не е отваряла сайтове на университети. Завърши у-ще за моден дизайн, бяхме наясно, че няма как да се утвърди като дизайнер. Има да преснима кройки в някой цех и да се кара с гръцките собственици. А и работата в бранша намаля. Тя е бивш професионален модел та беше наясно с нещата. Затова още в 11 кл. и предложих да започне курсове за маникюр - гел, ноктопластика, акрил. Изкара ги, учителките бяха много доволни. След това изкара и фризьорски. След пракитката продължи да ходи в салона и да помага без пари само за да гледа и се учи на техники. Даже сутринта след бала се преоблече и отиде в салона. От юли работи, бързо си намира работа, доволни са от нея в салона. Като се прибере първо в специализирани сайтове влиза. Та, явно това и е интересно. Не я  насилвам да учи, сега подаде документи в НБУ и ще ходи на изпит - ако го изкара, както реши.
Та за сега така се развиваме, не страдам че не следва. Обещала съм след 3 г. ако има желание да и направя салон. Но до тогава искам да изучи всичко за професията. Да може да управлява персонала, да общува с тях и клиентите. Оказа се, че и без висше може да живее, оценяват и труда.

# 183
  • Мнения: 2 535
По въпроса за отношението към учителя - учителя е винаги прав. А и училището ни е елитно и място за криворазбрана демокрация няма. Имаме си униформи, имаме си правила за вътрешния ред, изработени с активното съдействие на учениците и техните клубове. Ако тийна реши да се прави на интересен - има си други места.

# 184
  • Мнения: 23 097
unredcover, регистрирай се и ми пиши на лични.
Какви изследвания точно сте правили? Правили ли сте изследване за инсулинова резистентност?
Просто пиши, ще се опитам да помогна с каквото мога.)


За насочването към професия, или изобщо някаква сфера за кандидатстване - мисля, че родителите трябва да "ударят" едно рамо в избора. Доста често децата тинейджъри не знаят точно какво искат, или се лутат между много неща, а няма как да се запишат 3-4-5коренно различни специалности.

# 185
  • Мнения: 1 269


За насочването към професия, или изобщо някаква сфера за кандидатстване - мисля, че родителите трябва да "ударят" едно рамо в избора...................
Да, май трябва да се "удари" едно рамо! Само дето и ние не сме много наясно, та ще трябва да се позинтересувам. 10 клас е младежа , а времето лети........

# 186
  • Мнения: 3 425
... Да, май трябва да се "удари" едно рамо! Само дето и ние не сме много наясно, та ще трябва да се позинтересувам. 10 клас е младежа , а времето лети........

Извинявай, нещо не схващам - вие ще му изберете професия ли?
Аз не знам да има десетокласник, който е наясно какво иска (освен да бъде оставен на мира от досадни родители).
Повечето деца се ориентират чак в 12 клас. Тогава вече можеш да му "удариш рамо" и да го насочиш.

# 187
  • Мнения: 1 269
... Да, май трябва да се "удари" едно рамо! Само дето и ние не сме много наясно, та ще трябва да се позинтересувам. 10 клас е младежа , а времето лети........

Извинявай, нещо не схващам - вие ще му изберете професия ли?
Аз не знам да има десетокласник, който е наясно какво иска (освен да бъде оставен на мира от досадни родители).
Повечето деца се ориентират чак в 12 клас. Тогава вече можеш да му "удариш рамо" и да го насочиш.

Проблема е в това, че повечето му приятели вече имат конкретни намерения за по-нататък и се подготвят отсега. Затова зададох тук такъв въпрос.

# 188
  • София
  • Мнения: 1 384
Абсолютно е задължително "удрянето на рамо" при избора на професия! Най-малкото, за да се изключат абсолютно нерелевантни (с качествата на тинейджъра) желания. Понякога мечтите са несъобразени с реалностите.
И разбира се, че има много деца, ориентирани дори и по-рано от 10-ти клас. След 7-ми клас още при кандидатстването се "отсяват" по-нататъшните възможности. Нужна е стратегия и децата сами не могат да я изработят - вариант "А" не е достатъчен.

# 189
  • Мнения: 3 425
Проблема е в това, че повечето му приятели вече имат конкретни намерения за по-нататък и се подготвят отсега. Затова зададох тук такъв въпрос.

Брей... newsm78
В какво училище учи синът ти - професионално?
Любопитна съм къде децата са толкова ориентирани.
Не се притеснявай, ще видиш, че приятелите му ще си променят намеренията няколко пъти докато завършат.
Важното е да е наясно когато му дойде времето, сега е още рано.
Става въпрос И за неговите желания и възможности, нали? Това какво са заложили родителите на някои още при раждането им е друга тема.

# 190
  • София
  • Мнения: 348
Според мен е много индивидуално кога детето ще направи своя избор. Имам приятелки, чиито деца още при влизането си в гимназия знаеха какво искат и го постигнаха- икономика, фармация и други, чиито деца всеки срок си сменяха желанията , но и те накрая направиха своя избор. В нашето семейство е същото- сякаш винаги се е знаело какво ще кандидатства големият (дано да има късмет) , а малкият е волна душа, но и той ще направи верния избор(надявам се, когато му дойде времето).

# 191
  • Мнения: 216
 За "рамото" хем съм съгласна, хем не.

На сестра ми й удариха рамо , когато избираше - в см. че й го избраха, въпреки че тя имаше други желания и меко казано й провалиха живота.

На  мен никой не посмя да ми се бърка, защото видяха какво направиха , но не знам дали не сгрешиха. Понякога съжалявам за тежкото следване и си мисля, че други неща биха ми били по-приятни за работа сега....ама вече няма как.

Зависи защо детето ти избира една или друга специалност. Ако желанието му  е хармонично с душата и нагласата му , а ние си мислим как ще се реализира,  или избиваме родителски комплекси , или се опитваме чрез детето си да реализираме собствените си несбъднати мечти....

Както написа и Aisha. Детето ни да е щастливо като ходи на работа.

 Но ако е заради някой приятел, или друго, макар и неосъзнато  влияние трябва да се намесим, но много деликатно.

Кой можа да каже след 15 години как ще се е променил животът и с какво детето ни ще се чувства добре.. или как Бог им избира пътя..

Много сложно. newsm78  Както цялото родителстване всъщност. #Crazy

# 192
  • Мнения: 216
Имам приятелки, чиито деца още при влизането си в гимназия знаеха какво искат

Да и ние сме така  Confused

Как да се намесиш като е толкова категоричен .... Просто давам сигнали, че има и други  перспективи.
 

# 193
  • на село
  • Мнения: 1 466
 Току-що дъщеря ми ( 7 клас ), с много сериозен тон ми заяви, че иска да ходи на частни уроци по математика, понеже смятала, че това, което изучават в час не е достатъчно.
 Аз  #Crazy
Сефте чувам ученик да се самоинициира за това.  Laughing Laughing Laughing
Обикновено  става под натиск на родителите.

 По въпроса за насочването: да, насочихме я. Дано да я приемат в езиковата  гимназия. Каквото и да реши после, владеенето на чужд език винаги е от полза.
 Особено, ако реши да учи извън България.( Да сме живи и здрави дотогава и, естествено, да имаме възможност)

# 194
  • Мнения: 23 097
Защо се чудите, че има професионално ориентирани деца още от 8-9ти клас, и други, които до последно не знаят какво искат? Нормално е да има и от двете групи.
Що се отнася до насочването, да, смятам, че в някаква степен родителят може да насочи и подкрепи детето в определени области, подходящи за него.

Аз лично бях оставена да избера какво точно да уча и с какво да кандидатствам. Исках няколко неща и накрая избрах и завърших специалност която.....едва ли някога ще работя по нея. Просто работата в тази област не е за мен. В този смисъл съжалявам, че родителите ме оставиха напълно сама да избера какво искам. А исках поне още 2-3коренно различни неща.

Общи условия

Активация на акаунт